Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

BMW E36 325TDS M-Tech '95 - Karr000
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=48&t=76469
1. leht 9-st

Autor:  Raghza [ 24.10.2011 19:55 ]
Teema pealkiri:  BMW E36 325TDS M-Tech '95 - Karr000

Oli juba pikemat aega plaan endale järgmine auto Leedust tuua. Ühel hetkel jäigi selle BMW kuulutus silma ning kuna tekkis ka võimalus, saigi 20. oktoobril võetud suund Kaunase poole. Ostma läksime ju põhimõtteliselt põrsast kotis - auto kohta midagi kindlat ei teadnud, kogu ülevaade põhines vaid kuulutusel, mõnel pildil ja telefonikõnel. Teisi meelepäraseid autosid valmis ei vaadanud ning autoturult ka midagi võtta ei tahtnud. Seega kas see või mitte midagi, tegelikult. Õnneks kulges kõik pareminigi, kui oleks oodata osanud ning peale pisukest paberimajandust ma temaga juba kodumaa poole sõitsingi, transiitnumbrid lipendamas. Kuna tuli takus pole, kannatab Eestis registreerimisega novembrini oodata - nii lihtsa asja eest tuleb nii debiilselt suur summa ARK'ile maksta.. ajuvaba :bs
Igatahes eelnev jutt käis 1995. aasta BMW 325TDS'i kohta, mille 105 võimsust ja 260 väänet ripuvad 5-käigulise manuaalkasti otsas. Meeldima hakkaski ta lisaks mootorile just varustuse pärast: M-paketi stanged, rool, vedrustus ja käigukanginupp ( :D ), must sportnahksisu istmesoojendustega, must lagi, kahetsooniline kliimaseade, isetumenev tagasivaatepeegel, katuseluuk, 7-nupuline OBC, Hi-FI heli ja CD-box ning ülejäänud pisut tavalisem stuff. Parkimisabi eksisteerib kärukonksu näol :D
Pärit on ta Itaaliast, 2008 a. läks Leetu ja nüüd 2011 a. tõin mina ta Eestisse. Kere on täitsa toredalt roostevaba, kuid esiots on kunagi kõksu saanud, mille tõttu mõned detailid istuvad ees pisut viltuselt. Üldiselt tundub enam-vähem korralikult hooldatud auto leeduka kohta. All on 16-tollised BMW Style 30'd (ka viies velg tagavararattaks) lamellrehvidel.

Vahelduseks üks sakslaslikult igav nimekiri auto varustusest:
Type 325TDS (EUR)
E series E36 (4)
Engine M51
Displacement 2.50
Power 105
Transmission MECH
Colour HELLROT (314)
Upholstery LEDER STANDARD/SCHWARZ (P7SW)
Prod.date 1995-09-16
S243A Airbag for front passenger
S246A Manually adjust. steering column
S277A BMW LA wheel/double spoke
S314A Door mirror, driver lock, heated
S320A Deleted, model lettering
P337A M Sports package
S354A Windscreen, green-tinted upper strip
S401A Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S410A Window lifts, electric, front
S423A Floor mats velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S431A Interior mirror with automatic-dip
S464A Ski bag
S481A Sports seat
S494A Seat heating driver/passenger
S498A Headrests mechanically adjustable, rear
S502A Headlight cleaning system
S510A Headlight vertical aim control
S520A Fog lights
S534A Automatic air conditioning
S556A Outdoor temperature indicator
S670A Radio BMW Professional RDS
S672A CD changer for 6 CDs
S676A HiFi speaker system
S690A Cassette holder
S704A M Sports suspension
S710A M sports steering wheel, multifunction
L801A National version Germany/Austria
S915A Omission of outer-skin preservation
S945 BERUECKS. PREISABHAENGIGKEIT

Veermik ja mootor on väga head, kuid pisemat nokitsemist jätkub, nagu ikka Leedu autode puhul:
- õlivahetus
- saada lahti probleemist, kus auto sooja mootoriga pikemat starteri käiamist tahab (diagnostika tehtud)
- värviparandused ja poleerimine
- juhiistmel tahab üks külgtoepatjadest parandust ja ülejäänud istmed nahahooldust
- katuseluugikate on kuhugi kaduma läinud
- aknatihendid on kohati katki ja suuremal kiirusel hakkab tuulevihin sisse kostuma
- kliima vajab täitmist.

Kuigi originaal Professional RDS nägi seal armatuuris kuradi ilus välja, kaalus mu soov MP3-plaatide ja korraliku heli järgi selle üle ning sai see kohe välja visatud ning asemele pandud Pioneer DEH-3000MP ja sellega koos ka kohustuslik woofer ja võimendi. Päris inetu näeb see makk seal välja, aga loodame et on seal ajutiselt - millalgi prooviks mingi ilusa oranžika valgusega isendi selle asemele otsida. Lisaks sai mingid "4350K-xenon-style" pirnid sisse pandud, mis autoga kaasa sain, aga mis reaalselt on lihtsalt tiba helekollasemad ja näitavad paremini :D
Täiendada tahaks seda kolmest M3 laiade liistudega, 18-nupulise OBC, püsikiirusehoidja ja valge suunaga tagatuledega. Kui saan hea pakkumise, lähevad ehk ka esituled vahetusse, kuna peale kõksu on neid vahetatud ja näevad oma vanusevahe tõttu küllaltki erinevad välja ning angel-eye'sid võiksid ka olla. Ideaalis tahaks klaasist katuseluuki ka leida, aga pole mitte silma hakanud. Ja kui kevadeks Style 24 Double Spoke'id alla saaks ning mootorile väikese jõulisa chipi näol antud, oleksin kohe väga rahul :D

Kokkuvõtteks sobib vist kõige paremini lause: "Muidu mulle E36'd eriti ei meeldi, aga see on küll päris äge" :D

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Autor:  drama [ 24.10.2011 20:14 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E36 325TDS M-Tech '95 - Rivo

Must lagi on äge!! Sisu on üldse teemas sellel autol.
Sai ka selle autoga veidi maad sõidetud ning tõesti peab tunnistama, et e36 kohta ikka väga korralik veermik ja mootor. Nokitsemist leiab vana auto puhul nii või teisiti, on ta Leedust või kust iganes mujalt. :)
Edu! :rokib

Autor:  McRicco [ 24.10.2011 21:00 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E36 325TDS M-Tech '95 - Rivo

...ilus masin tõesti...loodetavasti kestab ka...samas veermiku koha pealt, e36 sillajubinad on suht metallikilohinnaga :)...seega hea ja kena isend tundub, loodame et südamega on ka kõik okei...see on suurim investeering auto juures kui pudenema hakkab..

Autor:  devil02 [ 24.10.2011 21:00 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E36 325TDS M-Tech '95 - Rivo

See lause peab tõesti paika, et üldiselt ei meeldi, aga see on täitsa kena. Ära toonklaasi pane, see akvaarium on päris kena vahelduseks.

Autor:  Raghza [ 24.10.2011 21:13 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E36 325TDS M-Tech '95 - Rivo

Tänud :) Loodaks jah, et ikka kestab ja saab talvel kenasti hakkama.
Ivo, toonklaasi koha pealt olen täiesti nõus sinuga :)

Autor:  Andres003 [ 24.10.2011 21:24 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E36 325TDS M-Tech '95 - Rivo

Pagasniku luugi peal olev ´´nibu´´ on nii krdima šeksikas, võõpa see ka roosaks;)

Autor:  nrgchris [ 24.10.2011 21:33 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E36 325TDS M-Tech '95 - Rivo

Elunumps näeb v2lja isegi :D Sisu kah vägagi kena ;)
Palju tal kütusekulu tuli kah kui tagasi sõitsid ? ;)

