Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 02.05.2025 23:07

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume kõikidel kellel on Lugejate autode all oma topic teha pealkiri selliseks:
Auto tootja, mark, aasta, omaniku foorumi nimi.
Näiteks: Audi S4 96a Audimees
Teema ei tohi sisaldada automüüki! Selle jaoks on eraldi alafoorum.

Auto teema peab olema sisukas, ning rangelt soovitatav on lisada ka pildid autost!
Ei ole põnev lugeda teemat -> Mul on audi S4, sinine. Lahe pill on.



Tee uus teema Vasta teemale  [ 92 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: BMW 320i (2.5 125kW), 1988, GTA
PostitusPostitatud: 24.01.2010 00:12 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.09.2005 18:11
Postitusi: 243
Tegu järjekorras minu 4. autoga ja ühtlasi ka 4. tagaveolisega :rokib Eelmised 3 on olnud Ladad, mis mul siiani, üks rohkem komplektne kui teine, kodus oma aega ootavad... Ühest neist oli ka kunagi siin teema aga vanas foorumis ja üles rsk ei leidnud :D

Autost: 05/88 väljalase, lachsilbermetallic, m20b20 mootor väidetavalt 95kW-ga. Käigukasti ja difri ülekandeid ei tea... Varustust pole ollagi. Check-control paneel (omane vaid r6 mudelitele), manuaalne katuseluuk, elektripeeglid, udutuled, istme kõrguse regull, tehase kesklukk... no ja ongi vist kõik nagu. Läbisõit ligineb aukartust äratavale 400 000km-le (hetkel 382 000). Tuuningust on alla pistetud 2.7 Alpina tagapütt, mis ka ilusa noodi garanteerib. Rõvedalt viltu ta ripub, kuid kuna käepäraste vahenditeta ta viisakalt alla minema ei nõustunud siis saagu ta tahtmine. Esialgu, kuni põhjalikumalt auto alla süvenen.

Üldiselt on tegu täitsa tavalise, mitte millegi erilisega silma paistvaga igapäevasteks sõitudeks valitud masinaga. Mitte isegi niivõrd teadlikult valitud ega otsitud. Kuid asja otsustas väljalaske sümpaatne bassihääl kui auto esimest korda proovisõiduks käivitati - nii objektiivne põhjus oligi vist :kill Sõitnud olen temaga ligi pool aastat ja 12000 km. Selle aja jooksul olen hankinud erinevaid vidinaid, mis auto küljes katkised või puuduvad olnud on - peamiselt esipõllega seonduv. Aga ka pardatsokiluuk, mõni aknavänt, plastikkatteid kapoti alla jne. Korrastanud olen väiksemaid elektrivigu nt. bensiininäidiku ahel, mõned salongituled, elektriantenni ahel (aga pistiku võtsin siiski ära kuna teleskoop ise on vähe kannatada saanud). Keevitanud olen esimesed tungikohad ja pisikese prao varurattapesas. Kevadel oleks vaja keevitada ka tagapõll, tagumine akukast, tuuleklaasiraamis on ka auk ja salongi lahmab vett vist sealtkaudu. A ja ainuke tõsisem asi selle aja jooksul - "uus" kasutatud radikas vana silikooniga lapitu asemele. Uus tosool ka sellest johtuvalt.

Mis teha vaja: Mõni asi oli juba loetletud. Keevitus. Kas ma olen Ladade peal karastunud, ei tea, aga vaatamata mitmetele läbivatele aukudele tundub, et kere on üldjoontes kõva. Siis vedrud on väsinud... tagavedrustuses tahaks kummist osad värskendust saada. Kindlasti on murelapseks mootor millel ühes silindris surve kehvem. No ja kui rikkus päris pähe hakkab, siis võiks ju suvel ta ülegi värvida (siis kas oranzikaspunaseks või läikivmustaks) - aga seni parandab tudeng oma rulli värvkatet pintsliga :) Eks sitast saia ole raske teha aga kuhugi sinna piiri peale on see auto veel kaaluma jäänud.

