Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 27.04.2024 18:22

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume kõikidel kellel on Lugejate autode all oma topic teha pealkiri selliseks:
Auto tootja, mark, aasta, omaniku foorumi nimi.
Näiteks: Audi S4 96a Audimees
Teema ei tohi sisaldada automüüki! Selle jaoks on eraldi alafoorum.

Auto teema peab olema sisukas, ning rangelt soovitatav on lisada ka pildid autost!
Ei ole põnev lugeda teemat -> Mul on audi S4, sinine. Lahe pill on.



Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 18.04.2012 23:11 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Täna kadus lampi klapitiks ära. Umbes 20km peale lisandi lisamist. Ausalt öeldes ei lootnudki.

ULME!

Tsiteeri:
Räägi sellest elektriliselt ventikast, mis selle võimsus vattides ongi ?
Ausalt öeldes ei teagi, sest peal tal midagi kirjas pole ning ta on pisut modifitseritud ka. Varsti mõõdan ära.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 19.04.2012 00:07 

Liitunud: 04.03.2009 14:05
Postitusi: 63
Salupa kirjutas:
Ausalt öeldes ei teagi, sest peal tal midagi kirjas pole ning ta on pisut modifitseritud ka. Varsti mõõdan ära.

Las ma teen mõne lihtsa arvutuse. M62B44 mootor on kubatuuriga 4,398 liitrit. Noh ümardame 4,4 peale. Nelja taktilise mootori silinder imeb endasse õhku iga 2 pöörde järel. Oletame, et mootor töötab 6000 pööret minutis ja seal pöörete juures suudab silindreid täita näiteks 80% ulatuses. 4,4 * (6000/60) / 2 *0,8 = 4,4*50*0,8=176 liitrit õhku sekundis. Sisuliselt nagu 18 kasti õlut, kes suudab seda paremini ette kujutada. Ühe sekundiga ! Kahtlen kas see pisike elektriline ventikas suudab ühe liitriga sekundis hakkama saada, seega effekt on täisgaasil sisuliselt alla 0,57%. Arvesta, et iga voolu tarbija tekitab genekal märkimisväärse koormuse ja jõud võetakse muidugi rihmaga mootorist. Tooks veel välja, et originaalne õhutoru oli tehtud just nii suur, et sealt see 18 kasti "õlut sekundis" läbi mahuks. Kui sinu õhuvõtu ristlõige on märkimisväärselt vähenenud suureneb seal suurtel pööretel oluliselt õhu voolamise takistus. Tavaliselt ma soovitaks rattad rullidele panna ja järele proovida, aga sul on vist veerandmiili aeg ja lõppkiirus juba teada. Seega eeldades, et auto kaal on sama, saad lõppkiiruse järgi suhteliselt hästi teada palju tegelikult jõudu juurde on tulnud. Ma isiklikult palju ei loodaks. See elektriline julla võib sulle anda erksama mootori reageerimise madalatel pööretel aga muud suurt midagi. Mäletan tegin eelmine aasta, kas vist oli Rotrex C38 baasil arvutuse, et +0,6 barise ülerõhu tekitamiseks läheb M62B44 tarvis anda ~15kW jõudu tsentrifugaalkompressorile. Kui siia kõrvutada ükskõik milline mõnesaja vaitine elektriline vidin, siis on siililegi selge, et mingit märkimisväärset jõu kasvu oleks imelik oodata. 100W vidin võiks ~0,04bari vms tühise susina ainult korraks tekitada, eeldusel et ta enda tekitatud takistus suurem pole.
Mis nendesse lisapihustitesse puutub, siis ... pakun miski 260kW peaks nendega välja vedama küll stock pöörete piirajaga. Kahjuks pole pihustite täpset tüüpi käe pärast aga see on ka täiesti välja arvutatav. Kahtlen sügavalt lisapihustite vajaduses või kütuse rõhu tõstmises nii pisikese elektrilise ülelaadimise puhul. Stock 540i peaks piiraja lähedal kusagil 12 AFR kanti jääma. See et sul 10 näitab, on massive overkill.
Kui sa inglise keeles lugeda mõistad, siis võin sulle laenata sellist raamatut nagu SuperCharged! ... palju toredat juttu ja graafikuid kompressoritega ülelaadimise kohta. Usun see täiendab ülelaadimise ja mootori töö teadmisi vähemalt 300% jagu :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 19.04.2012 15:44 

Liitunud: 08.04.2003 21:43
Postitusi: 2117
Pool bari pidi olema.