Autor:  999JRX [ 24.10.2011 21:48 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E36 325TDS M-Tech '95 - Rivo

M-rool on täitsa asjalik just ju..hea käes hoida ja elektriposte otsida mida rammida. Kahju, et sõber autost ilma jäi..ja siis veel teie kätte see pill sattus..omokad :kill

Autor:  drama [ 24.10.2011 21:52 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E36 325TDS M-Tech '95 - Rivo

999JRX kirjutas:
M-rool on täitsa asjalik just ju..hea käes hoida ja elektriposte otsida mida rammida. Kahju, et sõber autost ilma jäi..ja siis veel teie kätte see pill sattus..omokad :kill


See oli ikka megahea kokkusattumus :D :D
Ja interface, originaal M-rooli vahetaks välja? Really?

Autor:  Raghza [ 24.10.2011 22:13 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E36 325TDS M-Tech '95 - Rivo

Sellele, kes selle antenninibu sinna tagaluugile pani, soovin piinarikast surma :)
Kütusekulu tuli tagasisõites midagi 5 liitrit/100km kohta või nii, 30 liitriga sai läbitud 572km suht äkilist maantee- ja pisut ka linnasõitu.
Laiad liistud nagu peaksid olema jah, aga kuna pole, ei ole ka probleemi - saab pandud :D Aga roolide koha pealt, maitse asi. Sinu-minu roole võrrelda, jääksin enda omale truuks. Tolle teise ümara kolme kodara vahel valides.. vist kalduks jah selle poole. Aga ei, vahetama ei hakka kindlalt, ülimugav rool on :)

Autor:  kj [ 24.10.2011 22:19 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E36 325TDS M-Tech '95 - Rivo

Muidu kena ja heade lisadega, aga ikka TDS viga küljes, et soojalt tahab ketramist jah ? :D
Mis diagnostika ütles siis, pumbakaant edasi toksima ?

Autor:  Raghza [ 24.10.2011 23:59 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E36 325TDS M-Tech '95 - Rivo

Ei viska õnneks. Siis kui soojalt käivitades pikemat ketramist tahab, tuli alguses nagu mingi pahmakas, aga see tundub täitsa ära kadunud olevat nüüdseks.. Leedu kütte viga ehk? :D Tegelikult ei tossa ta mitte mingit pidi, aga küll jõuab teda pisut nobedamaks ja tossavamaks teha :D
Diagnostikas jõuti järeldusele, et pumpa tuleks varasemaks sättida ja peaks parem saama :)

Hendri kirjutas:
Peale V8 omamist see vist väga püss ei ole? :D
Tahtsingi disla. :) Peale V8 omamist pole paljud autod kuigi püssid, aga ühe vanemat sorti diiselmootori kohta liigub ja väänab see minumeelest päris mõnusalt edasi, olen rahul!

Autor:  Raghza [ 25.10.2011 00:39 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E36 325TDS M-Tech '95 - Rivo

ohhoo, huvitav teada.. kui homme mingi talutav asfalt rataste alla peaks sattuma, siis proovin mõõta.
Eks iga asjaga ole nii, et alguses tundub hea ja pikapeale jääb lahjaks. Sa oled päris pikka aega sama seadega ringi sõitnud ju, mis sul praegu on? Kindlasti tundub sullegi, et võiks ikkagi parem olla :D

Autor:  Raghza [ 25.10.2011 01:15 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E36 325TDS M-Tech '95 - Rivo

Tore teada, et annab teha ja saab paremini liikuma, kui soov tekib. Kõigepealt prooviks to-do-listi üle käia ja siis alustada tasa ja targu, ehk kõigepealt chip ning siis vaatab edasi... Interface, sinu juurde ma siis pöördun kunagi, kui tarvis hüva nõu justnimelt mootori järeleaitamise suhtes :)

Autor:  Raghza [ 25.10.2011 13:15 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E36 325TDS M-Tech '95 - Rivo

Oot-oot, et peabki tossama või? :D

1. leht 9-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/