Teema tegemisest on möödas juba mõni nädal kuid enda jaoks pole siiski mingit valikut veel teinud, asi on hoopis tunduvalt keerulisemaks läinud. Kui enne oli valida ainult kahe kindla auto vahel, siis nüüd ei ole enam kindel ei nendes auto mudelites, kui ka selles kas peaks valima diisel- või bensiinimootoriga auto

Mida rohkem lugeda vastavatest margifoorumitest lugejate autode teemasid, eriti diiselmootoriga masinate omasid, seda enam tekib küsimus, kas see diisel ka ennast ära tasub? Diisli poole hakkasin vaatama just sellel põhjusel, et on võimalik saada tanklahinnast a'la 25% odavamalt diiselkütust (tegemist ei ole ei sinise-punase ega ka ühegi teise tavaliikluses keelatud kütusega, peaks olema täpselt sama kütus mida kõik tanklaketid müüvad). Toome näiteks E46 kerega 330d vs 330i, sõidan aastas a'la 20 000km, bensiinihind tanklas umbes 1.3€, diislihind minule 1€. Millised on antud mudelite kütusekulud, automaatkasti puhul? Kui arvestada 330d keskmiseks kuluks 8l sajale ja 330i keskmiseks kuluks 11l sajale, siis sellise läbisõidu ja kütusehinna puhul oleks aastane kulu bensiinika puhul umbes 2800€ ja diisli puhul 1600€. Vahe on suur, kuid seda ainult tänu sellele, et saan diislit odavamalt, kui ostaksin seda tanklast, oleks diisli aastane kulu umbes 2000€, mis teeks diisli ja bensiinika vaheks ainult 800€. See on täpselt summa mille eest vahetada paar pihustit ja eelsüüteküünlad, kui peaks näiteks veel kõrgsurvepump ja/või turbo vahetust vajama, oleks vist bensiinimootoriga autoga sõitmine tükk maad odavam?
See kõik pani ennastki mõtlema, millised on teie kogemused teemal diisel vs bensiini, mõtlen just seda, et kui paljudel on osutunud diisliga sõitmine kallimaks kui bensiinikaga?
Kui täpsemalt autode valikust rääkida, siis on vahepeal peast läbi käinud sootuks teistsuguseid masinaid, näiteks 2004a 9-5 Aero Saab (seda ainult sellepärast, et see auto tõesti aastaid väga väga meeldinud, kuid kahjuks peletab sellest eemale hunnik kulukaid tüüpvigu ja esivedu), lisaks sai korraks mõeldud ka GS300 Lexuse peale, kuigi seda ainult sellepärast, et tegemist peaks olema äärmiselt vastupidava autoga, millega enamasti saaks vist hooldusest-hoolduseni sõita, põhimõtteliselt puuduks võimalus, et peaksin 1000-1500€ eest hakkama käigukasti remontima jne, mis on Audil-Bmw'l väga aktuaalne teema.
Teisalt aga ei sobiks see auto kuidagi iseloomuga kokku, praegu veel piisavalt noor, et tunda rõõmu jäigema ja täpse juhitavusega autost, see aga tundub suur, mugav ja pehme laev. Sõitnud konkreetse mudeliga ei ole.
Kõige enam tundubki hetkel meeldivat siis pealkirjas nimetatud masinad, kui nüüd hakata ka bensiinimootoriga auto peale mõtlema, siis lisanduks sinna valikusse vast ka E46 325i/330i automaat.
Ühesõnaga on see auto valimine väga keeruline