Kõige rohkem meeldib mulle selle auto juures ta visadus. See, et ta mind ei nöögi. Käivitub, pidurdab, kiirendab. Puhub sooja ja külma, avab võtmest kõiki lukke ja paneb kinni ka. Kõike seda ilma igasuguse draamata.

OK, pilte ka vahepeal siis:

Auto veeres õuele 29.07.2009.
Pilt
Pilt
Pilt
Rull mõni nädal hiljem. Alla sain Exipi valud - 15x7 ET25. Välja sai võetud mõned mõlgid, pisut muid asju ka nokitsetud.
Pilt
Pilt
Esipõll sai varustatud vajaliku plastikuga. Vaatamata kõverale põllele hoopis viisakam!
Pilt
Natuke keevitusest
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Sügisel müüsin vanad veljed ja ostsin uued - 16x7,5 ET20. Nendega siis kevadest liikvele :)
Pilt
Talveseades. Udukad ka ees ja pooltuled blackiks tehtud.
Pilt
Pilt
Kurb on muidugi see, et esipõll läheb mul peagi jälle sirutamisele... saab asja aga siiski. Jäi üks hang ette ja sinna jäi maha päris palju pudi mille pagassi loopisin:D Päris katki läks ainult kundepoolne piduriõhutuse ava.

Tuuning :twisted: Toakaaslased kinkisid sünnipäevaks ja originaal oli just pooleks minemas - nupp jääb!
Pilt

Lõpetuseks. Keegi vast ei arva, et tegu mingi prillikiviga. Samas, autoentusiastile ja oldschool-tehnika fännile on tegu päris mõnusa kulguriga, milles ei puudu ka fun-factor.

Eks tulistage küsimustega, varuosapakkumistega, nõuannetega.

_________________
Pintsleid pestakse värvile vastava lahustiga, bensiini või diislit võiks ikka paaki kallata.


Viimati muutis GTA, 21.01.2012 21:00, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW e30 320i, 1988, GTA
PostitusPostitatud: 24.01.2010 00:16 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12.02.2008 00:20
Postitusi: 6582
Asukoht: Tln
Suvevelgedega päris kena.
Käikari nupp sobib väga minuarust, selline tagasihoidlik.

_________________
Ostan sõiduautosid, rehve , velgi jne jne... Tel 55522223


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW e30 320i, 1988, GTA
PostitusPostitatud: 24.01.2010 02:16 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.10.2005 16:26
Postitusi: 259
Asukoht: Otepää/Tartu
Mis möksi sa sinna keevitusele peale tõmbasid?

Muidu mõnus masin, randiga velg sobib ka hästi ja värv ilus. Summuti otsaga pole plaanis miskit teha? :D

_________________
Värvimis ja poleerimistööd Lõuna-Eestis! Küsi lisa!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW e30 320i, 1988, GTA
PostitusPostitatud: 24.01.2010 05:50 

Liitunud: 24.07.2004 02:55
Postitusi: 46
.. jäi lihtsalt silma.. et kas see "oldskool" põlle nurgas on teadlikult valesti kirjutatud?
läbi sinu kooli inglisekeele õptaja silmade peaks see ilmselgelt olema "oldschool"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW e30 320i, 1988, GTA
PostitusPostitatud: 24.01.2010 06:15 
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.01.2006 23:24
Postitusi: 160
Asukoht: haapsalu
guugleda veits. see oldskool on originaal ja retro. gängstade teema vist. oldschool on tiba erinev minu meelest.

_________________
EMW 340 '50 BMW 1602 '72 Bedford KBD '80 BMW E30 '88 Yamaha FZR '92 R33 '96


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW e30 320i, 1988, GTA
PostitusPostitatud: 24.01.2010 12:00 

Liitunud: 14.09.2006 18:20
Postitusi: 506
Tundub, et asjalik auto. Kuid räägi, kus kohast need suveveljed väljavõlusid. Siinmail neid väga palju ei liigu, et ehk minu vanad? :D

