Tere Striitreisserid,
lugedes paljusid teisi teemasid, tekkis tahtmine lühike teema ka oma pisikese kohta teha
Minu käes on olnud masin olnud kuskil 1,5a ning proovin lisada pilte enamvähem kronoloogilises järjekorras.
Millega tegu?
Tegemist on 1988a Ford Escort RS Turbo mudeliga mille 1,6 liitrine turbomootor arendas tehasest tulles 97kw. Veoskeemiks on LSD-difriga esivedu ning masinal on ka taga sõltumatu vedrustus (uuematel Escortidel pole) ja trumlitest ketaspiduriteks konversioon.
Eelmise omaniku poolt on paigaldatud suur Proalloy intercooler, -31 actuator, Motorsport Developmetist EVO chip ning Kentcamsi nukk.
Dynos veel käinud ei ole, aga huvitav oleks teada, mis sealt välja puhub

Tagumiku dyno on hetkel veel rahul
Mõned pildid ka:
Ostes




Kuna selle väikese MOMO rool oli üpris inetu ja ebamugav, siis sai otsitud originaal - hoopis teine asi

Külge sai pandud ka Innovate MTX-L WB lamda kit. Kuna boost on tõstetud 1bar peale oleks hea teada, mis seguga toimub. Ei olnud mitte head näidud.. Kuna sellel mudelil on KE-Jetronic meh pritse, siis küttesegu regull on keeruline, aga siinkohal suured tänud Hannesele Speedsterist, kes segu kenasti paika pani.
Kui juba 1 näidik juurde tuli, siis otsustasin ka ülejäänud näidikut veidi normaalsemasse kohta kolida.


Nii on hea vaade neile ja jäi täiesti viisakas. Jah, õli- ja turborõhu näidik on iidsed, aga toimivad ja hetkel mingit blingi uut, installida plaanis ei ole.
Kuna Ebay on tore koht, siis sai naljaraha eest soetatud tarkuseraamat, kus on ikka igasugust head infot

Ühel kevadisel päeval eemaldasin Cossu tiiva ja kasisin masina puhtaks. Kena originaal look

(
Tiib on müügis!)


Edevusest sai külge kruvitud otseläbi sportpütt (ka pildil), mis pidi parandama väljalaset, et turbo ei peaks imepeenikesest otsapoogitud pütist gaase pressima.
Kuna maanteel oli sellisega väga piin sõita ja korrakaitsegi soovitas kasvõi villa juurde installida lärmi tõttu, siis otsustasin ise (ilma et keegi oleks ming mõjutanud või midagi

) otsida originaal pütt. Otsus oli hea.. masin on tunduvalt vaiksem, kuid samas mõnusa madala häälega.
Nagu see haigus ikka progresseerub, siis tuli tahtmine midagi veel "tjuunida". Nii otsisingi originaal-stangelaiendeid. Leidsingi.
Paar pilti maalt pärast esmaklassilist kastekannupesu..


Niipalju taustast, aga mis praegu toimub?
Praegu on masin keretöödes ja ootab, kuhu vaja, uusi plekke. Põhi, karbid, tiivakaar jne. Samuti on poolraamid nukrad nagu ikka Escortil.
Ligi said võetud ka PowerFlexi full set pukse:

Samuti on vaja pidurid heaks saada, vahetusse läheb peasilinder ja kogu torustik, kuluosad juba uued. Sellel mudelil on ka rihmadega ABS süsteem, aga see tuleb eemaldada, et asja saada. Pärast seda peaks pidurdama väga uhkelt..
Loomulikult lähevad uueks ka rihmad-rullikud ja veepump.
Turbo juures ka veidi toimetamist. Vaja panna uus kuumkoda, sest vanasse on downpipe tikud puruks keeratud ja ühendus on praegu veidi lekkiv ja logisev. Õnneks uus koda olemas koos uute tikkudega.

Kui seal juba lammutamiseks läheb, siis vahetab turbol ära juba ka kuluosad ning pärast seda korralikult pinki tasakaalustusse. Praegu lekib sealt sisselaskesse pisut õli, mida on ka BOVi kenasti kogunenud aastatega


Kui need asjad korras tuleb ette võtta teipimine.

Tahaks ära teha väljalaskekolle, kuumkoja ja niipalju downpipest alates kuni jätkub.
Siin on ka praktiline vajadus, sest starter asub nii debiilses kohas, et saab rõvedalt kuuma kolmest küljest. Ehk lähevad tal murepilved veidi hõredamaks sellest
Kunagi tahaks midagi teha ka esimeste Recarodega, praegune sinine nahk on pehmelt öeldes kole. Peas oleks pigem pilt sellistest tumehallidest nahk-külgedest originaal muster keskosas ja nahaõmblused ilusa punase õmblusega. Sobiks originaal sisuga nagu valatud, kuid selliseks lükkeks ei jää praegu ressurssi..
Novot, selline ta mul on
