Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 03.05.2025 21:49

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume kõikidel kellel on Lugejate autode all oma topic teha pealkiri selliseks:
Auto tootja, mark, aasta, omaniku foorumi nimi.
Näiteks: Audi S4 96a Audimees
Teema ei tohi sisaldada automüüki! Selle jaoks on eraldi alafoorum.

Auto teema peab olema sisukas, ning rangelt soovitatav on lisada ka pildid autost!
Ei ole põnev lugeda teemat -> Mul on audi S4, sinine. Lahe pill on.



Tee uus teema Vasta teemale  [ 147 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Audi A4 Avant 1.9TDi - 2002 - DeLaBig
PostitusPostitatud: 17.10.2010 17:52 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.05.2004 19:21
Postitusi: 1837
Asukoht: Tallinn/Harku vald
Ostetud: 20.07.2009

Olles omanud palju Audisid, mõtlesin seekord diislit proovida ja ei kahetsegi otsust. :o

Eelmine oli C5 A6 1.8T Tiptronic, tegemist oli väga vastupidava, ökonoomse(keskmine ~9l/100km Tallinnas) autoga. Ainukese miinusena saab selle tuua, et C4 on minu arvates mugavam.
Olin omanud C5`e ~ aasta, kui naisega sai kütuse tarbeks minevad summad kokku löödud ja oh üllatust, summad olid päris mehised...liigagi mehised ainult tööl käimiseks.
Sai hakatud diisleid piiluma. Vaatasin ka Bemme, kuid mu elukaaslasele see variant ei istunud eriti.
Kord käisime ka Saksa Autos üht B5`e vaatamas, mille hinnasildil ilutses 36 000.- . Lähemal uurimisel selgus, et see vajab tõsist tööd.
Hiljem seadsin piiriks selle, et B5 puhul peab vähemalt viimane facelift olema...oh õudust, need maksavad päris palju ju, rohkem kui odavama otsa B6`d.
Sai paar nädalat B6 kerega masinaid piilutud, kuni BRC`sse ilmus müüki sobilik.
BRC auto bronnisime põhimõtteliselt juba esimesel päeval.
Nädala pärast sõitsin sellega juba koju ning paari päeva pärast sõitsis C5 Paidesse, naise vanavanemate kätte, kes seda nüüd oma tarbeks kasutavad.
Esimesed päevad ei viitsinud ma käike vahetada, seega surin ristmikel pidevalt...sorry :D

Aga autost lähemalt, tegemist siis B6 kerel A4 Avant`ga, mis tehasest veerenud 2002 lõpp. Edasi veab 96kw (Käigukast: GBQ, mootori kw / tähis: 96 / AWX), manuaalkast ja 2 ratast.
Värvus: sinine pärla.
Läbisõit ostes 247 000km, hetkel 311 000km ja rihmavahetusele minek 280 000km peal.
Keskmine kütusekulu: 4-6l/100km (üle 6l/100km mina välja võluda ei oska)

Lisadeks: sportsisu, navi, xenon, autom. tulede reguleering, tulede pesurid, ESP, veojõukontroll, orig. kardinad, orig cd-stereo, orig subwoofer, kliima, lisaimmo, udutuled, soendustega peeglid, 4* el. aknad, käetoed ees ja taga, 5* peatoed, parkimisandurid taga, värviline kompuuter, püsikiirusehoidja, nahkkattega rool, istmesoojendused, Nokia handsfree.

A6 alt võtsin ka 17" valuveljed ja 15" läksid A4 alt A6 alla, kuna arvatavasti neil nendega mugavam sõita :)

Pilt
Pilt

Koheselt sai vahetatud järgnevad asjad:

1 jahutusvedeliku lõdvik, jahutusvedelik, filtrid, mootoriõli, kojamehekummid.
Samuti sai tehtud sillastend, kuna tagsild sõi rehvid ära.
Sillastendis tuli ilmsiks, et vahetust vajavad asjad on 1 eesmine rattalaager, tagumised kondid, mootoripadi ja pidurivoolikud.
Vahetasin ka park- ning numbritulepirnid ledide vastu, numbrituledepirnide ette sai ka takisti lisatud, et kompuuter veateadet ei annaks.

Ja üldse tehtud asjad omatud aja jooksul (~aasta ja 3 kuud):

08/10/09

Vahetatud vasakpoolne esimene rattalaager Topran toodangu vastu. Ostetud Forss`st ja paigaldatud Flamenkos.
Letihind oli ~950.- ja klubikaardiga tuli 15% alla. :)


Samuti sai klubiliikme lunatic`u käest talveratastekomplekt ostetud, mis kohe alla keerasin, kuna suvekad juba liialt slikid.
Veljed said ka uue värvi ja laki.

