Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

AZLK 412IE -74 wax
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=48&t=82429
1. leht 15-st

Autor:  wax [ 17.01.2012 18:43 ]
Teema pealkiri:  AZLK 412IE -74 wax

Mõtlesin et talv ja tagavedu on hetkel IN, et teen siis kah kõvatamiseks ühe vähese jutu ja paljude piltidega teema :D

19. septembril 2004 kukkus 500 krooni eest sülle 1974. aasta 412IE. Mõttes oli, et saan sealt oma 434-le mõned paremad salongijubinad.
Kuid juhtus nii, et mida rohkem ma garaazis 412 juures käisin, seda rohkem hakkas ta mulle meeldima. Ei leidnud mitte ainumatki asja, mis ei oleks originaal. Välja arvatud rehvid loomulikut. Aga jah - esimest korda elus nägin salongis olevat antenni katet, käigukasti õli valamise luuki, jms. :) Kõik matid, tungraud, tööriistakomplekt, kõik on nii nagu ta 1974 aasta 28. novembril poest tuli. Mina olin nüüd siis teine omanik :D Esimene oli hambaarstist naisterahvas, kes ta uuena 5165.- rubla eest Volga poest ostis :beer Roostet natuke oli, tiivaäärtel. Parem tagatiib aga natu rohkem roostest pureda saanud, kuna garaazi lagi olevat tiiva peale läbi tilkunud. Kõik talved aga olevat garaazis seisnud - seda kinnitas ka pilk põhja alla. Minul tuli vaid sidur lahti joosta, mahlad vahetada ning auto ülevaatusekorda seada, midagi muud polnudki vaja teha et tänavatele liikuma jõuda :)

Pilt
Pilt

Hullult meeldib mulle selle auto üleni nahast salong :P
Pilt

Peale ülevaatust sai külge kruvitud ka väiksem ja mugavam rooliratas :)
Pilt

Kuu aega hiljem aga algas üks hommik minu Kadrioru hoovis sellise vaatepildiga :(
Pilt

Tagasi läks originaalrool ja nautisin aga tagaveolise talverõõme. Õhtuti kogusin internetist London-Mexico 1970. aasta maratonralli kohta infot. Ja otsustasin Uunikute Talveralliks mossele kleepsud teha.
Pilt
Pilt
Pilt

Ja 2005 aasta Uunikute Talveralli lõppedes. :)
Pilt

Mossega sõitsin igapäevaselt ka järgmise suve. Siin Vanatehnika Lustisõidust üks pilt.
Pilt

Ja 2005 augusti Lustisõit :)
Pilt

Augusti lõpus korjasin auto sõpru täis ja tegime Läti tripi, mingi ~1000km.
Pilt

Igasugu huvitavaid kohti sealkandis :P
Pilt
Pilt

Üldiselt sai aasta aega ringi sõidetud ja midagi suurt remontima ja tegema ei pidanud. Masin töötas nagu kellavärk :)

Ka järgmine talv sai mosset reipalt igapäevaautona kasutatud ning "vanal rasval" 2006 Uunikute Talveralli läbitud :D
Pilt
Pilt
Pilt

Ja ka Võrumaal lumerada nühitud oma lõbuks :)
Pilt
Pilt

Sel talvel vahetasin piduriklotsid ja kõik mansetid ning pea- ja töösilindrid uute vastu. Samuti viskasin vahelt minema pidurivõimendi, mis ei töötanud nii nagu vaja. Ilma võimuta pidurdab nüüd nagu kännu taha :evil

2006 suvi.
Pilt

2007 suvi.
Pilt
Pilt
Pilt

Mitu talve igapäevasõitu hakkab tunda andma.
Pilt

2008 aasta Talverallil taas mossega :)
Pilt
Pilt

Läbi aegade kõige porisem ralli oli :) Õnneks olin vahetult enne seda kapoti alla elektrilise klaasipesu pumba paigutanud, mis oli vägagi abiks. :P
Pilt
Pilt
Pilt

2008 suvi. Vähe juttu, palju pilte :)
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Samal suvel võtsime osa Uunikute Tähesõidust, mis oli julm tolmuralli :D
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Novembris 2008 tuli foorumis mitmele kasutajale idee et võiks kokku saada, nagu paljud autoklubid teevad. No orgunnisime siis kogunemise Sikupilli parklas. Kohale tuli peale minu vaid wolfe. Selline siis oligi Mosseklubi esimene ühisüritus :lol
Pilt

