Kevadel sai ka koolipingi nühkimine lõpetatud, ning asutud tööle, mistõttu tekkis ka võimalus enda pikaajaline unistus täide viia. Osta endale kupee 124, soovitavalt must, ning nahksisuga. Vahet polnud, kas 3.0 12V või 3.0 (3.2) 24v. Ja siis.. üks hommik tööl auto24 lahti lüües vaatas vastu teema põhjuseks olev eksemplar.
Pildid olid meeldivalt kenad, esmamulje autost 5+. Paar päeva polnud töö tõttu aega mõelda seda vaatama minna, kuni 30.10 pühapäeva pärastlõunal, pärast veendumist, et auto endiselt müügis, võtsin omanikuga ühendust. Esimene pauk vastu - konkreetne naaberrahvas teisel pool, mitte sõnagi eesti keelt. Selge. Kõne sõbrale, kes valdab ideaalset mõlemat keelt. Tema siis leppis kokku, et samal õhtul kell 20 Kristiine keskuse juures kokku saada. Tingimus oli veel see, et auto omanik võtaks kaasa sõbra, kes gavarit pa estonski, sest minu enda tõlk ei saanud sinna tulla. Mõeldud-tehtud. Kell 20 vaatas mind pimedas Kristiine parklas vastu kupee mersu. Esmapilt 5- (kordan, pimedas). Miinuse põhjuseks esimesed suunatuled, mis on aerosooliga musta triibuliseks tehtud. Olgu, väga väike asi.
Sai siis vesteldud omaniku ning tema tõlgiga. Suuremateks vigadeks kubel tagadifri undamine ning spidomeetri mitte töötamine. Olgu, teeme sõitu. Kõik lisavarustus peale tagumiste akende töötab. Mootor on jõuline, õline ei ole. Veermikus paar klopsu, kuid sellest hiljem. Kuna süda ikka nii väga tahtis sellist autot, siis olin ka arvestanud remondirahaga, ning hind tundus sobiv. Kuigi hiljem järele mõeldes, oleks võinud kõvasti alla kaubelda. Kuid mis seal ikka, raha välja võetud, lepingud allkirjastatud ning käed löödud. Otsen harašooo!
Masin siis:
Mark: Mercedes Benz W124 300CE 24v
Väljalaskeaasta: 1990
Läbisõit: 260 000
Mootor: 3.0 24V
Muud tehn. andmed: 162 KW
Värvus: Must
Lisavarustus: 4x el. aknad,2x istmesoojendused, konditsioneer, nahksisu, 1x el. peegel soojendusega, ASD, ABS, mingi signalisatsioonvist ja veel muud.
Sõidumuljet kirjeldades - minujaoks hoopis erinev mall sedaan W124-st. Kuidagi massiivsem. Muidugi mootor ka hoopis teisest puust, kui endisel igapäevasõidukil.
Kuna alustasin seda teemat, et enda jaoks ka nö remondipäevikut pidada, siis kirjutan siia kohe lahti, mis vajaks tegemist ning mis juba tehtud. Mainin ka, et eelmine omanik just eriline rahaboss polnud. Seda on aru saada nii auto olukorrast, kui ka gaasiseadmest, mis laiutab pagasiruumi põhjas ning kapoti all.
1) Tagadiffer undab. Käisin Lesvenis. Neljapäeval kistakse lahti ja vaatab, mis saab. Äkki on uut vaja. ASD samuti ei tööta.
2) Sillaalused korda teha - sharniirid, rooli amort, roolivarras, rooliotsad, tagumised amordid, pendelhoovpauksid, stabika varda puksid - kohe tegelema peale difri probleemi selgitamist. Ei viitsi pikalt sellise trolliga sõita.
3) Spidomeeter korda - tross ostetud, ootan võimalust vahetada.
4) Suunatulededelt triibud maha.
5) Gaasiseade eemaldada - Hetkel gaasipaak tühi ning eemaldan süsteemi peale sildade ja difri remonti.
6) Nahk vajab hooldust
7) Tagumised aknad ei tööta - TEHTUD 50%, kõrvlaistujapoolne hakkas tööle :eusa_angel: Kaitse oli läbi.
8 ) Käigukast on hakanud viimase paari päevaga vahel nõksuga vahetama. Mitte midagi hullu, ega katastroofilist, kuid häirib natuke...
9) Iluvõre värvida uuesti ära ning korralikult paika panna. See on mustaks värvitud ning hakkab kooruma. Samuti nagu punnitab natuke ees.
10) Esistange on natuke vildakalt ees. Eest ära ja paremini tagasi.
11) Tahavaatepeegeid ei saa reguleerida. Juhioma kang katki, kõrvalistuja omal mootor töötab aga klaas ei liigu.
Suureks probleemiks on ka garaazi puudumine Tallinnas, kus saaks ise katuse ja seinte vahel probleemidega tegeleda. Äkki kellelgi on pakkuda kasutamiseks :icon_rolleyes:..?
Pilte ka siis, vabandan väga, et auto on ropult porine ja pildid ka telefoniga tehtud. Nädalavahetusel pessu ning uued pildid.

Siin pildil näha, et tagumise akna alt karp on õline. Õlitasin nüüd töötava tagumise akna konstruktsioone. Sai veidi üle pingutatud :paranoid:








Eile sai lahti kisutud esiosa. Eemaldasin tuled, suunatuled ja iluvõre. Tulede klaasid olid ikka ropult mustad ning sai ära pestud nii seest kui väljaspoolt. Üks reflektor oli tõsiste kuumakahjustustega (kas Xenonist äkki?), teine väiksematega. Suunatuledelt ei õnnestunud kuidagi neid aerosooliga soditud triipe maha saada, ning tuleb esmaspäevani kannatada ja uusi ostma minna.
Iluvõre oli samuti vildakalt ees ning kahtlaselt paigast ära. Sai veidi paremaks, kuid mitte ideaalseks. Samuti oli iluvõre kunagi värvitud, kuid nüüd oli värv juba osaliselt ära kulunud ja iluvõre üsna kirju. Sai uuesti ära värvitud.
Nüüd siis lubatud puhtad pildid:




Ja stiilinäide, kuidas tuledeklaase peale pesu kuivatada koos äsjavärvitud iluvõrega:

Homme õlivahetus, oranžid suunad ette ning tellin mõned osad sillajuppidest ära.
Ootan kriitikat, kisa, abinõu, soovitusi.