Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=48&t=90063
1. leht 2-st

Autor:  vahurix [ 29.04.2012 12:43 ]
Teema pealkiri:  Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix

Tere Striitreisserid,

lugedes paljusid teisi teemasid, tekkis tahtmine lühike teema ka oma pisikese kohta teha :)
Minu käes on olnud masin olnud kuskil 1,5a ning proovin lisada pilte enamvähem kronoloogilises järjekorras.

Millega tegu?
Tegemist on 1988a Ford Escort RS Turbo mudeliga mille 1,6 liitrine turbomootor arendas tehasest tulles 97kw. Veoskeemiks on LSD-difriga esivedu ning masinal on ka taga sõltumatu vedrustus (uuematel Escortidel pole) ja trumlitest ketaspiduriteks konversioon.

Eelmise omaniku poolt on paigaldatud suur Proalloy intercooler, -31 actuator, Motorsport Developmetist EVO chip ning Kentcamsi nukk.

Dynos veel käinud ei ole, aga huvitav oleks teada, mis sealt välja puhub :) Tagumiku dyno on hetkel veel rahul :rokib

Mõned pildid ka:

Ostes

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kuna selle väikese MOMO rool oli üpris inetu ja ebamugav, siis sai otsitud originaal - hoopis teine asi :)

Külge sai pandud ka Innovate MTX-L WB lamda kit. Kuna boost on tõstetud 1bar peale oleks hea teada, mis seguga toimub. Ei olnud mitte head näidud.. Kuna sellel mudelil on KE-Jetronic meh pritse, siis küttesegu regull on keeruline, aga siinkohal suured tänud Hannesele Speedsterist, kes segu kenasti paika pani.

Kui juba 1 näidik juurde tuli, siis otsustasin ka ülejäänud näidikut veidi normaalsemasse kohta kolida.

Pilt

Pilt

Nii on hea vaade neile ja jäi täiesti viisakas. Jah, õli- ja turborõhu näidik on iidsed, aga toimivad ja hetkel mingit blingi uut, installida plaanis ei ole.

Kuna Ebay on tore koht, siis sai naljaraha eest soetatud tarkuseraamat, kus on ikka igasugust head infot
Pilt

Ühel kevadisel päeval eemaldasin Cossu tiiva ja kasisin masina puhtaks. Kena originaal look :) (Tiib on müügis!)

Pilt

Pilt

Edevusest sai külge kruvitud otseläbi sportpütt (ka pildil), mis pidi parandama väljalaset, et turbo ei peaks imepeenikesest otsapoogitud pütist gaase pressima.

Pilt

Kuna maanteel oli sellisega väga piin sõita ja korrakaitsegi soovitas kasvõi villa juurde installida lärmi tõttu, siis otsustasin ise (ilma et keegi oleks ming mõjutanud või midagi :D ) otsida originaal pütt. Otsus oli hea.. masin on tunduvalt vaiksem, kuid samas mõnusa madala häälega.

Nagu see haigus ikka progresseerub, siis tuli tahtmine midagi veel "tjuunida". Nii otsisingi originaal-stangelaiendeid. Leidsingi.
Paar pilti maalt pärast esmaklassilist kastekannupesu..

Pilt

Pilt

Niipalju taustast, aga mis praegu toimub?

Praegu on masin keretöödes ja ootab, kuhu vaja, uusi plekke. Põhi, karbid, tiivakaar jne. Samuti on poolraamid nukrad nagu ikka Escortil.

Ligi said võetud ka PowerFlexi full set pukse:

Pilt

Samuti on vaja pidurid heaks saada, vahetusse läheb peasilinder ja kogu torustik, kuluosad juba uued. Sellel mudelil on ka rihmadega ABS süsteem, aga see tuleb eemaldada, et asja saada. Pärast seda peaks pidurdama väga uhkelt..

Loomulikult lähevad uueks ka rihmad-rullikud ja veepump.

Turbo juures ka veidi toimetamist. Vaja panna uus kuumkoda, sest vanasse on downpipe tikud puruks keeratud ja ühendus on praegu veidi lekkiv ja logisev. Õnneks uus koda olemas koos uute tikkudega.

Pilt

Kui seal juba lammutamiseks läheb, siis vahetab turbol ära juba ka kuluosad ning pärast seda korralikult pinki tasakaalustusse. Praegu lekib sealt sisselaskesse pisut õli, mida on ka BOVi kenasti kogunenud aastatega

Pilt

Pilt

Kui need asjad korras tuleb ette võtta teipimine.

Pilt

Tahaks ära teha väljalaskekolle, kuumkoja ja niipalju downpipest alates kuni jätkub.
Siin on ka praktiline vajadus, sest starter asub nii debiilses kohas, et saab rõvedalt kuuma kolmest küljest. Ehk lähevad tal murepilved veidi hõredamaks sellest :)

Kunagi tahaks midagi teha ka esimeste Recarodega, praegune sinine nahk on pehmelt öeldes kole. Peas oleks pigem pilt sellistest tumehallidest nahk-külgedest originaal muster keskosas ja nahaõmblused ilusa punase õmblusega. Sobiks originaal sisuga nagu valatud, kuid selliseks lükkeks ei jää praegu ressurssi..

Novot, selline ta mul on 8)

Autor:  420 SEL [ 29.04.2012 13:03 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix

Mulle meeldib, väga!

Pilt

Autor:  Sponge [ 29.04.2012 13:04 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix

Haigelt vinge masin :rokib Miks cossu tiiva ära võtsid ???

