Streetrace.Org http://www.streetrace.org/foorum/ |
|
Hyundai Lantra 1992 /1.6 dohc 84kW ► 1.8 dohc 103kW / MÜÜDUD http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=48&t=18555 |
1. leht 2-st |
Autor: | Rainer_K [ 26.07.2009 01:37 ] |
Teema pealkiri: | Hyundai Lantra 1992 /1.6 dohc 84kW ► 1.8 dohc 103kW / MÜÜDUD |
Niisiis ostsin omale uuema auto, sest nii uut autot nagu 1992 aasta oma, pole mul veel olnud. ![]() Ajaloost: Masin on Eestisse toodud 2004 aastal ja Eesti pinnal sõitnud vaid umbes 1000km. Osteti ta ühe vanema mehe jaoks, kes sellega need vähesed kilomeetrid sõitis ja siis siit ilmast lahkus. Masin oli seisnud 3-4 aastat ühes aidas ning nüüd sel suvel aeti sealt välja. Siis tehti ka mulle pakkumine. Käisin vaatasin masina üle ja toodud ta saigi. Eelkõige just selle mootori pärast. Väliselt on masina värv päris kenake ja hästi säilinud, kuid veidi tegemist vajab esipamper, millel mõni mõra. Lisana välise poole pealt võib lugeda antitiiba ning originaal valuvelgi. Põhi on nagu uus, seda on pigitatud ning roostest pole märkigi. Mootor on Mitsubishilt pärit 16 klapiline 1.6 DOHC, mis toodab 84kW. Aitab vadistamisest, veits pilte ka: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _____________________________________________ Selliseks ta sai: ![]() ![]() ![]() 15.10.11 sai auto vahetatud Vw Golf Mk3 Variant GTD vastu. |
Autor: | Rufhouse [ 26.07.2009 12:50 ] |
Teema pealkiri: | Re: Hyundai Lantra Sportiva 1.6 16v DOHC 1992 ; -Rotu- |
Kena, kuid enne, kui kuhugi sõitma tahad temaga hakata vaheta kindla peale mootoririhm ära, seda peab iga aasta tegema olenemata läbisõidust, on kogemus 4 lantra peal (4 mootori laiali jooksnud) ja mootori leidmine väga raske nii 1,8 kui ka 1,6 . Tüüpviga neil on mootoririhm, muidu hea auto, kestab! |
Autor: | M4rt [ 26.07.2009 13:03 ] |
Teema pealkiri: | Re: Hyundai Lantra Sportiva 1.6 16v DOHC 1992 ; -Rotu- |
Õigesti vahetada kestab väga ilusti rihm.. Minuarust aga väga pointless mootor, hooldamine jube kallis.. ainult rihmavahetuseks vajaminevad detailid on umbes 5k |
Autor: | Rainer_K [ 08.08.2009 01:28 ] |
Teema pealkiri: | Re: Hyundai Lantra Sportiva 1.6 16v DOHC 1992 ; -Rotu- |
Niisiis sai käidud üleeile ülevaatusel ning masinal ei tuvastatud mitte ühtegi viga, soovitati ainult juhipoolne kont varsti ära vahetada. Täna sai ka signa peale pandud, keskluku panek on veel pooleli. Esmaspäeval viin toonimisele ja lasen tagumise ringi ära teha. Olen autoga täitsa rahul, mootor töötab päris vaikselt, sõites on teemüra ka suht vähe ning minekut on omajagu. ![]() |
Autor: | Rainer_K [ 09.02.2010 18:29 ] |
Teema pealkiri: | Re: Hyundai Lantra Sportiva 1.6 16v DOHC 1992 ; -Rotu- |
Võib ka lõpuks siia teemasse progressi tuua. Augustis lasin tagumise ringi ära toonida ning mõned päevad hiljem lendas mootoririhm - see, mille eest igalt poolt hoiatati. Kuna uut mootorit kohe kuskilt võtta polnud, jätsin auto seisma ning kuni tänaseni on ta seisnud. Täna aga käisin pealinnas ning ostsin kasutaja ReinoV käest Mitsubishi Lancer Gti 4g93 mootori, mille näitajateks on 1.8 liitrit, dohc ning 103kW. Veel sain kaasa Lancer Gti originaalrooli, mille ma ka Hyundaile külge panen. ![]() Et siis üldiselt: 1.6 dohc 84kW → 1.8 dohc 103kW. |
Autor: | saarlane [ 09.02.2010 18:43 ] |
Teema pealkiri: | Re: Hyundai Lantra 1992 / 1.6 dohc 84kW ► 1.8 dohc 103kW; -Rotu- |
Nüüd ikka vahetad rihma ära vöi ![]() |
Autor: | Rainer_K [ 09.02.2010 18:45 ] |
Teema pealkiri: | Re: Hyundai Lantra 1992 / 1.6 dohc 84kW ► 1.8 dohc 103kW; -Rotu- |
JAH! Pärast rihma purunemist vahetasin kohe Hondal ja Jettal ka ära ning tüdruksõbra vend hakkas oma auto pärast kartma ja vahetas omal ka kohe ära. ![]() |
Autor: | Mani [ 09.02.2010 18:49 ] |
Teema pealkiri: | Re: Hyundai Lantra 1992 /1.6 dohc 84kW ► 1.8 dohc 103kW /-Rotu- |
Kui laiali ta siis jooksis et remontida ei kannatanud? Või polnud lihtsalt mõtet? Mul tds jooksis klapp kolvile pähe ja tark vend sõitis edasi. Kui lahti sai võetud siis leidsime klapi ja kolvi karterist, või noh jääsmed. Keps ja vänt kõver jne, kõik sai korda tehtud. Nüüd jälle keps kõver, varsti saab jälle korda ![]() |
Autor: | Rainer_K [ 09.02.2010 18:59 ] |
Teema pealkiri: | Re: Hyundai Lantra 1992 /1.6 dohc 84kW ► 1.8 dohc 103kW /-Rotu- |
Mani kirjutas: Kui laiali ta siis jooksis et remontida ei kannatanud? Või polnud lihtsalt mõtet? Mul tds jooksis klapp kolvile pähe ja tark vend sõitis edasi. Kui lahti sai võetud siis leidsime klapi ja kolvi karterist, või noh jääsmed. Keps ja vänt kõver jne, kõik sai korda tehtud. Nüüd jälle keps kõver, varsti saab jälle korda ![]() 2 kolbi tükkideks, 2 klappi lendasid plokikaane sisse ja muutsid selle kasutuskõlbmatuks (uus plokikaas ~11k), klapid kõik kõverad.. Üldiselt suht pekki läks. ![]() |
Autor: | Mani [ 09.02.2010 20:59 ] |
Teema pealkiri: | Re: Hyundai Lantra 1992 /1.6 dohc 84kW ► 1.8 dohc 103kW /-Rotu- |
Vahel teevad õiged inimesed imet. Tuttav nimetab muidu neid teistmoodi mehi varuosa vahetajaks, iseend remondiluksepaks ![]() Paljud soovitavad mul uut mootorit osta, aga seal ma ei tea mis tehtud, seda on juba nii palju tehtud et kõik teada. |
Autor: | Rufhouse [ 09.02.2010 21:37 ] |
Teema pealkiri: | Re: Hyundai Lantra 1992 /1.6 dohc 84kW ► 1.8 dohc 103kW /-Rotu- |
-Rotu- kirjutas: Mani kirjutas: Kui laiali ta siis jooksis et remontida ei kannatanud? Või polnud lihtsalt mõtet? Mul tds jooksis klapp kolvile pähe ja tark vend sõitis edasi. Kui lahti sai võetud siis leidsime klapi ja kolvi karterist, või noh jääsmed. Keps ja vänt kõver jne, kõik sai korda tehtud. Nüüd jälle keps kõver, varsti saab jälle korda ![]() 2 kolbi tükkideks, 2 klappi lendasid plokikaane sisse ja muutsid selle kasutuskõlbmatuks (uus plokikaas ~11k), klapid kõik kõverad.. Üldiselt suht pekki läks. ![]() Sain just ühe samasuguse rombe tänava kõlblikuks, eeldas ka rihma vahetusi ja värke, ise lihtsalt ei julge enam sõita vana rihmaga. Ei ole nii rikas, et kasutada vanu või odavaid asju ![]() Oskab keegi öelda miks need mootorid rihmu nö söövad? Tõesti valesti paigaldamine kogu aeg? |
Autor: | Rainer_K [ 03.04.2010 01:45 ] |
Teema pealkiri: | Re: Hyundai Lantra 1992 /1.6 dohc 84kW ► 1.8 dohc 103kW /-Rotu- |
Niisiis, masina ehitus on siin käinud juba vaikselt. Uus mootor on vahele tõstetud, aga 2 kinnitust 4-st sobivad, seega 2 tuleb ise meisterdada. Juhtmestik on vana mootori oma, sest uue mootoriga sain kaasa täpselt sama juhtmestiku, mis Hyundail juba peal on, ehk siis 1.6 oma. Aga pole viga, juhtmestikku juba tehtud sobivamaks uue moto jaoks ning juba korra hääligi kuulatud. Rihm sai loomulikult ära vahetatud (405.- uus rihm). Samuti jääb esialgu aju 1.6 omaks, sest 1.8 ajule pole hetkel sobivat pistikut. Üldiselt elektrialaselt on olnud jamamist küllaga ja küllaga on veel tulekulgi. ![]() Õnneks on uuele motole tehtud hiljuti millalgi hooldus, kõik rullikud jne mootori sees on uued ning mootor värske olemisega seest. Väljast sai ka mootorile veidi viisakamat välimust antud - puhastatud. Mootorid ise on täiesti erinevad, algul mõtlesime küll, et 'Oh, kui see ei sobi, siis võtame selle jupi teiselt', aga vot ei ole nii - see 1.6 on üldse oma suuruselt suurem mootor ja tehnilisi erinevusi palju. Sumpasse tuleb lambda anduri koht teha, sest vanal motol oli see kollektori küljes, kuid uuel peakski see originaalis olema sumpa küljes. Pükse tuleb samuti veidi pikemaks kinnituskohast keevitada, muidu on vastu karterit. Roolivõimuga on samuti jama - 1.6-el jooksis see veepumba pealt, 1.8-l on veepump mootoririhma katete all peidus. Jällegi leiutamist vaja. Oeh, ehitust ja jamamist selle motoga on ikka väga palju, kuid lohutan end sellega, et tulemus peaks olema selline, et toob naeru suule. ![]() Kere poolepealt on samuti uudiseid. Kuna kõrvalistujapoolsel peeglikorpusel oli kõige kumeramast nurgast kild väljas ning esipamper vajas korralikku lappimist, siis sai ostetud Pampriparanduskomplekt (68.-), milles on normaalne tükk klaasriiet, potike vaiku ning tuubike kõvendit. Sai siis peegli peal esmalt esimest korda kätt harjutatud klaasriidega, ning peab tunnistama, et netis veits liialdatakse sellega, kui rõve ja raske töö see on - kui on käed otsas, pole absoluutselt midagi rasket. Pärast peegli möslamist lasin osta igaks juhuks kohe ühe komplektikese veel. ![]() ![]() Et jah, tööd on ja edu meile. ![]() |
Autor: | Rainer_K [ 03.05.2010 20:01 ] |
Teema pealkiri: | Re: Hyundai Lantra 1992 /1.6 dohc 84kW ► 1.8 dohc 103kW /-Rotu- |
Tervist jällegi! Masin on osalenud liikluses juba pea 2 nädalat ning astub edasi küll oma uue südamega. Kõik, mis eelmises postis kirjas oli, et teha vaja, on nüüdseks tehtud. Kolmapäeval saan Mitsubishi roolivõimu rulliku (150.-) ja siis on saab ka roolivõimu tööle. Pampri lappisin enam-vähem kuidagi kinni, sest pakuti paremat korralikku pamprit, mille varsti ära toon (koos veel mõne vidinaga masina jaoks). Nüüd vaja veel millalgi mootorikaitse ka teha põhja alla, materjal selleks on juba garaažis olemas (Honda HRV põhjakaitse). Välimuse poole pealt sooviks veidi suuremaid velgi alla, alates 15" kas valud või plekk, vahet pole. Hetkevälimusest paar pildikest ka: ![]() ![]() Mootorist veel siia pilte ei viska, tahaks klapikambrikaane ilusamaks saada kui praegu ning veel veidi korrastada. Aga üldiselt võib öelda, et olen masinaga rahul - kenasti käib edasi, seest on suht ruumikas. Välimuselt täielik sleeper - kes oskaks arvata, et selline masin oskab ka nõelata? ![]() |
Autor: | skyline boy [ 03.05.2010 22:20 ] |
Teema pealkiri: | Re: Hyundai Lantra 1992 /1.6 dohc 84kW ► 1.8 dohc 103kW /-Rotu- |
Kuidas siis nende keskmiste mootorikinnituste asja lahendasid? Pane ikka kapotialt ka pilti, see ongi just magusam osa selle auto juures ![]() |
Autor: | Rainer_K [ 03.05.2010 22:38 ] |
Teema pealkiri: | Re: Hyundai Lantra 1992 /1.6 dohc 84kW ► 1.8 dohc 103kW /-Rotu- |
skyline boy kirjutas: Kuidas siis nende keskmiste mootorikinnituste asja lahendasid? Pane ikka kapotialt ka pilti, see ongi just magusam osa selle auto juures ![]() Tuli veidi mõõta-lõigata-puurida-keevitada ja olemas nad olidki. Eks kui põhjakaitset alla hakkab aretama, siis saan ehk mõne pildi ka neist teha. ![]() |
1. leht 2-st | Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |