Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 18.04.2024 13:16

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume kõikidel kellel on Lugejate autode all oma topic teha pealkiri selliseks:
Auto tootja, mark, aasta, omaniku foorumi nimi.
Näiteks: Audi S4 96a Audimees
Teema ei tohi sisaldada automüüki! Selle jaoks on eraldi alafoorum.

Auto teema peab olema sisukas, ning rangelt soovitatav on lisada ka pildid autost!
Ei ole põnev lugeda teemat -> Mul on audi S4, sinine. Lahe pill on.



Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 22.05.2011 23:16 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Marek504 kirjutas:
Kas see on auto, millega õnnetus juhtus Leedust tuues?

Seesama. Muidugi see leedust toomse ajal juhtunu ei olnud esimene ega ka viimane plekimõlkimine selle auto jaoks ning suure tõenäosusega on neid veel tulemas. Selline on lihtsalt autode saatus.

DevilDeVille kirjutas:
pikk jutt mugavusest ja lisadest ning täpiks i-le kepikast. kuna tegu pole mingi ringrajamasinaga, siis täiesti mõttetu valik. muidugi tuleb e39 kiituseks seda mainida, et m60 otsas kõngevad pemmi tomatid maru edukalt.
Kurat, ma omastarust üritasin just foorumirahvast säästa igavast loendusest ja jätta nimetamata sellised elementaarsed asjad, nagu vihmasensor, el. klappivad peeglid, el tagakardin jm, kuid ilmselt sai ikka liiga pikk :)

Manuaalkast oli selle auto ostmisel kindel kriteerium. Ma ei ole üldiselt automaatkastivastane - järgmise või ülejärgmise auto ostan tõenäoliselt automaatkastiga, kuid praegu ma naudin võimalust kontrollida sidurit vahetult ise.

Auto mõttekus sõltub siiski kasutajast. Töötades autodega tegelevas ettevõttes olen jõudnud arusaamale, et auto, mis ühe inimese jaoks tundub täiesti mõttetu, võib teise jaoks olla ainuõige. Seepärast mina ei kipu ühegi auto kohta ütlema mõttetu - ütlen lihtsalt, et mina sellist omale ei tahaks. Ja kuna mina olen ringrajal sõitnud elus vaid mõned korrad, siis mind eriti ei huvita ka, kui ringrajasuutlik see auto on. Fakt, et olen sõitnud selle autoga üle kolme aasta ning siiani ei oska soovida omale paremat (reaalsuse piirides) peaks kõnelema selle auto mõttekusest minu jaoks piisavalt.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 22.05.2011 23:33 
Kasutaja avatar

Liitunud: 10.05.2009 18:14
Postitusi: 653
Tam-taradaaa...... Ilus autu!

_________________
AK Autoklassika
_______________________________________________


Viimati muutis List_man, 22.05.2011 23:40, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 22.05.2011 23:35 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
FreeFaller kirjutas:
pole küll viisakas küsida V8-a puhul :D aga palju ta linnas neelab ?
Tead, see linnakulu sõltub ju nii paljudest asjadest - külma mootoriga ummikus ootamise kulu võib kordi ületada öösel mööda pärnu mnt-d sõitmise kulu. Pealegi mina sõidan selle autoga väga vähe - töökoht asub 3km kaugusel kodust ning pikki otsi pole eriti aega teha. Seepärast ma ei jälgi ka seda küttekulu eriti. Kui jälgiks, siis sõidaks mõne muu autoga. A kui sa mingeid numbreid tahad, siis üle 24 pole vist pikemas perspektiivis saanud (lühiajaliselt näitab kompu max 39.5) ning ükskord kui proovisin, siis sain kahe foori vahe läbimise kuluks kuuskomamidagi. See oli muidugi pingutatud ökostiil ka.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 23.05.2011 00:19 

Liitunud: 29.12.2009 14:32
Postitusi: 3515
Väga kena E39 . Jah, igapäev selliseid ei näe küll. 8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 23.05.2011 08:47 

Liitunud: 09.05.2006 16:08
Postitusi: 964
Asukoht: Tallinn / L-Virumaa
Bätmobile :D

_________________
Autokile.eu - Suurim valik kattekilesid ja tuletoonkilesid! !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 23.05.2011 10:57 
Kasutaja avatar

Liitunud: 24.11.2005 23:58
Postitusi: 835
Asukoht: Tallinn
Viisakas auto, piisava lisavarustusega. Lisavarustusest võiksid ikka pikemalt rääkida ning ootab ka siis rohkem infot ka auto helitehnikast.

_________________
http://siller.planet.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 02.06.2011 00:20 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Nagu lubatud, räägin nüüd multimeediasüsteemist.

Paljude e39 omanike ideaaliks on 09/2000 aastast tootma hakatud 16:9 formaadiga ekraaniga multimeedia süsteem, kuid minu silmis on sel mitmeid, peamiselt vanusest tingitud puudusi - ei mängi ta DVD ega MP3 plaate, ei näita videot ega DigiTv-d. Samuti puudub puuteekraan, mis teeb navigatsiooni sihtkoha sisestamine üsna tüütuks. Tagatipuks ei sobi see aparaat minumeelest just 100% e39 sisuga kokku, sest ta katkestab selle läbi auto jooksva liisturingi. Kõnealune pill on siis selline:
Pilt


Minu lahendus oli võtta "tavaline" e39 süsteem, kus on pardakompuutri ekraan ehk MID (multi information display) all ning liistu alla peituv kassettmakk üleval, jätta MID alles, asendada kassettmakk väljasõitva ekraaniga multimeediasüsteemiga Alpine IVA-D310R, eemaldada sellelt paneel, panna ta ilma paneelita tööle ning kasutada selle juhtimiseks MID-i. Lõpptulemus on selline:

Pilt

MID-il on alles nii pardakompuutri kui ka kellafunktsioon:

Pilt

Originaalmaki asemel saab juhtida Alpine makki:

Pilt

Selleks kasutan PIC16F-seeria mikroprotsessoril põhinevat "adapterit", mis saadab I-Bus siini kaudu MID-ile kirjad, mida nuppude kohale kuvada ning loeb I-Bus kaudu vajutatud nuppude ja roolinuppude info, tõlgib selle ümber ning saadab Alpine makile. Adapter näeb välja selline:

Pilt

Originaal 16:9 süsteemiga võrreldes on eeliseks veel poole tolli võrra suurem ekraan ning asjaolu, et ekraan asub väljasõitnuna kõrgemal, mis teeb pildi vaatamise mugavamaks. Tulevikuplaan on kuvada MID ekraanile (sinna, kus praegu lihtsalt "Alpine" on) ning ka spidoplokile mängitava jaama sagedus, loo nimi vms, kuid hetkel on asi aja taga - see, kuidas MID ekraanile ja spidoplokki teksti saata, on mul selge, kuid Alpine maki paneelile saadetava info lugemine vajav veel harjutamist.

Praegune süsteem mängib raadiot, näitab DigiTV kanaleid (ZuumTV kaardiga kasvõi porri), navideerib iGO navi abil ja mängib DVD ning MP3 formaadiga plaate. Ei saa muidugi mainimata jätta, et ka minu süsteem on suht tehnika eilne päev - arenemisruumi on veel mälupulgalt videote taasesitamise (igasugu plaadid on ju tegelikult ajalugu) ja Bluetooth handsfree suunas; uuematel multimeediakeskustel on parema lahtusvõimega ekraanid jpm, kuid ei ole mina nii jõukas, et pidevalt ajavooluga kaasas käia.

Paar pilti veel:

Pilt
Pilt


Järgmine asi multimeedias on esikõlarid. On teada värk, et e39 5.25" kõlarid imeväikestes plastkarpides ei tee eriti head häält. Ka kõlarite asend suunatuna istujate põlvedesse on halb. Seepärast alustasin helisüsteemi parandamist keskribakõlarite paigaldamisega hoopis armatuuri. Mõned pildid protsessist:
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Helisüsteemiga on praegu kõik, sest keskbassid, bassikõlarid ja võimendid ootavad juba pikemat aega riiulis aega paigaldamiseks. Tweetreid hakkasin piilaritesse paigaldama, kuid nüüdseks olen järeldusele jõudnud, et parem on nad jätta originaalkohtadesse - peeglinurkadesse. Seepärast pean otsima terved beežid piilarikatted...

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Viimati muutis Salupa, 27.01.2012 00:11, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 02.06.2011 01:04 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.05.2005 13:54
Postitusi: 2931
Asukoht: Tallinn
Thats friggin' AWESOME !!!

_________________
Miata
LS400


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 02.06.2011 01:11 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.05.2004 19:21
Postitusi: 1838
Asukoht: Tallinn/Harku vald
Mis siis ikka: "Salupa is bäkk!"
Sinu tegemisi alati hea lugeda, paraku olid sa kadunud pikka aega.

Edu sulle tegemistes ja tekita tihedamini apteite. :)

_________________
Tee tööd ja näe vaeva, siis tuleb tulumaksu tagastus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 02.06.2011 08:20 

Liitunud: 06.03.2004 21:16
Postitusi: 188
Asukoht: siit ei ole näha
Kuldsed käed!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 02.06.2011 09:28 

Liitunud: 23.11.2005 19:12
Postitusi: 710
Asukoht: Tallinn/Lääne-Virumaa
5+ töö, et suutsid originaal välimuse jätta ikka :) I-Bus on ikka imeline. Roolilt maki juhtimine töötab ka ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 02.06.2011 10:46 

Liitunud: 09.03.2004 19:48
Postitusi: 51
Asukoht: siin foorumis
Väga viisakas ettevõtmine :hail

_________________
Toyota Corolla 2017; Skoda Octavia mk2 4x4


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 02.06.2011 11:58 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2005 17:55
Postitusi: 919
Asukoht: Miami, FL
vallo kirjutas:
5+ töö, et suutsid originaal välimuse jätta ikka :) I-Bus on ikka imeline. Roolilt maki juhtimine töötab ka ?


I-bus ise majandabki seda.

_________________
www.soolobuss.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 02.06.2011 22:27 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
vallo kirjutas:
Roolilt maki juhtimine töötab ka ?
Töötab. Originaalis mul telefoni ei olnud (mulle meeldib ka - käetoel ei ole mingit segavat asja ning see orig. telefon on nagunii ajast ja arust), kuid rooli vahetasin välja sellise vastu, millel telefoninupud ka olemas - nii sain kaks nuppu juurde. Nüüd on mul roolilt üheksa funktsiooni (osade nuppude all hoides tekib teine funktsioon):

1. - Helitugevus +
2. - Helitugevus -
3. - Lugu edasi
4. - Lugu tagasi
5. - Kaust edasi
6. - Kaust tagasi
7. - Source (valib raadio, plaadi, tv ja navi vahel)
8. - Ekraan sisse/välja
9. - Mute (teeb heli 3x vaiksemaks)

Enamasti ma kasutangi roolinuppe ning kui vahest Mazdaga sõidan, siis hakkab näpp tühja otsima ning kätt makini või puldini ulatada tundub ilgelt tüütu. Inimene on selles suhtes jube harjumuse ori.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 15.11.2011 00:52 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Kuna võimsus on selline asi, millest minuarust iial küll ei saa, siis viimasel ajal olen (niipalju kui aega leidunud on) tegelenud võimsuse juurde saamisega. Selleks on kõige effektiivsem viis suruda mootorisse rohkem õhku ja kütet. Õhu surumiseks kasutatakse enamasti turbot või kompressorit, aga kuna need kasutavad mootori enda jõudu, siis tekib suht Münchhauseni effekt. Seepärast on tark kasutada elektrilisi kompressoreid, mis ammutavad oma energia akust. Selliseid on müügil mitmeid:

http://www.ebay.com/itm/Racing-Electric ... 0629860568
http://www.ebay.com/itm/BMW-X5-SUPERCHA ... 0848301838

Analoogset kompressorit kasutan ka mina:

Pilt

Pilt

Pilt

Lisaks lisaõhule on loomulikult vaja ka lisakütust. Selleks kasutan ma FMU-d, mis käib kütuse tagasivoolu vahele ning ühendatakse sisselaskekollektoriga. Boosti tekkides ja kasvades pigistab see tagasivoolu sujuvalt kinni tõstes nii kütuserõhku ja suurendades pihusteid läbiva kütuse hulka:

Pilt

Tulemus on üsna hea kuigi vajab veidi timmimist. Dynos pole veel käinud aga üks hea sõber laenas G-Tech mõõturit ja tulemus on selline:

Pilt

Pidev joon on võimsus, katkendlik vääne; must on kompressoriga, punane ilma.

Praegu proovin lisakütust lisada lisapihustitest juhituna omatehtud pihustikontrollerist - nii saab segu täpsemini reguleerida. Pihustid on juba paigas:

Pilt

Pilt

Kontrollerist pole veel jõundnud pilti teha. Boosti, A/F ja kütuserõhu saan jälgida maki ekraanilt aga sellest pole ka veel pilti jõudnud teha. Lisa tulemas!

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 31 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7