Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Lexus IS300 2JZ 163kw - Charly
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=48&t=91741
1. leht 9-st

Autor:  charly [ 28.05.2012 15:50 ]
Teema pealkiri:  Lexus IS300 2JZ 163kw - Charly

Et siis...
2011 Sai siis pikalt otsitud ja lõpuks ostetud 300-ne IS. Mootor siis VVTi 2JZ-GE.
3 aastat tagasi tahtsin IS200 osta aga lõpuks sai Civic Hybrid ostetud. Sõitsin sellega 3 aastat ning ei pidanud enam vastu. Müüsin ära.
Hakkasin siis IS-i otsima ning loomulikult ei olnud Eestis ühtegi müügiks pakkuda. Vaatasin ARK registrit ja selgus, et siin neid kõigest 8 tk arvel. Sättisin igale poole ostukuulutused ülesse, kuulutasin ka raadios. Lõpuks sain siis kontakti kahe 300-se omanikuga. Mõlemad pärla valged, mõlemal läbisõit alla 80 000 miili ja mõlemad beezi sisuga. Lõpuks ostsin kallima ja korralikuma. Autol oli Eestisse tuues kohe rihma vahetus ära tehtud (u 8000 EEK), õlid-mahlad kõik uued ja kaasa sain jooksu 16 tolliseid valuvelgi koos korralike naelrehvidega.
Vaatasin ka leedus pakutavaid masinaid. Seal oli paar huvitavat isendit (IS300 manuaal ja õige, tõstetud rooliga Altezza RS200, millel 2 liitrine vabalthingav R4 ja 154kw) paraku aga ei olnud mulle pankade finantseerimistingimused vastuvõetavad.
Selline Altezza tasks igal juhul kaalumist, kui on huvi kvaliteetse ja võimsamapoolse tagaveolise jaapanlase vastu.

Enda autost rääkides siis auto on tõeliselt veatus tehnilises korras, välja arvatud esipidurid, mis 200 pealt pidurdama hakates väristasid koledasti. Väiksemate kiiruste peal probleemi ei täheldanud. Hetkel on juba kettad-klotsid vahetatud ja värinad autost kadunud (update - värin on tagasi pärast mõnda suurelt kiiruselt pidurdamist).

Auto ostupäeval:

Pilt

Pilt

Sai autole ämber vett selga vistud ja esimene Lexuse embleem kõrvaldatud aftermarket iluvõrega (olgu rutates öeldud, et autol pole tänaseks ühtegi Lexuse märki ega kirja kere küljes)

Pilt

Järgmine kord teen kiirkursuse I põlvkonna Toyota Altezza/ Lexus IS imelisse maailma.....

Autor:  offline [ 28.05.2012 15:59 ]
Teema pealkiri:  Re: Lexus IS300 2JZ 163kw - Charly

Heh, olin räägupesas kui kuulsin powerist ,et keegi soovib osta IS300-t , ütlesin kohe kj-le ja seega tema oma kodustele ja nii te üksteist leidsitegi :D

Autor:  charly [ 28.05.2012 16:04 ]
Teema pealkiri:  Re: Lexus IS300 2JZ 163kw - Charly

Osade soovide rahuldamiseks peab jah, väheke vaeva ja leidlikkust kasutama. Rahulolu saamiseks on oluline kompromissiga mitte leppida.....väga lihtne oleks ju olnud 200-ne osta. Poweri dateline kuulutus tasus end kuhjaga ära :D

Autor:  ht99 [ 28.05.2012 16:26 ]
Teema pealkiri:  Re: Lexus IS300 2JZ 163kw - Charly

is200 võtab kirjade järgi linnas pea 14l sajale, ja see 300ne pea 16l sajale.
On reaalsed numbrid ka sama suured?
Endale just silma jäänud is200'd kuid see küttekulu number on küll 2 liitrise kohta natuke hirmuäratav.

