Autoks Subaru Forester, 2.0 90 KW, 1997.
Mõtlesin, et paneks siia siis ka auto üles. Foresteri ostis isa 2000 aastal Mariine Autost, läbisõit oli sel hetkel 56 000 km. Auto esimene omanik ostis auto uuena Mariine Autost. Auto on isa firma nimel ning aastani 2006 täitis auto pidevalt tööauto kohustusi ning sõitis erinevatel Eesti teedel & karjäärides. Siis jäi umbes aastaks garaaži seisma kuna Mariine Auto diagnoosis autol sellise vea, et vahekast läbi, maksumuseks öeldi selline summa, et kergem see summa mõne uuema Foresteri sissemaksuks panna. Umbes aasta hiljem sai siis auto jälle liikvele pandud ning tehtud õlivahetus, mootori õhufilter vahetatud ning üks pooltelg vahetatud (ragises ja Mariine diagnoos oli ikka konkreetselt mööda, aga sellest juttu teises teemas) OÜ Prorehvis. Siis sõitis õemees sellega. Nüüd siis auto lõpuks ringiga minuni jõudnud kuna teised ei soovi/ei kasuta autot ning põhimõtteliselt minu oma nüüdseks, muidu seisaks ja roostetaks kuskil suht. kindlalt. Kõik vajalikud hooldused kilometraaži järgi on teostatud Mariine Autos kuni umbes 320 000 läbisõiduni. 13.08.2009 sai tehtud autole uuesti ÜV (amordid väga head, CO väga hea, pidurid alla keskmise).
Tehtud tööd minu käes olles :
Esimese asjana sai auto peaaegu, et tühjaks võetud ning keemiline sisepuhastus tehtud pesulas (abistasin), "nii palju kui päästa sai, nii palju päästsin".
14.05.2009
Kütusefilter/ Generaatori rihm/ Ventilaatori andur (millegipärast ilma mingi anduri/releeta mis paigaldati lõi ventika kaitset pidevalt läbi)
11.08.2009
Tagumised piduritorud/ Salongi filter (puudus salongifilter
)/ Esimene ABS andur sai vahetatud (ei lahendanud probleemi miks ABS tuli põleb), Tagaluuk sai vahetatud, värvitud/ Terve auto poleerimine/ Korralikud ISO juhtmed sai autole paigaldatud/ Universaalne antenn sai paigaldatud originaal kohta kuna vana oli katki/ Tagumise ukse link sai vahetatud/ Tagumised numbrituled sai vahetatud/ Tagumise kojamehe mootor sai vahetatud/ Veljed said vahetatud 15" originaalvelgede vastu (enne oli 15" Autec, millest 3 olid kõverad)
26.08.2009
Esimene piduritoru/ Tagumine vasak rattalaager/ Klapikambrikaane tihendid/ Tagumise pidurisupporti silinder/ Tagumiste õõtshoobade puksid/ Rattamutrid said vahetatud/ Küünlad (NGK)/ Küünlajuhtmed/ Tagumised piduriklotsid/ Piduriõli vahetus/ Käigukasti õli vahetus - Castrol/ Tagumise differentsiaali õli vahetus - Castrol/
08.12.2009
Pihustite kontroll & ultraheli puhastus/ Uued kojamehed Trico/ Küünlad Denso Iridium/ Mootori õhufilter/ Esimese pidurisupporti kolb & rem. komplekt
10.12.2009
Uus (kasutatud) makk Alpine CDE-9870R/ Kõlarid - Magnat Power Plus 102 koaksiaalid/ Kõlarid - Magnat Profection 216 komponent/ Subwoofer Lightining Audio F&F Series 10" (150 W RMS, 450 W MAX)/ Võimendi Clarion APX2121E (2 x 80 W RMS sillatult)/ Rockford Fosgate 8 AWG võimendi paigalduskomplekt/ Alfatec 5 m RCA Cable/ Dynamat Original Door Kit (2 kompl.)/ Antenni adapter
Tooted Audiocityst, Paigaldus R&P Grupis.
04.02.2010
Mootoriõli vahetus - Castrol Magnatec 5W40
11.02.2010
Rensi jalamatid (Esimesed, Tagumised)/ Parempoolse esimese välimise ukselingi vahetus
16.02.2010
Uus aku Bosch S4 Silver S40 050 60 Ah 540 A / ABS rõnga paigaldusHetkevigadeks siis mittetöötav kell üleval tahavaate peegli juures, pool mittetöötavat armatuurivalgustust, mittetöötav ABS, Airbag, signaal, tuledepesurid.
Kella proovisin vahetada töötava vastu, ei aidanud. ABS-l tuli välja, et polnud mitu aastat ABS rõngastki, nüüd sain selle, aga miskipärast lülitab sisse välja ABS ennast ja kui töötab siis juhipoolne esimene pidurdab paremini kui teised ning auto kisub vasakule pidurdades, hetkel kaitse välja võetud. Airbagiga sai käidud ühe Subaru foorumi kasutaja juures, viga pidi olema juhtmoodulis või juhtmetes. Sai vahetatud kõike, juhtmoodulit, elemente, juhtmed vaadatud üle, aga ei hakanud siiski tööle. Signaalile vool ei jõua, aga otsevooluga töötab. Tuledepesurite plokk, mis asub pardatšoki taga, plõksub, arvasin, et asi plokis, vahetasin ära, aga tööle ikka ei hakanud. Kere poolest pole ka auto maasikas, aga ront ta ka kindlasti pole. Vähest roostet esimestel tiibadel. Paar väikest parklamõlki külgedel. Alumine niiöelda seelik oleks vaja tegelikult üle värvida, kunagi sprayga värvitud, aga see ei ole ikka see ja ega ta ei püsi ka seal peal. Esimese õõtshoova tagumised puksid vajaks ka vahetust, aga tk Autospiritis 1700.- tk. Venemaalt peaks saama, aga ei oska väga sealt tellida. Mootoriga ka mingi teema, et kõik mis võimalik on kontrollitud ja vahetatud, aga miskipärast jõksutab kiirendades 2500-3000 pöörde vahel. Piltidel nähtav, puuduolev udutulekate saab ka kohe kohe tellitud

. Muud hetkel lisada ei oska. Ise olen autoga rahul, kahjuks küll jah, mootor võiks olla turbo või väheke võimsam, aga elab üle, varustusega ka hiilatud pole. Samas, olen harjunud autoga sellisena nagu ta on ning Subaru olemus ning nelivedu on lihtsalt nii hea, et mulle meeldib. Tuli pikk jutt, aga vähemalt (loodan) hea ülevaade asjast ning selge pilt.
Pildid (suvel saab paremad pildid ka äkki) :