16"

205/55 M+S


Pilt


Mingi aeg viskasin ka esimese numbrialuse minema, varjab ju pool nina ära. :)


Pilt


09.11.09

Täna vahetasin termostaadi. Sellel mootoril seda vägagi lihtne teha, ei ole kanalit ega midagi vaja. Pealt poolt tuleb läheneda.
Kümnese võtme olemasolu on vajalik, muud pole vaja.
Nüüd temperatuur ilusti 90.

Samuti vahetasin taas kojamehekummid.
Mõni kuu tagasi sain teada, et Forss`s sellele autole kojamehe tüki hind 300.-. Suundusin Automaailma ja ostsin lihtsalt kummid.
Paigaldades selgus, et siini paksusest jäi väheseks, seega läksin ja ostsin järgmise komplekti, mis sobib varte külge nagu valatult.
Kui kellegil veel plaanis kummid osta, siis osta tuleb 8,1mm siini paksusega komplekt, mitte 6,1mm. Forss`s sellise mööduga ei müüda.

Termostaat Forss`st AC soodukaga: 164.-
Kojamehekummid Automaailmast: 30.-


29.01.2010

Ostetud ka AutoGauge rõhunäidik, mille tarvis tuleb vooliku väljavõtu jaoks kuhugile auk puurida, millesse istutan nippli ja selle külge voolik (pd tdi`l pole originaalis ühtki voolikut, kust rõhk läbi käib ning kuhu saaks kolmiku paigaldada).
Samuti on takistuseks hetkel vooliku vedamine salongi. Algne plaan oli releekarbi kaudu viia, aga b6`l ei pääse kuidagi ligi kahele kruvile, mis jäävad kojamehehoovastiku alla, seega releekarbikaane saab maha ainult väga suure töö tulemusena.

10.02.2010

Vaja veel kapoti all voolik ära ühendada.
Samuti mõtlen kella asetsemise üle keskkonsoolis, peab vist vähe lõikuma hakkama.

Vabandan piltide kvaliteedi pärast, telefoniga tehtud.


Pilt

Pilt

11.02.2010

Täna sai Audihoolduses sildasid kohendatud ja kokkujooks paika aetud. Tuli välja, et auto tegelikult päris hea juhitavusega ning maanteel libedaga ei peagi kramplikult roolist kinni hoidma.

Maksma läksid jupid + töö 2600.-

Läbisõit: 277 000km

11.03.2010

Läbisõit: 281 000km


Täna sai vähe hooldust tehtud.
Samuti tehti täielik kontroll, selgus, et esisillas vajavad 2 detaili vahetust, tagumise kojamehe vedelikuvoolik vahetust ja pidurikettad/klotsid.


Vahetatud osad:

HAMMASRIHM OPT /Y+
PINGUTI 038109243M
RULL 038109244J INA
VEEPUMP 7 laba!
ÕLIFILTER
KÜT.FIL.1J0127401/A;2D0127399
ÕHUFILTER /PL 1,00
SALONGIFILTER 1,00
JAHUTUSVEDELIK -36 PUNANE
MOB.SHC FORM.V 5W-30 504/507.0
TIHEND>õlikork
TIHENDSEIB>õlikork

Tellimisel ka hüdropadi, ehk saab järgmise nädala jooksul asendatud.

Täna teostatud tööde maksumus koos varuosadega tuli 6300.-.

15.03.2010

Nii, kasutaja jyrisoo käest uus soft saadud, mille ta ka ise "paigaldas".
Lühidalt...emotsioonid on laes, auto liigub ikka väga hästi võrreldes varasemaga, mõõdasõidud käivad 2* kiiremini.
~117kw ja 400nm mootorist.

25.03.2010

Niih, Forss`s käidud.

Tea kas Audihooldus `es pole mutrivõtmeid või muud probleemid.
Igaljuhul kolksu põhjustas tagumise stabikakondi poldi puudumine. Stabika pukse vahetas nimelt Audihooldus 11.02.10, ju siis ei keeratud korralikult kinni, nii nagu mõni aeg tagasi tahtis 1 esiratas alt ära kaduda (samuti poldid lahti, mis AH`s "kinni" keeratud).

Aga jah, Forss`s paigaldatud täna uus stabikakondi polt, hüdropadi, garantii korras tagasivooluklapitihend, stangetüübel.

1788.- võrra vaesem.

