Tervitusi
Sai siis endale soetatud üks tore ja vahva mercedese S klass aastast 1978, keremudeliga W116. Sellisest S klassist unistasin juba siis kui olin väike poisike. Toodud sai see auto Tallinnast. Passis kirjas S280 aga mootor on asendatud 3 liitrise diislit tarbiva mootori vastu mida veab edasi 3 käiguline automaat kast. Auto on musta värvi.
Kere seisukord aastaga võrreldes on minu jaoks hea kuna põhi on korralik, karbist näppe läbi ei lükka ja pagasnikusse õllet pakkides ei pea muretsema, et need 150 m pärast keset teed ja kildudeks on Eusa_dance . Kuid tõsi, päris ilma roosteta ei pääse, esimesed plekid tahavad vahetamist. Tiivaääred läbi ja pealpoolt auk tulemas. Vajab ka vahetust esipõll mis ilmselt ajahamba ja lumekuhjade koostööle on kõver nagu joodiku joonistatud sirge joon . Ja leiab ka mujal pindmist roostet.
Salongist on kahjuks kadunud orginaalismted mis on asendatud uuema(küll koledamate aga mugavamate) istmete vastu mida saa elektri jõul liigutada nii ees kui taga, salongi seisukord (v.a istmed) on üsna hea. Puudu on kõrvalsituja poolne armatuuri alune paneel mis kinnitub salongi sisemise seina külge. Sisu ise on roheline mis, kui aus olla, siis mulle isiklikult ei väga ei meeldi.
Tehnilise poole pealt on siis vahetatud orginaal 2,8 liitrin bensiini ahmiv mootor diislit sööva 3,0 liitrise (passis 54 kw) mootori vastu(tegelikkuses 6 silindriline 83 kw tootev mootor) millega seoses tuleb välja vahetada tagadiffer õigete ülekande arvudega difri vastu. Otsa korral on ka tagumised amordid. Muus osas ei saa nagu nuriseda, et midagi koliseks,möliseks, hüppaks või laliseks.
Kõik tuled, puhurid singlaalid jms mis tehasest väljudes töötas, töötab sellel autol tänase päevani ilusti (v.a püsikiiruse hoidja ). Tänu mootori vahetusele ei tööta ka autol tahomeeter
Lisadest märkimist väärt vast olekski siis 4xEl aken, 4XEl istmed ja mittetöötav püsikiiruse hoidja.
Minu visioonid/plaanid autoga üsna lihtsad. Asendada roostes plekid ja kaitsta teda suure ja kurja rooste eest. Asendada tagumised amordid uute vastu ning, alla panna vastava ülekande arvuga differ.
Midagi peaks ka ettevõtma salongiga ( loomulikult otsin puuduva paneeli) aga ei tea mida sest praegu tumedad istmed ja heleroheline salong käib minu silmapihta üsna valusalt... Ei tea kui suure tõenäosusega leian tumedad salongi detailid ?? või siis kogu salongi ( koos orginaal istmetega)
Töökorda sean ka tahomeetri. Vahetust vajab esiklaas ja tagaklaasi tihend nõub tagasipaigaldust.
Loomulikult mahub ka mu pisikesse nimekirja loomulik hooldus ja muu kuluosade asendamine uute vastu( halvimal juhul siiski kasutatud osa vastu )
Valisin täna välja meelepärased valuveljed talle alla. Veljed ise on sellised

Pildid üritan siia ülesse saada lähipäevil hetke olukorrast.
Kuulutusest pilt

autol ei ole all need veljed vaid mingi 14 tolli vana E klassi ?? orginaal veljed.
Igasugune kasulik informatsioon on teretulnud