Streetrace.Org http://www.streetrace.org/foorum/ |
|
BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335 http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=48&t=87854 |
1. leht 2-st |
Autor: | cb4_335 [ 29.03.2012 20:41 ] |
Teema pealkiri: | BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335 |
Umbes 2 aastat tagasi, sai ostetud üks kehvas seisus e30 Must Kupee. Mootor ei töödanud, kere oli läbi ja sisu sodi. Aga kuna hind hea ja "rullika" isu oli, siis saigi ära ostetud. Esimese mootori saime kohe käima(pihusti oli otsas), kuid see mootor kestis vast kuu aega. Mootoril olid saaled kulunud, kahel kolvil sooned sees, vänt sinine. Sai siis teine mootor doonoriks ostetud, millel oli plokk sooneline, ning üks kolb läbi põlenud. Mootorile läksid uued saaled, klapi sooveldamine jmt, ning mootor läks hoolega kokku ja sai väga hea. Aasta sai selle 2.3l mootoriga ringi vuratud, ning üha enam tekkis isu auto paremasse korda teha, ning ka jõuallikat uuendada. Sügisel läks peale ka roolivõim, ning erksam differ(4.27) Uueks mootoriks sai valitud M30b34. Mootor oli osaliselt koos ja palju juppe oli puudu. Peale pikka otsimist said kõik jupid koju toodud ja alustasime mootori kokkuladumist. Ennem uue mootori peale tõstmist sai kogu kapotialune üle keevitatud/taastatud. Kere on enamuses taastatud, aga vajab veel siiski hulka tööd. Lisaks uuele mootorile läheb kasutusse poolkorv istmed(4 punkti vöödega) ja lühikese ülekandega Diff. Ei hakka pikemalt seletama, viskan mõned pildid, koos kommentaariga: Peale ostu: Peale mõningast sättimist julges juba sisse istuda Eelmise(2011) aasta talv:: Salongi põhi tuli suures osas uus teha. Sama lugu ka tagumiste koopaäärte, karpide ja pagasiruumiga. Kaitsme karbi all oli kena üllatus... ![]() Mootorist- 3.5 M30b34. Ilmselt pärit M535-e pealt. Tehases oli sellel 160kw. Hetkel loodan, et on veidi rohkem. Tehase töötlemis jäljed kenasti näh! Kulumis rant praktiliselt puudub(küünega ei tunne, kuid näppuga aimab koha siiski ära). Plokikaan on tehtud nii nagu peab, kuid paar suurt kriimu on eelmise omaniku poolt sinna tekitatud. Klappidel kenasti topelt vedrud. Vana mootor maas, ning uus ootab veel mõnda juppi. Mootoriruum pea-aegu korras, veidi vajab veel näppimist ja siis üle värvimist. Nii, Mootor on koos ja kere esiosa valmis: Mootor peal ![]() Kuidagi ülbem on see mootor välimuselt: Ruumiga roolilati ja karteri vahel ei priiska. Võib isegi tekkida olukord, et peab midagi muutma: Auto juhtmestus valmis. Ka kere küljes on uus pistik: Autol tuli mootor uuesti maha kiskuda, kasti niisama otsa ei saanud(tegin ka üksinda). Aga vast ongi koos kastiga lihtsam kokkuvõttes. Homme saab hooratta poldid lõpuks kätte, ning mootori koos kastiga peale. Ladusin mootorit veits kokku. Palju juppe ilmselt puudu, ning nii mõnegi detaili kohta ei suuda veel tuvastada. ![]() Käppade tegija on oma tööd korralikult teinud, kuid poltidega on haigelt koonerdanud. Umbes 4-5mm oli ainult keerme sees. Panin vähemalt 2x pikemad poldid asemele. Radikas peale, aju sai omale koha, ning veering sai algse kooseisu. Lisaks sai sisu juhtmestus korda. Uued istmed: E34 radikas sobis ideaalselt ![]() Roolilati ja karteri vahe umbes 9-11mm peale "tõstmist" Täpselt ei tea mis padjad meil on, kuid läbi ei vaju pea-aegu üldse Käivitus video ka siisi: http://www.youtube.com/watch?v=5cptyQEajqo Siinkohal võiks ka mainida, et summuti on kaks otse toru,kekskel läheb üheks, ning lõpus on pm. tühi sport pütt. Helid on MÕNUSAD. Nüüd läks asi juba lõbusamas ja lihtsamks. Järjest sai külge kõiksugu detailid ja asi sai üsna kiiresti komplektseks. Tõsised probleemid olid aga tahhoka ja temp anduri käima saamisega. Jama on ka jahutusega. Paraku ei suuda 2.5L mootori radikas seda elajat maha jahutada(Kui tappa anda) Kasti hoovastikule sain pm. uued puksid, ning sai ise ka nõ. Short shifter tehtud. Kokkuvõttes sai väga hea ja täpne käiguvahetus(Rullikal harva esinev) Viimane pilt peale lõpliku kokkupanemist: http://www.upload.ee/image/1282184/DSC06590.JPG Nüüd mõned videod, kuidas asi siis lõpuks liikuma sai. Kohapeal liikumas(Õhulugeja ja lambda ei toiminud): http://www.youtube.com/watch?v=pEY0kCP0ewE Sissesõit ![]() http://www.youtube.com/watch?v=46UqMecKTGE 0-100km/h Üldiselt tundub, et masin on isegi alla 6s võimeline sõitma: Teise käigu start http://www.youtube.com/watch?v=0r7Rodwo36I Esimese käigu start http://www.youtube.com/watch?v=SIAlnjrGW4Y Oleks veidi rohkem vaid seda pidamist. Loodan, et piltidega liiale ei läinud ![]() Hetke olukord on aga nii, et mootor ootab mahatõstmist, sest kahjuks läks ilmselt üks kolvirõngas katki. Kevade lõpuks loodan asja taas ellu saada. Vaja oleks kõvasti kerega vaeva näha. Kindlasti ei suutnud kõike põnevat kirja panna. Ajapikku kindlasti täiendan. ![]() |