27.04.2010

Väike vahatamine tehtud igapäevatoimetuste vahele.
Protseduuri peaks 2 korda kordama, siis saab ideaalse tulemuse.


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

28.04.2010

Jyrisoo näppis nüüd vähe autot vag-com`ga.
Sai EGR kinni pandud.

Turbo puhub 1,6bar ja softi lubatud +70nm asemel tuli tegelikkuses hoopis +90nm, seega default 310nm asemel tuleb nüüd mootorist mõõdetult 400nm.

Järgmise etapina kati asemele otsetoru ja siis peaks asi ammendatud olema, kuna edasi tehes peaks juba suuremad rahasummad appi võtma ja samuti kaoks diiselsõiduki mõte.

Keskmine kütusekulu hetkel 5,5-6,0l/100km vahel arvutuslikult.

Läbisõit 290 000km


05.05.2010

Kahjuks ei suuda fotoaparaat jäädvustada hetke, mil seier 2.0bari peal. :cool:
Pilt

19.05.2010

Täna hommikul sai auto uue esiklaasi.

2723.-


On.: 292 000km

07.06.2010

TÜV kaheks aastaks tehtud.

Õli taset kontrollisin eelneval nädalal, oli poolel teel miinimumile maksimumilt.
Nüüd ÜV`le minnes unustasin taset kontrollida, kuid ÕNNEKS küsis ülevaataja, kas suksu on karmiks diislitestiks valma.
Ütlesin, et vb isegi pole seoses õli tasemega. Kontrollides selgus, et tase oli alla miinimumi. :s
Tõin siis liitri juurde ja korras.

Kas 15t.km peale on see liiter normaalne või peab turbo pärast muretsema hakkama?

ÜV`l selgusid ka mõningad vead, nimelt on pidurivoolikud surnud, 1 rattalaager läbi, tagasillas mingid "suured puksid" läbi, esisild vajab kohendamist.

16.07.2010

Mis siis vahepeal juhtunud...midagi.

Auto on "kalla ja talla".

Vahepeal vahetusid veljed/rattad, nüüd siis 16" all, et mugavamalt kilomeetreid mõõta, samas on asi nüüd väga mannetu...peab midagi ette võtma, ilu nõuab ohvreid. :D

Samuti oleks soov mõne 1.8T bensukaga joonel kohtuda.

Kuna naine sai load kätte ja tema töökohta päris pikk tee, siis läheb auto temale...millega mina sõitma hakkan, ei tea veel. :)

On. 299700km

20.07.2010

Niih, kliimasüsteemis vahetatud kõrgsurveandur ja freooniga täidetud.
Asi töötab nüüd peale aastat või enamat aega.
Kliimavent vähe kriuksub, aga ehk toibub ajaga, siiski oli ta ju pikalt koomas.

Peaaegu oleks juba pumpa vahetama hakanud.

Andur+täitmine: 1200.-

28. juuliks Forssi aeg kinni pandud pidurivoolikute ja vedeliku vahetuseks.

28.07.2010

Täna vahetati Forss`s piduriõli ja -voolikud.

1460.-

_________________
Tee tööd ja näe vaeva, siis tuleb tulumaksu tagastus.


Viimati muutis DeLaBig, 28.04.2012 01:39, muudetud 8 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi A4 Avant 1.9TDi - 2002 - DeLaBig
PostitusPostitatud: 17.10.2010 17:55 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.05.2004 19:21
Postitusi: 1837
Asukoht: Tallinn/Harku vald
Nagu mainitud, siis hetkeks läbisõit 311 000km ja keskmine kütusekulu 4.8l/100km

Lähipäevil uued naastrehvid alla, õli-filtrite vahetus TAAS, tähelepanu vajab kõrvalistuja istme airbagi andur ja enne talve ka kõik pidurikettad/klotsid + eelsüüteküünlad nii igaksjuhuks.

_________________
Tee tööd ja näe vaeva, siis tuleb tulumaksu tagastus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi A4 Avant 1.9TDi - 2002 - DeLaBig
PostitusPostitatud: 17.10.2010 17:56 

Liitunud: 19.02.2006 21:27
Postitusi: 3581
400NM :O
See võib päris suure naeratus näole tuua :D Väga ilus auto on :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi A4 Avant 1.9TDi - 2002 - DeLaBig
PostitusPostitatud: 17.10.2010 18:01 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.05.2004 19:21
Postitusi: 1837
Asukoht: Tallinn/Harku vald
Mõned pildid siis ka salongist tehtud, 2 kõige kulunumat detaili lisaks seejuures (selgeks sai see, et videokaamera pole mõeldud piltide tegemiseks):




Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Kuna paljud tunnevad huvi, kuhu ja kuidas ma mootoriruumis rõhukella vooliku paigaldasin, siis lisan 2 udust pilti, ehk saab natuke aimu.