2009 maikuus Mosseklubi Saaremaa tripp :) Praamijärjekorras.
Pilt

Nagu piltidelt näha, on rooste juba mõnuga maiustanud ja auto nägi teiste ilusate klubi mossede seas ausaltöeldes koledam välja... Peale Saaremaal käiku sai 412-l ülevaatus läbi ning auto jäi seisma. Üks põhjus oli ka ühe huvitavama hobiauto kojutoomine, mis vajas garaazikohta ja tegemist.
Pilt

Ja seal ta seisis 2009 aasta jaanipäevast kuni 2011 aasta maikuuni. Peaaegu 2 aastat. Võtsin siis kätte, lõin kummid täis, tõstsin aku peale ning sõitsin garaazi. Pidurid olid selle 2-aastase seismisega muidugi kuhugi ära jalutanud :)
Pilt

Kuna garaazis vedelesid ühe usaka veljed, mõtlesin et proovin pullipärast alla. Ja ootamatu avastus - augud sobivad 1:1 :D
Pilt

Lähemalt paar pilti, mida meie talved vana autoga teevad.
Pilt
Pilt

Pagassis rattakoobas.
Pilt

Sama koht.
Pilt

Pagassi tihendi renn. Või õigemini see, mis tast järele oli jäänud.
Pilt

Peale kleepsude eemaldamist ning rellakaga roostekohtade puhtakslaskmist nägi auto selline välja. :(
Pilt

Vahepeal sai suve jooksul garaazi sisse ja garaazist välja sõidetud, (päikse käes ikka mõnus ja soe), ning ühel õhtul hooga garaazi sõites sain liiga hilja aru, et pidurid on veel tegemata, ja põrutasin hooga sisse ;)
Pilt

Õnneks sai see enamvähem talutavalt sirgeks tagasi tõmmatud :)

Veel keretöö käigust paar pilti.
Pilt
Pilt

Krunt seljas :)
Pilt

Pagassipõhi värvitud :)
Pilt

Ja auto ka :)
Pilt

Kuna selle auto katus sai millalgi aastaid tagasi kannatada, ja lainetab mõnuga, siis minu eesmärgiks ei ole selle auto taastamine prillikiviks ja originaalkorda. Pigem on tegemist odava säästuprojektiga, mis võimalikult odavalt tänavatele saaks :) Seepärast ka vaid alumise osa värvimine.

Selline ta 2011 sügiseks sai. Ise olen rahul. Jäid veel teha pidurid ja muud nipet näpet pisikest kala, mis seismisega tekkinud olid.
Pilt
Pilt

Ja jõuamegi "tänapäeva", aastasse 2012. Eesmärgiks oli mosse 2012 Uunikute Talveralliks sõidukorda saada, ja eesmärk on täidetud. Ülevaatus läbitud, ning Talveralli Eelkvalifikatsioon läbi tehtud. Selliseid teid pole see auto vist kunagi näinud :)
Pilt
Pilt

Kusjuures, salongi vett sisse ei tulnud :) Uksetihendid on mul Lada omad. Ja eriti suur abi oli 10mm rauast karterikaitsest, mis jääkamakate kolinal oma tööd tegi ning õlifiltrikorpust kaitses. Samuti on sellel laial karterikaitsel see eelis, et hoidis kapotialuse kuivana :)
Pilt
Pilt

Mõnus oli! :P

Nädalavahetusel õnnestus soetada täiesti tutikas vanakooli katuseraam, mis rändab katusele.
Pilt
Pilt

Enne selle aasta Talverallit (25.veebr.) veel plaan porilapatsid külge kruvida, tahhomeeter uuega asendada, roolisammas ja rool ära vahetada, uued esituled ette panna, veel üks paar lisatulesid paigaldada, tagaosa kõrgemaks tõsta, uued küünlad+juhtmed, jagajad, ja öfkoors mingi kleepsutuuning ka. :)

Kevadel laseks aga auto kolinal maadligi, niipalju kui võimalik :rokib Eks näis kuidas õnnestub :evil:

Autor:  Harri_K [ 17.01.2012 18:50 ]
Teema pealkiri:  Re: AZLK 412IE -74 wax

Mul on alati räme kadedus peal, kui kellelgi on auto kaua-kaua käes olnud, olgu selleks siis kasvõi mosse :D aga lahe lugemine, ning tundub, et igati heades kätes. :P

Autor:  jjants [ 17.01.2012 19:07 ]
Teema pealkiri:  Re: AZLK 412IE -74 wax

Krt kõik lugejate autode teemad võiksid sellised olla.
Väga huvitav oli ja jälgin ka edaspidigi :).
Edu sulle !!! ;)

