1. veebruaril võtsin Eestis esmakordselt arvele ühe Fordi:

Tegemist Sveitšist pärit Focusega, 2000 aasta, 2-ukseline ja tumesinine metallikvärv. Kapoti all 2-liitrine zetec, 96kw ja manuaal kast.
Välimuselt küljespoilerid, tagumine antitiib ning veel tundmatu esistange. All on ka Eibachi sportvedrud.
Lisavarustust otseselt palju ei ole, aga hädavajalik siiski olemas:
2x el aknad
el peeglid
konditsioneer (ei tea veel kas töötab)
lisaks tagaklaasi soojendusele ka esiklaasi soojendus
orig sportrool nahast, minu arust ka veidi sportlikumad istmed võrreldes tavafocusega.
Kesklukku, roolivõimendit jms ei ole vist mõtet mainida selle sajandi auto puhul, isegi Fordi puhul

.
Positiivse poole pealt, et autol väliselt rooste puudub, põhi on samuti väga heas seisus - 98% roostest puhas. Kere seisukorda üritan igaljuhul säilitada, nagu ma igal oma eelneval autol teinud olen. Selleks ootan kuivemaid ilmu, siis plaan põhi, rattakoopad, karbid ja uste sisemused üle käia vastavate vahenditega.
Juhitavus on suurepärane, rool täpne, kuskile ei kisu ning need 96kw liigutavad seda väikest Fordi paremini kui ootasin.
Muidugi üldine originaalkonditsioon meeldib väga. Sisu on terve ning puhas. Esituled on uued (väidetavalt vahetatud, kuna need pleegivad kollaseks). Avarii jälgi ei ole täheldanud.
Halvema poole pealt alustaksin kõige suurema veaga, mis ostu hetkel paraku välja ei tulnudki. Täpsemalt külmkäivitusel viskas hetkeks sinist tagant välja, mis viitab õli põletamisele. Mõne aja pärast, kui mootor veidi tööd on saanud teha, kadus see nähtus. Kahtlustasime klapisääre tihendeid. Klapikaane tihend samuti immitses veidi.
Üks udutule klaas on mõradega, aga tegu ümmarguste tuledega, mida ei ole niisama võtta ilmselt. Samuti tahaksid suunatuled stanges vahetust. Esimene stange on ka väda palju kivitäkkeid kogunud, nii et läheb kevadepoole värvimisse.
Auto ei läinud soojaks - termostaadi viga.
Raadio oli Fordi originaal (5000 RDS), kuid pärit Galaxilt, mistõttu see ei sobi Focusele - nurgad on kandilisemad. See on müügis, kui kellegil huvi siis PS.
Kahjuks on autole pandud väiksemad rattad, kui seda tehas ette näeb. 15 vahetatud 14 vastu. Selle sain tagavara ratta tõttu teada (muide viimane tundub, et pole kasutatudki kunagi). Oleks siis valuvelg, aga ei, plekkvelg
vuffel kilbikatetega

(nüüdseks juba eemaldatud)
Muud nagu ei tule hetkel meelde.
Praeguseks on vahetatud õli mootoris ja käigukastis. Esimesse läks BP Visco 5000 ehk täissünt ning teise, nagu tehas ette näeb, 75w90 transmissiooni õli (Addinoli toodangust), klapisääre tihendid, klapikaane tihend, termostaat, hammasrihm koos rullikutega, soonrihm ning õhufilter.
Muusikat mängib ka Fordi originaal CD makk 6000 RDS.
Mõned pildid ka töökäigust
Õlivahetuseks valmis:

Varuosad:


Klapisääretihendite vahetus:

Tuli teha ise üks
special tool klapivedrude eemaldamiseks

Vanad klapisääretihendid:

Näha, et vana õli tihendi all - seega pidi ju läbi laskma??

Ja uued tihendid (punane väljalase, roheline sisselase):

Rihmade vahetus:


Uus õhufilter vs vana:

Kuna klapikambrikaan oli millegi pärast koledaks läinud ja keegi musta värviga üritanud parandada, siis proovisin minagi seda veidi õnnestunumalt parandada:

Muud asjad ka läikima löödud

:

Ja autost ka kiiruga tehtud pildid, annab ikka mingi ülevaate:









Hetkel vaevab armatuuri valgustuse anomaalia, sellest lähemalt siit:
viewtopic.php?f=11&t=60161&p=633926#p633926