Kuna paljud on uurinud allkirjas oleva E30 kohta, et miks sellest teemat ja juttu kuskil pole siis teen nüüd teema ära.
Aasta oli siis 2008 , lõpu poole ja sai sõbraga ühel päeval räägitud ning kokkuleppele jõutud, et ostaks E30-e. Plaanis oli/on hakata sõbral autoga rahvarallit sõitma ning minul lihtsalt rajal käia harjutamas sellega kuna enda autodega ei taha. Läksime vaatama läbi tuttava pakutud E30 sedaani, 2.5E. Mootor pidi olema tip top korras ning veermik pidi olema ka tip top korras. Väliselt polnud muidugi midagi vaadata kuna auto oli krundiga üle lastud ning väidetavalt pidi olema värvimiseks valmis. Autol oli/on uus kapott ning esitiivad, Igori käest ostetud korralikud uksed ning korralik esipõll. Pagasiluuk oli/on vahetatud korraliku vastu. Auto sai ostetud November 2008 Sauelt (ühe E30 foorumlase vennalt) ning hakatud autot lahkama. Reaalsus oli see, et ETA mootori korda tegemine oleks läinud liiga kalliks ja sellel me mõtet ei näinud ning see sai müüdud. Sai ostetud uus mootor, seekord siis 2.5 125 KW, 1988 aasta auto pealt. Enne ostu lasime mootori ka targemal inimesel üle vaadata ning tema soovitas osta. See toimus Märts 2009. Nädal või kaks hiljem peale mootori ostu sai mootor Crispi poolt vahetatud koos karteripõhjaga mis lekkis ning ka õhulugeja ja sisselaskekolle vaheline toru sai vahetatud. Samuti vahetas ta ära kütusefiltri ning mootori õhufiltri ja õli koos filtriga, õliks läks Castrol Magnatec 10W40. Ise vahetasime küünlad ning nendeks said NGK-d. Siinkohal uuesti suured tänud Crispile. Veermik muidugi oli tegelikult ka 75 % ulatuses pees, st. et paljud osad olid kas läbi või väsinud. Kahjuks, aga tänu sellele, et puudus ruum kus värvida, värvija ning finants töö eest, jäi värvimine tuleviku plaaniks. Eeltöö mis on tehtud eelmise omaniku poolt oli tegelikult ikka väga alla arvestust kuna suruõhuga autot lastes lendas krunditükke pealt ära ja alt tuli välja ilus tumehall metallik originaal värv (delphin metallic). Vahepeal olime kokku ostnud juba väga palju erinevaid varuosi, kaasaarvatud väidetavalt Hartge summuti ning korralikud sportesiistmed. Lõpuks November 2009 sai võetud vastu otsus teha enne veermik korda kui värvida.
Tehtud/vahetatud sai (uued osad kõik) :
Esi pidurikettad ning klotsid, Tagumised pidurikettad ning klotsid, Käsipiduri trossid, Esimesed pidurivoolikud, Roolivardad, Lühikesed & Pikad sarniirid, Tagumise õõtshoova puksid, Esiamordid koos tarvikutega & Tagaamordid koos tarvikutega, Tagumised vedrud, Esimese õõtshoova puksid, Esimese stabilisaatori varda puksid, Esimesed stabilisaatori liigendid, Tagumise stabilisaatori liigendid, Tagasillatala puksid, Hammasrihm koos pingutusrulliga, Jahutusvedelik vahetatud, Piduritorud esimesed, Jahutusvedelik vahetatud ning uuema tüübi paisupaak koos voolikutega paigaldatud, Pooltelje kattekummid (3 tk), Summutile tehtud ning paigaldatud kinnitused.
Peale seda sai ostetud nüüd Mai kuus generaator ja see ka kohe vahetatud. Samal ajal keevitati ära ka tagaaknalaud mis oli tümmimeeste" poolt katkiseks lõigutud 85 % ulatuses. Selle aasta juuli keskpaigas sai lõpuks ka auto värvitud. Tulemus ei ole küll näituseauto, aga ralliks ja rajaks piisav. Väheke garantiitööd peavad värvijad nii või naa tegema, juba kokkulepitud. Nüüd viimased nädal aega oleme iga päev autot vähehaaval , nii palju kui võimalik, kokku pannud. Kuna sõber tahab autot ka mingil määral kasutada igapäeva autona siis sai veetud ka uued maki, kõlari ning võimendi juhtmed. Peale selle sai korrastatud veel palju voolu juhtmeid. Täna parandasin juhtmeid ning panin uued pistikud esituledele , milleks nüüd naerusuud luupidega. Väga palju asju on vaja veel osta ning võib olla ka mõni asi välja vahetada, aga niiöelda tuhin pole kuhugi kadunud. Kuna tegemist on niiöelda pikaajalise projektiga siis läheb sellega aega ning igapäevaste tegemiste kõrvalt ei ole raha ega aega, et kogu aeg autoga aktiivselt tegeleda. Tuli pikk jutt, aga kuna autot omatud ning ka tehtud palju ning pikalt siis äkki kannatab välja selle

. Plaane on palju ning eelkõige tahaks auto kokku saada ja vead likvideeritud ning üv ja kindlustuse teha, aga kõik tuleb omal ajal. Seniks, aga palju pilte kuna ka juttu tuli palju…



















