Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 08.05.2025 00:29

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 44 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Tööautoks sobilik diisel mahtuniversaal?
PostitusPostitatud: 12.12.2011 19:29 
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.01.2005 00:24
Postitusi: 711
Asukoht: Tallinn-Keila kiirliin
Sharani kohapealt oskan natuke rääkida. Kuskil üle aasta tagasi ostsin endale täiesti surnud 1999 aasta Sharani. 1.9 81kw, automaatkast. Ostes juba teadsin, et pekkis on kõik mis vähegi olla saab ja eesmärk oligi iga kui viimane sõlm üle käia. Kohe alguses lasin teha täieliku käigukasti kapremondi, mootoris piirdusin kõikide rihmade, õlide ja filtrite vahetusega. Täies pikkuses uus summuti, kõik piduriklotsid ja kettad, kõik kuluvad silladetailid. Konditsioneeripump tutikas ja mitmed kondi torud ka. Tutikas esiklaas ja keretööd. Uued talverehvid ja suverehvid. Ühesõnaga üritasin ära vahetada uue vastu kõik, mis vähegi kulub antud auto juures. Praeguseks hetkeks on autoga läbi vuratud ca 60 000 km ja tegelikult on lagunenud ainult asjad, mille kohta ma teadsin, et vigased on ja alguses lihtsalt ei jõudnud kõigega tegeleda. 2 korda on auto käinud Berliinis. Esimene kord oli probleem kondipumbaga, mis kinni jooksis, kuid see oli siis veel vana pump ka. Teine kord käies oli 0 probleemi. Auto on mulle maksma läinud praeguseks juba ca 6-7k euri vähemalt. Kuid lohutan ennast sellega, et peaks olema kõik üle käidud. Pika jutu moraal ka. Kui õnnestub leida korralikult hooldatud Sharan/Galaxy/Alhambra siis minumeelest on tegemist suhteliselt mugava kulguriga, millel on päris korralik praktiline väärtus. Pereringis on tegemist kõige "nõutuma" autoga ja igaüks leiab rakendust talle koguaeg. Kindlasti ei ole Sharan ideaalne, kuid sellises hinnaklassis pole midagi eriti targemat võtta ka. Kütet neelab automaatkasti ja raske jalaga kusagil 5,5 - 8L sajale. Salongis on olemas elementaarsed mugavused (ees-taga eraldi kliima, el aknad, püsikas, automaatkast, esiklaasi soojendus, naviga makk, 7 kohta jne). Eks tihti on nende autode halb maine tingitud sellest, et enamasti on asjad täielikud tarbeesemed, mis lihtsalt sõidetakse lõpuni ja remonditakse äärmise vajaduse korral. Eks oma lisa annab ka see, et teoreetiliselt on tegemist pea 2 tonnise autoga, mis on istutatud Passati alusvankri peale. Mina isiklikult isegi soovitaks mingil määral seda kolmikut. Ainuke võrdlusvariant on VW Multivan'ga. See maksis palju rohkem, edasi ei liikunud, kütet võttis hoolega, roostetas kui vanakurat, sõidumugavus oli nagu kaubikul. Tõsi, saolngis oli ruumi ringi liikuda rohkem.

edit: mainiks ära, et minuarust on Sharaniga maanteel pikka otsa nühkida superluks, vähemalt minu pika ja kandilise kere jaoks. Kui tallinnas vaja käia siis antud auto on tavaliselt esimene valik. Linnapeal sõites hea ülevaade ka.

_________________
Firebird '83, AZLK 412IE '72, WJ 4,7 '01, Q7 4,2TDI '07, Stella ja Bauhausi aiakäru


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tööautoks sobilik diisel mahtuniversaal?
PostitusPostitatud: 12.12.2011 22:29 

Liitunud: 21.03.2007 21:32
Postitusi: 38
Asukoht: Tallinn
http://www.tehnikamaailm.ee/est/cars/us ... derID=2038

Üks iganenud,aga õpetlik lugu.

