jarxz kirjutas:
Mul on Fiestal all 16" originaal ST velg 195/45 rehvidega ja kolme aasta jooksul pole ühtegi veermiku osa vahetanud ja pole ka veel märku hakkanud andma, et miski kulunud oleks. Mul ei ole ST vedrustus ja sõidumugavus on täitsa hea ja ei ole kuskilt otsast jäik, täpselt paras on.
Seda ma ütlesingi, et 17" hakkab veermiku pihta. Mul kogemus lisaks enda autole veel ühe Soomes elava STga - 50 000 km soome teid tappis suure veljega tagumised rattalaagrid ning sharniirid-rooliotsad tahtsid ka vahetust. 60 000 km hiljem on üks sharniir jälle läbi ja üks rattalaager. See auto sõidab nii talvel kui suvel originaalse 17" veljega (mis ka siin ülevalpool pildil on). Ja see ei ole ainult konkreetse isendi viga, inglismaal (kus 17" on standard), räägitakse ka aktiivselt kasutatavate autode puhul samadest muredest. Samas jupid on odavad, seega väga vahet pole.
16" velg veermiku pihta kuidagi ei hakka ja veermik üldiselt kestab kenasti - minu auto on tänaseks 105 000 km sõitnud, sellest enamuse Tallinnas ning vahetatud on üks rattalaager ja üks tagumine amort, see ka omal süül. Muu kõik alles tehasest ja tihe. Aga koos ST omade (jäikade) vedrudega hakkavad halvad teed kere pihta. Seda tahtsin öelda. Ja 17" veljega tulid salonginaginad palju rutem. STl on esimesed uksed väga suured ja rasked ning need hakkavad esimesena nagistama, kui väga palju suure velje ja jäiga veermikuga halbasid teid kolistada. Hiljem tuleb armatuurlaud juurde. Aga see pole ju midagi uut, iga auto puhul tähendab suur velg ja madal/jäik vedru kere surma. ST ja tavafiesta vedrustuse vahe on ikka mäekõrgune. ST on väga (liiga) jäik tavakasutuseks tallinna teedel; tavalise fiestaga neid salonginaginaid ja muid muresid ei tekkinud. Kujutan ette, et tavafiesta vedrustus ST all töötab ilmselt väga hästi, sest kui palju sa ikka reaalselt seda jäika ja sportlikku juhitavust vajad. Ma vahepeal isegi otsisin kedagi, kes oleks nõus ära vahetama minuga püstakud - tavafiesta ST vastu