Autor:  vahurix [ 29.04.2012 13:14 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix

Sponge kirjutas:
Haigelt vinge masin :rokib Miks cossu tiiva ära võtsid ???


Tänud! :rokib

Võtsin selle tiiva ära, sest sellise väikese auto küljes tundus see kuidagi väga suur :)
Originaal tiib jäi kuidagi etem, selline väike, soliidne, aga olemas.

Autor:  Reizor [ 29.04.2012 13:18 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix

Kas saaks kapotialt pilti. Täitsa huvitab kuidas K-jet pritsega turbokas välja näeb. Sellel pritsel on kõik väärtused mehaaniliselt reguleeritavad. Ei mingit lambad ega midagi..

Autor:  Sponge [ 29.04.2012 13:34 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix

vahurix kirjutas:
Sponge kirjutas:
Haigelt vinge masin :rokib Miks cossu tiiva ära võtsid ???


Tänud! :rokib

Võtsin selle tiiva ära, sest sellise väikese auto küljes tundus see kuidagi väga suur :)
Originaal tiib jäi kuidagi etem, selline väike, soliidne, aga olemas.

Kunagi, kui mingi kurjema velje alla saad oleks see Cossu tiib must have. See tiib ju keelati kunagi wrc-s kuna hakkab juba ca 60km/h pealt tööle :twisted:

Autor:  vahurix [ 29.04.2012 13:38 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix

Reizor kirjutas:
Kas saaks kapotialt pilti. Täitsa huvitab kuidas K-jet pritsega turbokas välja näeb. Sellel pritsel on kõik väärtused mehaaniliselt reguleeritavad. Ei mingit lambad ega midagi..


Polegi väga kapotialusest midagi, siit ehk midagi näeb midagi. Koonus istub otse pritsepea otsas (tean, kehv koht, külm õhuvõtt tuleb kunagi :) ). Punased torud lähevad pihustitesse, mis on ka mehaanilised ja avanevad õige rõhu rakendamisel. Eraldi on ka külmkäivitus 5. pihusti, mis on elektriliselt "lülitatav". Seda olla kasutatud ka segu kompenseerimiseks boosti ajal, aga ilmselgelt ei saa selliselt garanteerida korraliku segu kõigis neljas silindris.

Pilt

Noh, tuneri seisukohalt ei ole see pritselahendus eriti jätkusuutlik, enamus on läinud ikkagi üle MSide ja muude analoogide peale, kuna see võimaldab täpsemat jne komplekte. Aga teatud piirini saab hakkama.. Lugesin ka kuskilt, et originaal süsteem pidi saama hakkama üle 200HP lahendustega oli see vist 250heppa vms. Mul peaks selleni ruumi kõvasti olema :)

Autor:  vahurix [ 29.04.2012 13:43 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix

Sponge kirjutas:
Kunagi, kui mingi kurjema velje alla saad oleks see Cossu tiib must have. See tiib ju keelati kunagi wrc-s kuna hakkab juba ca 60km/h pealt tööle :twisted:


:D Ei usu, et tiiba tagasi panen. Velgede kohalt aga ei tea midagi öelda veel.. iseenesest kui need originaalid korralikult ära teha, siis on täitsa ilus. Suureks plussiks on see, et velged on maru kerged :)

Aga noh, järelturul on ju nii palju nii ilusaid velgi liikumas. Who knows :)

Autor:  skask [ 29.04.2012 13:51 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix

Kohe näha, et lastetuba on omal ajal korralik olnud sestap on ka olnud ainuõige lahendus hoida autot sellises konditsioonis nagu ta sul läbi pisikese ajaloo olnud on.

Üks Bomsch killer jälle foorumis juures. :D

Autor:  vahurix [ 29.04.2012 13:59 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix

skask kirjutas:
Kohe näha, et lastetuba on omal ajal korralik olnud sestap on ka olnud ainuõige lahendus hoida autot sellises konditsioonis nagu ta sul läbi pisikese ajaloo olnud on.

Üks Bomsch killer jälle foorumis juures. :D


Ärge nüüd provotseerige, muidu teeb Bomsch enda oma kiiremini ägedaks ja mul ei olegi enam mulle teadaolevalt kiireim must ERST Eestis :D

Autor:  Dinks [ 29.04.2012 14:10 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix

Väga kena Escort! MK 4 on alati sümpatiseeriv olnud. :)

Autor:  Terribleone1988 [ 29.04.2012 15:13 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix

Kui autot kodulinnas sõitmas/seismas näen siis kindlasti nö ´´üleküla´´ auto. Jõudu ja jaksu temaga :) Lisa-kellade koht on nagu loodud kohe sinna.

Autor:  El Presidente [ 30.04.2012 08:13 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix

Korralik vanakool jällegist.

Autor:  kiirenissan [ 30.04.2012 08:18 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix

märk maha :D väga mõnus vanakooli pill :hail

Autor:  Killer666 [ 30.04.2012 13:01 ]
Teema pealkiri:  Re: Ford Escort RS Turbo 1,6 97+kw '88 - Vahurix

Väga ilus ja minumeelest sobib k6ik väga hästi kokku ja minu arvates on isegi selle väikse tiivaga asi viisakam.
See moosiriiul oleks kuidagi porr. No on küll mingi tehase tuuningu originaal , aga porr igaljuhul :D.

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/