Ise pesukott 806 fänn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tööautoks sobilik diisel mahtuniversaal?
PostitusPostitatud: 12.12.2011 22:32 
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.11.2007 00:59
Postitusi: 810
Läheb galaxy loosi, kõige kindlam.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tööautoks sobilik diisel mahtuniversaal?
PostitusPostitatud: 12.12.2011 23:33 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.07.2006 23:32
Postitusi: 1288
Asukoht: Roolis
Kui ikka päris töömasinaks läheb, ja erasõite vähe vaja ja rahvast ei vea, siis Jumper/Ducato/Boxer.. ja ikka 2.8 või kangem diisel.. küttekulu sama, mis 2.2 HDI'l aga jaksab rohkem...
Sharani nimi juba ütleb, et sara on. Samas Seati diisel veab hästi nii esimese, kui teise põlvkonna omadel. Uuemad moodsamad on pumppihustitega, kübeke ökomad.
Carnival jah tahab hoolet saada ja rihmavahetuseks tuleb mootor välja võtta, sellest ka see krõbe hind hoolduse eest. Muidu igati tavapärane Jänkistani stiilis van, mis neelab vajadusel veel kuni 6 sõpra. :)
Ja alati on ka igatsorti Transitid ja Caddy'd.
Kui on ikka selline fifty-fifty, siis pead kaaluma iga masina hoolduskulusid ja kas on varuosa kohe saada, kui võõras riigis hätta jääd.
Suht tuntud kaubikud on need väiksemad PSA'd - Jumpy, Expert, Scudo. Peavad vastu isegi ja eriti raha ei küsi.

_________________
I'm here mostly for the chicks!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tööautoks sobilik diisel mahtuniversaal?
PostitusPostitatud: 12.12.2011 23:38 
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.01.2011 20:36
Postitusi: 730
Asukoht: ida-virumaa
carnivalil 2.9moto disla on ju mb oma,ja ma kll ei ole kuulnud et rihmavahetuseks peab moto mahakiskuma,mu enda tööautol kll ei mingit suurt hooldust vajanud ainult kuluosad,õli..vahetatud kõik piduritorud kuna need kipuvad ära mädanema

_________________
Audi A8 3.3 tdi v8 2002a/Honda Accord 1.8 100kw 1999a


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tööautoks sobilik diisel mahtuniversaal?
PostitusPostitatud: 13.12.2011 00:14 
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.01.2005 00:24
Postitusi: 711
Asukoht: Tallinn-Keila kiirliin
mario. kirjutas:
Kui ikka päris töömasinaks läheb, ja erasõite vähe vaja ja rahvast ei vea, siis Jumper/Ducato/Boxer.. ja ikka 2.8 või kangem diisel.. küttekulu sama, mis 2.2 HDI'l aga jaksab rohkem...
Sharani nimi juba ütleb, et sara on. Samas Seati diisel veab hästi nii esimese, kui teise põlvkonna omadel. Uuemad moodsamad on pumppihustitega, kübeke ökomad.
Carnival jah tahab hoolet saada ja rihmavahetuseks tuleb mootor välja võtta, sellest ka see krõbe hind hoolduse eest. Muidu igati tavapärane Jänkistani stiilis van, mis neelab vajadusel veel kuni 6 sõpra. :)
Ja alati on ka igatsorti Transitid ja Caddy'd.
Kui on ikka selline fifty-fifty, siis pead kaaluma iga masina hoolduskulusid ja kas on varuosa kohe saada, kui võõras riigis hätta jääd.
Suht tuntud kaubikud on need väiksemad PSA'd - Jumpy, Expert, Scudo. Peavad vastu isegi ja eriti raha ei küsi.


Sa räägid siin Seat Alhambrast? Kui nii siis võta teadmiseks, et Seati peal ongi VW diislid kõik, täpselt needsamad, mis Sharani ja Galaxy aiste vahel. Kui räägid mingist muust Seatist, siis minupoolsed vabandused.

