Niisiis, masina ehitus on siin käinud juba vaikselt. Uus mootor on vahele tõstetud, aga 2 kinnitust 4-st sobivad, seega 2 tuleb ise meisterdada. Juhtmestik on vana mootori oma, sest uue mootoriga sain kaasa täpselt sama juhtmestiku, mis Hyundail juba peal on, ehk siis 1.6 oma. Aga pole viga, juhtmestikku juba tehtud sobivamaks uue moto jaoks ning juba korra hääligi kuulatud. Rihm sai loomulikult ära vahetatud (405.- uus rihm). Samuti jääb esialgu aju 1.6 omaks, sest 1.8 ajule pole hetkel sobivat pistikut. Üldiselt elektrialaselt on olnud jamamist küllaga ja küllaga on veel tulekulgi.
Õnneks on uuele motole tehtud hiljuti millalgi hooldus, kõik rullikud jne mootori sees on uued ning mootor värske olemisega seest. Väljast sai ka mootorile veidi viisakamat välimust antud - puhastatud.
Mootorid ise on täiesti erinevad, algul mõtlesime küll, et 'Oh, kui see ei sobi, siis võtame selle jupi teiselt', aga vot ei ole nii - see 1.6 on üldse oma suuruselt suurem mootor ja tehnilisi erinevusi palju. Sumpasse tuleb lambda anduri koht teha, sest vanal motol oli see kollektori küljes, kuid uuel peakski see originaalis olema sumpa küljes. Pükse tuleb samuti veidi pikemaks kinnituskohast keevitada, muidu on vastu karterit. Roolivõimuga on samuti jama - 1.6-el jooksis see veepumba pealt, 1.8-l on veepump mootoririhma katete all peidus. Jällegi leiutamist vaja.
Oeh, ehitust ja jamamist selle motoga on ikka väga palju, kuid lohutan end sellega, et tulemus peaks olema selline, et toob naeru suule.
Kere poolepealt on samuti uudiseid. Kuna kõrvalistujapoolsel peeglikorpusel oli kõige kumeramast nurgast kild väljas ning esipamper vajas korralikku lappimist, siis sai ostetud Pampriparanduskomplekt (68.-), milles on normaalne tükk klaasriiet, potike vaiku ning tuubike kõvendit. Sai siis peegli peal esmalt esimest korda kätt harjutatud klaasriidega, ning peab tunnistama, et netis veits liialdatakse sellega, kui rõve ja raske töö see on - kui on käed otsas, pole absoluutselt midagi rasket. Pärast peegli möslamist lasin osta igaks juhuks kohe ühe komplektikese veel.

Täna lappisin esipamprit, ning andsin peeglikorpusele viimast lihvi pahtli näol. Esipampriga ikka tööd on veel, kuid ma pigem teen ise seda, kui maksan 1800.- selle eest, et lapitakse pamper kokku ning ei tehta viimistlustöid värvimiseks (tehti selline pakkumine küsimise peale), ning uue pampri hind on kah hirmutav.
Et jah, tööd on ja edu meile.
