Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 08.05.2025 00:23

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 20.10.2009 12:49 

Liitunud: 12.02.2006 15:16
Postitusi: 7
Mul on 3 sierrat olnud aastatel 1995-1997. Ei saa öelda, et odav oleks olnud neid pidada tollel ajal. Mingi 3 kuud sõida ja siis jälle lapi midagi. See ei ole normaalne :)

Kõige odavama ülalpidamisega autod on mul olnud:

Astra F 1993 a mudel, ostmise hetkel oli siis mingi 7 aastat vana. Saksast toodud ja läbisõit oli ostmisel ees 165000 (tegelik ca: 250 tuhat). Mootoririhma vahetus koos rullikutega läks toona alla tuhande krooni. Sõitsin 40000 km ja rohkem hooldust peale õlivahetuste auto ei vajanud. 1.4 mootoriga masin ja keskmine kütusekulu jäi 6-7 liitri vahele. Miinuseks võib välja tuua, et ülevärvitud kerepool hakkas mädanema. Ussitama hakkas koopaäärtest ja sellelt poolt mis oli üle värvitud. Õli vahetusvälba jooksul peale valama ei pidanud.

VW Vento 1992 a - auto oli pidamise ajal 9 aastat vana. Saksast toodud ja läbisõit oli ostmisel ees 150000 (müügi hetkel ca: 250000 km). Mootoririhma vahetus koos pudinatega ca: 1000 krooni. Bensiinipump 2500 krooni. Need tegin kohe alguses ära ja siis 100000 km lasin selle masinaga maha. Kõik ülejäänud hooldused olid korrapärased hooldused mis olid õlivahetusega koos. Ükski hoolduse arve üle 2000 krooni ei läinud. Kokkuvõtteks sain jube odava km hinna. Miinusteks müügi hetkel olid tagapuksid läbi ja tagaluuk kippus roostetama. Õli vahetusvälba jooksul peale valama ei pidanud.

Astra G 2002 - omasin seda autot kui see auto oli ca: 4 aastat vana (eestist uuena poest ostetud ja läbisõit oli ostmise hetkel 115000km (orig)). Kõik oli samaodav kui Ventol ja Astra F-il kuna tegu oli 1.6 OHC mootoriga mis teada tuntud headuses oli juba eelnevalt ennast tõestanud paljude teiste kasutajate käes kes sama mootoriga autot olid kiitnud. Saigi ostetud siis täpselt sama mootoriga isend ja pidin veenduma, et see mis selle mootori kohta räägiti oli tõsi. Rihmavahetus oli tolle aja kohta juba müstilised 1000 krooni samal ajal kui näiteks sama auto ecotec mootoriga isendil oli 4000 krooni. Jupid odavad nagu vanadel autodel ja hoolduskulud väga madalad. Ei ole võrreldav Ecotec mootoriga (omanud ka Ecotec mootoriga Vectrat). Läbisõit oli 165000km kui maha müüsin oli auto nii heas seisukorras, ei täppigi roostet ega ühtegi tehnilist probleemi, rool oli nagu uus veel peal kuigi ma mingit roolikatet ei kasutanud. Õli vahetusvälba jooksul peale valama ei pidanud. Selle autoga sai tehtud reise keskeuroopasse jne, 10000km pikkust trippi võiksin kinnisilmi selle masinaga minna tegema, ilma, et peaksin tööriistu kaasa võtma....

Tänapäevaste autodega nii madalaid hoolduskulusid mina enam saanud ei ole kuigi õlivahetuse/hoolduse intervallid on kordades pikemad. Teeninduse hinnad on lihtsalt kallid ja isegi kui midagi vahetada vaja ei ole on hooldus kallim. Samas uued autod küll mugavamad ning igast lisanänni rohkelt täis aga selle nautimise eest tuleb ka rohkem maksta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 20.10.2009 13:19 

Liitunud: 06.10.2009 20:52
Postitusi: 122
Auto ülalpidamine sõltub väga palju selle omanikust. Kui tahad autot heas korras säilitada ja siis muuseumi vms pärandada, siis pead ka vastavalt investima. Aga kui sind ei häiri mõni kriim, mõlk või roostelaik, siis saad vabalt ka üksnes õlivahetustega asjad ära aetud.
Mina sõidan edukalt ja probleemideta MB 190E-ga. Mootor heas korras, elektroonika ja vidinad toimivad. Ainus invest siiani on olnud uued veljed ja paar summutiparandust. Seda ka sellest, et meeldib rallida võõrastes kohtades. Ja arvatavasti sõidangi masinaga nii kaua, kuni elus püsib. Suuremat investi ei kavatse teha. :auto Kütusekulu võiks muidugi pisut väiksem olla, aga nii vanasse autosse julgeb vabalt igasugust välismaist solki sisse kallata.
Teema algatajal kindlasti on oma valik juba tehtud, aga selline masin vastab hetkel vist väga hästi nõuetele. Kena, mahukas, odav ja kiire.

_________________
E34


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 20.10.2009 20:43 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.05.2005 13:54
Postitusi: 2931
Asukoht: Tallinn
Pardile: Corvettel olid lehtvedrud puhtalt ruumi vähesuse tõttu. Tegemist pole iganenud lahendusega. Lihtsalt keerdveduga mässamine on odavam ja lollikindlam.

Odavatest autodest: mul oli kunagi sammuti Astra G 2002 1.7 diisel. Too oli väga usaldusväärne ja ökonoomne auto.
Tänase 2008 Civic Hybridi peale läheb 2000.- aastas. See on korralise hoolduse hind. Miskit muud oma rahakoti peal sel autol vaja teha pole olnud. On olnud 2 garantiijuhtu ja üks tehase tagasikutsumine (roolilatt).

_________________
Miata
LS400


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 22.10.2009 10:11 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2008 12:31
Postitusi: 526
Asukoht: uugametsa
charly kirjutas:
Pardile: Corvettel olid lehtvedrud puhtalt ruumi vähesuse tõttu. Tegemist pole iganenud lahendusega. Lihtsalt keerdveduga mässamine on odavam ja lollikindlam.

Odavatest autodest: mul oli kunagi sammuti Astra G 2002 1.7 diisel. Too oli väga usaldusväärne ja ökonoomne auto.
Tänase 2008 Civic Hybridi peale läheb 2000.- aastas. See on korralise hoolduse hind. Miskit muud oma rahakoti peal sel autol vaja teha pole olnud. On olnud 2 garantiijuhtu ja üks tehase tagasikutsumine (roolilatt).


hübriid? Siis sul tuleb akude vahetus millalgi ja kindlasti ka veermiku remonti, nagu ikka :D .

_________________
http://www.hot.ee/liikluspart


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 22.10.2009 15:00 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.05.2005 13:54
Postitusi: 2931
Asukoht: Tallinn
akude vahetust mina ei näe(vähemalt oma rahakot kaudu), sest kogu elektrisüsteemile on tingimusteta garanti 10 aastat.
Veermikujupdele on garantii veel 1.5 aastat.

_________________
Miata
LS400


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 22.10.2009 20:35 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2008 12:31
Postitusi: 526
Asukoht: uugametsa
charly kirjutas:
akude vahetust mina ei näe(vähemalt oma rahakot kaudu), sest kogu elektrisüsteemile on tingimusteta garanti 10 aastat.
Veermikujupdele on garantii veel 1.5 aastat.


See, et sina ei näe, ei tähenda et akusid vahetama ei peaks.
Loe oma garantii tingimused hoolikalt läbi, akudele kindlasti kõigil tingimustel 10a garantii ei kehti, näiteks rikkusid akud ise ära või lihtsalt kasutasid liiga palju ning tegemist on loomuliku kulumisega ja peadki akud välja vahetama.
10 aastat sul need akud kindlasti ei kesta, pealegi garantii ei laienegi võibolla akudele vaid kehtib muu elektrisüsteemi kohta.
Aga ühedki akud, mida sa jõuad auto ostul auto hinna sees kinni maksta, ei kesta sul sellistes oludes 10 aastat, hübriid ikka runkab omajagu neid akusid, üldse elektriautod teevad seda, nii ka hübriid.
Jah ma tean, et hübriid ei ole elektriauto, vaid on kaks mootorit.
Samuti jagan nii mõndagi akudest ja nende elueast.

_________________
http://www.hot.ee/liikluspart


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 23.10.2009 15:03 
Kasutaja avatar

Liitunud: 23.09.2009 01:40
Postitusi: 1460
Asukoht: elva
to part:miks on nii, et kus iganes keegi midagi postitab, pead sina alati midagi või kellegile ära panema.

