Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Bmw E30 316i 2D sedaan 88'a SwitC
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=48&t=94804
1. leht 2-st

Autor:  SwitC [ 23.07.2012 22:27 ]
Teema pealkiri:  Bmw E30 316i 2D sedaan 88'a SwitC

No tere kõik see pere taas.Sai siis üks E30 taas koju veetud.Kuna pesitsen soomes, siis sai ka auto siit maalt ostetud.Aastaarvuks on siis 88 ja keremudeliks 316i, mille juurde kuulvad kaks ust ehk kupee.Auto on ostetud 88'dal aastal soomest uuena ja hooldusraamatu viimane sissekanne pärineb aastast 99 ja siis oli kolometraaziks 178tuhat kilomeetrit.Nüüdseks kerinud ette 299tuhat kopikatega.Kas see ka õige on, ma ei tea.Ma eeldan, et täitsa võimalik, kuid pead ei anna.Vähemasti pole keritud nagu enamus autodest.Eelmise omaniku poolt on siis 3 aastat tagasi tehtud keretööd, keevitatud otsast lõpuni kõik ära.Kui kuorralikult ? Seda oskan siis öelda, kui ükskord saan auto ülesse maast tõstetud ja põhja alla pilgu visatud.Peale keretöid seisis auto enamuse ajast soojas ja köetavas garaazis.Mõni üksik õhtu, mila ta selle välja toast ajas ja veidi päevavalgust näitas.Ja selle 3 aasta jooksul on ta ära vahetanud päris hulga juppe.Alustades vedrudest (madaldus ja rohelised ning mõnusalt jäik). Tagumiste amortide kohta ei tea, kuid esimesed peaksid olema bilsteinid ja täitsa uued.Nina on küll nagu kardil, vahel tahaks kohe täitsa kustukummi.Aga mulle meeldibki nii!
Uuendusi on saanud ka tutika Nissensi radiaatori näol, uus kütusepump.Süda sai uued tõukurid, nukkvõlli, rihma ja sinna juurde kuuluva.Käib mõnusalt vaikselt ja nagu M40'le kohane, siis väikese kõrvupaitava tiksuga.Poole pöörde pill! Näitad võtit ja juba ta käib.Autol sai eile ( 21.07.2012) järgi käidud sellises kohas nagu Kitee.Kohale jõudes oli kilometraaziks 400km kopikatega.Suhteliselt piinarikas sõit arvestades seda, et tagasi oli vaja ka sealt tulla ja teised 400km.



Aga autost natukene.Nagu eelnevalt mainitud, siis tootmisaastaks on 88 ja mootoriks M40B16.Ei ole ei kompuutrit ega elektroonilist kella.El. peeglid on, aga need ei tööta.Põhimõtteliselt polegi midagi, kuid see mind ei heiduta.Täna siis sai hakatud tegelema probleemide lahendamisega.Esimeseks mureks olid mitte töötavad kojamehed.Alguses arvasin, et hoovastik võib kinni olla, kuid võta näpust.Probleemseks osutus hoopis mootor, mis oli selleks korraks oma töölepingu lõpetanud.Loodan, et saan homme "uue", siis saan kokku laduda.Ja siis saab edasi tegeleda igasuguste väikeste asjadega.Aus olla, siis ma olen suht väsinud ja ei viitsi mingit eriti pikka juttu siia rohkem kirjutada.Eks ma tasapisi uuendan asju.

Panen "hirmus" pika varustuselisti ka :

VIN WBAAB110203466852
Type code AB11
Type 316I (EUR)
E series E30 ()
Series 3
Type LIM
Steering LL
Doors 2
Engine M40
Displacement 1.60
Power 73
Drive HECK
Transmission MECH
Colour ZINNOBERROT (138)
Upholstery (0274)
Prod.date 1988-11-17

S199A AUSSTATTUNG BLEIHALTIGER KRAFTSTOFF without catalytic converter
S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Headlight wipe/wash/Intensive cleaning
S820 Nordland-Ausfuehrung
S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling
S860A SEITLICHE BLINKLEUCHTEN VORN Additional turn indicator lamp
S925A VERSANDSCHUTZPAKET Transport protection package
S958 Interne Kabelbaumauswertung


Seniks aga üks pilt kuulutusest :

Pilt



Olge vahvad,

Marko!

Autor:  Qu!7 [ 23.07.2012 23:03 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw E30 316i kupee 88'a SwitC

Praegu väga maasikas,
niikaua kuni värv korras ära mingi rulliga küll mässama hakka :D

Autor:  SwitC [ 23.07.2012 23:08 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw E30 316i kupee 88'a SwitC

Ei tule mingit rulliga värvimist. :)

Autor:  SwitC [ 23.08.2012 21:29 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw E30 316i kupee 88'a SwitC

Kirjutame ka vahelduseks juttu veidikene.Nimelt ära tuues ilmnes probleem, et kojamehed ei toimi.Vaatasime üle kaitsmed, kuid midagi kahtlast ei märganud.Lootsime siis, et ÄKKI ei saja vihma.Mis te arvate, kas sadas ? :mrgreen:

Koju jõudes sai siis hakatud viga tuvastama.Relee plõksus, kaitsmed terved, järelikult saab viga ainult ühes kohas olla: " Kojamehemootor!"
Kitkusin siis laiali ja ennäe.Harjad olematud.Kolmest harjast üks oli enamvähem, teistest oli alles vaid puru ja mootor haises kärsaka järgi.Selge, maha põlenud.Õnneks oli käepärast üks, sai vahetatud ära ja tööle ta hakkaski.Ei teadnudki, et mootoril ka mingi "0" punkt olemas on.Jälle targem!

Kliki pildile, et näha suuremat!

Pilt


Pilt

Kuna salongiventilaator tegi ka pulli või noh, ei töödanud, siis vaatasin seda ka.Toimis, kui akult otse voolu peale andsin.Oli õnneks eelmisest rullist alles üks reostaat, panin selle külge ja voilaaa, puhur töötab!
Kuid seda rõõmu polnud kauaks.Nüüd enam ei tööta.Ilmselt harjad otsas, kuid veel on suvi ja sellega väga kiiret pole. :mrgreen:

Mikromootorist ka üks pilt:

Pilt

Vasakul nurgas on Defa plokisoojenduse pistik.Siin maal on üle 90% autodest need küljes.Vähemalt talvel on hea.

Pilt

Täiesti normaalne, et see kantoss lõhki on!

Pilt

Salongist mõni pilt.

Pilt

Pilt

"Uus" salong on organiseeritud, tuleb ainult järgi minna.Tegemist siis originaal sportsisuga, mis on täpselt kupeele!

Pilt
Pilt

Ja üleüldine vaatepilt. 14" veljed + rehvid. :cool:

Pilt

Pilt

Pilt

Sai veel alustatud pidurite värskendamisega, kuna 3 aastat seinud autol ilmselt midagi head oodata ja loota pole.Juhipoolega sai kiirelt hakkama.Natukene nökerdamist ja sain kätte nii ketta, klotsid.Liikuma sain ka kolbi, kuid tundub, et see ei taha hästi lõppeda.Paremale poole vaatan kuskilt miskit asemele, sest kolb on täiesti kinni.Ei aidanud "kurjad" sõnad, ei aidanud haamer ega ka kruustangid.Seega, sellega on jokk! Kuusakoski kaup, saavad õnnelikuks.

Vähemalt on "õige" kruviga ketas kinnitatud.Nägin kurja vaeva, et see kurivaim sealt kätte saada!

Pilt

Värskem välimus ja ilmselt saab pidama ka ? :roll:

Pilt

Nende klotsidega ilmselt poleks pidurdanud, kuigi 400km pidasid vastu. :mrgreen:

Pilt

Nädalavahetusel oli sutsukene igav.Mõtlesin, et lakun teda veidikene.Kuna värvipind on nagunii nagu on, siis proovisin omal käel poleerimist.Sai parem, kuid sellise värviga ideaalset on võimatu saada.Aga eks pildid räägivad enda eest. :)

Algus:

Pilt

Vahepeal:

Pilt

Lõpp:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Ja täna siis sai tehtud ära tellimus.Peaks paari nädala jooksul kätte saama ka jupid.On veel ühtteist puudu, kuid need jõuab vaikselt ära tellida.Nüüd otsin kohta, kus saaks ära vahetada mõlemad karbid täielikult, teha uued ja tugevdatud tungikohad, vahetada ära tagumised tiivakaared ja pagasnikus nii tungi koht, kui ka panipaik.Paari kohas põhjas vaja ka asi kriitilise pilguga üle vaadata.

Vasak õõts: 10523 01 - 1tk
Parem õõts: 10524 01 - 1tk
Õõtsa puksid: 10546 01 - 2tk
Kondid: 10575 02 - 2tk
Stab. puksid - 13135 01 - 2tk
Tag. silla puksid: - 10639 01 - 2tk
Tag. õõtsa puksid: - 10644 01 - 4tk
Ülemised amordi tugilaagrid: 10669 01 - 2tk
Tag. amordid: 27-974-F - 2tk
Esim. tugilaagrid: 10573 01 - 2tk
Rooliotsad: 10582 01 - 2tk

Kisub suuremat sorti remondiks. :D

Selleks korraks kõik! Uuel korral, uue hoo ja piltidega! :)

Autor:  McRicco [ 23.08.2012 21:55 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw E30 316i kupee 88'a SwitC

Ära siis ennast lõhki remondi :D

Autor:  SwitC [ 07.09.2012 21:39 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw E30 316i kupee 88'a SwitC

Täna läksid peale uued küünlad, uus ECU andur ja temp. andur ning avastasin, et tühikäigumootor oli "pisut" vigane.Ehk siis peaks olema ta kinnises asendis tühikäigul, kuid ei olnud.Mõtlesin ja uurisin ja avastasin, et seal küljepeal on reguleerkruvi, millega saab siis seda klappi seal sees reguleerida.Sai see paika, käib tuduvalt paremini. :mrgreen:
Aga nüüd oleks vaja leida küünlajuhtmed kuskilt.Nimelt igalt poolt pakutakse mulle ilma (detonatsiooniandurita ?) juhtmeid, kuid mul vaja sellist, kus see andur on küljes.Nimelt siis neljanda silindri piibujuhtme küljes on selline asi nagu allolevalt pildilt näha võib.See pistikuga kaabel.
On see det. andur või on miskit muud ? Ja kui palju ta mõjutab mootori tööd, sest et puterdab ikka või noh, nagu jätaks vahele.Jube keeruline seletada läbi interneti tema emotsioone.

Pilt

Hetkel sain ka pakkumise keretöödele.Ootan ühte veel ja siis otsustan, mis ja kus ja kui palju. :)

Autor:  Killer666 [ 07.09.2012 21:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw E30 316i kupee 88'a SwitC

Ma kulutan oma suu ära selle jutu peale , aga e30 kupeed ei ole kunagi toodetud . See on kaheukseline sedaan.

Autor:  diskosaurus [ 08.09.2012 17:14 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw E30 316i kupee 88'a SwitC

2 ust ja pakiruum sõitjateruumist eraldi on siiski kupee.

Autor:  EnricoN [ 08.09.2012 17:33 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw E30 316i kupee 88'a SwitC

killer666 kirjutas:
Ma kulutan oma suu ära selle jutu peale , aga e30 kupeed ei ole kunagi toodetud . See on kaheukseline sedaan.

Tegelikult ju siiski kupee

Autor:  Iff [ 09.09.2012 02:18 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw E30 316i kupee 88'a SwitC

Tegelt on ikkagi 2ukseline sedaan

Autor:  DeLaBig [ 09.09.2012 02:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw E30 316i kupee 88'a SwitC

Elame Eestis, seega kupee, nagu ka paberites kirjas. Siis kõik õige?

Saksas jah, lahterdatud keretüüpe veidi rohkem, seal siis 2d sedan. Meid ei tohiks see huvitada, mis nemad arvavad või kirjutavad.

Autor:  Dinks [ 09.09.2012 10:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw E30 316i kupee 88'a SwitC

Nägin just ükspäev su vana Touringut linnas. Eks see E30 on sõltuvust tekitav auto. :)

Autor:  GTA [ 09.09.2012 11:32 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw E30 316i kupee 88'a SwitC

DeLaBig kirjutas:
Elame Eestis, seega kupee, nagu ka paberites kirjas. Siis kõik õige?

Saksas jah, lahterdatud keretüüpe veidi rohkem, seal siis 2d sedan. Meid ei tohiks see huvitada, mis nemad arvavad või kirjutavad.


Eesti ARK pole küll mingi näitaja... nad suudavad ilma KAT-ita rullidele passi kati sisse kirjutada, 325iX mudelitele ainult 325i tähiseks kirjutada, isegi 525TDI passi olen näinud. See, et veel keretüüpide maailmas orienteeruda suudaks, on ilmselgelt palju tahetud.

Reaalselt olen ka seda meelt, et ta tglt 2-ukseline sedaan on. Aga noh, maitse asi. Omanik on siiski pealkirja selle ilusti emakeeles kirjutanud, mitte kupe, cupee, coupee või muid sõnavärdjaid, mis siin vahel silma hakkab.

Auto on muidu aus, aga küsimus on ka: ma olen ise brilliantrot värviga hädas praegu, tahaks siis tagasisidet, kui kaua see poleerimistulemus ilus kestab? Pole masinaga kallale läinud aga toonivate vahade ja poleervahade tulemus ei kesta üle nädala... :)

Autor:  McRicco [ 09.09.2012 12:11 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw E30 316i kupee 88'a SwitC

vahad on pededele...korralik poleer kestab tüki kauem.

Autor:  cobra [ 09.09.2012 12:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Bmw E30 316i kupee 88'a SwitC

Sarnane auto seisab tatarisuo kõrval, mõtlesin et äkki sinu oma :) Siis julgeks juttugi ajama tulla :P

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/