Tere jälle üle pika aja!
Üle pika aja teen jälle midagi millest siia oleks kohane mingisugune jälg ehituskäigust maha jätta.
nimelt siis näpud hakkasid sügelema, et midagi ehitada, aastate jooksul olen teinud 2 v8 projekti, esimene neist oli e28 v8 4,4 manual, millest siingi on kuskil vana teema olemas, ja mõned aastad hiljem tegin passat 4,2 v8 swapi, milest ei olegi erilist dokumentatsiooni kahjuks.
Seekord siis midagi teistsugust:)

Miks selline auto? Tahtsin midagi kerget ja väikest, oleksin küll eelistanud tagavedu aga polnud midagi head juba ammu näinud, lisaks oli tahtmine teha midagi teistsugust ja turboga seega kulude madalal hoidmise eesmärgil sai valitud südameks 1,9 tdi,Hetkel veel küll on masin täiesti stock kuid lähiajal hakkab reaalne swap, kuid selleni jõuame veel.
Kuna sõbral kes mind sellega aitab olid mõned sobivad varuosad ja meeletu hulk teadmisi 1,9 ja 2,5 tdi mootorite ja nende kiiremaks tegemisega siis otsustasin et tahan vanakooli ja valisin doonoriks 2001a. skoda octavia 1,9 alh millel olid tehasest meeletud 66 kw:) kahjuks oli eesti metsik loodus oma hambaid selle masina tagasilla peal teritanud siis see oli pooleks mädanenud, tõime siis selle tartust treilaga ära ja ajasime tõstuki peale, esimene tegevus oli muidugi tagasilla "remont". Suristasin sinna hunniku rauda nii et saaks liigutada, sõber Janar aga uuris turbo poolt kus selgus, et geomeetri ei luuga kuna vaakumtops oli küljest ära mädanenud, pani uue topsi ja ajas geomeetria varda kuidagimoodi liikuma ja pill hakkas sõitma.
Et mingit aimu saada mis teha saab tegin testi: 50-100 km/h 4nda käiguga.
stock seades oli selleks aeg 12,5 seki.
Peale uue suht lambist tehtud softi pealepanekut kahanes see aeg juba umbes 9seki peale
siis asendasin pihustid 2,5 stock pihustitega ja aeg juba oli 7,5 seki.
Sealt edasi oleks juba olnud uut turbot vaja, aga kuna teadsin et mootor niikuinii tuleb maha siis selle kere peal rohkem arendustööd ei teinud.

Mootor maas, kuid selgus et parem mootoripadi oli mingil eluhetkel ära murdunud koos tükiga plokist ning mida oli siis keegi rohke silliga kinni mätsida, et õli ei lekiks. Ilmselgelt see ei olnud hea lahendus ja tuli võtta ette retk vanaraua platsile, seal seisis pm õige asi, kuid SDI. Suva, plokk on sama 038 valu, olime kindlad tõime korras püstaku mis oli ca 250000 sõitnud ülevaatuse andmete järgi.
selle võtsin laiali ja seest mega ilus, ei ranti ega midagi, puhastasin ploki ja võõpasin pintsliga mustaks kuumakindla värviga.
Sinna sisse TDI kolvid, kõik uued tihendid ja simmerid jne. klappide hästi kerge soveldus, natuke portimist kaanele, 12.9 raamsaalede poldid, topelt klapivedrud ja vb midagi veel.

Edasi oli vaja turbot, tellisime selle kuskilt välismaalt ja esialgu oli selleks volvolt pärit GTB2056 ning sharani pealt pärit kollektor, et teeme vlantsid ja vahetüki ning istutame omavahel kokku

Tegin vahetüki valmis kuid siis selgus, et sellise lahendusega ei mahu veovõll enam hästi ära ning see asi pidi kompaktsemaks saama niisiis muutus kõigepealt turbo valik ning uueks asjaks sai GTB2260 bmw pealt. Selle siis keevitasin otse kolde külge, oli see alles keevitamine:)
Tuttava keldrist tüin vana praeahju ja kütsin asjad kuumaks ning siis malmi elektroodiga keevitasin ja kuumutasin vaheldumisi, igat keevitust pinnisin ka ohtralt et pingeid vähemaks saada, jahtumine ka pikkamööda ja praegu tundub et see asi õnnestus.



Kinni kaetud sest lasin üle pritsida, et oleks ilusam.
Edasi oli vaja käigukasti ja selgus, et skodalt ei saa ka aksti sest see on 5ne ja väikse siduriga seega leidsime kuskilt valga tagustest vihmametsadest järgmise skoda millel 6ne kast kuid tehingu päeva hommikul otsustas müüja hinda tõsta 25% ja diil jäi katki, kuid sellest umbes 20 min hiljem juba sõber helistas ja kupatas mu kuusakoski värava taha. Kohale jõudes oli seal tuttav kellel treilal kellegi kolmanda tuttava ford galaxy 1,9 6käiku manual, pidi just kaalule minema kuid müüs selle mulle 150 ga maha, samal päeval võtsime kõik vajaliku küljest ja viisime järgmine päev rauda edasi kust saime 104 euri tagasi, seega 46 euriga saime: kast, hoovastik, trossid ja kang, veovõllid, sidur, hooratas, starter jne, pm kõik mis vaja oli ja nats pealegi.
Kastile pesu ja külge läks neljanda käigu tugi mis pidi nendel kindel mineja olema kui jõudu keerata.



Lõpuks tuli aeg kütust ka juurde sebida, seega pumba osandasin ja panin sisse 10mm plunsri asemel 12mm-se, pihustid tehti poolas ja sisse läksid 260-sed otsad, peaks piisama

Hetkel pühade aeg ja asi pisut seisab kui peale pühi peaks paar päeva tegema, nii palju ets saaks selle sinna füüsiliselt vahele, eks siis saab edasi areneda.
Eks kui jälle tuju ja aega on siis kirjutan uuendustest kui neid on.
veovõllidega saab paras jenka olema ma kardan, aga meil on erinevaid valikuid laos ja selle taha kindlasti asi toppama ei jää.
Lugemiseni

Piltide lisamisega ei saand krt hakkama, kui keegi oskab võib aidata