Streetrace.Org
http://www.streetrace.org/foorum/

Vastupidav ja ökonoomne pill kuni 4000€
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=52&t=148717
2. leht 4-st

Autor:  dellu [ 14.10.2015 16:55 ]
Teema pealkiri:  Re: Vastupidav ja ökonoomne pill kuni 4000€

Kuidas ei ole siis? Diisli postihind on ju mitu aastat juba odavam olnud kui bens. Euroopas on disla ja bensu vahe enamasti veel suurem. Saksas näiteks disla kuskil 1.1 ja bens 1.4/1.5. Millised need 10 sekundi väiksed punnid on muidu? Kuivõrd räägime siin 4000 eur autodest võtsin suvaliselt aluseks Golf V. Bensukad 1.4 - 14.7, 1.6 - 11.4, 1.6 16V - 10.8, 2.0 - 8.8s - aga see on juba 110kw ja tahab linnas 11liitrit jooki ka saada. Turbokad jätsin siinjuures meelega välja, et dislade korral sa pidasid seda lagunevaks detailiks. Viimast sõidukit nüüd ilmselt 4000 ei pruugi saada ka muidugi anyway.
Võttes nüüd kõrvale disla 2.0 103kw, siis see saavutab 9.3 sekundiga, aga võtab seejuures linnas 6.9/100le. Teoorias on vahe 4/100le. Kui nüüd arvestame, et ilmselt umbes 10 000 sõidab tavaline Eestlane ikka linnas ära aastas (minul kuskil 15000 aasta, millest enamus linna ja seda on veel vähe). Siis ainuüksi selle pealt tuleb juba vahe 400 eurot disla kasuks (ei arvestanud kütuse hindadevahet, seega vahe tegelt kopikas suurem). Siin aga ei tasu unustada, et sportliku sõidustiiliga on vahe ilmselgelt suurem, sest disla vääne on juba alt kasutatav, bensuka mees peab palju rohkem punnitama ja kõrgem pöörde on loomulikult kohe ka kütusetsekil näha. 400 euro eest võid neid turbosid iga aasta vahetada, vähemalt taastatud turbo umbes sama vanale autole sain mina Saksast äkki 250 euroga või miskit sellist. No see kasutatud pihustid jne on loomulikult küsimuse koht, aga kasutatuna jällegi võib vabalt palgapäevast palgapäevani sõita nagu sa ise ütlesin. Selle sama B5.5 1.9TDI omad on ilmselt terve sats nii 250 euri kasutatult. Mina ei tea, aga mul on nende bensukatega viimasel ajal kordi rohkem jamasid olnud kui disladega, nendega sisuliselt probleemid puudunud. Küll on süütepoolid, küll on pihustid tuksis jne, küünlaid/küünlajuhtmeid jne olen ka pidevalt vahetanud jne.
Eks igaüks ostku seda mis meeldib, aga see dislade mahategemine lühikeste otste valguses on tõesti naljakas. Mul mitu sõpra olid ka suured dislavastased (k.a ma ise), aga nüüd on kõik traktoristid. Mina oma esimese disla ostsin müügiks kunagi, aga kui avastasin selle mõnusa väände alumises otsas, siis peagi sõitsin hoopis müügiautoga igapäevaselt ja enda auto seisis parklas ja nii tuli neid veelgi. Selle peale juba järgmine sõber oma 25/100le linnakuluga maasturiga juba rentis minult dislat igapäevasõitudeks ja nüüd juba mitmes disla tal, samuti teine sõber hakkas peale minu autodega sõitmist dislasid vaatama jne. Nn auto valijale kohe dislat maha teha on natuke naljakas.

