Mõtlesin, et lisan oma mosse ka siia (teema rebisin teisest foorumist, ei viitsinud kõike uuesti ümber kirjutada).
Auto mudel: 2140
Auto mark: Moskvich
Kubatuur(kw/ccm): 55kw/1500ccm
Väljalaske aasta passi järgi: 1978
Plaanid: Teha ÜV kõlblikuks ja hakata tänavaid vallutama.
Audio: Pioneeri CD makk, tagaaknalaual 2x Monarch 100w kõlarid, esiustes S30'd.
Värvus: Roheline
Muu info: Ostsin selle aparaadi 2009 novembris 2000.- eest. Algul oli küll suur vasika vaimustus, et ikkagi esimene enda auto. Nädal peale ostu soetasin uue aku ja muid vidinaid.
Selline nägi masin algul välja:


Üsna jube mis?
Sügis möödus ja saabus talv. Talvel tegin niipalju, et taha sai pandud vägevad maastikuauto rehvid.


Kevadel vahetasin küünlad, küünlajuhtmed, õhufiltri, kojamejed, õli ja õlifiltri jms. Värvisin ka veljed valgeks ning lisasin salongi väikese tahhomeetri. Sai kohe palju kenam!
Lisan mõned pildid 2010 suve algusest:


Ühel ilusal augustikuu hommikul mõtlesin, et võiks need roosteaugud põhjas ära keevitada. Otsisin välja vana isetehtud elektroodkeevituse ja hakkasin harjutama. Kui mõned kohad olid juba lapitud, mõtlesin, et lasen ka kerel olevad roostekohad haljaks. Ja nii need keretööd algasid. Kõigepealt lasin relakaga kõik roostes kohad ja nende ümbrused haljaks, töötlesin roostesurmaga ning seejärel kruntisin. Mõlgid pahteldasin ka tasaseks.


Uued küljekarbid:

Sejärel keerasin masina külili, et saaks põhja paremini teha. Pilt mis sealt avanes, polnud just eriti ilus..




Põhja tegin roostest ja vanast mastiksist puhtaks, kõik vähegi kahtlased kohad lõikasin välja, keevitasin uued tükid asemele, vahetasin küljekarbid, kruntisin ning tõmbasin põhjale uue mastiksi peale.

Kõige tüütum töö vast oli juhipoolse tagatiivaääre parandamine, mis nägi välja selline:

Joontega ümbritsetud kohad lõikasin välja, keevitasin uued tükid asemele, kruntisin ning pahteldasin ebatasased kohad.
Peale neid töid lükkasin masina tagasi ratastele ja hakkasin värvieeltöödega tegelema:

Peale kõva lihvimis-ja pahteldustööd kruntisin kere ära, matistasin krundi ning peale läks kattevärv. Pind jäi üsna apelsin, kuid esimest korda üldse värvisin kompressoriga.

Ning lõpptulemus sai selline:

Tagapaneelilt on veel liistud puudu.



Hetkel seisab auto garaažis ja ootab kevadet.
Nüüd on vaja veel pidurid korda saada. Uued pidurivoolikud, mõned piduritorud ja pidurimansetid on juba olemas.

Vaikselt olen tegelenud ka katuse ja tagatiibade lihvimisega, kuna need läksid sügisese värvimise käigus aiataha. Need värvin kevadel uuesti üle.
Sai pikk ja mõtteta jutt, kuid loodan, et kõik saavad aru, mida ma kirjutasin.
Küsimused ja kriitika on teretulnud.

Rohkem juttu ja pilte tegemistest leiab siit:
http://mosseklubi.planet.ee/foorum/view ... ?f=6&t=661