Autor: | woozh [ 29.03.2012 20:45 ] |
Teema pealkiri: | Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335 |
Tere tulemast Ahto striitreisserite pesakonda! ![]() |
Autor: | cb4_335 [ 29.03.2012 20:54 ] |
Teema pealkiri: | Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335 |
No noh... ![]() Kasutaja nime järgi saan ainult aimata...?? ![]() Aga tänan ![]() |
Autor: | jarmzik [ 29.03.2012 20:56 ] |
Teema pealkiri: | Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335 |
Ops, siit miskit head tulemas ![]() |
Autor: | Killer666 [ 29.03.2012 20:57 ] |
Teema pealkiri: | Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335 |
Liiga võimas ei tule? Taguots jääb ka kole kerge ![]() |
Autor: | rain0102 [ 29.03.2012 21:12 ] |
Teema pealkiri: | Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335 |
killer666 kirjutas: Liiga võimas ei tule? Taguots jääb ka kole kerge ![]() Sellist väljendit nagu "liiga võimas" ei ole olemas. Muidu vinge masin. |
Autor: | Raghza [ 29.03.2012 21:54 ] |
Teema pealkiri: | Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335 |
Mõnus, suuremapoolse mootoriga E30 on selline asi, mis võiks endalgi olla - lõbu tundub laialt olema ![]() |
Autor: | cb4_335 [ 29.03.2012 22:23 ] |
Teema pealkiri: | Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335 |
Funi-i saab selle masinaga ikka väga palju tõesti. Mootor on üllatavalt ergas ja üli kerge kere on ainult plussiks. Midagi üleliigset seal masinas pole. Liiga palju Jõudu pole kindlasti. Hetkel lahtine differ ja suvalised rehvid ja peab ka ikka kohati ![]() |
Autor: | CarDude [ 29.03.2012 22:34 ] |
Teema pealkiri: | Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335 |
Edu sellega! |
Autor: | EnricoN [ 30.03.2012 02:24 ] |
Teema pealkiri: | Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335 |
Kas see sama kollektor on Motors24 ühes osas ka soodapritsis? ![]() |
Autor: | cb4_335 [ 30.03.2012 06:55 ] |
Teema pealkiri: | Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335 |
Edu läbe vaja..aga veel rohkem oleks raha vaja. Jupid pole kuskil avalikul olnud. Kõik ise tehtud ![]() |
Autor: | botzor [ 30.03.2012 14:10 ] |
Teema pealkiri: | Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335 |
Kahju et "Like"da ei saa. Õige mootor vähemalt!! Ega juhuslikult pole plaanis osaleda drifti üritustel? Väga äge, mis järgmiseks? Turbo? ![]() ![]() |
Autor: | cb4_335 [ 30.03.2012 16:52 ] |
Teema pealkiri: | Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335 |
Plaane on küllaga, kuid paraku pole finantsi. Drift oleks kindlasti põnev, kuid see eeldaks palju raha ja palju lisa tööd. Kuid paraku puuduvad mõlemad ![]() Turbo plaan oli alguses...isegi kolded olid olemas enamvähem sobivad. Aga liiga kulukaks oleks läinud. Kui midagi siis vähe teine aju. Väidetavalt saab vabalthingavana sellest 350hp-d nagu naksti ja mootor pidavad seda ka kannatama. Kunagi tahaks 4.4L v8 sinna vahele pista ![]() |
Autor: | cb4_335 [ 30.03.2012 19:54 ] |
Teema pealkiri: | Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335 |
Ega seal väga vahet pole kas 4.0 või 4.4. Uuem(4.4) on suurem, kallim ja veidi keerulisem, kuid väidetavalt ka vastupidavam ja veidi võimsam. Samas enamus soovitavad ikka 4.0-ist jah ![]() |
Autor: | ökosohver [ 30.03.2012 20:11 ] |
Teema pealkiri: | Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335 |
e30 peale ka ka v12 istutatud aga see vist on rohkem juba eputamise teema... usun et se 3 poolene on ka suhteliselt krapsakas... vähemalt video pealt vaadatuna:) väga asjalik projekt ette v6etud ja palju terveid tööriistu ka edaspidiseks... korralik fööniks on tuhast välja aidatud:D |
1. leht 2-st | Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |