Streetrace.Org http://www.streetrace.org/foorum/ |
|
Moskvich 2140 1978 Indrek06 http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=48&t=61041 |
1. leht 2-st |
Autor: | Indrek06 [ 23.02.2011 22:13 ] |
Teema pealkiri: | Moskvich 2140 1978 Indrek06 |
Mõtlesin, et lisan oma mosse ka siia (teema rebisin teisest foorumist, ei viitsinud kõike uuesti ümber kirjutada). ![]() Auto mudel: 2140 Auto mark: Moskvich Kubatuur(kw/ccm): 55kw/1500ccm Väljalaske aasta passi järgi: 1978 Plaanid: Teha ÜV kõlblikuks ja hakata tänavaid vallutama. Audio: Pioneeri CD makk, tagaaknalaual 2x Monarch 100w kõlarid, esiustes S30'd. Värvus: Roheline Muu info: Ostsin selle aparaadi 2009 novembris 2000.- eest. Algul oli küll suur vasika vaimustus, et ikkagi esimene enda auto. Nädal peale ostu soetasin uue aku ja muid vidinaid. Selline nägi masin algul välja: ![]() ![]() Üsna jube mis? ![]() Sügis möödus ja saabus talv. Talvel tegin niipalju, et taha sai pandud vägevad maastikuauto rehvid. ![]() ![]() Kevadel vahetasin küünlad, küünlajuhtmed, õhufiltri, kojamejed, õli ja õlifiltri jms. Värvisin ka veljed valgeks ning lisasin salongi väikese tahhomeetri. Sai kohe palju kenam! Lisan mõned pildid 2010 suve algusest: ![]() ![]() Ühel ilusal augustikuu hommikul mõtlesin, et võiks need roosteaugud põhjas ära keevitada. Otsisin välja vana isetehtud elektroodkeevituse ja hakkasin harjutama. Kui mõned kohad olid juba lapitud, mõtlesin, et lasen ka kerel olevad roostekohad haljaks. Ja nii need keretööd algasid. Kõigepealt lasin relakaga kõik roostes kohad ja nende ümbrused haljaks, töötlesin roostesurmaga ning seejärel kruntisin. Mõlgid pahteldasin ka tasaseks. ![]() ![]() Uued küljekarbid: ![]() Sejärel keerasin masina külili, et saaks põhja paremini teha. Pilt mis sealt avanes, polnud just eriti ilus.. ![]() ![]() ![]() ![]() Põhja tegin roostest ja vanast mastiksist puhtaks, kõik vähegi kahtlased kohad lõikasin välja, keevitasin uued tükid asemele, vahetasin küljekarbid, kruntisin ning tõmbasin põhjale uue mastiksi peale. ![]() Kõige tüütum töö vast oli juhipoolse tagatiivaääre parandamine, mis nägi välja selline: ![]() Joontega ümbritsetud kohad lõikasin välja, keevitasin uued tükid asemele, kruntisin ning pahteldasin ebatasased kohad. Peale neid töid lükkasin masina tagasi ratastele ja hakkasin värvieeltöödega tegelema: ![]() Peale kõva lihvimis-ja pahteldustööd kruntisin kere ära, matistasin krundi ning peale läks kattevärv. Pind jäi üsna apelsin, kuid esimest korda üldse värvisin kompressoriga. ![]() Ning lõpptulemus sai selline: ![]() Tagapaneelilt on veel liistud puudu. ![]() ![]() ![]() Hetkel seisab auto garaažis ja ootab kevadet. Nüüd on vaja veel pidurid korda saada. Uued pidurivoolikud, mõned piduritorud ja pidurimansetid on juba olemas. ![]() Sai pikk ja mõtteta jutt, kuid loodan, et kõik saavad aru, mida ma kirjutasin. Küsimused ja kriitika on teretulnud. ![]() Rohkem juttu ja pilte tegemistest leiab siit: http://mosseklubi.planet.ee/foorum/view ... ?f=6&t=661 |
Autor: | Tõnn [ 23.02.2011 23:02 ] |
Teema pealkiri: | Re: Moskvich 2140 1978 Indrek06 |
Väga kõva pill! ![]() |
Autor: | risto626 [ 23.02.2011 23:09 ] |
Teema pealkiri: | Re: Moskvich 2140 1978 Indrek06 |
väga viis ![]() ![]() |
Autor: | Shadowz [ 23.02.2011 23:18 ] |
Teema pealkiri: | Re: Moskvich 2140 1978 Indrek06 |
Tubli töö ![]() ![]() |
Autor: | -Amper- [ 23.02.2011 23:45 ] |
Teema pealkiri: | Re: Moskvich 2140 1978 Indrek06 |
Korraliku mosset on hea vaadata ![]() Kui värv jäi apelsin,siis poleerimist pole proovinud ? |
Autor: | Indrek06 [ 24.02.2011 09:42 ] |
Teema pealkiri: | Re: Moskvich 2140 1978 Indrek06 |
Poleerimist pole proovinud ja seda värvi poleerima ka ei hakka kuna see pole õige autovärv, vaid tavaline metallivärv (rahakott ei võimaldanud tol hetkel midagi muud). ![]() ![]() Eelmise omaniku käes sai see masin jah parajalt piina ning retsimist, kuid nüüd on see õnneks minevik. ![]() |
Autor: | l6vikuningas [ 24.02.2011 21:02 ] |
Teema pealkiri: | Re: Moskvich 2140 1978 Indrek06 |
väga lahe, kena töö ära tehtud. salongis muidu annaks tulemusele juurde kui leiaks vähem silmatorkava raadio (kuigi ka praegune on vähemalt toonilt tagasihoidlik) ja selle lisa kella (tahhokas?) saaks asendada mingi ajastu kohasega ![]() |
Autor: | karlerik110 [ 24.02.2011 22:03 ] |
Teema pealkiri: | Re: Moskvich 2140 1978 Indrek06 |
Ilusti korda tehtud masinat on lausa lust vaadata ![]() |
Autor: | Indrek06 [ 29.04.2011 22:16 ] |
Teema pealkiri: | Re: Moskvich 2140 1978 Indrek06 |
Mossega on vahepeal üsna palju toimunud ![]() Kuna katus, tagatiivad ja kapott läksid sügisese värvimise käigus nässu, siis sai need uuesti ette võetud. Kõigepealt vana värv maha, krunt, vesilihv ning uus värv peale. Nüüd auto ilusti ühte värvi ja mina tulemusega üsnagi rahul. ![]() ![]() Mõned pildid ka: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Indrek06 [ 26.11.2011 16:26 ] |
Teema pealkiri: | Re: Moskvich 2140 1978 Indrek06 |
Vahepeal jälle palju-palju aega mööda läinud. ![]() Kõigepealt võtsin ette tagumiste rehvide vahetuse. Alla läksid uued Lada Samara originaalrehvid. Kuna oli soov saada taguotsa väheke madalamaks ja samas ka jäigemaks, siis sai vedrupakkidel altpoolt kolmas leht teistpidi pööratud ja pakk korralike klambritega kokku tõmmatud. Hiljem lõikasin ka esivedrudelt 1,5 keerdu maha. ![]() ![]() Nüüd taguots piisavalt jäik ja ei uju enam! Järgmisena sai ette võetud tagumiste piduri töösilindrite vahetus, kuna üks silinder otsustas lekkima hakata. Kuna siduri pea-ja töösilinder olid ka parajalt pooletoobised, siis sai ka nendele uued mansetid ja värgid sisse laotud. ![]() Kohe kui pidurid korda olin saanud, otsustas karbuss jupsima hakata. No tore küll. Läksin lihtsama vastupanu teed ja otsustasin romulast uue karbussi hankida. Vedas, sest sain sealt väga korraliku vaz 2106 karburaatori. Üldiselt pidas masin end suvel väga korralikult üleval. Teepeale jättis ainult 1 korra, kui süütepooli takisti läbi kärssas. Suvel sai veel mõned kleepsud lisatud ja taha porilapakad aretatud. Septembri algul meisterdasin salongi sellise asja. Päris mugav ja praktiline. ![]() Sama kuu keskpaigas vahetasin ka siduriketta ära. Uue ketta (MS) sain Jõhvi autovaruosade poest ja maksis miski 15 euri kanti. Vana ketast eemaldades avastasin, et see on täpselt sama paksu kattega, kui uus siduriketas. Viskasin uue ketta sisse ja enam sidur ei libise. Müstika. ![]() ![]() Lisaks sain omale norma rullikuga turvavööd, nii esimesed kui tagumised. Need aretasin ka külge. Autost veel niipalju, et nüüdseks on ka dokumendid olemas ja mõned päevad tagasi vormistasin veel oma nimele ka. ![]() Ja nüüd kõige uuemad pildid: ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | FOX1000 [ 26.11.2011 17:12 ] |
Teema pealkiri: | Re: Moskvich 2140 1978 Indrek06 |
kena mosse ![]() kas ma nägin ühe pildi nurgast TD-20? |
Autor: | Indrek06 [ 26.11.2011 17:13 ] |
Teema pealkiri: | Re: Moskvich 2140 1978 Indrek06 |
Tänud. ![]() Tegelikult on see hoopis vanem T-16. |
Autor: | FOX1000 [ 26.11.2011 17:48 ] |
Teema pealkiri: | Re: Moskvich 2140 1978 Indrek06 |
Indrek06 kirjutas: Tänud. ![]() Tegelikult on see hoopis vanem T-16. krt, nägin algul 1 pilti kus paistis rool,nüüd hakkasin uuesti vaatama ja ongi tegu t-16. ![]() |
Autor: | Indrek06 [ 28.12.2011 19:55 ] |
Teema pealkiri: | Re: Moskvich 2140 1978 Indrek06 |
Mõned päevad tagasi muretsesin sellised vidinad: ![]() ![]() Ühesõnaga plaan siis mossele lada kontaktivaba süüde peale aretada. Süütepooli ka vaja veel ja saab tegutsema hakata. Autost veel niipalju, et vahepeal sai käiguhoovastikku natuke moditud. Mis täpsemalt tehtud sai, saab siit lugeda: http://mosseklubi.planet.ee/foorum/view ... 9&start=10 Nädal tagasi vahetasin käigukastis veel õli ka ära. Nüüd endal ka kindlam tunne sõita kui õlitase kastis normipiires on. Täna juhtus kerge äpardus. Nimelt kui hoovist välja tagurdama hakkasin ja tagumist käiku sisse lülitada üritasin, käis käigukasti juures kerge kolks ja käigukang liikus tühjalt, ilma et käike sisse oleks lülitanud. Algul suure ehmatusega mõtlesin, et minu moditud käigukahvel murdus pooleks. Kuid õnneks siiski oli süüdi hoopis kulunud käiguhoovastiku puks, mis koos hoovaga kahvli pesast välja kukkus. Kuna väljas hakkas juba pimedaks minema, siis jätsin selle töö homse peale. Lisaks tuleks veel hoovastik korralikult ära timmida. Praegu peab natuke käigukangiga ringi "kobama", et tagumine käik sisse lülituks. Eile sai veel jahutussüsteem korraliku -36c kannatava tosooliga täidetud. Hiljem õhutasin ka salongiradika ära. Läbisõit masinal nüüdseks 86270. Minu käes siis sõitnud ca ~1200km. ![]() |
Autor: | Indrek06 [ 31.12.2011 11:15 ] |
Teema pealkiri: | Re: Moskvich 2140 1978 Indrek06 |
Neljapäeva hommikupool sai sisustatud uute hoovastikupukside tegemisega. Leidsin garaazist mingit huvitavat materjali. Täpselt selle materjali nimetust ei tea, aga meenutab natuke seda millest on tehtud vedrulehtede vahel olevad "taldrikud". Originaal kummipuksist on see tunduvalt jäigem ja kindlasti ka vastupidavam. ![]() Pärast lisasin puksi keskossa selle metallosa ka loomulikult. Õhta poole sain ühe pakikese, mis sisaldas sellist vidinat: ![]() Seejärel sai mosse võtmele natuke minidrelli näidatud ning tehtud see puldile vastavaks: ![]() ![]() Järgmisel nädalal ostan linnast signa ka ära, siis saab seda aretama hakata. |
1. leht 2-st | Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |