krss kirjutas:
Ragnar74 kirjutas:
Audi 80 B4 kere meeldib muidu küll, ent mootorit tahaks natuke erksamat (hetkel igapäevaselt liigun 49kW masinaga millega saab küll hakkama, ent sõidumõnu on vähe)
See on optimaalseim mootor, kui selliseid autosid üldse vaadata, selle mootoriga on õnneks saada ka A6. Erksuse kohta selline "pisiasi", et selle diisli moment madalatel pööretel on ca 4x suurem kui 100kW bensumootoritel, kõrgematel pööretel see 4x vahe muidugi (kahjuks) ei säili. Pane sellele mootorile chip ja vaheta originaalne kaalikas muutuva geomeetriaga turbo vastu, nii lüpsad 100kW diisleid ja bensukaid igast asendist, niiviisi mõistlikult tuunides ei lähe ka eelarve lõhki ja seda kannatavad isegi need õnnetud VAGi diislid välja ilma rauda otseselt muutmata. Soomes on see üsna tüüpiline viis mootori tuunimiseks ilma, et ümberehitusluba küsida, kuna turbo vahet ülevaatusel ei märgata (st 66-st saab 81kW) ja reguleerimisvõimalustega chipid annavad välja nii palju kui julged mootorist võtta. Selle pärast näeb Soomes ka diisleid kiirendusvõistlustel esinemas, kusjuures suht edukalt, kuigi mitte tippaegasid sõitmas, meil pole diislite tuunimine eriti massidesse jõudnud
30 kiloga saab joppamisega korraliku TDi, palju see muutuva geomeetriaga turbo veel juurde läheb + tegemine ? Samas VAGil 100kW kandis 110 kW 1,8 Turbo bensukas millel 200 Nm 1700st 4500 pöördeni. Vaevalt et see haledalt kotti saab TDi käest

85kW PD mootoril on küll karm moment, ca 300 Nm õigel hetkel aga enne seda ja peale seda suht ikaldus + tuim gaas.
Endal sellest hinnaklassist Citroen Xsara 1,9 TD, astub ka täitsa eduliselt edasi(12,8 0..100). + kuna mingit aju pole siis kohe kui gaasi vajutad hakkab kulgema. Tõmbab täitsa ladusalt 4000 Rpmni. Juhitavuselt on ka Audist üle

(80 ned vähemalt)