Omanud c4 2007 2.0 exclusive. Sõita sain läbi 3,5 aasta jooksul ca 70000 km. Selle aja jooksul garantii korras sai vahetatud esimesed stabika kondid veermikust. Samuti iga kord üritati oma kohale tagasi toppida tagumiste amortide läbilöögikumme, mis aga varsti jälle alla kukkusid. Lisaks vahetati garantii korras plokikaanetihend ja jahutusüsteemis veel mingi kummirõngas, kuna algusest peale oli jahutussüsteemis väike leke. Peale vahetust probleem kadus. Kütusekulu oli keskmine talvel 8,2 ja suvel 7,8 (2 l mootor ikkagi). Mis veel meelde tuleb, ah jah, raadio otsustas plaate mitte välja anda ja raadio kohal olev laegas ei soovinud kinni jääda või lahti tulla. Kõik need asjad tehti garantii korras. Peale garantiid aga lõpetas lepingu istmesoojendus, mille remondi hind oli suurusjärk 8000 eeki (saab vahetada ainult kogu istmepatja, kuna riile liimitud ja element patja valatud). Muus osas - istmed on räme pehmed, käigukang vedel, harjumist vajavad näidikud (4 ekraani kogu krempli peale). Fikseeritud rooli keskosa mulle meeldis, nupud olid alati kindlas kohas). Esimesed poritiivad kõigil plastist. Plussid - roostet ei mingisugust (vanemate 4 aastat vanalt leiti peale 4 aasatat midagi mootoriruumist ja tehakse garantii korras ära). Muidu auto meeldis ja kommentaarid istme ja käigukangi kohta võib nentida tagantjärgi võrreldes uue masinaga. Pagass focusest tiba väiksem aga samas varuratta koobas piisavalt suur, et sinna saab ära mahutada üldist paska mis kaasa veereb (tõkiskingad, ohukolmnurk jne). Elektroonika vigu esines (näiteks abs tuli peale lombist läbisõitmist), kuid kõik lahenesid lihtsalt - süüde välja ja uuesti sisse ja probleem kadunud. Mis sidruni juures jubedalt meeldis oli teenindus. Alati tehti meeldetuletusi, kui hakkas kätte jõudma hoolds jne. Kahjuks ühel möödasõidul eelmine talv ei keeranud masin enam üle keskvalli tagasi ja nii ma lisaks oma masinale ühe Honda ära tuunisin. Sidrun läks mahakandmisele.
Nüüd oman 2006 2,0 ghia fookust. Nagu ütlesin, istmed on mõnusamad, käigukang on konkreetne. Vedrustus tiba jäigem jne. Rooste - kuna ei ostnud uuena, siis võib viga olla selles, et eelmine omanik lasi palju kruusa, aga igatahes sügisel sai värvitud 3 koopaserva. Neljas oli vahetult enne ostu värvitud. Sidrunist igatsen MP3 makki ja nagu mainisin pagassis panipaiku. Kütusekulu suht sama aga fordi paak on väiksem. Lisaks värvile on läbi ussitanud tagumise luugi lüliti, avaneb ainult puldist. Suviti ka väike jama signaga, päikeselistel palavatel päevadel hakkab lambist karjuma. Ja siis teenindus- enne ostu sai nende juures tehtud taustakontrolli. Kõik pidavat olema ok. Tegelikkuses selgus, et keregarantii ei kehti. Sildadele suudeti teha pakkumine 1200 eur suuruses, kusjuures pakkumise tegemisel võeti aluseks vana pakkumine eelmisest hooldusest ja unustati kuupäev vahetamata, st enamik silla juppide perses olekut teati juba siis, kui päringut tegin. Mis kõige meeldivam, tegelikkuses vajasid tuttava meistrimehe ja ka ülevaatuse põhjal vahetust ainult rattalaager. Mingi varras tagasillast soovitati vahetada kevadel enne suverehve. Seega hooldusraamatu jaoks käin seal hooldusi tegemas, muud asjad aga mujal.
Kumba võtta - mõlemal on plusse ja miinuseid, kui jamad välja jätta, siis Focus tundub olema vast natuke tugevam tükk. Samas mind üllatas sidrun positiivselt, enne oli suhtumine tüüpiline - prantsuse pask. Oleks uus c4 olnud väljas juba siis, kui avarii tegin, oleks võibolla isegi edasi liisingut orjanud. Uus focus aga on minumeelest sigakole. Ah jah, kojamehed on fordil tunduvalt odavamad, kuna sinna lähevad universaalsed, mitte margikohased.
Edit: Kuna juttu turvatoolist, siis näiteks sidrunil saab kaassõitja turvapatja välja lülitada ja isofix oli minu masinal standardis. Focusel pole kumbagi võimalust.
|