Autor:  tomcraft [ 14.10.2015 19:00 ]
Teema pealkiri:  Re: Vastupidav ja ökonoomne pill kuni 4000€

Ma tean, et Sa oled paadund disla fänn ja kui sul ainult bensukad kätte lagunenud ja diislid käivad kui prillikivid, siis oled erand, kes kinnitab reeglit. Löö Volkari, Audi vms "igkestvate" diislite klubi lahti ja siis võrdluseks vaata mõne japsi foorumit. Saan aru, et paljud on ise õlinäpud ja sellevõrra on ilmselt mingit 1.9 diislit soodsam pidada, kuna remondiks vaja minevaid juppe vedeleb põõsaall ka ja kasutatud peast ei maksa kottigi. See 250 euri taastatud turbo tundub natukene ulmevaldkond (loe: joppamine, kui standard). 1.9 golfi taastatud turbsi eest kysiti 4 aastat tagasi Riias 550 euri ja kasutatud oma eest lammaris 350 euri (läbisõit jmt teadmata). Võimalik, et vahepeal hinnad langenud, aga vaevalt et 50%. Muidugi neid turbosid oli ka vist erinevate koodidega, vb mul oli mingi värdjas ja sul oli vaja mingit lebomalt saada olevat tigu. Mingite küünlajuhtmete vahetus, süüteboolid, pihustid jne vead on benakal samuti pigem ulmevaldkond (pole ühelgi autol veel nendega probleeme olnd, ausalt öeldes ei olegi bensukatega ühtegi probleemi olnd mootori poolelt siis). Terve set pihusteid 250 euri? Tundub ka jällegi natukene optimistlik, arvestades et Honda Accordi kasutatud pihusti eest küsiti 150 euri tk. Muidugi noh, need Sinu pakutud hinnad vist on ka osalt Ebayst või jumal teab kust? Ehk siis senikaua seisab auto aianurgas, kui see on sobiv variant siis kindlasti annab nii mõnegi jupi kuskilt maailmaotsast kohati isegi kordades soodsamalt sebida aga kõik võtab aega, ja alati pole võimalik oodata nädalaid mingit junni. Aga jah, niipalju, kui mul neid pille olnud on, siis kokkuvõtvalt võib öelda, et tahad sõita osta japs ja kõik. Võib küll iniseda nii müra summutuse, kui rooste pärast, aga teisalt jällegi on need autod kõige vähem raha lõppude lõpuks nõudnud, midagi pole teha (infoks ka, et ise remondiga ei tegele ja sõidan hooldusest hoolduseni, või kui midagi märku annab, siis reageerin varem). Boonuasena läheb bens ka normaalselt soojaks (4k pilli peal töötav webasto on ilmselt haruldus), normaalse varustustasemega isendeid on reeglina kordades rohkem kui sakslastel ja roostet sees istudes ei näe :)


Aga et tühipaljas jutt poleks, ja võttes arvesse teemaalgataja soovi, et mnt. 6l, siis kahjuks suurem osa selle hinnaklassi bensukaid ei klassifitseeru, seega tuleb diislite juurde siiski tulla, ehk Honda Accord? Miinusena diislit sai ainult manuaali, aga kütti ei võta (mnt. 4,...)ja omal ajal oli hinnatud maailma parimaks diisel mootoriks. Tyypvigadest kollektor, aga suure tõenäosusega vahetati garantii korras välja (uus 150€). Muid tüüpvigu ei esine, mootor ketiga ka. Konditsioneer oli standardis, lisaks igast muud el vidinad jne. Boonuseks veel, et võrreldes Fabiaga on tegu suure autoga, ehk siis maanteed kindlasti mõnusam kulgeda :)

Autor:  delta [ 14.10.2015 19:12 ]
Teema pealkiri:  Re: Vastupidav ja ökonoomne pill kuni 4000€

