Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

BMW 328i E46 M-Tech I 174kW '99 - Marek555
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=48&t=79057
16. leht 17-st

Autor:  Reimers [ 09.07.2017 19:50 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 328i E46 M-Tech I 174kW '99 - Marek555

Krdi kohta te neid pilte panete et kunagi ühtegi näha ei ole ? Kas vana hea nagi.ee ei kõlba enam ? Sumpa peaks sealt üless käändumise kohapealt relakaga maha laskma

Autor:  mihkel-m [ 12.07.2017 11:27 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 328i E46 M-Tech I 174kW '99 - Marek555

Photobucket muutis hiljuti oma tingimusi, tahavad pappi nüüd, et hotlinking edasi töötaks. Pooled autofoorumid "pimedad". :D

Autor:  Martin.V [ 12.07.2017 12:35 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 328i E46 M-Tech I 174kW '99 - Marek555

mihkel-m kirjutas:
Photobucket muutis hiljuti oma tingimusi, tahavad pappi nüüd, et hotlinking edasi töötaks. Pooled autofoorumid "pimedad". :D


Kõige lollikindlam on siiski FB kinnine album, sealt link varastada. Toiminud aastaid. Sai teemasid uuendada foorumites copy - paste meetodil :)

Saabiklubi foorum ei lasknud sealt otselinkide millegipärast, ja pidi panema upload.ee kaudu :shock: aga ilmselt on need lingid aegunud ja vahivad ka errorid piltide kohapeal vastu ainult.

Et ainult OT poleks, siis bemmiga endiselt kõva töö ettevõetud, võta nüüd summari otsaga ka midagi ette ja on juba väga hea.

Autor:  Marek555 [ 05.07.2018 18:29 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 328i E46 M-Tech I 174kW '99 - Marek555

No nii, nüüd vähe pikem paus teemas olnud :)
Paneks kirja sündmused, mis vahepeal toimunud. Pikalt sai ainult sõit ja kallata, kuni selle aasta aprillis hakkas mootoriga mingi jama pihta. Just linnas, kus vaja foori taga seista ja väiksemate kiirustega sõita. Nimelt siis, oli tunda, et mootor ei töötanud tühikäigul ühtlaselt ja vahel kadus jõud, ehk mõni silinder jättis vahele. Maanteel aga nagu suurt midagi aru ei saanud, toimis kõik enamvähem korralikult. Aruvutis näitas 4-6 silindri vahelejätmist ja lisaks siis enne katti oleva lambdaanduri bank 2 kütteelemendi riket. Ega millest muust ei osanudki alustada, kui sellesamuse lambdaanduri vahetusest. Ostetud sai BOSCHi toodang, koodide järgi paistab, et tegemist originaal tootega, välimuselt olid andurid ka identsed.
Pilt Kuna mu masinal UK versiooni kollektorid, kus katalüsaatoreid installitud pole, on ka andurite asukohad ja kaablite pikkused vähe teised. Ühesõnaga, selle tagumise anduri juurde ligipääs oluliselt kehvem. Sai enne töö alustamist ka paar septs lambdaanduri võtit ostetud aga nendega selle konkreetse anduri juures polnud midagi peale hakata, kuna need lihtsalt füüsiliselt ei mahtunud peale. Seega hädalahendusena pidin võtmekohvrist 22 lehtvõtme võtma ja sellele sälgu sisse lõikama :)
Pilt Aga andur sai vähemalt vahetatud. Üllatavalt lihtsalt tuli veel lahti, kartsin, et on kollektorisse korralikult sisse põlenud. PiltIgaks juhuks mõtlesin DISA klapi ja tühikäigumootori üle kontrollida. Ja siis avastasingi, mis oli tegelikult probleemi põhjukseks - 2013 aastal paigaldatud originaal sisslaske õhulõdvikul oli tühikäigumootori lõdvikuosal korralik mõra sees. Siin siis juba see kurjajuur käepäraste vahenditega lapitud. Pilt Peal seda töötas auto mootor jälle nagu kulda :cool:
Nädala hiljem sai puhtalt läbitud tehnoülevaatus.
Kuna viimasest õlivahetusest hakkas jälle ca kaks aastat täis saama, oli aeg sellegi mootori eluvedeliku ning mu sinna juurdekäiva mudru vahetuseks. Samuti andis üks parkimisanduritest otsad, mis samuti leidis asendust kasutatud osa näol.
Pilt
Ah jaa, eelmisest nädalast sõidab auto ringi ka 2018 aasta Ida-Euroopa navikaardiga :)
Sumpa otsa teemal niipalju, et pole väga viitsimist sellega tegeleda :D Kui auto peaks kunagi mingil põhjusel uue omaniku leidma, küll tema saab selle ülesandega tegeleda tahtmise korral :)