_________________
http://www.k1.ee/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 19.04.2012 16:25 
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.02.2007 22:46
Postitusi: 658
Keegi oskab pajatada originaal 540 1/4 miili aja ?

_________________
Roller


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 19.04.2012 17:09 

Liitunud: 08.04.2003 21:43
Postitusi: 2117
14.0

_________________
http://www.k1.ee/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 19.04.2012 20:59 

Liitunud: 04.03.2009 14:05
Postitusi: 63
eclipse kirjutas:
Pool bari pidi olema.

interneti barid või reaalse elu omad ?
Reizor kirjutas:
Keegi oskab pajatada originaal 540 1/4 miili aja ?

Manuaal või automaat, preVANOS või VANOS ? VANOSEga versioonidel on 8% väiksema voolavuse sisselaske kollektor, ilma VANOSeta manuaaliga saab hea ilmaga Kiltsil 14,2@158 kanti aja kirja.

usku kirjutas:
... Asjast ma midagi ei tea, ... See tundub natuke reaalsem, kui 176 liitrit sekundis. Seda viimast ei jõua ka ükski turbo puhuda :D ... ... mootor täitub mingi ca 60 % ulatuses õhuga, siis peaks saama reaalse õhukoguse, mis mootorisse siseneb sekundis :)

Saan aru jah, et sa teemat ei jaga :) Ükski turbo ei jõua 176 L/s ? Su lambist imetud väide ei pea paika, isegi Vortechi V-2 tsentrifugaalkompressor, mis ESS pani muideks just samale 540i'le kitina peale suutis max puhuda 1150 CFM ehk 542.74 l/s Näe vaata imelooma http://www.vortechsuperchargers.com/product.php?p=7 Suuremad kompressorid ja turbod on PALJU enamaks võimelised. Nüüd küsimus mitu % õhust mootorit täidab. On olemas selline termin nagu volumetric efficiency. DOCH mootoritel tüüpiliselt max väände alas üle 90%, palju langeb saab väände graafikult näha. Vääne langeb X %, siis silindri täituvus väheneb umbestäpselt sama % võrra. On olemas ka vabalt hingavaid mootoreid mis overlappi jms ära kasutades tekitavad teatud pöörete vahemikku üle 100% silindri õhuga täituvuse. Rahvas .. nett on teadmisi täis kuidas need asjad töötavad, ei pea ise jalgratast leiutama.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 19.04.2012 23:22 

Liitunud: 08.04.2003 21:43
Postitusi: 2117
Milleks teha ufo stiilis arvutusi, kui reaalne ülerõhk sisselaske kollekoris on 0.6bari 5k pöörde juures ja kõik toimib. See kui füüsika ei luba ei mängi hetkel rolli. :D

_________________
http://www.k1.ee/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 21.04.2012 14:01 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.07.2003 12:04
Postitusi: 716
Asukoht: Pirita-Kose-Kloostrimetsa ringrada
Ventikas andis niipalju juurde, et kergelt libiseva siduriga sikutas 13,2sec @ 402,33m

:rokib

_________________
Team BSM & DD AUDIO tooteid saab minu käest & 160+dB Street Car
Friiza: "Mees kes hoolitseb selle eest, et teie kõrvakiled katki läheksid:P"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 21.04.2012 15:11 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2005 17:55
Postitusi: 919
Asukoht: Miami, FL
Minust on mööda läinud see info, et milleks see kõik?

_________________
www.soolobuss.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 21.04.2012 17:04 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.04.2003 15:31
Postitusi: 164
Asukoht: Tallinn/Rakvere
Update: 13.1 :-)

_________________
Eritellimisel mööbel. Köögid, kontorid, eluruumid jms.
http://www.marklai.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 21.04.2012 20:17 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Ma nende arvutuste koha pealt ei oska midagi kaasa öelda. Ei oma doktorikraadi sisepõlemismootorite ehituses ega aastatepikkust kogemust nendega. A fakt on see, et asi toimib. Ja kammoon - ega neid niisama ju ei müüdaks kui neist lubatud kasu poleks. USA turg on nii kapriisne, et kui see mingi jama toode oleks, oleks nende müüjatel ammu meeletud kohtud seljas. Ühesõnaga vähem targutamist, rohkem tegutsemist :)


Tsiteeri:
Tavaliselt ma soovitaks rattad rullidele panna ja järele proovida, aga sul on vist veerandmiili aeg ja lõppkiirus juba teada. Seega eeldades, et auto kaal on sama, saad lõppkiiruse järgi suhteliselt hästi teada palju tegelikult jõudu juurde on tulnud. Ma isiklikult palju ei loodaks.
Originaaliga sain ma parimaks ajaks 14.2s - täna tuli parim 13.1s. Ehk siis ülelaadimine võttis maha 1.1 sek. Pole paha, nagu villu reiljan ütles.

