Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 28.04.2024 19:10

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume kõikidel kellel on Lugejate autode all oma topic teha pealkiri selliseks:
Auto tootja, mark, aasta, omaniku foorumi nimi.
Näiteks: Audi S4 96a Audimees
Teema ei tohi sisaldada automüüki! Selle jaoks on eraldi alafoorum.

Auto teema peab olema sisukas, ning rangelt soovitatav on lisada ka pildid autost!
Ei ole põnev lugeda teemat -> Mul on audi S4, sinine. Lahe pill on.



Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 23.04.2012 00:21 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
charly kirjutas:
Pilt

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 23.04.2012 09:59 

Liitunud: 04.03.2009 14:05
Postitusi: 63
Lõpuks ometi sai see BS bingo läbi siin. Iga mõistusega inimene võiks ikka ära tabada, mis asi on kompressor ja mis asi on elektriline jahutusventilaator, millega vanaema moosipurki ka pool bari ei puhu.
Nii asjast ka. Ise kuulsin mõne päeva eest, et mingi Vortech vahel. Kompressori täpne nimetus peaks olema ilmselt V-1 S-Trim, hetkel tootmisest maas. 1000 CFM ehk 0,58kg/s, 72% max efektiivsus. Natuke ajale jalgu jäänud aga sobib sellegi poolest väga hästi M62B44 mootorile. Kuidas ta idles hääle mõttes käitub ? Aftercooler plaanis või juba vahel ? Ise olin 1,5a tagasi väga lähedab kompressori ostule aga alati on midagi muud vahele tulnud.
Pihustitega oleks tegelikult lihtsam olnud suuremad peale panna ja ECU ümber seadistada. Neid tegelasi Eestis küll, kes sellega hakkama suudaks saada. Muidugi see parda-arvuti ennustatav "sõita jäänud X km" näit läheb suurema- või lisapihustamisega natuke võsa poole.
Mis miili puutub, siis Ljahh tõi näiteks 2011 OMCile laheda daily drivery (naine pidi ka sõitma): e39 540i +1,6 bari seades + 250hp NOS kahe astmeline ... sai küll kirja ainult 279 km/h, kuna paisupaagi sisu lendas sõidu ajal kapoti alla laiali ...
Tore oleks näha veerandmiili lõppkiiruse numbreid, saaks välja arvutada jõu ja sellega seoses numbri, mida miilil oodata võiks. Äkki paned ennast 17.06 AC Dragile (päev peale OMCi) kirja outlaw klassi ? Paneks oma 540i kõrvale 8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 23.04.2012 23:16 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Ultron kirjutas:
Kuidas ta idles hääle mõttes käitub ? Aftercooler plaanis või juba vahel ?
Hääl on ikka sellistele kompressoritele iseloomulik. Järgmine kord nitrot tuled laadima, võid kuulata. Vahejahutit ei ole, kuid paistab, et oleks vaja küll - peab ühesõnaga plaani võtma. Veel ei tea, kas õhk-õhk või vesi-õhk. Viimane tundub huvitavam.


Ultron kirjutas:
Pihustitega oleks tegelikult lihtsam olnud suuremad peale panna ja ECU ümber seadistada. Neid tegelasi Eestis küll, kes sellega hakkama suudaks saada.
Mul on juba originaal pihustid vahetatud suuremate vastu. Mida pihustite vahetuse juures ajul täpsemalt ümber seadistatakse?


Ultron kirjutas:
Mis miili puutub, siis Ljahh tõi näiteks 2011 OMCile laheda daily drivery (naine pidi ka sõitma): e39 540i +1,6 bari seades + 250hp NOS kahe astmeline ... sai küll kirja ainult 279 km/h, kuna paisupaagi sisu lendas sõidu ajal kapoti alla laiali ...
Käisin isegi eelmine aasta OMC-l, nägin ka seda Ljahhi pemmi. Pole küll eriti oluline, kuid selle auto "daily driver" olemine on sama huumor, mis minu elektriventikas. Muidu selle auto tasemele ma ei küündi, kuna mu mootori sisu on kõik originaal ja tagatipuks veel teadmatult-lugematult palju kilomeetreid läbinud.

Ultron kirjutas:
Äkki paned ennast 17.06 AC Dragile (päev peale OMCi) kirja outlaw klassi ? Paneks oma 540i kõrvale 8)
Miili on mul plaanis nagunii sõita, kuid ma arvan, et meil ei lubata seal päris kõrvuti kimada. Tahad võidu teha, siis seda annab muud moodi korraldada. Mõni neljapäev või kasvõi suvalisel ajal (peale tööd muidugi) kuskil. Ega mul kahju pole.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 24.04.2012 00:09 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Nüüd tulid ka avalaksu tulemused:

Parim ET 13,163. Selle sõidu tegin paremal rajal, kus lõppkiiruse mõõtja ei töötanud.
Parim lõppkiirus sai kirja 181,2 km/h.
Parim 60ft aeg tuli 2,2929, kuid sellest ma ei oska suurt midagi veel järeldada.


Neljal sõidul suutsin ka G-Tech PRO RR sisse lülitada. Neist kaks mõõtmist läksid aia taha - ilmselt jalg vajus kiirendamisel veidi, sest tulemused tulid ebareaalselt aeglased. Kaks mõõtmist aga õnnestusid ning nende alusel on hea vaadata, kui täpne see asi tegelikult on:

.........Mõõdetud.....G-Tech.........vahe
ET......13,41..........13,37............-0,04 sek
60ft....2,42............2,54.............+0,12 sek
km/h...181,2..........181,3............+0,1 km/h

.........Mõõdetud.....G-Tech.........vahe
ET......13,73..........13,63...........-0,10 sek
60ft....2,50............2,60............+0,10 sek
km/h...178,6..........179,4...........+0,8 km/h

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 24.04.2012 00:23 

Liitunud: 15.08.2007 21:25
Postitusi: 792
Lõppkiirust arvesse võtta, siis 12.6-12.7 võiks see auto ilusti sõita .. juba 60ft arvelt on palju varu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 24.04.2012 00:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 21:27
Postitusi: 1194
Asukoht: Värvikambris
Läks alles seppadel aega et välja jagada :D
Ma teadsin umbes aasta eest juba et "midagi" tuleb.
Jah, võtsin küpsist juba ise, ei pea pakkuma.

Sul salupa miskit progreaju pole juba vaja vahele panna?

_________________
Powered by IŽ 212501, JAWA 638, Mercedes Benz 230 CED


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 24.04.2012 00:47 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Mul endal on ka selline tunne, et esimene suund, kuhu areneda, on kohalt minema saamine. Videolt vaadates käib see ikka jube aegluubis ning ausalt öeldes lootsin paar päeva enne võistlust ostetud pruugitud 285 laiusega rehvidelt rohkem pidamist. Enne olid 225 laiusega lamellid ning nendega tundus nii endale kui ka G-Techile start kiirem. Kiltsi betoon on vist libedam ka kui asfalt, kuid ega neil 285-tel asfaldil ka suurt pidamist pole võrreldes palju kitsamate lamellidega.

Vastupidiselt mõnede arvamusele tundub mulle, et kergest burnoudist on ka tänavarehvidele kasu, sest kaks sõitu, mis ma tegin ilma burnoudita, tulid üsna aeglased nii ET kui ka 60ft poolest.

Praegu stardin u 1000rpm pealt :(


Tsiteeri:
Sul salupa miskit progreaju pole juba vaja vahele panna?
Hetkel puudub nagu vajadus. Omaarust olen saanud originaalaju ilusti tööle. Kui keegi seletaks, mis praeguse ajuga puudu jääb või mida progeaju juurde annaks, siis võib ka progeajule mõelda.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 24.04.2012 01:45 
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.11.2008 21:48
Postitusi: 219
Elasin veel natuke aega tagasi samas majas, kuhu ette see auto parkis. Sõbraga mitu korda mööda jalutades tõdesime alati fakti, et see 5-ne jääb omasuguste seas silma ja on maitsekalt tehtud. Muidugi arvasime, et 2,0-ga tegemist :D

Aga edu autoga!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 24.04.2012 11:11 

Liitunud: 08.04.2003 21:43
Postitusi: 2117
Kaks starti soojendasid ühte rehvi ja startisid teisega. Ainuke mis sind päästab on lsd. Mul olemas e60 m5 lsd, kui viitsid külge pookida.

_________________
http://www.k1.ee/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 24.04.2012 21:21 

Liitunud: 04.03.2009 14:05
Postitusi: 63
Salupa kirjutas:
Mida pihustite vahetuse juures ajul täpsemalt ümber seadistatakse?

Suuremate pihustitega kukub ju kole palju soristama. Kujutan ette AFRi oled ikka näppinud.
Salupa kirjutas:
Pole küll eriti oluline, kuid selle auto "daily driver" olemine on sama huumor, mis minu elektriventikas...

Ljahhil on mitu veel kiiremat pilli olemas :) Madaldusvedrusi näiteks 540'le alla ei lähe tänu Tallinna auklikele teedele jms.
Salupa kirjutas:
Üritus on AC Drag. Audidel on seal oma grupid, muud marki masinad saavad võistelda ainult outlaw klassis. Lisanõudena peab olema kas 12s pill või muidu eriline masin. Usun kvalifitseerud küll. Loodan et saan oma jõu vähesuse slickidega ehk kompenseerida.

Salupa kirjutas:
... lootsin paar päeva enne võistlust ostetud pruugitud 285 laiusega rehvidelt rohkem pidamist. Enne olid 225 laiusega lamellid ning nendega tundus nii endale kui ka G-Techile start kiirem. Kiltsi betoon on vist libedam ka kui asfalt, kuid ega neil 285-tel asfaldil ka suurt pidamist pole võrreldes palju kitsamate lamellidega.

Ise olin 3a tagasi avalaksul nii 225 lamelli kui ka kasutataud 275 suvekaga. Lamelliga olid stardid kiiremad. Siledal asfaldil on aga lai suvesuss rohkem omas elemendis.
Salupa kirjutas:
Vastupidiselt mõnede arvamusele tundub mulle, et kergest burnoudist on ka tänavarehvidele kasu ...

Ma ei tea kes neid müüte levitab, vahe on pea iga kord oma karvase tagumikuga tunda ja numbrites näha.
eclipse kirjutas:
Kaks starti soojendasid ühte rehvi ja startisid teisega. Ainuke mis sind päästab on lsd.

... või ATBD nagu Quaife, Wavetrac. See ühe ratta vedu on 540i suurim miinus minu arvates.
Üldiselt 181 km/h näitab, et jõudu on ikka korralikult. Pakuks näiteks 350 kW. Miski 0,7 bari peale keeranud ? Palju kompressori pöörded piirajas ehk 6100 rpm on ? Miilil võiks miski ~266 km/h või sinna kanti ära tulla. Ise pole üle 254 suutnud. Vaata ainult, et see sul suvel palavate ilmadega detoneerima vms ei hakka.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 26.04.2012 00:10 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Ultron kirjutas:
Suuremate pihustitega kukub ju kole palju soristama. Kujutan ette AFRi oled ikka näppinud.
Ma ju kirjutasin - selleks on takisti õhukulumõõturi vahel. Täpselt samamoodi tehakse ka eelmainitud kitidel, sest tõenäoliselt tuleb maks õhukulul riistvaraline piir ette ning üle 5v õhukulu signaali peetakse igal juhul anduri veaks. Aju on täiesti muutmata.

Tsiteeri:
Madaldusvedrusi näiteks 540'le alla ei lähe tänu Tallinna auklikele teedele jms.
Pigem ikka seepärast, et madaldusega on tüütum treila peale sõita. :)

Ultron kirjutas:
Üritus on AC Drag. Audidel on seal oma grupid, muud marki masinad saavad võistelda ainult outlaw klassis. Lisanõudena peab olema kas 12s pill või muidu eriline masin. Usun kvalifitseerud küll. Loodan et saan oma jõu vähesuse slickidega ehk kompenseerida.
Ah sa mõtled veerandliili AC drag raames sõita. Ma miskipärast mõtlesin, et sa räägid miilist. Ma ei ole neisse veerandmiili võistlustesse veel eriti süvenenud. Miks mitte EDRA Nationals 2012? Sinna peaks me igal juhul kvalifitseeruma ning seal peaks ju konkurentsi rohkem olema?

Ultron kirjutas:
Miski 0,7 bari peale keeranud ? Palju kompressori pöörded piirajas ehk 6100 rpm on ?
0,5bar puhub piirajas. Labad peaks siis tegema arvutuste kohaselt ~ 40 000 rpm. Mida madalamad pöörded, seda vähem boosti puhub. Ikka nii, nagu nende tsentrifugaalkompressoritega on.

Diffri lukkudega on selline lugu, et praegu plaanis ei ole. Esiteks ma ei taha loobuda 2.81 peaülekandest. Teiseks on sellise diffri hinna/vaeva/tulemuse suhe oluliselt kehvem, kui mu seni tehtud tuunimised. Kolmandaks ma arvan, et korralik rehv ning harjutatud auto käsitlemine kompenseerivad lahtise diffri puudujääke üksjagu.


