Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

BMW E39 528I Anti_K
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=48&t=67399
1. leht 4-st

Autor:  Anti_K [ 23.05.2011 00:48 ]
Teema pealkiri:  BMW E39 528I Anti_K

Tervist siis siinne foorumirahvas. Mõtlesin lähemalt ka siin oma märsti lõpus soetatud masinat tutvustada. Eelnevalt olen omanud BMW E34 520IA ja viimased aasta sai igapäevaseid argisõite tehtud pereauto Audi A4 B5 2,4 V6.

Aga lähemalt siis autost:

Keretüüp: sedaan
Väljalaskeaasta: 02/98
Käigukast: Manuaal
värv: 317 orientblau metallic

Ohutusvarustus:
Roolivõim
Resklukk
Signa
Immo
ABS (töötab kenasti)
8x turvapadi (samuti korras, sensormatte pole puruks tallatud)
Veojõu kontroll
Vihmasensor
...Ilmselt mingist ninni-nänni veel mis hetkel meelde ei tule. Juu siis pole oluline :D

Mugavusvarustus:
MF Rool
Elektriliselt reguleeritavad peeglid, istmed ja rool (mäludega)
Kliimaautomaat
Elektriline tagaakna kaardin
Püsikiiruse hoida (üsna mugav asi on, argiseid töösõite tehes kasutan suht palju)
Pakettankad (super lisa lihtsalt, teevad auto palju vaiksemaks)
Toonitud klaasid
Valgustusega peeglid päikesesirmides
Katuseluuk
Autotelefon

Sisu:
Standard helehall nahposter (vajab korrastamist)
Taskud esiistmete seljatugedes
Käetugi ees (laekaga)
Käetugi taga

Audio:
Ostes oli autol peal tehase BMW RDS Buisness makk ja kassetimängija koos Cd-boksiga. Kuna see lahendus ei sobinud, sai tehasemakk välja visatud, cd-boks üsnagi hea raha eest maha müüdud ja asemele läks LG MP3 makk XDSS+ helisüsteemi, elektriliselt liikuva esipaneeli ja Bluetooth liidesega. Ainult USB on puudu, muidu on väga hea makk. Kunagi kaugemas tulevikus ilmselt vahetan tagakõlarid ovaalide vastu, kuna üks plärtsub praegu hoolega üle ja kindlasti saab auto ka omale mingi subwooferi. Ei miskit erilist, aga siuke RMS 600W ehk.

Veljed ja rehvid:
Ostes oli autol all Style 5 tehase kärgveljed. Muidu päris ilusad, aga eelmine omanik oli lohakalt neid värvind mingiks rõvedaks halliks, lahti võtmata ja värv jooksis. Kuna endale need veljed ei meeldinud, müüsin maha. Ajutiselt läksid asemele Hui znaju mis veljed 15", ees 205/65 Continental rehv, taga 205/65 Kleber'i toodang. Kunagi, kui suuremad hooldused masinale tehtud teen ehk autole ilusa kingi M6 replica'te näol.

Tuled:
Xenon
Udutuled ees ja taga
Esitulede pesurid.

Peale ostmist nägi siis auto selline välja:
Pilt

Pilt

Pilt
Natuke nsm pilte kah:
Pilt
Pilt

Mingil ajahetkel oli auto taolises staadiumis: vanad veljed alt ära ja müüki ning ootamas uusi ajutisi asendusi:
Pilt

Siin ka väike pilt minu haruldasest keskkonsoolist mida E39 ei ole väga kohatud, aga suht lahe ulme teine :D:
Pilt

