Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 27.04.2024 09:49

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume kõikidel kellel on Lugejate autode all oma topic teha pealkiri selliseks:
Auto tootja, mark, aasta, omaniku foorumi nimi.
Näiteks: Audi S4 96a Audimees
Teema ei tohi sisaldada automüüki! Selle jaoks on eraldi alafoorum.

Auto teema peab olema sisukas, ning rangelt soovitatav on lisada ka pildid autost!
Ei ole põnev lugeda teemat -> Mul on audi S4, sinine. Lahe pill on.



Tee uus teema Vasta teemale  [ 243 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: BMW 328i E46 '99 - Marek555
PostitusPostitatud: 19.04.2013 19:33 
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.03.2008 15:46
Postitusi: 223
Asukoht: Tartu
Sannderr kirjutas:
Palju linnas kütust tarbib umbes? 2.8 on tõepoolest väga mõnus mootor.
Umbes 12 L kandis, eriliselt ökotades saaks ka ehk kuigipalju seda numbrit väiksemaks. Eks palju oleneb ka sõidustiilist ning millal ja kus sõita.

tarmok kirjutas:
võid rahulikult neid torusi lõigata, roostevaba on roostevaba. kui oleks ainult pealmine pind roostevaba siis oleks tegu kas tsingitud või kroomitud toruga.
peale seda kui me tööl roostevaba materjali treime/lõikame/freesime siis peaks minema see detail rooste nagu tavaline metall? loll jutt. roostevabad laastud väljas peaks siis kah olema suht rebasekarva siis ju :D
Seda on hea teada :)

Järgmine nädalavhetus tõotab igatahes tulla tegus :cool:
Pilt

_________________
BMW E46 328i M-Tech I 174kW/330Nm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 328i E46 '99 - Marek555
PostitusPostitatud: 23.04.2013 00:03 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.12.2010 17:38
Postitusi: 353
Asukoht: Piibe
Meenutab pesumasina remondikomplekti :D

_________________
Merkur Scorpio 2.9 > Vw Passat 1.9TDi '01 > BMW 528i E39


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 328i E46 '99 - Marek555
PostitusPostitatud: 29.04.2013 20:37 
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.03.2008 15:46
Postitusi: 223
Asukoht: Tartu
Nüüd siis lähemalt sisselaske kollektori vahetusest. Nimelt on M52TUB28 mootori sisselaske kollektor sihilikult piiratud läbilaskega, et mitte ületada 142 kW piiri, kustmaalt edasi oleks Saksamaal vist märgatav maksutõsu tulnud. Lahenduseks on paigaldada M54 vabamalt hingav sisselase ja just B30 oma, sest see on omakorda parema läbilaskega kui B25-l. Väidetavalt annavad M54B30 mootorile ümber disainitud sisse- ja väljalaske kollektorid juurde 16kW/22 hp võrreldes vanema versiooniga. Nii, et tõesti saaks võimsust veel juurde paigaldades ka M54 väljalaske kollektor. Aga endal hetkel sellist plaani veel pole aga see mõte võib kunagi ehk muutuda :)
Et vahetus saaks üldse toimima, on vaja seguklapi paigaldamiseks uuele kollektorile adapterit, kuna M54 seguklapi juhtimine käib täiselektrooniliselt (drive by wire), M52TU-l aga on kombinatsioon mehaanilisest ja elektroonilisest juhtimisest. Internetis on olemas ka CAD joonised, mille järgi saab ise vastava plaadi valmis teha. Aga sellise plaadi puhul tuleb vist natuke seguklapi ühte nurka maha lõigata ja kinnituma jääb ta 2 poldiga. Ise tellisn vaheplaadi zroadsteri foorumi kaudu Poolast. Selle adapteri puhul pole vaja seguklappi lõikuda, kaasas on vajalikud kinnituspoldid ja on paigaldatud ka tihend. Miinuseks ainult see, et suht kallilt müüb valmistaja seda.
Vahetuses iseenesest midagi ülemäära keerukat pole, mõnes kohas oli natuke nuputamist aga internetis on mitu DIY teemat kust infot saab ammutada. Aega kulus kokku vahetuseks terve laupäev ning mõned tunnid ka pühapäevast, tulemuseks olid valutavad jalad ja ära kriibitud ning valutavad käed :) Jube kitsas on seal neid kõiki jutmeid ja pistikud lahti lasta ning pärast kokku panna. Mõne suurema kämblaga mehel jääks see töö vist küll tegemata. Lisamärkusena veel, et kui kollektor on maas, on mõstlik ühelepoole vahetada välja karterituulutus süsteem. Aga sellest ma küll aru ei saa, kuidas seda tehakse, kui kollektor on peal. Tundub suht võimatu ettevõtmine, sest isegi kui kollektor oli maas, pidin korralikult pusima, et ühendused lahti saada ja pärast kinni korralikult panna. Peale kokkupanekut läks auto poolest pöördest tööle ja ühtegi veateadet mootori juhtelektroonika ei andnud. Väidetavalt tahab ECU suurenenud õhu juurdevooluga harjumiseks umbes 300 km linnasõitu, peal seda peaksid muutused tulema rohkem esile. Ja enamus võimsuslisa peaks olema tuntav alates 4000 rpm-ist. Aga esimesel proovisõidul oli juba tunda, et auto võtab ka madalatelt pööretelt teravamal kui varem. Internetis on olemas ka üks düno graafik, kus swapi teinud 328i omanik on masina võimsuse ära mõõtnud. Tulemuseks oli 177,7 whp ja 198,55 LbFt ehk masinale lisandus 10,5 hp ja 30,5 Nm. Arvestades seda, et minu masinal on nüüd M54 kollektor, ECU remap, K&N õhufilter, Remuse sportsummuti, võiks hinnanguline võimsus praegu olla ca 163kW/222 hp ja 335 Nm :cool: Tahaks kunagi võrdlust saada mõne 330i-ga, siis saaks täpsemalt aru, kas selline hinnang ka paika võiks pidada. Aga nüüd mõned pildi ka juurde,
Kõik pistikuda/juhtmed lahti ühendatud ja kollektor mahavõtmiseks valmisPilt
Kollektor maas Pilt
All M52TU kollektor, üleval M54B30 kollektor
Pilt
Lähivõte kollektorite õhukanalitest, M54 on need D kujulised, M52TU-l ovaalsed
Pilt
Kollektor puhastatud, komplekteeritud ja pealepanekuks valmis
Pilt

Pilt

Siin lõpuks kõik tagasi kokku lapatud, muutuste märkamiseks peab suht BMW spetsialist olema :lol:
Pilt

_________________
BMW E46 328i M-Tech I 174kW/330Nm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 328i E46 '99 - Marek555
PostitusPostitatud: 30.04.2013 19:14 

Liitunud: 11.03.2011 20:21
Postitusi: 220
Võta padrun amordi pealt ära. Bemmispets pole, aga hammustasin katki.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 328i E46 '99 - Marek555
PostitusPostitatud: 12.05.2013 23:11 
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.03.2008 15:46
Postitusi: 223
Asukoht: Tartu
Otsustasin inglisilmad ära proovida.
Tundub, et jäävadki külge :)
Pilt

Pilt

Mis puutb kollektori vahetust, siis tundub, et sellega kaasneb ka kütusekulu langus :)

longer kirjutas:
Võta padrun amordi pealt ära. Bemmispets pole, aga hammustasin katki.
:D
Selle avastasin alles siis, kui järgmine kord tööriistakohvrisse vaatasin. Sai nii mingi 80km sõidetud aga õnneks padrun kuhugi ära ei kdanunud.

_________________
BMW E46 328i M-Tech I 174kW/330Nm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 328i E46 '99 - Marek555
PostitusPostitatud: 17.05.2013 19:21 
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.03.2008 15:46
Postitusi: 223
Asukoht: Tartu
Eile sai selline komplekt koju tassitud
Pilt

Kui hästi läheb, saab ehk juba järgmise nädala alguses rattast reaalsed jõunumbrid ära mõõdetud ;)

_________________
BMW E46 328i M-Tech I 174kW/330Nm


Viimati muutis Marek555, 23.05.2013 18:42, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 328i E46 '99 - Marek555
PostitusPostitatud: 20.05.2013 20:49 
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.03.2008 15:46
Postitusi: 223
Asukoht: Tartu
Väike teaser preguseks :cool:
Pilt

_________________
BMW E46 328i M-Tech I 174kW/330Nm


Viimati muutis Marek555, 23.05.2013 18:41, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 328i E46 '99 - Marek555
PostitusPostitatud: 21.05.2013 06:14 
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.03.2008 15:46
Postitusi: 223
Asukoht: Tartu
Tulemustest nüüd lähemalt :P
Graafiline tulemus on selline:
Pilt Kokku sai tehtud kolm tõmmet. Esimene oli parim võimsuse poolest, teine aga pöördemomendi poolest. Kolmas tõmme oli põhimõtteliselt idente esimesega, seda ei hakanud graafikule panema. Mõõtmise ajal oli välisõhu temperatuur 26C, loodan, et see tulemustele väga suurt mõju ei avaldanud. Kokkuvõtvalt - ratastest mõõdetud võimsus 146,18 kW (198,8 hp) ja pöördemoment 263,92 Nm. Graafikult on võimalik välja lugeda ka ülekande kaod, mis oleksid siis võimsuse puhul ca 15% ja pöördemomendi puhul 20%. Seega oleks mootorist võimsus 168 kW/228 hp ja momenti 316 Nm :cool: Nii et prognoositud tulemus läks suhteliselt täpp ja tulemusega olen väga rahul. Mõned videod ka juurde, esimene tõmme:
http://www.youtube.com/watch?v=JteG0O5h7Kc
Teine tõmme:
http://www.youtube.com/watch?v=tE--5B6Xu4M
Kolmas tõmme salongist vaadatuna:
http://www.youtube.com/watch?v=LlhExZZktVw
Tänud ka trykmannile, kes nõu ja jõuga abiks oli ;)

