Niisiis,
minu esimene autoteema selles suures foorumis.
Sai siis mõni aeg tagasi omandatud selline pill, nagu pealkiri ütleb.
Tegemist siis tegelikult juba 84.a lõpus toodetud (seega siis sama vana kui minagi) masinaga, kuna arvelevõtu aeg on 01.01.85. See trikk on ka siiamaani alles, et kui auto võetakse arvele detsembris, saab talle passi kirjutada ka uuema aastanumbri.

Vin-koodi ma veel dekodeerinud pole, seega ei tea, kas on tegu tavalisega, või Luxus-mudeliga. Masinal on peal manuaalne katuseluuk, mis on kinni mätsitud (kevadel, kui ilmad soojemaks lähevad, hakkan harutama), loodetavasti ka LSD on tehasest pärit 50/50 lukuga. Muru peal on kenasti näha, kuda sisemine ratas vastu punnib.

Salong on väga hästi püsinud kõik need aastad, julgeks öelda, et spidomeeter on vast alles neljandal ringi, mis teeks siis 468 xxx km läbisõiduks, sest rool on veel täiesti korralik - kergete kulumismärkidega. Istmed on täiesti terved ja vaip on maas täiesti korralik ja puhas. Ainuke määrdunud asi on suitsetamisest johtuvalt laepolster, mis läks ka kenasti vahendiga puhtaks.
Alustame siis vigade loetelust.
*Pühapäeval Tallinnast kodupoole sõites oli kuulda aegajalt tagarattalaagrit.
*Vasakpoolne tagapidur kinni jäänud lahtisesse asendisse. Käsipidur rakendub hetkel vaid parempoolsel rattal.
*Katuseluuk on kinni mätsitud
*Keegi on nii kõva elektrivend olnud, et peale seda ,kui otsustasin kaitsmed panna puuduvatesse kohtadesse, siis lõpetasid kõik seadmed oma töö.
Pika pusimise peale sain uuesti toimima esituled, suunatuled, isegi ohutuled. Salongivalgus hakkas tööle, pasun funkas, piduri- ja tagumine udutuli ning salongikell.
Täiega pettunud olen ma inimeses, kes lõikas ära küljest salongipuhurijuhtmed. Veetsin pool päeva tühja tuult taga ajades ja vandudes. Lülitil on vool olemas, kui nuppu keerata, siis armatuuris tulukesed tuhmuvad, kuid ei suutnud üles leida juhtmeid, mis peaksid mootorisse minema.

Vihmase ilmaga on tõsine tegu sõita.
* Ei toimi ka tagaklaasisoojendus
*Ei põle eesmised udutuled
*Tumm on ka armatuurivalgus. Keegi on ise vedanud kuskilt 2 valget LEDi, kuid ka need ei põle enam. Ühesõnaga, paras enda närvi vihastamine oli see armatuuri laiali võtmine. Üks hea inimene senator-webist lubas läbi hüpata kunagi ja üle kaeda, et oskab ehk tema tarka nõu anda.

Tema sõnul ei ole sellel masinal ka kaoptialust kaitsmekarpi, mis minu masinal on, ning sinna sisse on ratsitud amortide kompressor, mis tõstab-langetab nina. See aparaat isegi toimib.

Välised vead - parempoolne küljekarp haihtub, tagapõll on pehme. Samuti vajaks uut värvi ja liistude kaotamist, kuna ka need on oma aja ära elanud.
Praegu on tähtsaimad asjad eesmised suunatuled, sest mõlemal on klaasid puru ning teibiga istuvad kinni.
Üldmulje on siiski autol viisakas. Ja kõik on tehtav, kuigi väga pikka iga ei ennusta ilma põhjaliku keevitustööta, milleks mul hetkel raha pole, sest puudub ka töökoht.

Praegu on komistuskivi ÜV, millele ma pean novembris minema. Selleks ajaks peab vähemasti tagapiduri toimima saama.
Sillad on vaiksed, kuid rooli poob vasakule pöörates kinni, selline kummine kriuks käib, nagu kuskil kohtuksid kaks kummipinda. Ainuke kummilutt, mis ma leidsin on see, kui roolisammas väljub salongist. Eks ühtlasi tuleb üle kaeda ka rooliotsad.
Käigukast on hea, mootor on hea. Hetkel on keskmine kulu isegi nõksa alla 8, kuna ma olen pikki maid sõitnud.
Üks anomaalia, mis esineb käivitamisel, kui külmalt käivitada, siis viskab 2000 peale, sealt 3500ni ja siis hakkab langema - tänu sellele muidugi mootor soojeneb kiirelt.

Mul kuri kahtlus, et ta saab lisaõhku, sest kui pöörded on 1500 peal ja hakata sõitma, siis tõmbab ise gaasi juurde ja kui vahepeal sidur alla vajutada, siis tõstab jälle pöörded 2000ni ja laseb alla.. Kui mõnda aega sõitnud juba, siis on timm. Kui vahepeal kuskil seista ja käivitada, siis lükkab korraks 3000ni ja laseb kohe alla. Imelik istuda seal autos kohe.

Aga muidu, ei oska midagi halba öelda.

Tasapisi nokitsen, nii nagu tühi rahakott seda lubab. Hea meelega tahaks sponsorit, kes väheke avitaks selle haruldase vanakese hoidmisel...
Praegu ikkagi soov saada suunatuled ja põhjakeevitus.
Paneme siis pika jutu järgi ka mõned pildid.











Jään kriitikat ootama.
