Räägiks natukene E46 318'st, M43 1,9l mootoriga variandist.
Masinal üsna tagasihoidliku seadega vanamoodne 8 klapilise peaga, 1,9l töömahuga 4 silindriline bensiinimootor. Pigistab headel päevadel välja 87kW ja 180Nm, samas kahjuks eriti pöördepill ei ole ja uhab edasi väiksema entusiasmiga kui R6'ed, aga üritab olla kiirendades sama ühtlane (eks bemmimehed teavad millest jutt..). Väga ebabemmilik valik, aga tehniliselt töesti üks lollikindlamaid E46 mudelivalikus. Samuti puuduvad R6 mudelitele omased tüüpvead, nagu tagasilla kere küljest eraldumine, mured muutuva klapiajami Vanosega jne. Pöhiprobleemiks on "vana hea" öhukululugeja, mis vist peaaegu igal selle mootoriga isendil vähemalt korra on vahetatud või vahetamist varsti vajab. Tavaline väljund on, kui kiirendades tekivad lühikesed nö. möttepausid, mille jooksul auto gaasipedaalile ei allu ega pöördesse ei lähe. Bemmile omaselt seedib reeglina ainult originaalvaruosa andureid. Väga palju on näiteid tuua, kus teise tootja tutikas andur lihtsalt ei tööta vöi sureb möne kuuga. Öhukululugeja originaalosa maksumus on umbes 300 EUR, samas on vöimalik seda andurit osta ka hea kvaliteediga b-osa, mis imekombel ka töötab ja maksab seejuures vähem kui poole originaalosa hinnast. Probleemseks vöivad osutuda ka nuka-/-väntvölli asendiandurid ja loomulikult lambdad. Veermik on sarnane E36 kasutatule, kui enamasti alumiiniumist toodetud. Esimeste öötsade šarniire eraldi vahetada ei saa, ainult uue öötsaga. Mönedel b-osa öötsadel on ka pressitavad šarniirid. Eriti palju probleeme ei ole, Tallinnas liigeldes ikka asjad kuluvad/purunevad. Lemfjörderi esimene ööts oli vist miski 120EUR/tk. Taolist esisillaprobleemi nagu Audil, sellel mudelil ei ole. Peaaegu köikidel on roolilatis väike loks. Tehasest tulnud viga, mis ohtlik ei ole ja kipun arvama, et suur osa juhtidest isegi ei saa sellest aru. Juhitavus on väga lihtne ja loogiline, öige autotunnetus tekib kiiresti. Selle klassi auto kohta on ka salongimüra üsna talutaval tasemel ja olles ise selle auto salongi ka natuke osandanud, vöin öelda, et heliisolatsiooniga on bayeritehas vaeva näinud. Normaalse varustusega 318't leida Eesti turul on peaaegu vöimatu. Mul vist enam-vähem joppas. Suurema valiku leiad Leedust/Saksamaalt - pole mötet hüsteeriliselt karta neid Lääne-Euro autosid. Lihtsalt on möned kindlad asjad, mida uurida tuleb. Neid teemasid leiad igaltpoolt foorumitest. Turvapatju peaks olema 6 tükki, mis on üpris eeskujulik selle klassi ja vanusega auto jaoks. Vanematel mudelitel hoiab talvistel teedel olukorra kontrolli all ASC, ehk algne stabiilsuskontroll. Hilisematel mudelitel on hoolega täiustatud variant DSC. Salongiruumi üleliia palju ei ole, kuid kui esiistmetel üleliia ei laiuta siis phmts mahub tagaistmele ka 2 täiskasvanud inimest enam-vähem normaalselt istuma. Pöhiliselt tapab tagumist jalaruumi bemmi madala istumisasendiga esiistmete olematu istmepöhja alune "varbaruum". Kolmekesi mahuvad taha ainult väiksed lapsed. pagasiruumi laadimisava on kitsas ja pagasiruum ise vördlemisi lai, aga madal. Kered on reeglina heas korras ja eriti ei roosteta. Suuremad rebased on pöhjustatud töenäoliselt avariist. Kui plekid tekivad siis uste alumistesse nurkadesse ning taga- ja kapotiluugi servadele. Üldiselt kütusekulu poolest ökoautoga kindlasti tegemist ei ole, kuid vörreldes ülalpidamiskulusid R6 mudelitega on vahe rahakotile märgatav. Reaalne ainult Tallinnas söites kulu '98 sedaankere ja manuaalkastiga 318'l on tuimalt 10-11l/100km peale - rääkigu see pardakompuuter mida iganes. (mul näitab näiteks 9,3-9,5 aga reaalne kulu on körgem.) Maanteekiirusel on pöörded seal 3000 peal ja ega sealtki pole vöimalik teab mis ökonoomsust oodata. Möni suurema töömahuga mudel on pikkade maanteeotsade jaoks töenäoliselt parem.
Rohkem ei viitsi, terv.
_________________ E46
|