Kas seda masinat 05/07 saatus ei oota, et hakkaks ka ehk varustust täiendama?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW e30 320i, 1988, GTA
PostitusPostitatud: 24.01.2010 12:48 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.09.2005 18:11
Postitusi: 243
jazz: suveveljed on pärit refuse civicu alt, olid päris pikalt müügis päris soodsa hinnaga ka... RH on tootjaks. Ehk oskad ütelda, kas neile kapslid ka keskele käivad muidu?
Lisade täiustamise kohta ei oska midagi ütelda... Esialgu aitab sellest kui auto tehnilist seisu paremaks saaks. Recaro sisust muidugi ära ei ütleks... ühed non-OEM Recaro esiistmed on muidugi varutud ka, näis kas neid saab pisut viisakamaks.
Muidugi, kui keegi siin loeb ja tal on pakkuda soodsalt mingeid lisasid sellele isendile, paluks privasse teavitada.

bayer: oldskool on jah selline üldine teema... Mida vanem, kandilisem, madalam ja ulakam seda parem :D Oldskool is always teechin´ the new school. Callawayl õigus selle koha pealt.

HelaR: keevituse kohad on kaetud roostesurma, tsinksprei, mastiksi ja tippu veel moviliga. See seal peal läigibki. Üldiselt ma keevitada ei oska aga aparaat on olemas ja vajadusel pusin natuke. Ehk saan käppa ka kunagi. Välisplekkide kallale minna igatahes veel ei tihka :)
Summuti otsaga ei plaani konkreetselt midagi. Kui need roostevabast ja nurga all lõigatud torud läikima lüüa on nad päris ilusad tglt... Ainuke asi, et eelmine omanik ei ole seda pütti ilusti alla saanud. Sellega tegeleb vast siis kui terve tagasilla nagunii remondiks alt võtma peab. Lähtun loogikast, et töötavat asja ei maksa näppida:D Praegu ei leki seal midagi, ei kolise, tripid-klambrid terved.

Edit: hakkas huvitama ka see VIN-koodi järgi auto kohta täpsema info saamine. Keegi ehk viitsiks sellega aidata? Võib-olla on midagi huvitavat omal ajal olnud aga maha krutitud. Huvitaks ka mis raadio sel peal on olnud. Kõlarite balansi nupp on konsoolis alles aga juhtmed tagant lõigatud ja otse iso-pistikusse lükatud.

_________________
Pintsleid pestakse värvile vastava lahustiga, bensiini või diislit võiks ikka paaki kallata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW e30 320i, 1988, GTA
PostitusPostitatud: 24.01.2010 13:13 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.10.2008 13:44
Postitusi: 4559
Vägev rull. :) Suveveljed sobivad ideaalselt alla. Edu!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW e30 320i, 1988, GTA
PostitusPostitatud: 24.01.2010 13:18 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.07.2006 23:32
Postitusi: 1288
Asukoht: Roolis
Ladamees lääne masinas. :D
Minul oli enne bemm ja siis Lada 8)

VIN-koodist - võta pass näppu, mine United Motorsisse, ütle, et tahad oma masina varustusnimekirja saada. Toksivad VINi sisse ja saadki A4 peal ilusa paberi koodide ja nimetustega. Maksab 0.- :D

Päris kena rullikas üleüldiselt, aukude kohta võiks öelda, et isegi olematud. Ise omasin E34, M20B25. M20 viga on see, et on rihmaga mootor ja ringrajale sellega minna ei soovitata. Eelmisel talvel lumerajalgi kaarutades lõi kahtlase hääle sisse ja paar päeva näitas tabloo õlipumba riket, kuid õli tase oli normis ning läks iseenesest üle see häda.
Velgesid saad sa oma Ladade küljest ka võtta (ühel vist peaks olema päris kena jooks, kui mu mälu nüüd ei peta).. eniveis, edu ja jaksu. :)

_________________
I'm here mostly for the chicks!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW e30 320i, 1988, GTA
PostitusPostitatud: 24.01.2010 13:31 
Moderator
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.03.2008 19:23
Postitusi: 3190
Asukoht: Kuressaare
Vahepeal tahtis UM raha saada selle eest. BMW foorumis otsi, seal oli minig link välismaa foormisse, kus miski tüüp sulle PSi surab varustuse vin koodi peale.