Ütleme nii, et tegelikult oli tegu vägagi ebaõnnestunud ostuga. Autol oli suht palju puudusi mis nüüdseks on juba vaikselt saanud leevendusi. Sillad olid üsna purud, esivedrud surnud, mida algul pidasime ekslikult madalduseks, esiamordid ja tugilaagrid läbi, vanosel rike ( juuni alguses läheb Tallinnasse remonti sellega), Tuledemoodul vigane, täistuled ei töödanud, katuseluugil kõrvad murdunud ja ei seisa korralikult üleval. Suht palju pindmisi kriime igal pool kerel ja kapotil ningi esitiival ka pisut roostet. Kuna auto ostuhind oli ka vastav, siis palju enamat polnd mõtet loota.
Aga tehtud töödest ka pisut paari sõnaga.
[*]Esimese asjana panime autole uue õli, filtri ja klapikambrikaane tihendi.
[*]Reguleeritud sai käsipidur, sest ostes ei võtnud parem pool.
[*]Tõmbasime kulmud ära, kuna need olid koledad kobrulised. Kahjuks olid need suht tuuga liimiga pandud külge ja liimi jäänused siiani tuleklaasidel. Seega panen millalgi uued esitulede klaasid. Asemele lähevad smoke suundadega.
[*]Peale seda sai vahetatud terve rida sillapulki, kuna sillad olid suhtkoht katastroofilises seisus, parempoolsel esirattalaagril oli meeletu loks ja ratas andis palju liikuma, niiet rooli lahti lasta ei saanud, kimas kohe võpsiku suunas. Kahjuks ei saanud kaua sõita nii, et uusi probleeme ei tekkinud. Mõni aeg hiljem andis saba zarniir ja tagumine ülemine esimene õõtshoob oli kah kutu mis enne sillaremonti nn "kahe silma vahele jäi". Zarniiri saime taastatud uue puksi näol aga tagumine õõts vajab siiski veel vahetamist.
[*] Sillaremondi käigus sai auto ka omale uue genekarihma, kuna vana oli väga mõraline. Tugilaagreid tol korral ei vahetanud aga ilmselt ei pääse ka sellest, kuna natuke on tasakaalust väljas ja teeb totrat häält.
[*] Järgmiseks sai auto omale uued esivedrud. Alla läks Kilen toodang, odav aga hea kvaliteediga. Remondimees andis garantii, et 5 aasta jooksul nendega probleeme tekkida ei tohiks. :)

Aga esialgul peaks suht kõik olema. Kindlasti paralleelselt BMW Foorumile hakkan ka siin oma remondi ja hooldepäevikut pidama. Loomulikult on peas ka terve rida mõtteid ja asju kuidas autot nn upgrade'da ja natuke meelepärasemaks muuta, aga kõike siis kui reaalselt ka millegi teostuseks läheb.
Seniks aga kõike parimat
Anti

Autor:  Siller [ 23.05.2011 11:12 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E39 528I Semi-Shadowline 1998 Anti_K

Suurelt ette võetud auto kordategemine, võiksid ka eelmised omanikud nii käituda.
Kuid edu, aga mis asi see keskkonsoolis on siis?

Autor:  offline [ 23.05.2011 11:16 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E39 528I Semi-Shadowline 1998 Anti_K

Telefoni nupud ju.

Autor:  EnricoN [ 23.05.2011 12:46 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E39 528I Semi-Shadowline 1998 Anti_K

Üleni mustad neerud näeks ilmselt päris kenad välja .

Mis velgi plaanid soetada ?

Autor:  Anti_K [ 23.05.2011 15:05 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E39 528I Semi-Shadowline 1998 Anti_K

Jah, ei meeldi mulle sõita mittekorras masinaga, tuleb korda teha. eelmine omanik ei teinud jah muud midagi kui ainult retsis ja hooras ära ja nüüd pean mina si**st saia jälle tegema! :D
Keskkonsoolis on jah telefoniga seotud nupud. Idee poolest saaksin isegi toda telefoni kasutada, KUI vaid suudaksin leida koha kuhu SIM kaart käiks.

Velgedest ma veel ei tea, tohutult palju tööd on selle masinaga ennem plaanis teha. Mõõduks ilmselt jääb 16", ei taha madala profiiliga rehviga teed mõõta, teeb mugava auto jäigaks. Isiklikult meeldivad mulle M6 omad, aga kindlasti on ka palju teisi ilusaid.

Autor:  Thomas [ 23.05.2011 15:06 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E39 528I Semi-Shadowline 1998 Anti_K

Sim käib pagasnikusse vasakule poole.

Autor:  Anti_K [ 23.05.2011 15:12 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E39 528I Semi-Shadowline 1998 Anti_K

Paks1 kirjutas:
Üleni mustad neerud näeks ilmselt päris kenad välja .

Mis velgi plaanid soetada ?



Hetkel on seis tegelikult selline, et vasakpoolne neer läks katki. Tellisin küll uue, aga omast lollusest tellisin parempoolse. Tegelikult mulle meeldib kroom ja sellepärast on ka alumine ring nüüd autol kroomservaga. Lähitulevikus lähevad ka aknaliistud vahetusse. Alumised stange-ja ukseliistude mustad osad plaanis mattmusta kilega järgi aidata, veidi krobelised ja kriibitud on, siis näevad koos mattmusta liistuga koos 5+ välja.