Ostsin nimelt keermega nipli ettejuhtuvast autotarvete poest, millel saagisin keermeosa lühemaks.
Seejärel keerasin autol küljest salongipoolseima plastist cooleri toru, millesse puurisin paraja augu. Keerasin nipli külge ja alt poolt (toru seest) igaks juhuks veel mutikas ka otsa - seda pole tegelikult vajagi, sisab niisama keermega ka seal plastis.

Alati saaks veel paremini, just nipli asukoha suhtes, teha, aga töötab ka nii.

Pilt
Pilt

_________________
Tee tööd ja näe vaeva, siis tuleb tulumaksu tagastus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi A4 Avant 1.9TDi - 2002 - DeLaBig
PostitusPostitatud: 17.10.2010 19:57 
Kasutaja avatar

Liitunud: 23.08.2006 14:44
Postitusi: 2399
Asukoht: Päälinn
Need veljed sobivad nagu rusikas silmaauku sellele B6 alla.
NNüüd aga saaks plastid ka kere värvi, oleks eriti kena sõiduk :twisted:
Edu ;)

_________________
Tsernobõlis on kevad... rohi muutub järjest sinisemaks ja põõsastes hauguvad linnud...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi A4 Avant 1.9TDi - 2002 - DeLaBig
PostitusPostitatud: 17.10.2010 20:32 

Liitunud: 08.10.2008 19:25
Postitusi: 7189
Asukoht: Mängult .Välismaa,soomes jne sarnastes kohtades kus teisedki sarnased piiksukotid
Ka normaalne auto.

_________________
KALEVIPOEGTÜTAR ORJADEL POLNUD EELMISES ELUS VAHENDEID ISEGI LEIVA JAOKSNUKKER KUID PAREM ON OLLA TÖÖTU KUI VÄLISMAAL ORI (EHK KALEVIPOEGTÜTAR ORI)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi A4 Avant 1.9TDi - 2002 - DeLaBig
PostitusPostitatud: 17.10.2010 23:13 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.05.2004 19:21
Postitusi: 1837
Asukoht: Tallinn/Harku vald
See ruumikuse jutt on nii ja naa. Nimelt sellest BMW e46`e istudes peaksid Audit ruumikaks, teisalt A4`st A6`e istudes tundub A6 nagu elutuba olevat. :)
Aga konkreetne A4 on kindlasti mugavam, kui standardistmetega A6...sportistmed on ikka asja ette, võrreldes standartsete taburettidega.

Sedaani sai vist tellida kahes variandis, kas tagaiste käib alla või mitte.
B5 kerega autodel oli sama teema.

Võib õelda, et konkreetne auto on vägagi vastupidav ja ülimalt hea dünaamikaga.
Sõitnud aasta ja kolme kuuga 64000km ning raha pole nagu üldse kulunud, vaid tavapärane hooldus.
Pole kilomeetri hinda välja arvutanud, aga eks see tuleb väike, kuna 4,8l/100km teeb juba oma töö.
Hämmastav jah, kui vähe see auto tarbib, seejuures väändemomendist kõneleb asjaolu, et uute naastude allapanekuks tuleb esmalt kangem soft taas maha võtta, kuna muidu käivad ka rahulikul stardil rattad tühja, mistõttu ka naelad lahkuvad.

Kevadel üritab ka kati minema saata, lisaraskus ju. :D
Dynostend ei teeks ka paha.


Hiljuti sai ka Riias käidud Tallinnast ning kütust kulus 31 liitrit.

_________________
Tee tööd ja näe vaeva, siis tuleb tulumaksu tagastus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi A4 Avant 1.9TDi - 2002 - DeLaBig
PostitusPostitatud: 17.10.2010 23:38 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.05.2004 19:21
Postitusi: 1837
Asukoht: Tallinn/Harku vald
Tea, pole probleeme olnud, korduvalt maganudki selles. Ruum läheb täiesti siledaks, kui istmed alla lasta.
Kindlasti oleks eelistanud midagi suuremat, kuid selle raha eest tundub, et sain just täpselt vajadustele auto.

