Kuna õues olla eisaa, sest sajab vihma. Feisbuukis keegi minuga ei räägi ning garaazis olles võib kaifi saada siis mõtlesin teha huvipärast siia teema, et oleks omalgi hea vaadata antud käkerdise käekäiku.
Ehk siis põhjus, miks Sierra ei ole arenenud on seesama nõukogude inimese unistus...
Tehnilist siis. 20kw V4 mootor millel peaaegu üheliitrine. Õhkjahutus. 4käiguline manuaal käigukast. Tagavedu otseloomulikult. Kaal ca 650kg. Aasta oli siis 1966...
2002aastal, siis kui veel noor olin sai selline isend endale ostetud. Tookord maksis 2000krooni, mis oli siis natuke rahamoodi ka. Selle eest oleks võinud neli siksi saada. Aga tookord käima ta läks ning sõitis isegi ederpidi (tagurpidikäik puudub, krt teab milles häda).
Viimati osales liikluses 1982aastal, peale seda jäi seisma. Vana omanik oli hoolas ja hea mees ning tegi keretööd kuni pahteldamiseni ära Tundus suht lebo ta ilusaks teha, asi see pahtliga sheerida ja värvida siis on...
Kõik oligi äge, sai koju toodud ning siis ta põhiliselt seisis, küll õues küll garaazis. Ega midagi ei teinud autojuures, peamiselt otsin muhuga seonduvat kola kokku. Algselt pidin veel 2 muhku ostma, oli mõlema inimesega diil juba. Muidugi viimasel hetkel kukkusid mõlemad alt ära, ilmusid kuskilt teab kust lehma lellepojad kes avastasid et tahavad ikka endale muhku. Oleks saanud kolmest autost ühe ikka kokku klappida kõige viisakama.
Niisiis... Ühtegi muhku juurde ei saanud. Aasta oli siis vist 2005 kui sai midagi liigutama hakatud. Sellest ajast mõned pildidki...

Siin pildil näeb päris viisakas välja. Nii ta oma saatust ootas.

Siis sai vaadatud siit ja sealt ning avastatud, et väärt keevitus on täielik porr... Karbid, tiivad, esipõll, tagatiivaäärd kõik on kõva ja tore, aga totaalselt laines ja kõver. Uks käib vastu küljekarpi jne.
Sai lõikuriga karbid ära lõigatud ülevalt, esitiivad ja põll mahalõigatud. Olid teised jubekõverad. Lisaks olid mõlemad kapotid ning juhiuks omadega täiesti läbi ning tuli otsida vähem mõlkis isendeid. Nõmmik müüs mulle ukse ning spidoka ja veel pisikest nänni. Kapotid ja export muhu staffi sain ühelt mehelt kes enda muhu metalliks tegi. Fakk tüübi muhk oli igas poosis viisakam kui minuoma. Nägin kärupeal tükeldatud kere... Masendav, tookord metall ei maksnud ka essugi. Igasugu täikadelt ja asjadelt hunnik kraami kokku veetud...



Peale laialilõikamist oli aastane vaikus umbes, mille järel sai keevitama millalgi hakatud.
Keevitustöödest pilte ei ole sest vahepeal käis arvutis viirus mis kogu minu vara endaga kaasavõttis.

Ootab saatust oma saatusekaaslasega...

Tõmbasin ta Scorpaga õue, sest tal vist pidurid peal vms, suht raskesti liigub.

Selline, ilus värviline laiguline. Kusjuures kui ma selle masina sain, oli kõik peale esiotsa detailide originaal värviall... Mis muidugi oli ´´natuke´´ väsinud juba selleks ajaks...

Karbi ja tiiva üleminek, homemade suht. Keevitusõmblused pole kõige eeskujulikumad, aga plekitükke hoiab koos kenasti. Ega ma sündinud keevitaja ka pole. Kuskil tuleb ju harjutada

V4 powwer... 2 sumpat tuleb talle, mitte et wannabee oleks aga lihtsalt...

Värvieemaldiga veic tööd tehtud. Mitte, et tahaksin roostes kapotti teha nagu tänapäeval moes on.


Tagatiivaäär. Homemade sigulli tiivaäärest. Sobitamisel aitasid lõikur ja keevitus

Ei, see pole liiduaegne tolmuimeja. Tegemist on soojendusega. Asus mootori kõrval ning pidi puhkuma salongi sooja. Töötas loomulikult bensiinipealt.







Pildipeal tundub suht laiguline....

Egas see taburet oluliselt ebamugavam originaalistmest pole


Värvikambris...


Väljamaalt ostetud 5eurine püss... Värv + kinniti + krunt + pahtel + liivapaberid + lahusti ja võibolla veel midagi läks kogu maalritööde eelarve kuskil 80euri kanti.
Oleks värvinud heledamaks siniseks, nii nagu originaalis, aga selline toon oli rohkem kui 2x kallim, ning lisaks paistab see sinine rohkem silma.

Kuna vihmapilved tulid taevasse sai kiiremas korras auto garaazi kuivama tõmmatud.


Oleks see kõik niikiiresti käinud kui teema tegemine siia...
Tulemus sai päris kena. Parem kui varem. Kaugeltki mitte näituseauto. Enamik mõlke suutsin ka sirgeks saada... Ning värvitud sai odavate vahenditega sest ei näe mõtet ise harjutamiseks kallimat kraami osta. Ning et laseks proffidel antud tööd teha on ka mõttetu, praegu hea vaadata tagatiiba ning mõleda kuipalju seda lihvitud sai.
Põhimõtteliselt on suund ikka originaali poole. Seega KOHUSTUSLIKKU madaldust sellele autole ei tule.
Hetkel on puudu veel korralikud esituled ning esimsed suunakad. Nii need mis esitule all kui need mis on küljepeal. Küljepeal olevatele suunakatele mul klaase küllaga, aga tulesid mitte ühtegi. Vanadel tiibadel külgedel suunakaid polnud. Niiet kui kellegil pakkuda siis julgelt andke teada ! Samuti võite pakkuda ka muid detaile. Ära ei ütle ka Zazi ´´tuuning´´ ilukilpidest (lisan mingipäev pildi milliseid otsin).
Mingipäev keeran mõned tükid külge ja teen ka paremaid pilte.
Tööd on veel autojuures kõvasti... Samas kruvikeerajat kerest läbi ei lükka, niiet selle asjaga muret ei ole.