Autor:  DarkZitron [ 28.05.2012 16:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Lexus IS300 2JZ 163kw - Charly

Saime ka sõpradega naerda kui poweri teitlainist selline asi eetrisse lasti :D Aga auto on väga ilus, vähemalt pole sellega pornot tehtud :)

Autor:  charly [ 28.05.2012 16:38 ]
Teema pealkiri:  Re: Lexus IS300 2JZ 163kw - Charly

Kütusekulu on pop teema.
Ma arvestan maanteel 8 ja linnas talvel 15 ja suvel 13 ja tuleb välja. Eelmisel suvel sai Eesti-Läti-Leedu nädalane tripp tehtud. Oli igasugu sõitmist ja kulu selle tripi peale tuli 8.3l.

Autor:  charly [ 28.05.2012 16:39 ]
Teema pealkiri:  Re: Lexus IS300 2JZ 163kw - Charly

DarkZitron kirjutas:
Aga auto on väga ilus, vähemalt pole sellega pornot tehtud :)


Hold your horses....JDM "porn" is coming :D

Autor:  remain [ 28.05.2012 16:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Lexus IS300 2JZ 163kw - Charly

Täitsa ilus japs :)

Autor:  charly [ 28.05.2012 16:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Lexus IS300 2JZ 163kw - Charly

Üldist lugemist Altezza/IS kohta. Keda ei huvita, ignoreerigu!


Altezza on Nobuaki Katayama viimane üllitis ja viimane tema poolt projekteeritud Toyota sportlik auto. Nobuaki käe all on varem vailminud ka AE86, Soarer Z30, Supra 4 gen ning viimasena sportsedaan Altezza.
Altezza mootorivalik koosnes kolmest mootorist:
AS200 - 2.0 r6 114kw (1G-FE)
AS300 - 3.0 r6 162kw (2JZ-GE)
RS200 - 2.0r4 157kw (3S-GE 5-generation Altezza only)

Lisaks oli saadaval kaks keretüüpi
Altezza - 4 ukseline sedaan
Altezza Gita - 5 ukseline universaal

Ning kaks veoskeemi
Altezza - rwd
Altezza gita rwd/awd

Käigukaste oli valikus neli
5 speed manual - AS300
6 speed manual - AS200; RS200
4 speed auto - AS200; RS200
5 speed auto tiptronic - AS300

Väljaspool Jaapanit müüdi vaid AS200 ja AS300 Lexuse nime all (vastavalt IS200/IS300). RS200 oli vaid Jaapani siseturu mudel mis konkureeris edukalt Civic Type-R-iga (Type-R on Jaapanis eelkõige sedaanina).

Sisselase

Erinevalt Toyota 2JZ mudetitest, on IS300 puhul kõvasti vaeva nähtud mootori hääletuks muutmise osas. Esimene asi selles jadas on sisselase ja selle küljes olev silencer.

Siin pildil siis näha õhukopsik ja torustik kollektorisse. Silencer on see kummaline paun seal toru all
Pilt

Asja point on selles, et õhk lastakse läbi pauna sees olevate kambrite ja see võtab õhu voolamise häält vähemaks. Loomulikult võtab tublisti ka jõudu vähemaks. Keskmiselt 15hp dyno-proven. Müüakse lihtsat asendustoru, mis jätab originaal õhukopsiku alles ja paistab suht stock välja.

Pilt

Järgmine ebameeldiv detail on gaasiklapp (throttle body). Nimelt evib IS300 elektroonilist gaasiklappi. Ühest küljest täidab see ka veojõu kontrolli funktsiooni (läbi libisemise korral lihtsalt klapp suletakse), teisalt aga tagab üsna tundetu gaasi. Näiteks kui proovida vaikselt kohalt ära minna, siis paar mm liigub pedaal tühja, siis aju avastab, et pedaal on liikunud ja lööb klapi lahti. Tulemuseks ebameeldiv äkilisem sööst. Viga võib olla ka väsinud anduris, kuid nõme värk igal juhul. Lisaks on klapi läbimõõt 66mm, mis on küll täpselt paras toitmaks 3-liitrist mootorit, kuid veel "parajam" on LS/GS400 80mm gaasiklapp.
Tegemist ei ole päris bolt-on modifikatsiooniga, kuna kollektori flants tuleb uus keevitada. Sammuti kaotab enne 1998 toodetud LS400 gaasiklapp ära elektroonilise funktsiooni ja ühes sellega ka veojõu kontrolli. 1998+ aasta mudeli oma jätab selle alles. Eks see ole pigem maitse küsimus, kuid ma isiklikult eelistan "otseühendusega" gaasipedaali. Siin siis gaasiklapp koos kollektoriga...info mõttes

Pilt

Küttesegu

Taaskord, et mootor vaikselt nurruks on kütuse segu väga rikkaks keeratud. Keskmiselt 11.5/1 (11.5 gk õhku 1 gk bensiini kohta). Ideaalne on 14.1/1. Mõjutab stock segu halvemuse poole nii kütusekulu kui ka jõudu. Piggyback lisaajuga 13+/1 seguga on dyno-proven tulemus +13hj. Seega korrektse küttetabeli tarbeks oleks tarvis teist aju. USAs räägitakse, et SRT sisselase (koos custom õhukulu lugejaga) ja 80mm gaasiklapp petab aju ära ja segu liigubgi sinna 13/1 kanti ilma piggybackita.

Väljalase

Kõigepealt olgu öeldud, et seda rikast segu on vaja kuidagi ära põletada ja seega tulid insenerid ideele panna autole kolm (3) katalüsaatorit. 2 tükki ehitati kohe kollektrori külge ja üks viidi väheke taha poole.
Pilt
Lühidalt öeldes - kui eelnevad modifikatsioonid tehtud, siis võib katalüsaatoriga kollektorid kokkuostu viia ja sinn asemele midagi normaalset panna. See alles jäänud viimane katalüsaator suudab gaasid normaalsed hoida ja ülevaatusel ei saa nad ilmselt mõhkugi aru. Taaskord, 15+ hp dyno proven

Pilt

ülekanne

IS300 kasutab Toyota 8" differentsiaali. Valikus oli 3 ülekannet (3.76, 3.90 ja 3.91) ja avatud differ ning torsen LSD. TRD pakkus kataloogis veel 4.10 ja 4.30 ülekannet ja sidur tüüpi LSD. Huvitava seigana on sama suurusega differ kasutusel ka MKIII Supral ja see on IS300 omanikele kui mesi mokale. Sisuliselt on kõik supra diffrid bolt-on. Vaid sisu tuleb IS300 korpusesse tõsta. Ei pea TRD-st tuhandete dollarite eest sidur-tüüpi diffrit tellima, vaid saab suvalisest lammarist 50 eest Supra oma võtta. 3.76 asemele (IS300 manual) 4.1 panna ja auto on otse kui teiselt planeedilt kohalt startides.
IS300 diffreid saab ka IS200-le alla panna (originaalis 7.5" differ), kuid selleks peab veovõllid ja rummud ära vahetama.
Endal juba Supra differ garaazis ootamas :rokib

nüüd vist aitab kah....edasi juba enda auto juttu. :)

Autor:  Qu!7 [ 28.05.2012 17:24 ]
Teema pealkiri:  Re: Lexus IS300 2JZ 163kw - Charly

tundub päris mõnus ja viisakas riisirakett. mingi jap tuuningut ka peale ja oleks eriti viis :D.
Edu autoga

Autor:  charly [ 28.05.2012 17:27 ]
Teema pealkiri:  Re: Lexus IS300 2JZ 163kw - Charly

skyaudi kirjutas:
Väikse vimka sisse visanud vist, 2jz-ge oli mu mälu järgi 3.0, või ei.

No ongi ju. IS300 = 3.0 R6 2JZ-GE

Autor:  charly [ 28.05.2012 17:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Lexus IS300 2JZ 163kw - Charly

Typo

Autor:  ksenoon [ 28.05.2012 18:43 ]
Teema pealkiri:  Re: Lexus IS300 2JZ 163kw - Charly

Ei näinud aastat ja mitu kw siis on?

Autor:  charly [ 28.05.2012 18:49 ]
Teema pealkiri:  Re: Lexus IS300 2JZ 163kw - Charly

163 kw (USA versioon, euro versioonil oli 157kw)
2001a

Autor:  kj [ 29.05.2012 00:19 ]
Teema pealkiri:  Re: Lexus IS300 2JZ 163kw - Charly

Ma sain praegu teada alles, et USA versioon võimsam, mõtlesin koguaeg, et see 157kw ... Kuulutus tasus ära jah :rokib

1. leht 9-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/