Tere !
Tsiteeri:
"Tekkis küsimus, et kas see on õige jutt, et mida eespool olev täht tähestikus API S(*) taga, seda kvaliteetsem õli vanale mootorile? Sedasi väitis mulle üks autopoe müüja."
Esiteks mainiks ära üldse mis need tähistused on ,ehk siis API-American Petroleum Institute.
Tänapäeval kehtib 1980a klassifikatsioon ,kus siis hakati klasse tähistama ladina suurtähtedega, esimene täht tähendab mootoritüüpi : S- Spark ignition,ehk ottomootor , C-compression ignition, ehk diiselmootor. Teine täht iseloomustab kvaliteeti ja keerukusklassi , ehk siis A - kõige lihtsam ja hetkel on kõige nõudlikum klass N, neid saab siis ajapikku juurde lisada , praegu loetakse kuni H-ni klasse aegunuteks. See autopoe müüja väide ,et mida alguse poolsem täht seda vanale autole kvaliteetsem ,ei saa korrekseks lugeda ,seda saab , siis nii tõlgendada ,et mida vanem auto ,seda alguse poolsem täht tähestikus kasutuses oli lihtsalt , kuna tehnoloogiad ei lubanud kõrgema kvaliteedilisi mootoriõlisi toota , mootoriõli ise on ikka ajapikku kvaliteetsemaks läinud , aga kui sinu auto juurde tulla ,siis võib ära mainida, et kuna su auto on toodetud 78a, siis sellel ajal oli kasutuses SE klassifikatsioon ,alates 79a mindi SF peale üle...
Ja kõigile kellel huvi mootoriõlide ja üldse määrdeainete kohta ,siis uuel aastal peaks ilmuma Prof.Mihkel Naamsi,kes konkurentsitult Eestis sellel teemal kõige pädevam inimene, samateemaline raamat, kui mitte õelda piibel, mehe enda sõnul kirjutas ta väga lihtsas ja arusaadavas keeles.