otsustasin ühe müügikuulutustes tehtud kriitika alusel teha teema kus räägin oma eelmisel kevadel suveks valmistatud retroauto projektist.
tegu siis senatorite a põlvkonna 2 modifikatsiooni viimase tootmisaasta autoga mida tähistatakse siis indeksiga A2
2 põlvkond on eristatav esimesest lihtsatel alustel. plaststanged ja sile kapott. esitulede kuju ja iluvõre on ka rohkem sujuvama kujuga kui a1 põlvkond.
auto on minul siis kokku korjatud kõige korralikematest juppidest mis mu garaazis vedelesid
nalja viluks ja omalõbuks sai nikerdatud üks vana opel jälle elule. ehk siis vanad senatorid on surnud, elagu vanad senatorid!!!
vahetatud asjade nimekiri
mootor 2 õlifiltriga ja õlijahutusradikaga mootori vastu.
kõik uksed 4tk
esitiivad mõlemad
stanged mõlemad.lisatud orig udutuled
salong(enne riie nüüd siis on orig nahk)teist sellist nahksisu pole enam kohanud.
põhjavaibad,mistramoodi sai vahetatud musta vaiba vastu.
kõik iluliistud(vanad olid liiga täkkeid täis)
tuledering(vanad olid liiga päevinäinud)kõik tuled
veljed(14 orig emexisse ja alla said 15 mis piltidel kuid sõituminekul 16kord 8 )
esiklaas.
armatuurlaud,keskkonsool,uksepolstrid,uksetihendid, tumedama variandi vastu,enne oli potisinine
experimenteeritud sai ka värviga ja lakiga.
auto sain arkis mitmevärvilisena arvele.
nahksisu paigaldamisel tekkis probleeme kuna eelmine tegelane oli istmed vanast autost välja murdnud ja ära rikkunud istme kelgud.aga neid maha võttes ootas üllatus.all olid kleebised recaro seega kelgud vähemalt on pärit neilt kui mitte istmed ise.aga samas ka probleem sest samu kelke ei kasutanud muud senad vähemalt mu valikus olnud 8 esiistmel ei olnud samu kelke.ei jäänud muud üle kui raisata kelkude korda tegemiseks 4h aega ja istmed on vanedel kelkudel jällegist töötavad-
alla nyyd siis teised veljed.auto sai topelt koguse müraisolatsiooni kuna tegu on diisliga .kõik tuled ja juhtmed üle käidud ja kõik korrastatud.
diisel oli mu valik kuna tegu on suht ökoliikuriga ja omal oli hea varustaja.
esimese ülevaatuse läbis auto minimaalsete vigadega ja seda väljalaske osas. heitgaasid ise olid puhtad. ja kuna väljalase otsustas mind ühel kevadõhtul tartus uuel sillal maha jätta siis oli vaja midagi uut teha.
kuna originaalne väljalase oli peale esimest toru kõik surnud siis sai 55m torust tehtud väheke extreemne väljalase mis oli otse läbi. sound oli kiirendades extreem turbovile ja kume mörin takka. ühest hellenumrel peetud sünnipäeval kiirendusnaljast räägitakse siiamaani: et kuidas saab mingi traktorimootoriga oblikas nii head soundi teha.
aga kuna olen väsinud müristamisest siis nyydseks on leitud väga korralik viimane pütt ja see ka alla installitud ja kaotatud 50 prosa soundist.
peale mõningast aega on lõid välja nö peidetud hädad ehk sis ära oli väsinud tagaõõtsad ja rattalaagrid.kuna omast käest oli võtta õõtsad kus laagrid terved ja eeldatavalt õõtsad on metallist siis sai nad liivapristist läbi lastud.uued vedrualustaldrikud said keevitatud terasplaadist mitte tavalisest plekist.terase paksus 1,8mm ?mõõt imelik kuid materjal tugev.õõtsae väljanägemine peale pritsi ka kenam ja nad said ka ülevärvitud
http://www.album.ee/album/30018480/50103158 pildid õõtsade taastustööst leiab albumi lõpuosast.
seisval autol nagu ta oli enne minu kätte sattumist tekib alati kummalisi hädasid. nimelt rooli keerates kägises imelikult midagi esisillas. kartsin et amortide tugilaagrid ja oleks peaaegu haknud neid vahetamagi. kuid õnneks sai pääsetud püstakute altvõtmisest.esisilla totakas kägisemine sai lõpu kui stabika kondid uued said pandud,algul kahtlustasin tugilaagreid.
siis ka veel sai varuosa fondist vahetatud üks esimene ketas koos laagriga kuna vana hakkas surema.taga on nyd siis remonditud ja ülevärvitud õõtsad all ja uued piduritorud.tagavedrudeks sai vahetatud omega caravani vedrud.saba on 1,5cm kõrgemal tavalisest ja jäigem ja konkreetsem kurvides.
üle sai vaadatud ka rooliotsad.kaassõitja siemine ots oli läbi.tartus kolmest poest oli seda otsa vaid ühes.forss aitas välja,mujal polnud ja maksis 135-150 krooni vahemikku,forss aga 63 eeku tk ja seda oli koha peal.kuna odavuse puhul on vastupidavus küsitav võtsin kaks korraga,juhuks kui üks enneaegu ära sureb.
mingi aeg suvel sai tehtud autoga pikem ring.start tartu,suund saku,suund haapsalu(american car beauty,käisin tilka näppimas

),suund märjamaa,suund käru,suund imavere,suund tartule.ühe päeva sõit ja keskmiselt sai antud minna 100kmh.no problem @all.kuna kasutan hetkel 55l kütuse paaki siis oli mõte et kes teab mis kuluga sõidan.aga tartus tagasi ja kütet veel hulka järel.täpset kulu siiski öelda ei oska hetkel.
reis oli ok ainus oligi et pikal sõidul hakkas mürin häirima jut tagasisõidul.
kuna sügisel sai omale ostetud talveks üks oom b siis jäi sena seisma graazi ja ootama mis kevadel saab
aga terve eelmine suvi sai rahva tähelepanu ja huvi püütud. kes viskas silda kes osatas. mul kama ise olen rahul.
ainus on nyyd see et enne suve peab välja vahetama vist hulka tihendeid ja voolikuid. sest algul sai tehnika käima aetud ja midagi ei lekkinud ega tilkunud kuid terve suve järel on mitmeid erinevaid lekkeid tekkinud . samas on veel oodata ka mootori maas olles ka esisillatala vahetust sest see on kunagise avarii tagajärjel natuke kõver ja seda ei tuvastanud enne kui sai mõõdetud diagonaale ja muid asju. õnneks on ka tala nurgast võtta. ahjaa muideks keegi on kunagi ammu teinud sellele autole strutbari selleks et püstakud ära ei vajuks. tänud talle.
aga terve suve kokkuvõtteks siis kedagi auto külmaks ei jätnud kas meeldis väga või kohe mitte. kaks äärmust. ja nalja viluks veel 4 tsikki ka kippusid uurima tagaistme mugavusi
aga eks lisab infit kui midagi nokitseb edasi.