
Ostsin Rakkest 2006 aastal sellise sõiduvahendi, müüjaks oli 1928 aastal sündinud mees, kellel garaažis juba uuem Izvetski tehase 412 oli.
Lihtsalt tekkis huvi vanemate liidus toodetud autode vastu ja tuhlasin erinevatel kuulutuste portaalidel ringi.
Eelmine omanik oli auto omanik 1972 aastast saadik ja väidetavalt ka hiljuti masina ülevärvinud- jutu käigus selgus, et hiljutine värvimine oli toimunud 1982 aastal. Võtmest läks käima ja roostet polnud kusagil näha, põhi ja pagasiruum olid korraliku tavotikihi all. Peale esmast ülevaatust lubasin nädalapärast autole järele minna. Nädalapärast kohaleminnes oli autohind tõusnud täpselt kolm korda, tingisin tagasi kahekordsele hinnatõusule ja võtsin ikkagi ära. Väidetavalt olevat keegi juba kümme tuhat tahtnud anda. Ma muidugi andsin raha kõik kättemaksuks hoopis eide kätte, mind näkku ei nu....ta.
Suure anumise teel oli masin oma elukohast lahkuma ja nõustus maksimaalselt 50-60km/h sõitma Rakvereni, kus asus lähim ARK büroo. Seal ees sai meid kätte ka Eesti Politsei järelvalve organisatsioon, või tegelikult saime meie neid kätte, kuna peeglist oli nende tagasipööret näha ja kui nad platsile keerasid, siis aega kulutamata vantsisin ise kohe nende juurde ja sukeldusin peaees avatud kõrvalistuja aknast sisse. Päriti miks pole aastaid juba tehnilisel ülevaatusel käinud ja miks pole kindlustust aga läksime leplikult laiali, lubades, et need vead saavad kohe likvideeritud ja ikkagi vanainimeste käest ostetud auto. Kahjuks need vead ei likvideerunud, kuna TÜV spetsnaz lahtise esisilla tõttu passi templit ei pannud. Edasi siis, 1188 telefonilt suudeti mind tasulise parkla otsingul täpselt politseijaoskonna ette juhatada, silti nähes loomulikult hoogu maha ei võtnud ja kihutasin paarsada meetrit edasi väikese hrutšovka ette. Parkisin auto ja istusin ümber saateautosse. Tallinn prijehhali! Kaks päeva hiljem saavutas Naz moskvitš eeldatavasti suurimad kiirused sellises molekulaarses olekus. MB G 400 + kahesillane järelhaagis tegid korraks lausa 150km/h sõitu.
Nii, mis siis edasi, kuna 37kw mootor, millel iga natukese aja tagant pidi küünlaid vahetama mind enam ei rahuldanud, siis panin ta nurka seisma, et kui on vaja originaalsust tagaajama hakata siis hea nurgast võtta. Uus 55kw kaheteistkümne mootor läks peale. Poolass sellele metsikule võimsusele vastu ei pidanud, seega tuli toda vahetada, nüüdseks juba kaks korda. Tagasild ootab nurgas vahetamist.
2008 augustis läbis ülevaatuse puhtalt.