Autor:  trafic_flow [ 17.01.2012 19:41 ]
Teema pealkiri:  Re: AZLK 412IE -74 wax

Väga fun. 8)

Autor:  h3nn [ 17.01.2012 19:57 ]
Teema pealkiri:  Re: AZLK 412IE -74 wax

Mõni tänapäeva maastur oleks seal nagu naksti kinni istunud,masin tõesti heades kätes. :rokib

Autor:  BA3 [ 18.01.2012 14:18 ]
Teema pealkiri:  Re: AZLK 412IE -74 wax

Kadriorus varastati rool küljest ära? :D

Autor:  wax [ 18.01.2012 14:25 ]
Teema pealkiri:  Re: AZLK 412IE -74 wax

BA3 kirjutas:
Kadriorus varastati rool küljest ära? :D

Jah.

Autor:  irukas [ 18.01.2012 17:11 ]
Teema pealkiri:  Re: AZLK 412IE -74 wax

Isegi linnuka vahel seismas näinud, väga lahe näeb välja, eriti need avto export kirjad :rokib Edu 8)

Autor:  Interx [ 18.01.2012 21:22 ]
Teema pealkiri:  Re: AZLK 412IE -74 wax

Väga lahe ettevõtmine :hail

Autor:  normalnjuss [ 18.01.2012 22:06 ]
Teema pealkiri:  Re: AZLK 412IE -74 wax

siis oleksid pidanud lugema.
väga muhe mosse on igatahes :)

Autor:  jyrgenpii [ 18.01.2012 22:07 ]
Teema pealkiri:  Re: AZLK 412IE -74 wax

aivo28 kirjutas:
Ma ei viicind teemat ausaltüeldes läbi lugeda :D aga ühel pildil lombi-offroadi vaadates tekkis küsimus, et kuda se võimalik on? Mossed annavad juba paduvihmaga saba vahel jagaja asukoha tõttu

Kahe pildi vahel olevat kirja oleks võinud ikkagi märgata :D

wax kirjutas: Kusjuures, salongi vett sisse ei tulnud Uksetihendid on mul Lada omad. Ja eriti suur abi oli 10mm rauast karterikaitsest, mis jääkamakate kolinal oma tööd tegi ning õlifiltrikorpust kaitses. Samuti on sellel laial karterikaitsel see eelis, et hoidis kapotialuse kuivana

Autor:  Rene_V [ 19.01.2012 03:14 ]
Teema pealkiri:  Re: AZLK 412IE -74 wax

väga muhe pill!paneb linnapeal pead pöörama küll :) .edu!

Autor:  l6vikuningas [ 19.01.2012 09:13 ]
Teema pealkiri:  Re: AZLK 412IE -74 wax

või et see on hoopis kokkupakitav auto pakiraam, olen kogu oma senise elu elanud teadmises, et tegu oli vannitoas käterättide hoidjaga.. vähemalt oli meil samasugune produkt kunagi vannitoa seinal :D

Autor:  wax [ 19.01.2012 09:52 ]
Teema pealkiri:  Re: AZLK 412IE -74 wax

Jah see ongi pesukuivatusrest-pakiraam. Vanasti polnud kõike saada siis argipäeval kuivatati vannitoas selle peal pesu ja nädalavahetusel daatšasse sõites kruviti auto katusele, et saaks kartulid-kapsad koju tuua :)

Eile õhtul viskasin tutikad tuled ette. Vanadel polnud ka väga viga veel, aga klaasid olid suht täkkeid täis ning reflektor mõnest kohast roostes. Aga uued valgustavad ikka sigahästi. Võrdluseks vasakul uus, paremal vana. Tegin välguga pilti, näeb päris hästi reflektori vahet :)
Pilt

Siis sai pesurest katusele kruvitud.
Pilt

Ja kuna kell oli alles 23, otsustasin vana roolisamba välja kiskuda ja samba ning rooli ära vahetada, sest see suur ratas, mis varem oli, on ikka päris ebamugav ja võtab väikses autos liiga palju ruumi kah :D Nüüd kohe teine asi :) Tuleb täna Baltic Boltist uus mutter tuua ning õhtul roolile veits kobedam välimus anda :) Õrnad roostetäpid on peal.
Pilt

Autor:  V2lja [ 19.01.2012 10:17 ]
Teema pealkiri:  Re: AZLK 412IE -74 wax

Et siis laupäeval raplasse kihutama?

1. leht 15-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/