Vaatasin üle Passat B5.5, 1.9 96kw ja ühe Golf 5 2.0 103kw ja on üsna selge, et Eestis müüakse selliseid diisleid kui on viga küljes või parasjagu hakkab minema (selles hinnaskaalas), pealegi on ju läbisõidud enamasti ka suuremad (kas see ka odomeetril kajastub on omaette teema).
Heas korras diislit ei saa loota selle eelarve korral (maks 10a, 3000-4000€). Volvo V70 ei saa selle raha eest, vana ei sobi ning nähes mismoodi taolises vanuses Volvod raha nõuavad (V70, V50, XC90 samast ajastust, nii 2.4d kui 2.5turbo) siis teevad kohati Audidele, MB-dele silmad ette ülalpidamiskuludega.
Passatil tagaluuk roostes ja värviparandustega, sama ka ustel ja rattakoobastel, kuulutuse pildilt aru ei saanud, sidur võttis täiesti ülevalt. Golf 5 puhul oli peale käivitamist selline madala tooniga müdin või kolin juures, mis viitas hooratta ja siduri vahetamise vajadusele. Müüja käes (keskealine vene mees) oli auto olnud ca poolteist aastat, väga kidakeelne, peale õlivahetuse midagi ei olnud teinud, nii et selge et kõik edasi lükatud tööd saab teha järgmine omanik. Seetõttu väga VW poole ei tõmba, et pelgalt märgi või ebamäärase prestiiži pärast sellist osta. Diisel on Eestis vaid mõne sendi odavam (praegu näiteks 1 senti), see mis hind Saksas ei puutu teemasse.
Kuna töölesõit on ca 7km siis ilma eelsoojenduseta või lisapuhurita diisel ei suuda salongi kütta, talvel oleks tüütu müts peas, kindad käes sõita. Sõites peamiselt linnas lühemaid otsi, pole mõtet nii väga diislit soetada, see raha mis kütusesäästu arvelt alles jääb, läheb pihustite või turbo remondi näol ringiga rahakotist välja. Kui vaadata mis on sellise auto (ca 10a vana kasutatud diisli) püsikulud, siis ökonoomsem mootor ei anna mingit garantiid et 3aasta või 60 000km lõikes oleks see tegelikult tasuvam. See argument, et oleks norm iga aasta turbot vahetada on ju kergelt nõrk, selle säästu arvelt, siis on ju vahe ikka nullis aga vahepeal pead ilma autota olema ja laguneda võib ka kõrgsurvepump või kahemassiline hooratas, see pole enam 400€ lugu :D
Kahte Mazda 6-te käisin vaatamas, sõita mugav ja autot saab sama raha eest rohkem kui Focuse puhul, konkreetselt too 2005.aasta 6 oli selline, et peale katuse polnud ühtegi detaili, kus poleks olnud roostet: karbid, ukseääred, tagarattakoopad, kapott, tagaluuk. Seega tuleb kas 6 facelift mudel või mõni muu.

Autor:  dellu [ 14.10.2015 19:17 ]
Teema pealkiri:  Re: Vastupidav ja ökonoomne pill kuni 4000€

Ei ole need pihusti hinnad laest võetud. Mul on juppideks läinud 4 x Passat B5.5 ja üks 85kw PD pihustitega, üldiselt lähevad ära nii 60 eurot tükk, komplekti puhul tingitakse pigem odavamaks, aga komplektis on vist ainult ühel läinud, pigem tüki kaupa. Ilmselt võib loomulikult 200tk ka küsida, aga siis jäädki müüma. Neid 85kw omasid müüsin vist ka oma aasta jagu.
Turbo kohalt, seda mäletasin jah natuke valesti. 350 oli siiski see taastatud turbo ja vastupidi kõige värdjam versioon oli, ehk 1.9 110kw diisel Bora/G4/Leoni pealt. Seda mootorit on suht vähe, seega pole ka turbo väga levinud ja ühegi teise mootoriga sama ta ei ole. Iseenesest kui vana oleks talle tagasi saanud, oleks mingi 60 eurot veel tagastatud, aga Eestist saatmine pointless, nii raske asja kulu suht sama palju. Saksas küll jah käisin ise järgi, kuna olin niikuinii Saksas samal ajal ja jäi sisuliselt teepeale kodu poole liikudes.
Romula turbo 350 tundub jällegi overkill, Passat B5.5 puhul ei olda isegi 150 eurot nõus maksma ja kaubeldakse alla, kuigi enamasti mõne ostja ikka leiab. Võimalik tõesti, et populaarsemal mudelil on juppide saadavus palju parem ja siis see lööb hinna nii maha.
Võimalik tõesti, et probleemid on mul just bensukatel sattunud, aga näiteks VR6 mootoril on juba mitmes süütepool (coilpack - mille hinnad 200+ vähegi korralikumal tootjal). Ok viimati oli küljes küll kasutatu, sest ostetud uue suutsin ma vahepeal ära kaotada (kuna viga ei kadunud, siis läks külge vahepeal soetatud kasutatu testiks). Samahästi võiks öelda, et löö foorum lahti ja vaata palju seal räägitakse VR6 süütepooli (õigemini siis coilpacki) probleemidest. Nimelt ei talu need väga kuuma. Küünlajuhtmed/küünlad on ühel bensukal põhjustanud jõhkrat mootori puterdamist, uued peale ja elu oli ilus. Pihusti vea tõttu seisis mul üks teine bensuka projektikas mitu aastat maja ees kuni ma ta sügisel nüüd remonti viisin. No lihtsalt ei käinud see auto ühestki otsast, jagajaid ja küünlaid jne kõike olin juba vahetanud. Õnneks küll nii mõnigi asi oli endal riiulist võtta.

Autor:  dellu [ 14.10.2015 19:29 ]
Teema pealkiri:  Re: Vastupidav ja ökonoomne pill kuni 4000€

Delta:
4000 euro eest leidsid ühe B5.5 millel kere roostes jne? Nalja teed. Nende algus on ju juba ammu 2000 kandis ja 4000ni on ju valik tohutu. Kiire päring auto24 andis, et 1.9 TDIsid on müügis 77tk. Kas sa tõesti tahad väita, et selles vahemikus ei leia sa ühtegi autot? No ei usu, see et esimeseks mingi nukra isendi valisid, on ilmselt ebaõnn. Ma olen 4tk neid maha müünud viimase pooleteise aasta jooksul ja kirjeldatud ukseääred on küll kõigil ideaalsed olnud. Esitiivad ja tagaluuk mäletamist mööda olid ka korras, ühel sedaanil küll vahetasin välja enne (aga noh seal oli vähe teine teema ka). Tagaluuk ja tiivad on jah teemas, aga kindlasti mitte kõigil. Minu omad olid kõik mingi 2006-7 kanti juba siia taritud. Ei tea muidugi, kas eelmised omanikud on raha sisse pannud või ei keretööde osas. Küll aga väita, et 4k ei leia korraliku B5.5 on jama.
G5 -s on tõesti vähe teine teema, see ilmselt 4k sisse väga hästi ei mahu, kuigi liigub ka neid. Hooratta vahetus 400sisse on nii ja naa. Mina eeltoodud 110kw-sele sain alla 500 kogu komlekti (hooratas, siduri ketas ja korv). Kuna mul olid kast ja mootor anyway maas (see tehnika elab täna hoopis ühel teisel kerel, mida tehas pole pannud :)), siis tegin selle investeeringu preventatiivselt ära, sest uuesti ei viitsiks maha võtta. Muidugi kui ise kätt külge ei pane, siis ilmselt töökoda tahab ka mõned sajad saada.

Autor:  ändi [ 14.10.2015 21:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Vastupidav ja ökonoomne pill kuni 4000€

Ei tasu lasta ennast diisli kütusekulust pimestada. Vanad dislad on oma millise läbisõiduga tiksuvad pommid. Kui endal remondikohta ja oskusi pole, siis on kindlalt muretum variant bensukas. Küünlajuhtmete ja küünlate vahetus on kordades odavam, kui pihustite vahetus.