Paar pilti ka:

Pesemata auto (ei leidnud hetkel paremat):

Pilt

Pilt avalaksult:

Pilt

Kergelt kergitab isegi nina (kellegi teise tehtud pilt):

Pilt

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 26.04.2012 13:38 

Liitunud: 04.03.2009 14:05
Postitusi: 63
My bad jah@MAF takisti.
Salupa kirjutas:
Aju on täiesti muutmata.
Kompressoritega M62B44'd on dynos näidanud kasuliku jõu tekitamist tsentrifugaaliga kusagil sinna 6600 kanti. Jõudu juurde vaja, siis piiraja tõstmine võiks olla lihtne moodus.
Ultron kirjutas:
Miks mitte EDRA Nationals 2012?
Olen ühe korra Raadil ametlikul EMV dragil käinud ja ei meeldinud see üritus mitme nurga pealt vs Kiltsi klubi üritused. Igast ühekordsed sõitjalitsentsi tasud, ulmeaeglane tehniline kontroll, uimane korraldustiim, võimsamate masinate eelistamine jpms. Ühesõnaga palju kulutusi ja vähe villa nende jaoks, kes kohta püüdma ei lähe. Praeguseks on ilmselt rada vähem libedam kui aasta või paar tagasi. Lisaks Tlnst kaugemal käia.
Vaatan neid gruppe seal ja kõige asjalikum oleks üldse osaleda Läti Street-B klassis. 1,6 tonnise autoga suvalises võistlusklassis ei pruugi ajasõitudestki edasi pääseda või pääseb ühe sõidu eliminaatoris tegema. 12s autoga poleks suurt teha isegi 2L vabalhingavate klassis, kus näiteks Shabalini Civic on 10s aegu näidanud. Kui midagi plussi pealt märkida, siis publikut on Tartus alati rohkem aga jään eelistama Kiltsi klubi üritusi.
Salupa kirjutas:
0,5bar puhub piirajas. Labad peaks siis tegema arvutuste kohaselt ~ 40 000 rpm.
Hmm. Selle mapi järgi võiks ideaalses olukorras näidata 0,7...0,8 bari @ 40k kompressori tagant.
Pilt
Vaatan Vortechi kodulehel leiab sama kompressori uuema mudeli V-1 Si-Trim juurest sellise lause: "Superchargers exceeding 6 PSI require a Vortech standard bypass valve or a Vortech Maxflow racing bypass valve." Sul on silma järgi seal midagi vahel küll, ei tohiks sellega muret olla. Samas 0,5 bariga võiks suve kenasti vahejahutita üle elada.
Ultron kirjutas:
Diffri lukkudega on selline lugu, et praegu plaanis ei ole. Esiteks ma ei taha loobuda 2.81 peaülekandest. Teiseks on sellise diffri hinna/vaeva/tulemuse suhe oluliselt kehvem, kui mu seni tehtud tuunimised. Kolmandaks ma arvan, et korralik rehv ning harjutatud auto käsitlemine kompenseerivad lahtise diffri puudujääke üksjagu.
Ise panustaks vahejahutile esimesena aga näiteks Quaife'i puhul vahetatakse diffri sisu mõne tunniga välja ja peaülekande hammakas jääb samaks. Hind muidugi pole odav aga ise seda ostu siiani ei kahetse. Kunagi soovitan kindlasti kasvõi kasutatud LSD vahele panna, sõidurõõmu tuleb kamaluga stardis/kurvis/libedal juurde. Jama on see, et pärast ei taha peglegiga enam ringi sõita.
Hoia masin ikka AC Mile+Dragi ajani koos, tore oleks autot veel kiireid aegu välja sõitmas näha 8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 27.04.2012 01:56 
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.02.2007 22:46
Postitusi: 658
Pinguta genekarihm ära, jube vastikult libiseb läbi..

_________________
Roller


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 27.04.2012 08:48 

Liitunud: 13.04.2007 18:34
Postitusi: 1329
Asukoht: Harjumaa
väga muhedalt liigub see aparaat ikka :burnout

_________________
Elu nagu lill ...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 27.04.2012 20:02 
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.02.2012 18:52
Postitusi: 573
Asukoht: Sweden/Grammilinn
Kas liikuvat pilti pole selle auto sõidust?

_________________
"Kiirmüügihinnaga ostjatel palun mitte tülitada!"

Ükskord ütles üks Mees, et loll oskab M-i ka ära lõhkuda - ju pidas seda mootorratast silmas.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 132 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7