Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 07.05.2025 21:55

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume kõikidel kellel on Lugejate autode all oma topic teha pealkiri selliseks:
Auto tootja, mark, aasta, omaniku foorumi nimi.
Näiteks: Audi S4 96a Audimees
Teema ei tohi sisaldada automüüki! Selle jaoks on eraldi alafoorum.

Auto teema peab olema sisukas, ning rangelt soovitatav on lisada ka pildid autost!
Ei ole põnev lugeda teemat -> Mul on audi S4, sinine. Lahe pill on.



Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix
PostitusPostitatud: 29.04.2012 12:43 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.04.2008 13:25
Postitusi: 41
Asukoht: Tallinn, Kristiine
Tere Striitreisserid,

lugedes paljusid teisi teemasid, tekkis tahtmine lühike teema ka oma pisikese kohta teha :)
Minu käes on olnud masin olnud kuskil 1,5a ning proovin lisada pilte enamvähem kronoloogilises järjekorras.

Millega tegu?
Tegemist on 1988a Ford Escort RS Turbo mudeliga mille 1,6 liitrine turbomootor arendas tehasest tulles 97kw. Veoskeemiks on LSD-difriga esivedu ning masinal on ka taga sõltumatu vedrustus (uuematel Escortidel pole) ja trumlitest ketaspiduriteks konversioon.

Eelmise omaniku poolt on paigaldatud suur Proalloy intercooler, -31 actuator, Motorsport Developmetist EVO chip ning Kentcamsi nukk.

Dynos veel käinud ei ole, aga huvitav oleks teada, mis sealt välja puhub :) Tagumiku dyno on hetkel veel rahul :rokib

Mõned pildid ka:

Ostes

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kuna selle väikese MOMO rool oli üpris inetu ja ebamugav, siis sai otsitud originaal - hoopis teine asi :)

Külge sai pandud ka Innovate MTX-L WB lamda kit. Kuna boost on tõstetud 1bar peale oleks hea teada, mis seguga toimub. Ei olnud mitte head näidud.. Kuna sellel mudelil on KE-Jetronic meh pritse, siis küttesegu regull on keeruline, aga siinkohal suured tänud Hannesele Speedsterist, kes segu kenasti paika pani.

Kui juba 1 näidik juurde tuli, siis otsustasin ka ülejäänud näidikut veidi normaalsemasse kohta kolida.

Pilt

Pilt

Nii on hea vaade neile ja jäi täiesti viisakas. Jah, õli- ja turborõhu näidik on iidsed, aga toimivad ja hetkel mingit blingi uut, installida plaanis ei ole.

Kuna Ebay on tore koht, siis sai naljaraha eest soetatud tarkuseraamat, kus on ikka igasugust head infot
Pilt

Ühel kevadisel päeval eemaldasin Cossu tiiva ja kasisin masina puhtaks. Kena originaal look :) (Tiib on müügis!)

Pilt

Pilt

Edevusest sai külge kruvitud otseläbi sportpütt (ka pildil), mis pidi parandama väljalaset, et turbo ei peaks imepeenikesest otsapoogitud pütist gaase pressima.

Pilt

Kuna maanteel oli sellisega väga piin sõita ja korrakaitsegi soovitas kasvõi villa juurde installida lärmi tõttu, siis otsustasin ise (ilma et keegi oleks ming mõjutanud või midagi :D ) otsida originaal pütt. Otsus oli hea.. masin on tunduvalt vaiksem, kuid samas mõnusa madala häälega.

Nagu see haigus ikka progresseerub, siis tuli tahtmine midagi veel "tjuunida". Nii otsisingi originaal-stangelaiendeid. Leidsingi.
Paar pilti maalt pärast esmaklassilist kastekannupesu..

Pilt

Pilt

Niipalju taustast, aga mis praegu toimub?

Praegu on masin keretöödes ja ootab, kuhu vaja, uusi plekke. Põhi, karbid, tiivakaar jne. Samuti on poolraamid nukrad nagu ikka Escortil.

Ligi said võetud ka PowerFlexi full set pukse:

Pilt

Samuti on vaja pidurid heaks saada, vahetusse läheb peasilinder ja kogu torustik, kuluosad juba uued. Sellel mudelil on ka rihmadega ABS süsteem, aga see tuleb eemaldada, et asja saada. Pärast seda peaks pidurdama väga uhkelt..

Loomulikult lähevad uueks ka rihmad-rullikud ja veepump.

Turbo juures ka veidi toimetamist. Vaja panna uus kuumkoda, sest vanasse on downpipe tikud puruks keeratud ja ühendus on praegu veidi lekkiv ja logisev. Õnneks uus koda olemas koos uute tikkudega.