_________________
Lasen jalakäijad alati "üle"!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 23.10.2009 19:12 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2008 12:31
Postitusi: 526
Asukoht: uugametsa
audivana. kirjutas:
to part:miks on nii, et kus iganes keegi midagi postitab, pead sina alati midagi või kellegile ära panema.


Ma ei ürita midagi ära panna, aga kui näen kuskil vale väidet, siis räägin, kuidas asi tegelikult on, sätin asja õigeks.

_________________
http://www.hot.ee/liikluspart


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 23.10.2009 22:00 
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.11.2008 21:48
Postitusi: 219
part1 kirjutas:
minu mäletamist mööda clarkson ka maha tegi. Ameeriklaste puhul on tüüpiline, et nad ei oska veermikku ehitada, nagu ka selle corvette puhul näha, aga lihtsalt koba peale, suutsid nad talutava juhitavusega auto teha selle corvette puhul.


Ok, Clarkson peaks suht hästi biiti jagama. Ja ise ei ole ka midagi head meeriklaste juhitavusest kuulnud. Kuid kust kuradi kohast sul need väited tulevad, et koba peale kobistasid hea juhitavuse peale jne. Ise räägid, et vaidled ebaõigetele väidetele vastu, kuid tõestuseks pole sul ju midagi tuua. Vette pole ka mingi 2a tootmises olnud auto, et sealt koba peale midagi tuleks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 24.10.2009 16:26 
Kasutaja avatar

Liitunud: 17.03.2006 11:19
Postitusi: 1292
Asukoht: Harjumaa
Part1, Corvette lehtvedrud ei ole mingi Mustangi, Ford Capri või Transiti :D süsteem
http://en.wikipedia.org/wiki/Corvette_leaf_spring

Ja Clarkson tegi Corvette maha selles suhtes et Ferrarile jääb ta vedrustus alla igapäeva kasutuse mugavuse ja rinka juhitavuse kombinatsiooni osas.

_________________
quote oopc /naljakas ka neid videoid näha kus mingi aeg tuntakse eest sõites end nagu mingis kosmose laevas kuid muis politsei auto kaamerast näeb välja nagu ajast räsitud silo käru kus lugematu hulk hingavaid organisme sees./


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 24.10.2009 19:10 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.12.2005 19:55
Postitusi: 5322
Asukoht: Rae
Corvette lehtvedrud on hoopis teine süsteem kui nn tavalised lehtvedrud. Need Corvette lehtvedrud on kergmetallist jne jne
Corvettel kasutatavad materjalid on suht high end Magneesium,alumiinium,igasugu fiibrid ja asjad. Sõbral oli C4 kerel Corvett ja juba sellel olid suht ulmelised need sillad

Tegelane5 antud linkidel on hästi näha millised need on


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 25.10.2009 13:36 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.05.2005 13:54
Postitusi: 2931
Asukoht: Tallinn
Corvette ZR1 oli Clarcksoni car of the year 2009.

Part, Kui sa ei tea Honda Hybrid garantiitingimustest sittagi, siis palun, PALUN hoia oma suu kinni ja ära näita oma küündimatust ja rumalust avalikult välja, eksole.

_________________
Miata
LS400


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 25.10.2009 13:54 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2008 12:31
Postitusi: 526
Asukoht: uugametsa
charly kirjutas:
Corvette ZR1 oli Clarcksoni car of the year 2009.

Part, Kui sa ei tea Honda Hybrid garantiitingimustest sittagi, siis palun, PALUN hoia oma suu kinni ja ära näita oma küündimatust ja rumalust avalikult välja, eksole.


Kle, sina loe garantii tingimused parem hoolikalt läbi ja küsi hondast järgi, ning oota kuni sul tuleb akude vahetus, siis näed mis juhtub. Need garantii asjad on teadagi.
Sa ise oled rumal ja naiivne, sa ei jaga vist akudest ja elektroonikast midagi.
Akude garantiil on kindlasti palju tingimusi, mistõttu loomuliku kulumise tagajärjel, pead need ise uued ostma, samuti valekasutuse korral, mida akude garantiis ikka väga ette suratakse.
Kilometraaz on sul kindlasti piiratud, mille sa sõidad enne 10 aastat täis. Akudevahetus tuleb sul kindlastli millalgi, mille pead ise kinni taguma, siis alles näed säästu.