_________________
BMW E46 328i M-Tech I 174kW/330Nm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 328i E46 '99 - Marek555
PostitusPostitatud: 30.06.2013 23:22 
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.03.2008 15:46
Postitusi: 223
Asukoht: Tartu
Autost ka natuke. Nimelt kimbutas vahepeal üks probleem, kus kütusenäidik ei tahtnud kuidagi õiget kogust näidata. Näidik näitas kas oluliselt vähem või suht nullilähedast kogust. Õnneks varjatud menüüst näeb reaalse kütusekoguse ära, kütusepaagi vasaku poole andur näitas nulli. Sai roheliselt masinalt võetud andur peale pandud ja taas võis nautida reaalset kütusehulka näitavat näidikut. Viskasin juba ka kütusepumba rohelise masina oma, kuna teoorias peaks tal vähem töödtunde olema kui praegusel pumbal. Mõlemad olid veel igatahes tehase originaalid.
Auto sai vahepeal korraliku puhatuse, nahaksisu sai järjekordselt Doc Baileys nahahooldusvahendiga üle käidud ja väljast sai ka vahatatud. Lisaks sai tagumine numbralus minema lennutatud.
Mõni suvine pilt ka juurde:
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

_________________
BMW E46 328i M-Tech I 174kW/330Nm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 328i E46 '99 - Marek555
PostitusPostitatud: 01.07.2013 18:08 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.12.2005 19:55
Postitusi: 5322
Asukoht: Rae
Ülikena E46 ikka 8) Hea on vaadata nii korras pilli ikka


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 328i E46 '99 - Marek555
PostitusPostitatud: 02.07.2013 22:26 

Liitunud: 19.02.2006 21:27
Postitusi: 3581
Silmad tõesti puhkavad. Aga nagu ennegi öeldud, sumpsiotsad on väga mööda. 146kw rattast, kuidas selle saavutasid? Sry pole teemasse süvenenud. Minek peaks päris mõnus olema. EDIT: just lugesin.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 328i E46 '99 - Marek555
PostitusPostitatud: 03.07.2013 06:28 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.02.2012 11:11
Postitusi: 1256
Asukoht: Tartu-Rakvere
Kas võis olla, et nägin seda masinat eile õhtupoolikul Prisma ringil? Ise olin rattaga .

_________________
A.Ansip-"Mis tasuta, see kasuta"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 328i E46 '99 - Marek555
PostitusPostitatud: 04.07.2013 12:30 
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.03.2008 15:46
Postitusi: 223
Asukoht: Tartu
@almera kirjutas:
Kas võis olla, et nägin seda masinat eile õhtupoolikul Prisma ringil? Ise olin rattaga .
Kuna teisipäev sai ca 600 km maha sõidetud üle Eesti, siis võis autot paljudes kohtades näha :)
Aga muidu võib Prisma kandis suht tihti näha küll mind ringi sõitmas.

Reimers kirjutas:
Ülikena E46 ikka 8) Hea on vaadata nii korras pilli ikka
Ma tänan :)

_________________
BMW E46 328i M-Tech I 174kW/330Nm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 328i E46 '99 - Marek555
PostitusPostitatud: 04.07.2013 13:25 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12.04.2008 00:43
Postitusi: 3632
Palju düno eest raha küsitakse?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 328i E46 '99 - Marek555
PostitusPostitatud: 04.07.2013 21:23 
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.03.2008 15:46
Postitusi: 223
Asukoht: Tartu
Kuna udukate reflektoritelt on peegeldav kiht suures osas maha koorunud, tahaks uusi udukaid osta.
Nüüd ei suuda aga otsustada, kas võtta tavalised või smoke klaasiga, kuna ei tea, kummaga jääks tulemus parem. Internetist ei leindund ka ühtegi näidet auto küljes olevate smoke variantide kohta :(
Smoke
Pilt
Tavalised
Pilt

MDB kirjutas:
Palju düno eest raha küsitakse?
See on rohkem kokkuleppe küsimus, oleneb sellest, kas soov ainult võimsust mõõta või muuta ka setinguid jne. Mina sain igatahes hakkama 30€-ga :)

_________________
BMW E46 328i M-Tech I 174kW/330Nm


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 243 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 128 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7