Pilt

Kui seal juba lammutamiseks läheb, siis vahetab turbol ära juba ka kuluosad ning pärast seda korralikult pinki tasakaalustusse. Praegu lekib sealt sisselaskesse pisut õli, mida on ka BOVi kenasti kogunenud aastatega

Pilt

Pilt

Kui need asjad korras tuleb ette võtta teipimine.

Pilt

Tahaks ära teha väljalaskekolle, kuumkoja ja niipalju downpipest alates kuni jätkub.
Siin on ka praktiline vajadus, sest starter asub nii debiilses kohas, et saab rõvedalt kuuma kolmest küljest. Ehk lähevad tal murepilved veidi hõredamaks sellest :)

Kunagi tahaks midagi teha ka esimeste Recarodega, praegune sinine nahk on pehmelt öeldes kole. Peas oleks pigem pilt sellistest tumehallidest nahk-külgedest originaal muster keskosas ja nahaõmblused ilusa punase õmblusega. Sobiks originaal sisuga nagu valatud, kuid selliseks lükkeks ei jää praegu ressurssi..

Novot, selline ta mul on 8)

_________________
Ford Escort RS Turbo 88a & Mazda 3 GT Aero 05a
Insenerimaailm OÜ - elektriprojektid, joonised ja palju muud.. www.insenerimaailm.eu .... facebook.com/insenerimaailm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix
PostitusPostitatud: 29.04.2012 13:03 
Kasutaja avatar

Liitunud: 17.07.2003 11:43
Postitusi: 1609
Asukoht: Ullumajapuffet
Mulle meeldib, väga!

Pilt

_________________
Cделано в СССР


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix
PostitusPostitatud: 29.04.2012 13:04 
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.02.2012 12:10
Postitusi: 97
Haigelt vinge masin :rokib Miks cossu tiiva ära võtsid ???

_________________
Subaru Impreza GT 98


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix
PostitusPostitatud: 29.04.2012 13:14 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.04.2008 13:25
Postitusi: 41
Asukoht: Tallinn, Kristiine
Sponge kirjutas:
Haigelt vinge masin :rokib Miks cossu tiiva ära võtsid ???


Tänud! :rokib

Võtsin selle tiiva ära, sest sellise väikese auto küljes tundus see kuidagi väga suur :)
Originaal tiib jäi kuidagi etem, selline väike, soliidne, aga olemas.

_________________
Ford Escort RS Turbo 88a & Mazda 3 GT Aero 05a
Insenerimaailm OÜ - elektriprojektid, joonised ja palju muud.. www.insenerimaailm.eu .... facebook.com/insenerimaailm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix
PostitusPostitatud: 29.04.2012 13:18 
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.02.2007 22:46
Postitusi: 658
Kas saaks kapotialt pilti. Täitsa huvitab kuidas K-jet pritsega turbokas välja näeb. Sellel pritsel on kõik väärtused mehaaniliselt reguleeritavad. Ei mingit lambad ega midagi..

_________________
Roller


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix
PostitusPostitatud: 29.04.2012 13:34 
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.02.2012 12:10
Postitusi: 97
vahurix kirjutas:
Sponge kirjutas:
Haigelt vinge masin :rokib Miks cossu tiiva ära võtsid ???


Tänud! :rokib

Võtsin selle tiiva ära, sest sellise väikese auto küljes tundus see kuidagi väga suur :)
Originaal tiib jäi kuidagi etem, selline väike, soliidne, aga olemas.

Kunagi, kui mingi kurjema velje alla saad oleks see Cossu tiib must have. See tiib ju keelati kunagi wrc-s kuna hakkab juba ca 60km/h pealt tööle :twisted:

_________________
Subaru Impreza GT 98


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix
PostitusPostitatud: 29.04.2012 13:38 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.04.2008 13:25
Postitusi: 41
Asukoht: Tallinn, Kristiine
Reizor kirjutas:
Kas saaks kapotialt pilti. Täitsa huvitab kuidas K-jet pritsega turbokas välja näeb. Sellel pritsel on kõik väärtused mehaaniliselt reguleeritavad. Ei mingit lambad ega midagi..


Polegi väga kapotialusest midagi, siit ehk midagi näeb midagi. Koonus istub otse pritsepea otsas (tean, kehv koht, külm õhuvõtt tuleb kunagi :) ). Punased torud lähevad pihustitesse, mis on ka mehaanilised ja avanevad õige rõhu rakendamisel. Eraldi on ka külmkäivitus 5. pihusti, mis on elektriliselt "lülitatav". Seda olla kasutatud ka segu kompenseerimiseks boosti ajal, aga ilmselgelt ei saa selliselt garanteerida korraliku segu kõigis neljas silindris.

