Tere.
Liikus minu kätte siis üks heleroheline Fiat 127 2008.aasta alguses. Masin siis heleroheline ( minu jaoks ilus ja haruldane värv ) 1979 lõpu toodang 1,05l 37kw mootoriga, mis 600kg midagi liigutab päris edukalt. Piltlikult öeldes sai talle vahepeal valuvelg 195/55/13 mõõdus alla pandud ning asfaltil tõmbab ratta ringi nagu nalja, üsna müstiline. Fiat Unoga rattaid ringi originaalmõõdus nüüd küll ei saanud, pigem oli tunda väljasuremismärke.
Eelnevalt oli kogemusi Fiat Uno peal, kuid viimane tundus liiga igapäevane ja stiilitu ning juba ammu otsisin 127eid. Tol hetkel oma 2 kuud ei leidnud midagi asjalikku millel dokid korras oleks, st üldse olemas oleksid ja soovitatavalt ka arvel. Auto endine omanik oli Fiati klubi/foorumit vedav PriitPeljo, kes ka aastast 2006 vist autot ka müüs, kuid selle sain teada alles hiljem foorumi viimaseid lehekülgi uurides ajal kui auto omanik juba olin. Teadsin kus masin seisab, sai mindud ja kojamehe vahele paberike jäetud ning järgmisel päeval oligi järgi minek. Telefonitsi valmistusin halvimaks, kuna autol oli aku ilmselt otsad andnud, kunagise varguse ürituse käigus ilma süütelukuta jäänud, neljast rehvist 3 olid kas ribadeks või lihtsalt velje peal vastu maad ning bensiin oli nii otsas kui vähegi otsas saab olla selle kahe aasta jooksul seistes käivitamisest. Kuna Fiat Una oli tol ajal veel alles, oli sellele oma 20 velge koos rehvidega kohe garaazist võtta . Sai siis rattavõti kaasa pakitud, parimad asendusveljed täis rehvidega välja vaadatud ja kaasa võetud, tungraud kaasa visatud,eelnevalt laetud suvaline aku kaasa pakitud, paar halgu puuriidast võetud tõkiskingade jaoks, muruniiduki bensiinikanister 20l täis tangitud ja kaasa võetud ning masinale järgi mindud. Esmalt sai siis vahetama hakatud velgi, mis sujus kenasti, bensiin sai tühja janusesse pakki valatud ning siis sai juhtmete kallale mindud ja käivitamist proovitud. Käivitus kenasti poolest pöördest ja käima ta jäigi, nii et pukseerima teda minema ei pidanudki. Saigi siis temaga tagasi koju sõidetud kenasti ja oligi olemas. ÜV ja kindlustus olid samuti kusagil 2006 keskpaigas lõppenud nii et talv veel käis ja sai masin koheselt garaazi jälle seisma pandud. Garaazis sai teda üle päeva kenasti käivitatud ja ilmade paranedes maja lähistel sisse sõidetud. Too 20l bensiini kestis taolise skeemiga kuhugi selle suve keskpaika. Ometi on auto seisnud ikkagi enamuse ajast, kuna suve keskpaigas sai täheldatud küttepumba membraani leket. Hoovist välja temaga ei jõuaks ilmselt, võib süttida asi, nii et seisnud ta nüüd on mõnda aega täielikult ning samal ajal asenduseks pumpa otsides, mille kasutaja martvl lubas isegi hankida/otsida oma varudest, kuid siiamaani edutult.
Tegelik plaan nüüd lähiajal on peale istutada Fiat Uno Turbo IE 1,3l 77kw-100kw sissepritsega turbomootor. Fiat Uno sai peale 127e ostu minema müüdud leiva hinnaga ning jäid alles Fiat 127 ning Fiat Uno Turbo. Viimast omanud 2006 algusest ning hetkel kere hoovis ja mootor viimse poldini laiali garaazis. Vajab uut turbot, vända lihvi ( vb ei vaja ka, kasutaja kivimugi saab anda sellele hinnangu ) uusi saalesid ning kokkupanekut lõpuks. Mootori osadest tulevad pildid siis mingil lähiajal, kuna ehitusega kiiret ei ole jällegi. Esmalt tahaks saada karburaatormootorile kütusepumba, et saaks ikka mitu km tiiru teha. Saaks ülevaate mis seisukorras need pidurid ka on ning paljud muud silladetailid. Rooliotsad ja tagumised õõtshoovad on isegi olemas juba ning palju muid salongi detaile, mida siit sealt vahelduva eduga on tellitud/ostetud igalt poolt kokku. Välimus ja sisu peaksid jääma võimalikult originaalilähedaseks, kuigi minek peaks kordades parem olema.Hetkel võimalikult vähese kulumisastmega roole,armatuure, kellasid,lüliteid. Kõik polstrid on samuti vigastuste vabad ning nii puhtaks hõõrutud kui võimalik, näeb juba vägagi hea välja. Uksepolstrid küljes ei ole hetkel, vaja uste sees natuke tegutseda akendetõstukite ja keskluku mootoritega Turbo Uno pealt.
Nii teooria on lihtne, kõik jupid on täielikult olemas, kuid nüüd soovikski asjakohast infot ja abi. Kellel mingeid juppe vedeleb MKll 127ele, võtke ühendust!!! Lisaks sooviks teada kui reaalselt mahub turbomootor koos enda käigukastiga peale?? Ise arvan et mahutavus füüsiliselt probleeme ei valmista, väikesed mootorid mõlemad. Samas mida ja kui palju oleks vaja esisillas ära muuta/vahetada ? Jõudude vahekord muutub ja 37kw kannatav sild ei kannata järsku ütleme 100kw ära ju ometi. Ja kas on võimalik mingeid Turbo Uno silladetaile 127ele peale aretada ??
Tänud ette kõigile teemast huvitujatele ja nõu pakkujatele
Mõned pildid :

Pilte tuleb juurde, hetkel nett ja image hosting/shack panevad näkku kergelt.