Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 12.05.2024 16:41

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume kõikidel kellel on Lugejate autode all oma topic teha pealkiri selliseks:
Auto tootja, mark, aasta, omaniku foorumi nimi.
Näiteks: Audi S4 96a Audimees
Teema ei tohi sisaldada automüüki! Selle jaoks on eraldi alafoorum.

Auto teema peab olema sisukas, ning rangelt soovitatav on lisada ka pildid autost!
Ei ole põnev lugeda teemat -> Mul on audi S4, sinine. Lahe pill on.



Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 20.07.2012 01:58 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12.02.2008 00:20
Postitusi: 6582
Asukoht: Tln
Täiesti haige häälega masin, ülikõva lihtsalt.
Kahju ,et vastast kõrvale ei leidnud lool...

_________________
Ostan sõiduautosid, rehve , velgi jne jne... Tel 55522223


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 29.08.2012 14:45 

Liitunud: 05.08.2004 17:34
Postitusi: 3
Asukoht: tartu
Kuulsin, et miilil oli nats halvasti läinud konega? kuidas asi lahene(b/s)? Ja mis põhjuseks oli?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 29.08.2012 21:48 

Liitunud: 08.04.2003 21:43
Postitusi: 2117
Juhtimata süüde.

_________________
http://www.k1.ee/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 30.08.2012 00:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Miilisõidul jah seekord jõudu oli, spido seier liikus nobedasti lõpuni viimastest kriipsudest veel edasi ning tulemuseks tuli täpselt 260km/h.

Ainuke asi, et miili lõpus peeglist vaadates paistis heledat tossu ning mootor suri sidurit lahutades välja. Jäin ettevaatlikult seisma, andsin starterit ning mootor käivitus. Alguses kõik silindrid töötasid ning ei saanudki aru, et midagi viga oleks. Õlikorgi alt oli õli välja pressinud. Muud ei paistnud midagi olevat. Tegin enne teist vooru maanteel väikse prooviringi - siis paistis ka veel kõik OK olevat, kuid prooviringilt tagasi tulles hakkas üks-kaks silindrit vahele jätma ning karterituulutusest tossu tulema. Siis otsustasin, et teise vooru ega järgmisel päeval toimuvale AC dragile ei lähe ning sõitsin koju ära. Koju sõites madalal koormusel jättis vahele, suurel koormusel tossas. Ega siis midagi - hakkasin mootorit lahti võtma ning avanes järgmine pilt:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Täpselt muidugi ei tea, mis järjekorras ja miks juhtus, kuid kõige tõenäolisemalt tekkis liiga varase süüte tõttu (ülelaadides peab ju hilisemaks keerama) detonatsioon, millele knock sensorid miskipärast ei reageerinud.

Õnneks need mootorid on suht odavad ning praeguseks on ostetud uus (kellegi teise vana) mootor. Alumine ots on koos, kaaned on tegemises:

Pilt

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 04.09.2012 12:29 

Liitunud: 05.08.2004 17:34
Postitusi: 3
Asukoht: tartu
Ai ai - mis setupis siis asi selliselt lõppes ja millele kõige rohkem näpuga näitad, et oleks võinud teistmoodi olla?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 08.09.2012 23:35 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.03.2012 19:36
Postitusi: 681
Küünla järgi ütleks, et detonatsioon tekkis.

Kahju, et nii läks. Tean omast käest, kui ebamugav on mootorit taas ülesse ehitada.

_________________
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 09.09.2012 12:40 

Liitunud: 08.04.2003 21:43
Postitusi: 2117
Küünla järgi ütleks ikka pigem et liiga kuum küünal nossi jaoks.

_________________
http://www.k1.ee/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 10.09.2012 00:22 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
ray666 kirjutas:
Ai ai - mis setupis siis asi selliselt lõppes ja millele kõige rohkem näpuga näitad, et oleks võinud teistmoodi olla?

Setup oli max 0.6 bar boost pluss 100hp NOS.

Mulle eriti tagantjärgi näpuga näitamine ei meeldi, pigem loetlen, mida uue mootoriga paremini teen:

1 - Mingi abivahend detonatsiooni tuvastamiseks, sest tänu pakettakendele, müramattidele ja üleüldse heale kereehitusele on salong vaikne ning muuhulgas ei kuule ma ka mootorihäält. Peab tegema kas mingi lihtsa stetoskoobi lahenduse või ühendama knock sensorid helisüsteemiga.

2 - Vahejahuti. Kuigi praeguses seades töötab kompressor peaaegu parima kasuteguriga alas, kütab kompressor õhku ikkagi (minu jaoks) üllatavalt palju. Siiani üritasin õhku NOS-iga jahutada, kuid kuna NOS eeldab ise ka süüte hilisemaks keeramist, siis detonatsiooni vastu see vist väga ei aidanud.

3 - Süüdet reguleerida hilisemaks. Rusikareegel on vist 1 kraad 0.1bar boosti kohta ning 1 kraad 50hp NOS kohta. Kokku siis kuni 8 kraadi minu puhul. Pean uurima, kas IAT anduriga manipuleerimine võimaldab niipalju süüdet muuta või kui ei võimalda, siis kas on võimalik aju programmi ümber kirjutada, et võimaldaks.

4 - Kuigi ma ei usu, et see põhjuseks oli, kuid originaalküünalde BKR6EK asemele sai ostetud BKR7EKC küünlad, mis on nõks külmemad.