Autor:  Anti_K [ 02.06.2011 15:10 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E39 528I Semi-Shadowline 1998 Anti_K

Täna sai siis jälle külastatud Haapsalus Oja 15 remonditöökoda. Vahetusse läksid siis tagumine ülemine esimene õõts ja kapoti tross oli salongi poole pealt puruks. Mõneks ajaks on jälle veermiku pool kena tihe, ca 90% uusi sillapulki olen sellele autole juba alla kruttida lasknud. Kuna eelmine omanik mu autol on mugav kummipea kellele kari karvaseid labidatega kallale ässitada, siis pole ta teinud auto hoolduses mitte kui midagi ja ühe vea remontides tuleb lagedale 3 uut viga ning tänu sellele olen ma juba oma remonditöökojas kus ma käin püsiklient "kuldkaardiga". Täna siis otsisime kangesti taga põhjust miks tuleb mingist imelikku plekikolinat meenutavat häält auto esiotsast. Vea leidsime suht ruttu: parempoolne esimene piduriklots on suht pilbasteks ja see lagiseb auklikul teel ja eriti rõvedalt hästi on seda kuulda majade vahel sõites kus kõik vastu kajab. Ühtlasi on ka ketaste servad suht koledalt järsuks kulunud niiet lähitulevikus tuleb teha ca 110 eurone investeering, uued kettad+ klotsid + orienteeruv tööraha. Mm, joy! :waah
Aga tuleval nädalal rändab korra auto Tallinnasse targematele meestele pureda. Kevadel diagnostikakaablit autole näidates viskas veakoodi 215 vanos mechanical fault. Ilmselt on vanosele liiga tehtud, kuna õlitase mootoris oli suht miinimum, filter ka tükk aega vahetamata kortsu tõmmanud käkk ja selle asemel et KKK tihendit uut panna oli proovitud mis efekt on siis kui keerata seda mutritest kõvemini peale. Tulemus olid klapikambrikaanes praod suht vanose juures. Loodetavasti paranevad autol peale seda remonti järgmised puudused siis: klappide lõgin kiirendusel, ilmselt on klapid väga häälest ära (uurisin guugeldades veakoodi tähendust ja pidavat olema timinguga seotud, ehk ajastus on vale), tühikäigu pööretel vibra ja värin ja madalatel pööretel pole autol suurt sittagi jõudu, tõmbab ikka ristmikel hinge kenasti kinni ja jään juba jalgu teistele. Loodetavasti ei tule sealt mida iganes lagedale, nagu mehaanik mind hirmutas/hoiatas, sest mida iganes selle konkreetse liikuri puhul tähendab pisar silmanurgas rahakotist 50 euriste pakki välja ladumine.
Plaanis enne Tallinna minekut ka autole uus LCM II tuledemoodul hankida, kuna täistuled ei tööta. Niikuinii peab autot diagnostima/prognoosima siis tahab ka uus moodul häälestamist, saaks kaks kärbest ühe piitsaga maha lüüa :D

Ahjaa, veel varsti oleks plaanis autole ka natuke kW juurde sebida :D. Tellitud sai siis siitsamast foorumist Jancoy käest autole tagaklaasi kleebekas:
Pilt
Kleepsud on siis valmis ja ootavad ainult kättesaamist. Ühtlasi ootan ka postiljoni onu kes peaks mulle tooma ühe pakikese mille see on puuduolev täiskroom neer vasakpoolne. Kuna ise lolli peaga tellisin algul parempoolse saab auto omale uued neerud ette, ongi parem igast s**ta seedida :D. Ühtlasi on ka pakikeses uued tuledealused liistud mis realiseerimisse lähevad siis kui suksu hakkab värvitöid saama. Enne aga tuleb teha veel pidurid, Vanos amordid koos tugilaagritega (sachsid saan superhinnaga).

Väike visioon millised veljed plaanis masinale soetada, kui raha ülearu hakkab juba jääma:
Pilt

Aga hetkel kõik. 2 b Continued, eks näis mis kapotialusest remondist tuleb. Loodetavasti ei pea kõrvad kuulma juttu mootor vanarauda (eriti ei usu ka nii traagilist varianti) aga murdepunkt see on kas jätkame uhke hoolduse ja remondiga edasi et ükspäev ideaalilähedast masinat nautida või oh well, what a hell.

Autor:  hallscorpio [ 02.06.2011 15:13 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E39 528I Semi-Shadowline 1998 Anti_K

Sõidad krossi?