Autor:  Marek555 [ 04.08.2018 12:15 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 328i E46 M-Tech I 174kW '99 - Marek555

Aeg jällegi remiondipäevikut täiendada. Autot vaevas vahepeal probleem, kus täiesti suvalisel ajal lõi rooli korralik vibra, mis vahel raputas ka tervet autot. Algul küll mõtlesin, et äkki rattad vajaks tasakaalustamist. Aga kuna see värin tekkis ainult maanteel sõites ja täiesti suvalisel hetkel ja kadus peale paari kilomeetri läbimist, siis selles viga olla nagu ei saaks. Tuli siis mõte kontrollida, ega veljed liiga kuumad pole peale sõitmist. Ja katsudes esimest paremat velge, oli see oluliselt kuumem kui ülejäänud. Egas midagi, tellisin pidurisadula remondikomplekti ja sai töö nädalavahetusel ette võetud. Siin siis näha, milline vana kolb välja nägi:
Pilt
Kolvi pesa ise oli ilus:
PiltVahetuse käigus õnnestus uut tolmukatte kummi paigaldamisel vigastada, nii et sellel olid paaris kohas mõrad sees. Õnneks olin ostnud igaks juhuks kaks remondikomplekti :)
Teise asjana sai ette võetud termostaadi vahetus, kuna tundus, et termostaat hakkas vaikselt nõrkemise märke ilmutama. Nimelt talvel ei läinud jahutusvedeliku temperatuur üle 90°C enam ja ka praeguste ilmade juures jäi see ca 92°C juurde. Uus sai tellitud Mahle Original, karbist aga vaatas vastu Behri toodangi. Siin ongi siis võrdlus vana Wahleri tootanguga. Behri oma paistab kuidagi võimsamalt projekteeritud :D
Pilt
Samuti on nüüd nii, et kui mootor pöörded lähevad üle 4000 rpm, langeb jahutusvedeliku temperatuur peaaegu momentaalselt alla 90°C. Vana termostaadiga pidi ikka tükk aega talda andma, enne kui temperatuur langema hakkas.

Autor:  Tanel [ 05.08.2018 18:13 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 328i E46 M-Tech I 174kW '99 - Marek555

Behr ongi mahle oma

Autor:  Marek555 [ 05.08.2018 22:57 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 328i E46 M-Tech I 174kW '99 - Marek555

Nüüdsest autol üks väike lisa jällegi juures :)
Tagaiste enne kahepunkti keskmise turvavööga:
Pilt
Pilt
Uue kolmepunkti turvavöö vastus paigas:
Pilt
Ja nüüd tagaiste kolmepunkti keskmise turvavööga:
Pilt
See uus turvavöö saab ilmselt aga väga vähe kasutust, ise ei mäletagi, kas ja millal taga kesmist istekohta kasutatud on :lol:
Tanel kirjutas:
Behr ongi mahle oma
See siis selgitab asja :)

Autor:  Marek555 [ 14.08.2018 20:47 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 328i E46 M-Tech I 174kW '99 - Marek555

Jätkaks nüüd lisade lisamise teemal. Õnnestus nüüd lõpuks hankida suht mõistliku hinna eest LCM, mille on kõige viimane tarkvara variant, ehk SW 4.5. Tegemist on küll mitte xenon variant ehk manuaalse tulede kõrgusregulaatori varaindiga aga õnneks ei oma see mingit tähtsust, kuna moodul toietab siiski ka automaatset tulede kõrgusreguleeringut, tuleb see vaid aktiveerida. Siin ongi võrdlus vana ja uue LCM vahel:
Pilt PA Softiga sai uus moodul enda autole kodeeritud. Aga kuna uuel moodulil PA Softiga puudus ohutulede topeltimpulsi aktiveerimise võimalus (vanal moodulil on see võimalus PA Softiga ilusti olemas), pidin ostama endale uuesti ka K+DCAN kaabli ja selgeks tegema, kuidas käib NCS Experdiga moodulite kodeerimine. Samuti kadus mingi hetk ära ka komfortvilgutuse funktsioon, kui PA Softiga mooduli üle kirjutasin. Natuke internetis tuhlamist ja peale erinevate juhendite selgeks tegemist, sai NCS Experdiga toimetamine päris hästi käppa :) Sai siis kõik teised autol leiduvad moodulid üle käidud ja huvi pakkuvad asjad endale sobivaks kodeeritud, siin mõned huvitavamad panin ka pildile:
Pilt Ja selline jäis siis LCM kodeering:
Pilt Tagatuled töötavad nüüd täpselt samuti, nagu fl tuledel ette nähtud on, gabariitidena põleb terve alumine rida. Osad tulede kontrolli funktsioonid tuli muidugi välja lülitada, et näidikuteplokis tulede veateated põlema ei jääks, sest tagatulede juhtmestik ei vasta fl tulede omale. Samuti aktiveerisin ka tulede asendamised mõne pirin läbipõlemise korral - kui piduritule pirn läbi põleb, hakkab seda asendama üks gabariittulede pirnidest ja kui põleb suunatule pirn läbi, hakkab seda asendama pidurituli (vilgub ta muidugi sel juhul sama kiiresti, kui pirni läbi põledes nad vilguvad).
Ühe huvitava funktsioonina hakkas huvi pakkuma ka vastavalt pidurdusjõule aktiveeruvad pidurituled. Eks vaatan, kas saan ka selle lõpuks toimima, kuna see nõuab jällegi uuemat näidikuteploki olemasolu autol.