Autor:  delta [ 14.10.2015 23:23 ]
Teema pealkiri:  Re: Vastupidav ja ökonoomne pill kuni 4000€

Mõtlesin et ei kirjuta enam siia aga ikkagi ei anna rahu.
Minu tingimus oli vanus kuni 10aastat, ja konkreetselt 3700€ sai Passati hinnalaeks (et oleks nn. reserv remonditöödeks), ja valik oli selline, 4 autot: http://tinyurl.com/o794ojz Konkreetselt nendest oli too isend, mis vajas keretööd ja värvimist.
Diislifännid jälgivad vaid kütusekulu ja rõhutavad seda, aga see pole reaalne km-läbimise hind pikas plaanis, üks 1000€ remont valemisse sisse ja hoopis teine pilt.
Kuna ise ei tööta autoremondi alal, siis ei saa nagu arvestada sellega et töö eest justkui ei maksagi ja jupid saan ka mingeid kanaleid pidi soodsamalt. Seega pole see praegu arvestatav argument, nagu ka kütusehindade vahe (mis juba üle aasta on sama 95-ga).
Töökaaslasel B6 Passat 2.0tdi, Forssi on viinud raha ikka omajagu vähema kui kahe aastaga, kiidab et hea sõita aga kõik need tüüpvead korda teha oli ikka üsna kallis, auto aga vananeb ja kaotab väärtust iga aastaga. VW on hea ja mugav auto, aga ise ostaks siis kunagi juba midagi uuemat.

Autor:  Inferno [ 14.10.2015 23:44 ]
Teema pealkiri:  Re: Vastupidav ja ökonoomne pill kuni 4000€

nojah. kuidas võtta.

2,5 tdi a8,mootoriga seonduva peale ilmselt 1k , 4a peale. Sest oli ilmselt keritud ka.

v40 1,9td volvo, 0 eur 2a peale, 0 viga mootoriga
xc90 2,4td volvo, 0 eur ja 0 viga mootoriga seoses. LS on 300 000 ja isegi õli ei tilgu kuskilt.
:arrow: teisest küljest pean bensukat paremaks,juba kasvõi vaiksema mootori pärast ja suurte bensukatega pole väände muret ka ;)

kui siin juba accordi valida anti siis ostagi see.
tegelt läheb valik väga väikeseks ,kui panna paika hind, mis kast, mis mootor, mis auto värv ja mis silla vedu,mis salong. eks ise otsusta ja tegele...

Mõne jaoks pole oluline aga reaalsuses on AUX sisendita makk üsna pask ja püsikata autod välistaks samuti. Ja neid asju pole vahest odav lahendada.

Autor:  .Alllllllllar. [ 14.10.2015 23:56 ]
Teema pealkiri:  Re: Vastupidav ja ökonoomne pill kuni 4000€

Tead mis, osta 1000euri eest Eesti ajalooga 2002 aasta väärt pill:
http://www.auto24.ee/used/2103756

Ülejäänud 3000€ eest võid kütet osta.

Autor:  Fluid [ 15.10.2015 07:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Vastupidav ja ökonoomne pill kuni 4000€

Mul on olnud mitmeid diiselautosid ja kõige rohkem oli jamamist E61 bemmiga. Esiteks ei olnud ta üldse nii öko kui arvasin aga OK see oli mu oma tegemata kodutöö. Siis tuli tegeleda enamus M57. mootori tüüpvigadega mis ajasid aasta kilomeetri hinna veel kõrgemaks. Siis ei meeldinud DPFile lühikesed sõidud ja see puhastas ennast sageli mille ajal oli kuttekulu veel suurem. Jah selle eemaldamine oleks ka olnud variant aga see oleks kilomeetri hinda ju veelgi kergitanud. Siis läks ta talvel aeglasemalt soojaks kui bensukad ja ma polegi oma lühikeste otstega mootorit soojaks saanud. Külmalt aga ka jälle küttekulu ju kõrgem. Diislimehed oma kütte arvetest kaugemale ei vaata ja kui siis sellest ainult rääkida, siis praegu on mul Audi A6 3.2FSI Quattro ja mu bensiiniarved on kuus ca 140-150€, diisel bemmiga olid 120-130€. Audi sisse pole aastaga peaaegu üldse remondiraha läinud. Muidugi ülejaanud diislid mis mul olnud on, on veidi muretumalt teeninud aga see bemm pani mind küll mõistma miks räägitakse et diisel ei sobi lühikeseks sõitudeks.