_________________
http://www.hot.ee/liikluspart


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 25.10.2009 14:14 
Kasutaja avatar

Liitunud: 23.11.2005 15:12
Postitusi: 1109
part1 kirjutas:
charly kirjutas:
Corvette ZR1 oli Clarcksoni car of the year 2009.

Part, Kui sa ei tea Honda Hybrid garantiitingimustest sittagi, siis palun, PALUN hoia oma suu kinni ja ära näita oma küündimatust ja rumalust avalikult välja, eksole.


Kle, sina loe garantii tingimused parem hoolikalt läbi ja küsi hondast järgi, ning oota kuni sul tuleb akude vahetus, siis näed mis juhtub. Need garantii asjad on teadagi.
Sa ise oled rumal ja naiivne, sa ei jaga vist akudest ja elektroonikast midagi.
Akude garantiil on kindlasti palju tingimusi, mistõttu loomuliku kulumise tagajärjel, pead need ise uued ostma, samuti valekasutuse korral, mida akude garantiis ikka väga ette suratakse.
Kilometraaz on sul kindlasti piiratud, mille sa sõidad enne 10 aastat täis. Akudevahetus tuleb sul kindlastli millalgi, mille pead ise kinni taguma.

Kiirelt otsides leidsin sellise lehe kust saad lugeda Honda garantii kohta: http://auto.catwees.ee/honda-garantii/4/101
Väike lõik sellest:
Hübriidveojõuallika (IMA) garantii 8 aastat

Honda garanteerib, et sõidukil ei esine toorme- ega koostepraaki hübriidveojõuallika (IMA) spetsiifilistes osades 8 aasta vältel või 160 000 km sõidu jooksul, ükskõik kumb tingimustest täitub esimesena. Spetsiifilised osad on: mootori staator, mootori rootor, aku jälgimismoodul, veojõu invertermoodul, prediver-seade, akuplokk, mootori elektrooniline juhtimiskeskus, aku elektrooniline juhtimiskeskus ja vahelduv-alalisvoolumuundur. Kehtiva garantiiga autol parandatakse või asendatakse Honda poolt tasuta kõik selle perioodi jooksul defektseteks osutunud detailid (vt. garantiitingimuste loetelu).

Aga Part võta palun tuure maha, sa ei ole igal alal ka ekspert, et sa peaks koguaeg sõna võtma. See teema on nii OT juba, et ma imestan miks see juba kinni pandud ei ole.

_________________
Street B 148.4dB......Street C 150,9dB......Extreme 162,5dB


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 25.10.2009 17:01 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2008 12:31
Postitusi: 526
Asukoht: uugametsa
Ei, ma ei ole üldse elektriautode vastu, saan nende põhimõttest täitsa aru. Aga lihtsalt akud on elektri ja hübriidautode üks valukohti rahaliselt.
Pealegi, ega akusid ei saa ainult tühjaks laskmisega ära rikkuda on ka palju teisi võimalusi, lihtsalt ka see, et kasutad neid niipalju, et seetõttu ütlevad üles ja ekspertiis leiab sul midagi, et valekasutus.
Teine asi on see, et näitaks talvel -25ga, jätad auto üsna tühjade akudega seisma, niipalju kui elektroonika lubab ja akud lihtsalt külmuvad läbi ja ongi kõik, selle võib ka ekspertiis avastada ja öelda ,et garantii alla ei lähe.
Pliiakudega nagu autol on see teema, et mida laetumad need on, seda suurem on nende külmataluvus.
Pealegi, pole raske see 160 000km täis sõita, et garantii lõppeks.

Elektri ja hübriidautode probleemiks loeksin ma veel seda, et külmaga nagu talvel, nende akude mahutuvus langeb, nad saavad kiiremini tühjaks, kui nad just vahepeal üles ei soene.
Sama teema on külma pliiaku laadimisega, ta võtab näiteks -20ga vastu vaid tugevalt alla poole laadimisvoolust, laadimisega muidugi aku soojeneb ja siis hakkab tasapisi rohkem vastu võtma, voolutarbides ka aku soojeneb, mida rohkem voolu tarbid, seda rohkem soojeneb.
Elektriautol on ka talvel väga halb salongi kütta, sest see käib ka siis elektriga, aga auto niigi tarbib palju elektrit, mis kõik võetakse akudest.
Väiksemal ühtlasel kiirusel ma ei tea, kuidas hübriidauto salongi soendab? Ka elektriga?

_________________
http://www.hot.ee/liikluspart


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7