Tsiteeri:
Kahju, et nii läks. Tean omast käest, kui ebamugav on mootorit taas ülesse ehitada.
Siiani pole hullu. Teen seda esimest korda ja praegu on see isegi pisut huvitav. Pealegi vana mootor oli selline... ega tal midagi otseselt viga ei olnud, kuid näiteks eelmine omanik polnud tal eriti õli vahetanud vms ning seepärast oli ta seest ikka üsna nõgine, mõned keermed olid üle keeratud, vahepeal tõukur tegi häält jms. Uus mootor on selles suhtes esmamulje poolest igati korralikum pluss nüüd on ülemine ots värskelt remonditud, kõik on puhas jne. Kui nüüd uus mootor katki läheb, vat siis on küll kahju.


Igatahes - kaaned on käes, kapremonditud ilusti. Hakkasin kokku panema, üks pool läks kenasti, kuid teise poole kaanepoltide sissekeeramisel oli juba käega tunda, et raksemad kohad on sees. Kõigil poltidel. Esimest korda tehes ei jagand kohe ära ka, milles asi. Lõpuks selgus, et uued poldid olid kõverad. :S Mõnel oli kõverus kohe laual keerutades silmaga näha, mõnel oli lihtsalt sisse keerates tunda. Niipalju siis nädalavahetusel mootori kokku panemisest :( Homme saadan need kõvarad poldid tagasi sinna, kuhu tulid.

Praegu on mootor nii kaugel:

Pilt
Pilt
Pilt

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 10.09.2012 23:25 

Liitunud: 07.12.2007 18:34
Postitusi: 123
Asukoht: Viljandi
Hea vaadata, kui asja korralikult ja puhtalt tehakse.
Korralik vahejahuti oleks vägagi vajalik asi detonatsiooniga võitlemisel!
Külmemad küünlad pigem aitvad detonatsiooni ennetada. Küünaldes kohe kindlasti asi ei olnud pigem liialt kõrge IAT ja liialt varane süütenurk ülelaetud mootori jaoks.
Nüüd on vähemalt millest õppida. Öeldakse küll, et tuleb teiste vigadest õppida jne... Aga kõige paremini õpib millegipärast enada omadest.
Järgmine vast juba nii kergelt laiali ei lähe. Jõudu!

_________________
And when you turn the key, and pull out of the driveway in a car that you've fixed yourself... Nothing beats that first smile that appears when you realise that you did it yourself.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 14.09.2012 00:39 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Jõudu tarvis. Nüüd on mootor koos ja vaja ainult vahele tõsta:

Pilt

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 14.09.2012 08:52 
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.07.2011 18:52
Postitusi: 644
Asukoht: Pärnu
Nagu seinal olevalt pildilt näha võib siis üks neist mopeedidest saab sellise "lahja" mootori osaliseks :D :D

_________________
Mercedes Benz s320
Uaazik
Audi A6 2,5 132kw tdi


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 14.09.2012 19:10 
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.09.2012 19:08
Postitusi: 7
asjalik pill


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 03.10.2012 15:55 

Liitunud: 02.08.2010 06:49
Postitusi: 140
Tundub et auto koos. Juhtusime koos ülevaatusele. Olime ühe rondi chrysleriga kõrval boksis.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 24.10.2012 01:54 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Auto on jah praeguseks veidi üle kuu aja koos ning uue mootoriga sõitnud veidi üle 1000km. Uus mootor on mineku, hääle jm asjade poolest täpselt sama, nagu vana mootor oli.

Vahepeal tellisin ELM327 diagnostikaseadme, mis saadab bluetooth kaudu OBDII infot Android telefoni. Telefonis saab Torque nimelise programmi abil infot salvestada ja analüüsida. Selle abil olen vaadanud näiteks seda, et vastupidiselt mu arvamusele ei mõjuta IAT andur täisgaasil süütenurka üldse. Programmil on ka võimalus detontasiooni tuvastamiseks, kuid siiani pole ta detot tuvastanud ja mina teda 100% ei usu ka. Peab ikka knock sensorid helisüsteemiga ühendama.

Kui aega saan, siis panen pilte ja videot sellest ELM327 vidinast ja Torque programmist.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 21.03.2013 01:21 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Jee, täna hakkas kevad. Auto on küll igapäevases kasutuses, aga ega praeguste ilmadega eriti tuunimisele küll mõelda ei viitsi. Sellegipoolest on mõned muutused toimumas:

  • Kauaplaanitud intercooler:
    Pilt

    Peale väikest lõikamist - viilimist - haamritööd õnnestus cooler mootori peale ära mahutada. Vahe kapoti ja cooleri vahel on küll mõned millimeetrid, kuid tundub, et kapoti vastu ei käi.

    Pilt

    Siin pildil käib vajalike lõdvikute ja torude planeerimine.

    Pilt

    Veejahutiks sai valitud Škoda Felicia jahutusradikas:

    Pilt

  • Kevadeks on plaanitud uued esitiivad, sest vanad hakkavad roostetama:

    Pilt

  • Kuna praegune sidur on jube pidamise ääre peal, siis sai tellitud ka Sachs Race sidurokorv, mis peaks originaalkorvist jäigem olema. Uus Race korv pluss Pidurimeistri katetega ketas peaks loodetavasti paremini pidama.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 55 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7