Ventikat anybody? Võin soodsalt müüa :D

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 21.04.2012 20:55 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.03.2006 21:34
Postitusi: 247
Asukoht: võru/tartu
Nali naljaks, aga korralikku pilti chargerist endast pole, mis firma kit/toodang, kust ostetud? Originaal aju, chip?
Pihustite vahetuse ajal tehtud pildilt on kenasti näha õlitustoru ja korralik põlvega toru chargerisse :D
+ lisapihusti aretamise juures ka rihm näha jne :)

Või vajab el vent õlitust ka? :kill

_________________
BMW ja VAG diagnostika, autode mootori ja veermiku remont Tartus
56792145


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 22.04.2012 02:34 
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.02.2012 18:52
Postitusi: 573
Asukoht: Sweden/Grammilinn
Selle teema peab ära märkima. Tõotab väga põnev bumer tulema. Samas ka väga õpetlik teema. Jälgin huviga

Terv Kilk

_________________
"Kiirmüügihinnaga ostjatel palun mitte tülitada!"

Ükskord ütles üks Mees, et loll oskab M-i ka ära lõhkuda - ju pidas seda mootorratast silmas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 22.04.2012 23:53 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Siinkohal tuleb vist tunnistada, et elektrilise kompressori jutt oli tõesti väike huumor. Eks neid torusid ja voolikuid saigi pildinurka sätitud koos muude vihjetega, et kes ampsab läbi ja mängib kaasa, kes mitte.

redline9 kirjutas:
Nali naljaks, aga korralikku pilti chargerist endast pole, mis firma kit/toodang, kust ostetud? Originaal aju, chip?
Pihustite vahetuse ajal tehtud pildilt on kenasti näha õlitustoru ja korralik põlvega toru chargerisse :D
+ lisapihusti aretamise juures ka rihm näha jne :)

Või vajab el vent õlitust ka? :kill

Korralikke pilte on nii kompressorist kui ka kogu paigalduse protsessist.

Kompressor on Vortech V1S. Ei ole kit, vaid on kõik ise kokku ehitatud. Eeskujuks sai võetud küll Dinan, ESS ja VF sarnaseid kompressoreid sisaldavad kitid, kuid ega nende kohta mingit konkreetset infot pole võimalik leida v.a. mõned üksikud pildid ning foorumi "tarkused". Enamus tuli ikka ise nuputada. Tulemuseks oluliselt väiksem kulutus, kui kittide $6000-9000. Ajakulu on muidugi üksjagu suurem võrreldes kiti paigaldamisega, kuid see on minu jaoks hobi ning hobile kuluvat aega ei loeta.

Kompressor sattus minu kätte juhuslikult. Toodi tööjuurde, et kuna te usakatega tegelete ja äkki keegi tahab. Tuttuus oli. Kuna tegemist oli päripäeva ja otseväljundiga kompressoriga, mis mulle just täpselt sobis, siis pidasin seda Allahi märguandeks ning ei kõhelnud üldse.

Aju on täiesti originaal. Ainus, mis tehtud, on õhukulumõõturile takisti vahele pandud. Muidu pani täisgaasil üle 3000rpm veojõukontrolli tule põlema ning luges mootoriajju vea P0100 "MAF malfunction" (eks õhuvool läks suuremaks, kui aju sellistel pööretel võimalikuks pidas ning eeldas õhukulumõõturi viga). Sellest tulenevalt on ka pihustid välja vahetatud. Lisapihusteid kasutan eraldi isetehtud kontrolleri järel ning kasutan neid sõltuvalt sellest, kui suur takisti õhukulumõõturi vahel on. Hetkel ei kasuta neid üldse. FMU on ka praegu tagant ära ühendatud. Enne miili sõitu tuleb vist tippkiirusepiiraja eemaldada (250km/h).

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 23.04.2012 00:16 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.05.2005 13:54
Postitusi: 2931
Asukoht: Tallinn
krrt, pidid kõik ära rikkuma. Mul just ventikaid müüv ettevõte asutatud ja konteiner hiinast tellitud. Oleks saand siin poolele foorumile ventikaid müüa.

_________________
Miata
LS400


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 105 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7