Tervist!
Juba pikemat aega olen niisama foorumi teemasid lugenud ja lõpuks otsustasin, et teen endale ka kasutaja. Esimese postitusena teen kohe lühidalt teema enda autost.
Sai siis teine ostetud 10. märtsil käesoleval aastal. Eelnev auto vajas juba hädasti välja vahetamist, aga iga aasta sai lõpuks ikkagi otsustatud, et okei üheks aastaks teeb veel ülevaatuse. Ja nii kestis see oma 5 aastat. Kuna aga märtsis lõppes mul eelmisel autol kindlustus ja ülevaatus oli maini, ei tahtnud enam uut kindlustust teha ja saigi kiiruga uus auto vaadatud. Masuudi mees ma eriti ei ole ja seega sai vaadatud bensiini mootoriga autosid. Ei tasu valesti mõista, absoluudselt ei tee diislit maha, aga ei lähe lihtsalt minu vajadustega kokku.
Läbi töökaaslase sai alguses ühte 1998 a. Audi A6 vaatamas käidud. Telefonis oli jutt kena ning kuna töökaaslane müüjat soovitas, siis olin kohe valmis raha taskus autot ostma minema. Kohapeal selgus aga, et antud auto oli totaalne ront. Kirjas olevast läbisõidust võis ainult unistada ning mootor oli seest sellist kõntsa täis, et pikka iga ma sellele autole ei ennustanud. See tõmbas moti täiesti maha ning selleks päevaks autode vaatamisest aitas. Järgmine päev läksin uuesti õnne proovima. Siis jäi kohe alguses silma üks 2001 a. Peugeot 406 universaal. Väljast nägi kõik kena välja, aga autot uurides selgus jällegi, et jahutusvedelikku polnud peaaegu midagi sees ning teades, et kaanetihend on nendel autodel nõrk koht, jalutasin jällegi minema. Sai ka ühte Mondeot vaadatud, aga see oli alt nii roostes, et väga sisse istuda ei julgenud.
Nii viiski mu tee lõpuks Veho Rocca salongi, kuna ka see civic oli varem välja vaadatud. Vaja oli ökot ja hea mahutavusega autot igapäevasteks liikumisteks ning pean ütlema, et siiani olen valikuga igati rahul. Autol mootoriks 1.6l SOCH VTEC, koodiga D16V1, millel tehasest 81kW ning siiani üldiselt ainult kallanud ja tallanud.
Esimese asjana sai kohe sõidetud Automaailmasse ning ostetud uued kojamehed, kuna oli vihmane ilm ning eesolnud kojamehed ei pühkinud eriti midagi. Järgmisel päeval sai mindud salongi õhufiltrit ostma, kuna vanast võis ausaltöelda mulda välja kallata - sellega sai ka udustest akendest lahti. Samuti sai Inglismaalt ka K&N pestav filter ostetud, et mitte paberfiltritega mässata. Suurima probleemina tookski välja ehk vaid selle, et esisillal oli meeletult kokkujooks paigast ära. Sai sild ka reguleeritud. Viimase asjana sai ka õli vahetatud. Valitud sai Mobili täissünt, kuna sellega head kogemused.
Pärast kõike seda on keskmine kütusekulu langenud 6,2l/100km, mis on igapäevaseks sõiduks täiesti ideaalne, arvestades, et sõidan linna/maanteed suhteliselt pooleks, linna isegi veidi rohkem.
Praegu häirivad rohkem pisivead. Nimelt and is parem tagumine kesklukumootor hiljuti saba (Esindus küsis 98EUR, tellisin Saksamaalt 50-ga) ning eile selgus huvitav lugu - nimelt sõidu ajal tundus kuidagi harjumatu, et vasak küljepeegel väriseb, varem pole seda märganud. Selgus, et peegliklaas oli korpusest liimist kuidagi moodi lahti tulnud. Ega midagi, liimi vahele ja nüüd püsib jälle. Hea kiire ja tasuta remont

Kuna aga mulle meeldib meeletult kogu aeg autot näppida, siis sai ka selle autoga plaanid paika pandud ning eelarve Excelis kokku kirjutatud. Alustasin helitehnikaga ja pikas perspektiivis on plaanis SQ valdkonnas kätt proovida ja ehitada süsteem, mis kõrval hea kuulata. Esmalt sai hakatud kõige olulisemast peale - heliisolatsioon, mis jaapani autodel on suht puudulik. Praeguseks tehtud pagasnik ja põrand. Tervenisti läks maha Dynamat Extreme ja peale vilt (Kuna põrandaga lammutasin terve päev, et vana matti kätte saada ning uus maha panna, siis ei jõudnud pilte teha. Palun vabandust! Aga igaljuhul sai põrand ja pagasnik 100% kaetud). Järgmisena plaanis uksed, siis lagi.
Plaan on ka välimus ja natuke mootorit näppida, aga see kunagi tulevikus.
Lühidast jutust on juba päris pikk saanud, nii et lõpetuseks ka pildid autost. Ei ole ise pilte teinud, kuna pole head kohta leidnud, Hetkel siis pildid müügikuulutusest:




