Teeks siis ka esimese elu sr postituse müütide kummutamiseks
XJ81 pidamise kohta, küünlad on kõige väiksem mure, kuigi nende vahetus saab "lõbus" olema. Õli läheb vähemalt 5.3 mootorisse 11.2l, 6l vist on sama, vahe kolvikäigus, juhtimises ja väiksemates asjades. Õliks peab olema võhemalt xW50, soovitatav xW60, arvuta ise palju hea õliga õlivahetus maksab. Aga sellise pidamisel polegi mõtet neid numbreid täpselt arvutada, selliseid asju ei panegi tähele.
Võrrelda on seda õige E32 750-ga.
6L Jaguar on 750 kõrval sportlik, kuigi roolitunnetus saab laita.
Läheb paremini edasi ja õgib rohkem kütust.
Jaguari 3.2 ja 4.0 mootoritega pole midagi võrrelda, hoopis tõsisem asi on 6.0
5.3 kolmekäigulise kasti ja hullumeelse 2.88 ülekandega võib kuni 100-ni kuuepütise AJ6-ga võistelda, aga üle selle pole poolikuga enam suurt midagi teha.
Jaguari raud on üldiselt tugevam kui BMW-l (5l bemmi nukad koos kõige muuga).
Jaguar kasutab otse nuka all tõukurit mille all reguleerseib, lihtne ja toimib, aga kui reguleerida on vaja siis on see suur töö, millele ei aita just kaasa ametlikult tehase antud klapivahede valed andmed. Ühtegi kulunud nukkvõlli pole mina kunagi näinud.
Kaane valu on parema tehnoloogiaga (sama mis Cosworthi legendid) kui BMW-l, pragusid ei teki kunagi, kõvera saab jälle sirgeks lihvida ja neid saab ka keevitada.
Aga... klapipesad on vale istuga alumiiniumis ja kuuma saades kukuvad need alla.
Seda on Eestis ainult mõnel üksikul autol juhtunud, kui surnud hüdrotõukuriga sarnane tiks sees on ja kohe seisma jätta siis pääseb suht lihtsalt. Kaanetihend on tehasest metall.
Alumises otsas kuluvad kõigepealt õlirõngad, vahest harva on õlikulu on tekkinud juba 150tkm juures. Samas ühel minu 250tkm sõitnud v12-l pole häda midagi.
Tegelikult kuluvad ka erineva laiusega raamsaaled, aga kui õlirõhk ok siis pole eriti põhjust muretseda.
Seguklapid on mehhaanilised, aga näiteks pihusti juhtmestikul on vale kuumataluvusega isolatsioon, mis kipub neid autosid süütama. Sama teeb ka Marelli süütesüsteem ja vanad bensuvoolikud. Nendest asjadest ka põhiliselt inimeste hirm 6l ees. Alati on vanal autol ka kindlad surnud muud mootorijuhtimise detailid. Sellise seisnud auto puhul tuleks kulutada umbes 25k ja kõiki neid hädasid annab vältida, vastasel juhul lahvatab selline 4a seisnud auto üsna tõenäoliselt leekidesse.
Kast on GM4L80, raske ja loll nagu lauajalg, kahjuks eriti ei lagune, muidu saaks nad rahulikult tiiki uputada. Kui laguneb siis remont ja uus kast polegi nii hirmus odavad kuna sama kast on usa farmeriautodel all ja nemad maksavad raha nende asjade eest.
Bmw kasutas ainsana V12 otsas ZF 4HP24 kasti, mis on nõrgavõitu kuid oma aja kohta toimiv, Jaguaril jäi see ainult poolmootori lõbuks.
Differ on Jaguaril tugev ja V12-l alati lukuga. Eelmisel põlvkonnal oli see täiesti purunematu, kuid XJ81-l on pooltelje poolsed välimised laagrid nõrgemad. Vahetus pole midagi hullu ja tihti neid vaja pole.
Sildades pole midagi kallist ja keerulist, ainult tagumise nivoovedrustusega võib probleeme olla. Tükid pole kallid ja sinna saab ka kuivi amorte.
Väsinud roolilati eest tuleb mingit raha välja käia.
Kere on küll osaliselt tsingitud kuid ega nad soola ei kannata ja hakkavad ikka ussitama.
Avariid ei tasu teha, stangede ja plekkide eest küsitakse arvestatavat raha.
vr@jagnet.eetäna 30km aj6-ga ja 50km v12-ga ja tekkis tahtmine poolik prügimäele viia

Soovitan ka seda TopGeari vaadata
http://www.streetfire.net/video/top-gea ... 282412.htmJa kui head poolklassika v12 tahetakse siis tuleks hoopis pidevalt 12-ga käiv mersu osta