Järgnevaks c6 kerega A6, kui praegune peaks end ammendama. :)

_________________
Tee tööd ja näe vaeva, siis tuleb tulumaksu tagastus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi A4 Avant 1.9TDi - 2002 - DeLaBig
PostitusPostitatud: 19.10.2010 10:26 
Kasutaja avatar

Liitunud: 24.01.2005 22:01
Postitusi: 318
kuda külma talvega salong soojaks läheb? väikesed diislid just ei hiilga sellega


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi A4 Avant 1.9TDi - 2002 - DeLaBig
PostitusPostitatud: 19.10.2010 10:28 
Kasutaja avatar

Liitunud: 24.01.2005 22:01
Postitusi: 318
skyaudi kirjutas:
Välimus tunduvalt kenam kui C5-el, üks asi, mis selle auto juures mulle ei meeldi, on see, et seest on ikka krdi kitsas.
Teine asi, et sedaanil ei käi tagumine iste alla, sul sellega muret pole.


sedaani tagumine iste käib alla küll, kahes osas, minul vähemalt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi A4 Avant 1.9TDi - 2002 - DeLaBig
PostitusPostitatud: 19.10.2010 10:50 

Liitunud: 07.04.2003 15:13
Postitusi: 145
Asukoht: Tln
Nagu eespoolt lugeda saad, siis see sedaani istmete allakäimine oleneb tellitud varustusetasemest.
Endal sama kerega avant ja ei nurise küll salongi mahutavuse üle. Suvel korduvalt taga maganud, kasvult kriips alla 190-e cm. Kui mugavas sõiduasendis ees istun, siis saab minu taga küll istuda ainult jalutu inimene, kuid see 80% ülejäänud sõiduautodes samamoodi. Päris suurte perevagunitega muidugi võrrelda ei saa, kui see peaks juba pealevaadates selge olema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi A4 Avant 1.9TDi - 2002 - DeLaBig
PostitusPostitatud: 19.10.2010 11:51 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.05.2004 19:21
Postitusi: 1837
Asukoht: Tallinn/Harku vald
Kuna uuematel diislitel juba tehasest nö elektriline jahutusvedelikusoojendi, siis salongi hakkab -20`ga juba paari minuti jooksul leiget puhuma, kuigi jah, täitsa kuumaks saab sellise külmaga salongi alles ~30 kilomeetri läbimisel maanteel, koos sellega saavutab mootor ka ideaal töötemperatuuri (90c).

Kusjuures -20c ja rohkem külma ongi vist selle auto nn esimene katsumus, sellest külmast alates muutub mootori ja salongi soojenemine tunduvalt raskemaks,-20 ja vähem miinuseid on nagu tavaline temperatuur, mootor ja salong saavutavad bensukaga samaväärse ajaga vajalikud temperatuurid.
Ka käivitub mootor -20c ja rohkemaga raskemini, kuid alt pole siiani vedanud ka -30 kraadiga.

Ise olen 176cm pikk, ning siiani pole pidanud kellegipärast istet ettepoole liigutama, tagaistujatel on ruumi piisavalt. Kuigi jah, 5 täiskasvanuga on veidi kitsas.

_________________
Tee tööd ja näe vaeva, siis tuleb tulumaksu tagastus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi A4 Avant 1.9TDi - 2002 - DeLaBig
PostitusPostitatud: 19.10.2010 16:20 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.09.2010 07:10
Postitusi: 318
Hea ülevaatlik teema :wink:
Auto kah suht kobedaks saand.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi A4 Avant 1.9TDi - 2002 - DeLaBig
PostitusPostitatud: 20.10.2010 20:50 

Liitunud: 10.02.2005 19:29
Postitusi: 103
Asukoht: Tallinn
Tsiteeri:
28.04.2010

Jyrisoo näppis nüüd vähe autot vag-com`ga.
Sai EGR kinni pandud.

Turbo puhub 1,6bar ja softi lubatud +70nm asemel tuli tegelikkuses hoopis +90nm, seega default 310nm asemel tuleb nüüd mootorist mõõdetult 400nm.


Kas sellel vag 1.9 96kw ei ole stockis mitte 285 Nm

Softiga +90Nm on ikka väga odavalt saadud võimsus.

_________________
Turva- ja toonkile nii autodele kui majadele. 56698813


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Audi A4 Avant 1.9TDi - 2002 - DeLaBig
PostitusPostitatud: 20.10.2010 22:10 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.05.2004 19:21
Postitusi: 1837
Asukoht: Tallinn/Harku vald
Selle 285 ja 310`ga on jah segadus olnud, ühed väidavad üht, teised teist.

_________________
Tee tööd ja näe vaeva, siis tuleb tulumaksu tagastus.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 147 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7