_________________
Ostan 1. gen Civicu vöi varuosi. BMW E21 varuosi. Vjatka varuosi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW e30 320i, 1988, GTA
PostitusPostitatud: 24.01.2010 14:25 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.07.2006 23:32
Postitusi: 1288
Asukoht: Roolis
on tegelased. :D
Vähemalt eelmise aasta alguses Tartu omad küll ei küsinud, läksin sinna, küsis VINi ja andis plaks paberi pihku.

_________________
I'm here mostly for the chicks!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW e30 320i, 1988, GTA
PostitusPostitatud: 24.01.2010 14:38 
Kasutaja avatar

Liitunud: 30.01.2005 23:49
Postitusi: 107
Asukoht: Tallinn, Nõmme
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=974206
Sinna fooruimisse rega ennast ära ja pane VIN kirja

_________________
318 tds touring


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW e30 320i, 1988, GTA
PostitusPostitatud: 24.01.2010 14:51 

Liitunud: 14.09.2006 18:20
Postitusi: 506
Minu vanal Civicul nägid siis sellised välja e. kapslite kohta ei oska midagi öelda.
Pilt

Ise ostsin nad Männiku/Pääsküla lähistelt kus olid mõeldud Vazi alla. Kui aga ihkad kapslit, siis tee nagu Peedu, lase treida sobiv suurus ja siis hiljem nt. 3Miga kinni (ei mäleta kas neil oli mingi kapsli auk ka kuhu sai kruvi surada või mitte, sel juhul pääseks teibituuingust). Minuarust see kapsel rikuks selle välimuse ära, aga see ka kõigest minu arvamus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW e30 320i, 1988, GTA
PostitusPostitatud: 24.01.2010 15:22 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.09.2005 18:11
Postitusi: 243
Eks see BMW ole ka üks saksa Moskvitš. VAZ-i kohta halba sõna ei ütle ja suviseks slow-and-low chillimiseks vajan ma ühte sellist veel kindlasti. Ajastukohaste lisadega ning pisut käredamana kah. Tehnika poolest on suurema osa vajaminevat olemas, et taoline asi ka kokku krudida, mida pole on korralik kere. Nii, et ootame maailmaimet, kui mul tekib aeg süstemaatiliste keretöödega alustada...

Pilt Jah, see on seesama 2105, mis kunagi päris kena oli:D Ehk saab asja!


Siin siis veel üks pilt neist velgedest minu auto all. Seal ka eelmise põlle päris koleda nurga alt pildile saanud. Nimelt lasi eelmise omaniku vend mingil põhjusel selle auto rooli öisel ajal miskid naiskad, kes siis toorest jõudu hallata ei suutnud ja auto kõhuli äärekivi otsa parkisid. Vahetusse oli läinud karteripõhi, õlipump (uus), õõtshoob, stabika kont... Isegi bensupaak on sealt mõlgi saanud. Põll aga käänati sirgeks ja nii jäi.
A jah, auto on toodud Eestisse aastal 2003, olnud siis Tartus pikalt ühe omaniku käes. 2009 märtsis sattus ta Rakverre ja mina sain ta siis juuli lõpus. Enne ostu lasin eelmise omanikuga tingides vahetada tagumised amordid ja silla ka kenasti ära stendida.

OK, pilt ja siis :D
Pilt

Homme on muidu Tartu kanti asja, eks vaatan kas mind Võru tänaval jutule ka võetakse.

Kapsli tegemise võtan teadmiseks, poldiauk kinnitamiseks puudub.

_________________
Pintsleid pestakse värvile vastava lahustiga, bensiini või diislit võiks ikka paaki kallata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW e30 320i, 1988, GTA
PostitusPostitatud: 24.01.2010 17:47 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12.10.2009 08:21
Postitusi: 519
Asukoht: Tallinn
Kena masin, paneb mõtlema, et vb kunagi peaks midagi sarnast endale soetama. :D
Muidu kui edaspidi plaanis keevitust katta nende möksidega, siis kõigepealt käib movil ning siis mastiks..mastiks pidi lihtsalt kaitseks olema movilile ja ei lase niiskust ka juurde.
Kui saladus ei ole siis palju auto maksis ka?
Edu.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 92 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7