Pilt

Noh, tuneri seisukohalt ei ole see pritselahendus eriti jätkusuutlik, enamus on läinud ikkagi üle MSide ja muude analoogide peale, kuna see võimaldab täpsemat jne komplekte. Aga teatud piirini saab hakkama.. Lugesin ka kuskilt, et originaal süsteem pidi saama hakkama üle 200HP lahendustega oli see vist 250heppa vms. Mul peaks selleni ruumi kõvasti olema :)

_________________
Ford Escort RS Turbo 88a & Mazda 3 GT Aero 05a
Insenerimaailm OÜ - elektriprojektid, joonised ja palju muud.. www.insenerimaailm.eu .... facebook.com/insenerimaailm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix
PostitusPostitatud: 29.04.2012 13:43 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.04.2008 13:25
Postitusi: 41
Asukoht: Tallinn, Kristiine
Sponge kirjutas:
Kunagi, kui mingi kurjema velje alla saad oleks see Cossu tiib must have. See tiib ju keelati kunagi wrc-s kuna hakkab juba ca 60km/h pealt tööle :twisted:


:D Ei usu, et tiiba tagasi panen. Velgede kohalt aga ei tea midagi öelda veel.. iseenesest kui need originaalid korralikult ära teha, siis on täitsa ilus. Suureks plussiks on see, et velged on maru kerged :)

Aga noh, järelturul on ju nii palju nii ilusaid velgi liikumas. Who knows :)

_________________
Ford Escort RS Turbo 88a & Mazda 3 GT Aero 05a
Insenerimaailm OÜ - elektriprojektid, joonised ja palju muud.. www.insenerimaailm.eu .... facebook.com/insenerimaailm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix
PostitusPostitatud: 29.04.2012 13:51 
Kohe näha, et lastetuba on omal ajal korralik olnud sestap on ka olnud ainuõige lahendus hoida autot sellises konditsioonis nagu ta sul läbi pisikese ajaloo olnud on.

Üks Bomsch killer jälle foorumis juures. :D


Üles
  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix
PostitusPostitatud: 29.04.2012 13:59 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.04.2008 13:25
Postitusi: 41
Asukoht: Tallinn, Kristiine
skask kirjutas:
Kohe näha, et lastetuba on omal ajal korralik olnud sestap on ka olnud ainuõige lahendus hoida autot sellises konditsioonis nagu ta sul läbi pisikese ajaloo olnud on.

Üks Bomsch killer jälle foorumis juures. :D


Ärge nüüd provotseerige, muidu teeb Bomsch enda oma kiiremini ägedaks ja mul ei olegi enam mulle teadaolevalt kiireim must ERST Eestis :D

_________________
Ford Escort RS Turbo 88a & Mazda 3 GT Aero 05a
Insenerimaailm OÜ - elektriprojektid, joonised ja palju muud.. www.insenerimaailm.eu .... facebook.com/insenerimaailm


Viimati muutis vahurix, 29.04.2012 14:13, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix
PostitusPostitatud: 29.04.2012 14:10 
Moderator
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.11.2006 19:27
Postitusi: 2230
Väga kena Escort! MK 4 on alati sümpatiseeriv olnud. :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix
PostitusPostitatud: 29.04.2012 15:13 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.06.2011 14:51
Postitusi: 112
Asukoht: Suure-Jaani
Kui autot kodulinnas sõitmas/seismas näen siis kindlasti nö ´´üleküla´´ auto. Jõudu ja jaksu temaga :) Lisa-kellade koht on nagu loodud kohe sinna.

_________________
Arst haige peale ei pahanda


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix
PostitusPostitatud: 30.04.2012 08:13 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.12.2008 22:18
Postitusi: 1192
Asukoht: Pärnu
Korralik vanakool jällegist.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix
PostitusPostitatud: 30.04.2012 08:18 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.09.2009 12:37
Postitusi: 522
märk maha :D väga mõnus vanakooli pill :hail


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix
PostitusPostitatud: 30.04.2012 13:01 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.06.2007 16:18
Postitusi: 5875
Asukoht: Ida-lääne-viru
Väga ilus ja minumeelest sobib k6ik väga hästi kokku ja minu arvates on isegi selle väikse tiivaga asi viisakam.
See moosiriiul oleks kuidagi porr. No on küll mingi tehase tuuningu originaal , aga porr igaljuhul :D.

_________________
Kui minema hakkab, siis kaardilugeja külge ette ja "Las minna!!".


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7