_________________
Firebird '83, AZLK 412IE '72, WJ 4,7 '01, Q7 4,2TDI '07, Stella ja Bauhausi aiakäru


Viimati muutis Heigo, 13.12.2011 01:50, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tööautoks sobilik diisel mahtuniversaal?
PostitusPostitatud: 13.12.2011 00:16 
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.11.2007 00:59
Postitusi: 810
Kaubik ei sobi, sest tihtipeale on vaja 4 inimest veel minuga kaasa vedada. Sellest ka mu esialgne list, kia jutu võib kohe ära unustada, sest seda marki ma ei usalda ja edasi põle mõtet sel teemal arutada. Ilmselt siiski läheb loosi galaxy, kui just grand espace paremat muljet ei jäta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tööautoks sobilik diisel mahtuniversaal?
PostitusPostitatud: 13.12.2011 00:19 
Kasutaja avatar

Liitunud: 31.01.2005 00:24
Postitusi: 711
Asukoht: Tallinn-Keila kiirliin
Võta kepikastiga 66kw. Saad odavalt kätte ja kui chip vahele istutada tuleb 81kw. Vähemalt mina teeks nii kui ma üritaks leida mingit töökindlat pikaotsa-kaubavedamise versiooni.

_________________
Firebird '83, AZLK 412IE '72, WJ 4,7 '01, Q7 4,2TDI '07, Stella ja Bauhausi aiakäru


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tööautoks sobilik diisel mahtuniversaal?
PostitusPostitatud: 13.12.2011 00:25 
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.11.2007 00:59
Postitusi: 810
Heigo kirjutas:
Võta kepikastiga 66kw. Saad odavalt kätte ja kui chip vahele istutada tuleb 81kw. Vähemalt mina teeks nii kui ma üritaks leida mingit töökindlat pikaotsa-kaubavedamise versiooni.

Ongi üks ilus valge galaxy silma jäänud, 66kw ja 7 kohta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tööautoks sobilik diisel mahtuniversaal?
PostitusPostitatud: 13.12.2011 01:22 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 10:25
Postitusi: 1641
Asukoht: Maardu
zaakal kirjutas:
carnivalil 2.9moto disla on ju mb oma,ja ma kll ei ole kuulnud et rihmavahetuseks peab moto mahakiskuma,mu enda tööautol kll ei mingit suurt hooldust vajanud ainult kuluosad,õli..vahetatud kõik piduritorud kuna need kipuvad ära mädanema


kust see jutt pärit on, et mootor on mersu oma :)?

_________________
http://www.maarduauto.ee - sõidukite hooldus ja remont, värvimistööd, uute varuosade müük Maardus. Uued originaal varuosad aasia autodele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tööautoks sobilik diisel mahtuniversaal?
PostitusPostitatud: 13.12.2011 01:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.01.2011 20:36
Postitusi: 730
Asukoht: ida-virumaa
olevat pidevat olema mersu moto cloon, ei oska seda väidet kuidagi tõestada,kuid olen seda kuulnud.

_________________
Audi A8 3.3 tdi v8 2002a/Honda Accord 1.8 100kw 1999a


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tööautoks sobilik diisel mahtuniversaal?
PostitusPostitatud: 13.12.2011 12:30 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 10:25
Postitusi: 1641
Asukoht: Maardu
zaakal kirjutas:
olevat pidevat olema mersu moto cloon, ei oska seda väidet kuidagi tõestada,kuid olen seda kuulnud.


mersu mootor on kettiga, ja Kia mootor rihmaga, rihmavahetus vana rahas oli 12 000 eeki, tean seda kuna olen 2l autol seda teinud :)

_________________
http://www.maarduauto.ee - sõidukite hooldus ja remont, värvimistööd, uute varuosade müük Maardus. Uued originaal varuosad aasia autodele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tööautoks sobilik diisel mahtuniversaal?
PostitusPostitatud: 13.12.2011 15:03 

Liitunud: 13.09.2010 00:41
Postitusi: 3945
eriti madalale oled oma lati lasknud..vaata siis juba sharanni poole..