Autor:  Marek555 [ 30.09.2018 09:35 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 328i E46 M-Tech I 174kW '99 - Marek555

Mõned nädalad tagasi peale parkimist hakkas sõites salongi tugev kahisev heli kostuma, mille toon muutus ka vastavalt auto liikumise kiiruse. Käsipidurit õrnalt tõmmates sõidu ajal, jäi heli vaiksemaks. Pilk auto alla ja oli näha, et parempoolse ratta käsipiduri kinnitust omas pesas ei paistnud olevat. Nagu minu puhul ikka, kui juba, siis tuleb asjad jällegi korralikult ette võtta, sai tellitud taha kõik uued piduriosad - kettad, piduriklotsid, käsipiduriklotsid, käsipiduri klotside paigalduskomplekt, tolmuplekid ja pidurisadulate remondikomplektid. Eelmine nädalavahetus sai kõik need käiku lastud. Lahti võtmisel oligi näha, et paremal käsipiduril olid kõik klotside kinnitus jupid laiali lennanud. Vanad tagumised kettad väljast paistsid enamvähem aga tegelikult oli sisemistel külgedel tugevad sooned sees ja sama lugu ketta käsipiduri osa tööpinnal. Plaan oli ees ka klotsid ära vahetada aga vaadates tagumiste ketaste olukord, lähevad järgmisel kuul vahetusse ka esimesed kettad.
Pilt

Autor:  Marek555 [ 27.10.2018 20:15 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 328i E46 M-Tech I 174kW '99 - Marek555

Nüüd siis kogu pidurisüsteemiga asjad ühelpool. Eelmine laupäev sai ka esimesed kettad ja klotsid vahetatud ning vasakul sadulal samuti kolb ja tihendid välja vahetatud. Ketasteks ees taaskord Zimmermannid, nagu seal eelnevalt ka olid. Samuti sai kõik piduri sadulad üle õhutatud ning seega võib lugeda ka pidurivedeliku vahetuse teostatuks.Pilt
Sellised nägid välja vanad Zimmermannid, mis läbinud Eesti teid üle 6 aasta ja ca 46000 km.
Pilt

Autor:  Reimers [ 27.10.2018 23:21 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 328i E46 M-Tech I 174kW '99 - Marek555

Mitmes ring see juba ehitustöödel on ? Kas nüüd hakkab paika saama

Autor:  Marek555 [ 28.10.2018 10:27 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 328i E46 M-Tech I 174kW '99 - Marek555

Kogu pidurisüsteemil tõesti juba jookseb nüüd teine ring :D
Kui klapikaane tihendi vahetatud saan, siis tehnilise poole pealt midagi enam teha ei oska. Samas hakkab nüüd kere tähelepanu endale nõudma (uste ja koobaste servad).

Autor:  Marek555 [ 14.04.2019 22:27 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 328i E46 M-Tech I 174kW '99 - Marek555

Eile sai auto uue tehnoülevaatuse pikenduse järgmise aastani. Auto läbis ülevaatuse puhta lehega, taaskord mainiti ka, et parema õõtshoova välimine žarniir "ujub" kuidagi.
Et auto enne ülevaatust korralikult ennast puhtaks köhiks, sai proovitud 0-100 kiirendusi mõned korrad :) Ei tea kui täpsed need telefoni äpiga mõõdetud tulemused on aga kui arvestada seda, et eelmisel kuul täitus 20 aastat konveierilt mahaveeremisest, siis võib vanakesega igatahes rahule jääda :cool:
535d-ga joonele pannes ei tohiks F10 ilmselt väga palju ette jõuda :mrgreen:
Pilt

Autor:  WhoIsTheMaster [ 14.04.2019 22:44 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 328i E46 M-Tech I 174kW '99 - Marek555

mis äppi mõõtmiseks kasutasid?

Autor:  Reimers [ 14.04.2019 22:48 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 328i E46 M-Tech I 174kW '99 - Marek555

Sama küsimus :D mis äpp see on selline. Mingid äpid mis ma leidnud olen on näidanud ka mul 5s sajani

16. leht 17-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/