Üldist lugemist Altezza/IS kohta. Keda ei huvita, ignoreerigu!
Altezza on Nobuaki Katayama viimane üllitis ja viimane tema poolt projekteeritud Toyota sportlik auto. Nobuaki käe all on varem vailminud ka AE86, Soarer Z30, Supra 4 gen ning viimasena sportsedaan Altezza.
Altezza mootorivalik koosnes kolmest mootorist:
AS200 - 2.0 r6 114kw (1G-FE)
AS300 - 3.0 r6 162kw (2JZ-GE)
RS200 - 2.0r4 157kw (3S-GE 5-generation Altezza only)
Lisaks oli saadaval kaks keretüüpi
Altezza - 4 ukseline sedaan
Altezza Gita - 5 ukseline universaal
Ning kaks veoskeemi
Altezza - rwd
Altezza gita rwd/awd
Käigukaste oli valikus neli
5 speed manual - AS300
6 speed manual - AS200; RS200
4 speed auto - AS200; RS200
5 speed auto tiptronic - AS300
Väljaspool Jaapanit müüdi vaid AS200 ja AS300 Lexuse nime all (vastavalt IS200/IS300). RS200 oli vaid Jaapani siseturu mudel mis konkureeris edukalt Civic Type-R-iga (Type-R on Jaapanis eelkõige sedaanina).
SisselaseErinevalt Toyota 2JZ mudetitest, on IS300 puhul kõvasti vaeva nähtud mootori hääletuks muutmise osas. Esimene asi selles jadas on sisselase ja selle küljes olev
silencer.
Siin pildil siis näha õhukopsik ja torustik kollektorisse. Silencer on see kummaline paun seal toru all
Asja point on selles, et õhk lastakse läbi pauna sees olevate kambrite ja see võtab õhu voolamise häält vähemaks. Loomulikult võtab tublisti ka jõudu vähemaks. Keskmiselt 15hp dyno-proven. Müüakse lihtsat asendustoru, mis jätab originaal õhukopsiku alles ja paistab suht stock välja.
Järgmine ebameeldiv detail on gaasiklapp (throttle body). Nimelt evib IS300 elektroonilist gaasiklappi. Ühest küljest täidab see ka veojõu kontrolli funktsiooni (läbi libisemise korral lihtsalt klapp suletakse), teisalt aga tagab üsna tundetu gaasi. Näiteks kui proovida vaikselt kohalt ära minna, siis paar mm liigub pedaal tühja, siis aju avastab, et pedaal on liikunud ja lööb klapi lahti. Tulemuseks ebameeldiv äkilisem sööst. Viga võib olla ka väsinud anduris, kuid nõme värk igal juhul. Lisaks on klapi läbimõõt 66mm, mis on küll täpselt paras toitmaks 3-liitrist mootorit, kuid veel "parajam" on LS/GS400 80mm gaasiklapp.
Tegemist ei ole päris bolt-on modifikatsiooniga, kuna kollektori flants tuleb uus keevitada. Sammuti kaotab enne 1998 toodetud LS400 gaasiklapp ära elektroonilise funktsiooni ja ühes sellega ka veojõu kontrolli. 1998+ aasta mudeli oma jätab selle alles. Eks see ole pigem maitse küsimus, kuid ma isiklikult eelistan "otseühendusega" gaasipedaali. Siin siis gaasiklapp koos kollektoriga...info mõttes
KütteseguTaaskord, et mootor vaikselt nurruks on kütuse segu väga rikkaks keeratud. Keskmiselt 11.5/1 (11.5 gk õhku 1 gk bensiini kohta). Ideaalne on 14.1/1. Mõjutab stock segu halvemuse poole nii kütusekulu kui ka jõudu. Piggyback lisaajuga 13+/1 seguga on dyno-proven tulemus +13hj. Seega korrektse küttetabeli tarbeks oleks tarvis teist aju. USAs räägitakse, et SRT sisselase (koos custom õhukulu lugejaga) ja 80mm gaasiklapp petab aju ära ja segu liigubgi sinna 13/1 kanti ilma piggybackita.
VäljalaseKõigepealt olgu öeldud, et seda rikast segu on vaja kuidagi ära põletada ja seega tulid insenerid ideele panna autole kolm (3) katalüsaatorit. 2 tükki ehitati kohe kollektrori külge ja üks viidi väheke taha poole.
Lühidalt öeldes - kui eelnevad modifikatsioonid tehtud, siis võib katalüsaatoriga kollektorid kokkuostu viia ja sinn asemele midagi normaalset panna. See alles jäänud viimane katalüsaator suudab gaasid normaalsed hoida ja ülevaatusel ei saa nad ilmselt mõhkugi aru. Taaskord, 15+ hp dyno proven
ülekanneIS300 kasutab Toyota 8" differentsiaali. Valikus oli 3 ülekannet (3.76, 3.90 ja 3.91) ja avatud differ ning torsen LSD. TRD pakkus kataloogis veel 4.10 ja 4.30 ülekannet ja sidur tüüpi LSD. Huvitava seigana on sama suurusega differ kasutusel ka MKIII Supral ja see on IS300 omanikele kui mesi mokale. Sisuliselt on kõik supra diffrid bolt-on. Vaid sisu tuleb IS300 korpusesse tõsta. Ei pea TRD-st tuhandete dollarite eest sidur-tüüpi diffrit tellima, vaid saab suvalisest lammarist 50 eest Supra oma võtta. 3.76 asemele (IS300 manual) 4.1 panna ja auto on otse kui teiselt planeedilt kohalt startides.
IS300 diffreid saab ka IS200-le alla panna (originaalis 7.5" differ), kuid selleks peab veovõllid ja rummud ära vahetama.
Endal juba Supra differ garaazis ootamas
nüüd vist aitab kah....edasi juba enda auto juttu.