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tööautoks sobilik diisel mahtuniversaal?
PostitusPostitatud: 13.12.2011 17:40 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.07.2006 23:32
Postitusi: 1288
Asukoht: Roolis
Heigo kirjutas:
mario. kirjutas:
Kui ikka päris töömasinaks läheb, ja erasõite vähe vaja ja rahvast ei vea, siis Jumper/Ducato/Boxer.. ja ikka 2.8 või kangem diisel.. küttekulu sama, mis 2.2 HDI'l aga jaksab rohkem...
Sharani nimi juba ütleb, et sara on. Samas Seati diisel veab hästi nii esimese, kui teise põlvkonna omadel. Uuemad moodsamad on pumppihustitega, kübeke ökomad.
Carnival jah tahab hoolet saada ja rihmavahetuseks tuleb mootor välja võtta, sellest ka see krõbe hind hoolduse eest. Muidu igati tavapärane Jänkistani stiilis van, mis neelab vajadusel veel kuni 6 sõpra. :)
Ja alati on ka igatsorti Transitid ja Caddy'd.
Kui on ikka selline fifty-fifty, siis pead kaaluma iga masina hoolduskulusid ja kas on varuosa kohe saada, kui võõras riigis hätta jääd.
Suht tuntud kaubikud on need väiksemad PSA'd - Jumpy, Expert, Scudo. Peavad vastu isegi ja eriti raha ei küsi.


Sa räägid siin Seat Alhambrast? Kui nii siis võta teadmiseks, et Seati peal ongi VW diislid kõik, täpselt needsamad, mis Sharani ja Galaxy aiste vahel. Kui räägid mingist muust Seatist, siis minupoolsed vabandused.

põhjus, miks VW Seati ära ostiski 90ndate alguses - töökindel diisel ja VW ei osanud enam paremat diislit ehitada. Siiski kõik teavad seda VW dislana.. vahet polegi enam ju nüüdsel ajal :)

Esimene põlvkond 2.9 93kW on jaoturpumbaga diisel. Facelift 2001 lõpus tõi endaga kaasa 106kW commonraili, mis on tehniliselt ehk jah veidi sarnasem mersule.. Kuigi mootori otsene tootja on Detroit Diesel, kes muu hulgas teeb mootoreid tõesti Daimler AG'le, kuid mootor on tehniliselt identne Terracani 2.9 mootoriga. Teistega sobivaid juppe-tükke ei ole.

Sõber siin valis ka omale alles hiljaaegu, aga temal on rohkem ta pereauto ja valis bensuka Voyageri.

Ja Scorpia Ghia ei valeta. Autoringis maksis kõrgsurvepumbaga Carnivali rihmavahetus 2007.a lõpus 15 200 eeki. Küsimuse peale, mis seal keerulist on - pumba fikseerimine ja mootori maha tõstmine autost. selged pildid. Ajapikku on siis odavamaks läinud. Commonrailiga on vähe lihtsam, pumpa pole vaja fikseerida.

_________________
I'm here mostly for the chicks!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tööautoks sobilik diisel mahtuniversaal?
PostitusPostitatud: 14.12.2011 19:12 

Liitunud: 04.06.2008 11:08
Postitusi: 59
Asukoht: lõunas
krss kirjutas:
999JRX kirjutas:
Läheb galaxy loosi, kõige kindlam.
Vaata SEDA tabelit! See on värskeim TÜV raport, 11a vanuste autode seas on konkurentsitult kõige kehvem läbi kõigi autoklasside Ford Ka ja sellele järgneb kolmik Sharan/Galaxy/Alhambra. Pilt võetud siit SR foorumi teisest teemast. Lihtsalt mõtlemiseks, kui "ühtlase kvaliteedi(tusega)" need sõsarmudelid veel on...

Kus seda tabelit tervikuna näha saab?


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 44 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7