Autor:  trykmann [ 15.10.2015 09:04 ]
Teema pealkiri:  Re: Vastupidav ja ökonoomne pill kuni 4000€

Dellu unustab ära selle olulise detaili, et valdav enamus inimesi ei tegele autode remondiga ega oma oskusi ning teadmisi soodsate varuosade hankimiseks. Juhul kui auto remonditöökotta viia, siis pole need remondid enam üldse nii soodsad.

Endal on olnud nii mõlemat tüüpi mootoritega autosid(hetkel juhuse tahtel on diisel). Reaalsus on see, et sõiduautodel samal mudelil sama võimusega mootoritel on reaalne kütusekulude erinevus ~2 liitrit sajale km peale(erandina kuni 3).

Nagu varasemalt mainitud, siis diisli ökonoomsus tuleb alles siis välja, kui mootor on töösoe. Talvisel ajal lühikse otsi sõita, siis töösoojaks on mootorit üsna raske saada, mille tõttu pole see mootor üldsegi nii ökonoomne enam.

Diiselmootoriga autodel on palju eeliseid, kuid ei maksa neid üle kiita. Juhul kui läbisõidud ei ole eriti suured ning autode remondist ka teadmised ja kogemused puuduvad, tasub osta võimalikult muretu mainega bensiinimootoriga sõiduk. Reaalsuses on need odavamad diislid üsna lõpuni sõidetud, mille tõttu kogenematu inimene võib teadmatusest korraliku peavalu saada. Pigem kulutada ühes kuus 30€ rohkem kütuse peale, nautida talvel sooja autot ning muretumat elu.

Endal on diiselmootoriga Volvo, millega sõidan päris palju maanteel. Lühikeste linnasõitudega kerkib kütusekulu üsna kõrgeks, mille tõttu võiks vabalt ka bensiinimootoriga auto olla. Talvisel ajal hoolitseb mootori soojenemise eest õnneks mootori eelsoojendi.

Autor:  TDS [ 15.10.2015 09:14 ]
Teema pealkiri:  Re: Vastupidav ja ökonoomne pill kuni 4000€

Külma mootoriga võtab diisel tõesti rohkem, aga mitte rohkem kui sooja mootoriga bensiinikas. Nendest inimestest ma ei saa üldse aru, kes sõidavad nii vähe, et mootorgi ei lähe soojaks. Milleks üldse auto osta? See aeg kui aknaid sulatad jõuaks siis juba kondiauruga ka kohale.

Autor:  Fluid [ 15.10.2015 09:16 ]
Teema pealkiri:  Re: Vastupidav ja ökonoomne pill kuni 4000€

TDS kirjutas:
Külma mootoriga võtab diisel tõesti rohkem, aga mitte rohkem kui sooja mootoriga bensiinikas. Nendest inimestest ma ei saa üldse aru, kes sõidavad nii vähe, et mootorgi ei lähe soojaks. Milleks üldse auto osta? See aeg kui aknaid sulatad jõuaks siis juba kondiauruga ka kohale.


No on selliseid kohti, kus sõit pikemaks ei kujune :) Aga mõni siin ei saa aru, kuidas selliste sõitudega diisel ennast ära ei tasu.

Autor:  TDS [ 15.10.2015 09:18 ]
Teema pealkiri:  Re: Vastupidav ja ökonoomne pill kuni 4000€

Selliste sõitudega võtab mingi alla kahe liitri bensukas ka 10l/100km ja vähekegi võimsam juba 15.

Autor:  Fluid [ 16.10.2015 10:37 ]
Teema pealkiri:  Re: Vastupidav ja ökonoomne pill kuni 4000€

Bensukas saavutab töötemperatuuri vähemalt poole kiiremini kui diisel.

2. leht 4-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/