Autor:  Anti_K [ 02.06.2011 15:20 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E39 528I Semi-Shadowline 1998 Anti_K

hallscorpio kirjutas:
Sõidad krossi?



Siiski mitte! Aga mootori valiku puhul sai määravaks see et BMW R6 mootoritel pea kõigil ühed kulunumbrid joomise suhtes, siis milleks minna nõrgema peale. Ikka the best bang of the buck. Ja Sachsi amordid saan ma väga hea hinnaga ja super touringu omad, pmst originaal osa v nii.

Autor:  tanel12 [ 02.06.2011 21:43 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E39 528I Semi-Shadowline 1998 Anti_K

Miks selline kleeps? hallscorpio küsimuse mõte oli ka vist sama.

Autor:  Anti_K [ 02.06.2011 22:26 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E39 528I Semi-Shadowline 1998 Anti_K

tanel12 kirjutas:
Miks selline kleeps? hallscorpio küsimuse mõte oli ka vist sama.


Sellest ma sain ise jah hiljem alles aru! Fox toodab ju krossi equipmenti. Lihtsalt, meeldib siuke Bränd nagu Fox, mul õel oli aastaid 5 tagasi Opel omega ja sellel oli ka tagaklaasil Fox, sellest ajast saati meeldib. Pluss HPL üks 530D Touring millel ka fox klaasil, koguaeg vaadanud kuidagi sobib see. :rokib

Autor:  dsl777 [ 02.06.2011 22:56 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E39 528I Semi-Shadowline 1998 Anti_K

Style 5 veljed viskad taastamise asemel alt ja mingid M6 Replicad asemele? :err
See auto hakkab nutma kui sa ta nende M6-te või viimasel pildil olevate velgedel veerema paned... Muidu pole viga.

Autor:  Anti_K [ 02.06.2011 23:08 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E39 528I Semi-Shadowline 1998 Anti_K

dsl777 kirjutas:
Style 5 veljed viskad taastamise asemel alt ja mingid M6 Replicad asemele? :err
See auto hakkab nutma kui sa ta nende M6-te või viimasel pildil olevate velgedel veerema paned... Muidu pole viga.



Küss polnd selles et ma poleks viitsinud Style 5 taastada, vaid selles, et raha oli meeletult vaja kuna sillad olid suht pu**is ja ülearust raha polnd millega recoveryt teha. Eks maitsed ole erinevad mulle need viimase pildil kujutatud veljed suht meeldivad, pealegi mõõt ka sobivam, 16", Style'id olid 17" ja liiga suured olid. M6 natuke liiga levinud E39 all, vaata vasakule ja vaata paremale igal pool ujub vastu mõni E39 M6 replicatel.

Autor:  Anti_K [ 06.06.2011 16:03 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E39 528I Semi-Shadowline 1998 Anti_K

Niisiis hoian ka siin teema vähe värskemana. Täna sain siis kätte JanCoy valmistatud tagaklaasi kleepsud.
Pilt
ise olen tulemusega rahul, kuid juba sain sõbrannalt kriitikat et pidavat mõtetu olema. Eks muidugi tema pirate station kleepsuga varustatud ja aerosooliga ülevärvitud Audi 80 ront oli ju kordades mõtekam kui minu E39, niiet südamesse võtta ei tasu. Las karavan haugub, koerad lähevad ikka edasi :D
Täna sain ka veel oma paki kätte mis Acrist tellitud. Sisuks oli vasakpoolne täiskroom FL neer, tuledealused liistud mis hetkel jäävad paremaid päevi kapi otsa ootama ja Audile puuduolev udutule kõrval asuv stange võre/kapsel mis talvel kuhugi lumehage ära kaotasin.
Pilt

Veel sai enne auto Tallinnasse saatmist ära ostetud LCM II tuledemoodul kuna vana on peetis omadega ja täistuled ei funksi. Nüüd kui autole diagnosti kaablit näitama peab saab ka selle töö ühes ära teha. Muidu oli pakkumises ka LCM III, aga ei näinud sellel mõtekust, nkn kauge tulevikumuusika autole LED tagatulede paigaldamine ja follwo-me-home funktsiooni järgi ka puudust ei tunne et kangema vidina ost end oleks ära põhjendanud.

Ei jõua kohe kuidagi ära oodata, et saaks masina Tallinna saata, see krdi aeg ka venib nagu täi mööda märga m-i :D

Jätkub mõne aja pärast....
seniks aga parimat!

1. leht 4-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/