Eks ma siis jätkan oma arutelu-teemat..
Kuna "odavaim auto ülalpidamiseks" on lai mõiste, siis ma võtsin voli ja laiendasin seda selliselt, et lisan nüüd autod, mida on soodne pidada, kuid mis ei tähenda siiski odavat hinnalipikut. Sest teada on, et teatud inimesed on majanduslikult paremal järjel ja mõnel on kogutud ka juba üksjagu ja ootab pikisilmi, millist uuemat autot tasuks osta. Seega ma toon nüüd mõned näited eri vanuseklassis, mida on üsnagi taskukohane osta ja pidada. Uued autod ei tähenda alati suuri kulutusi ja reeglina on kuni 3-aastased veel ka garantiiga, mis teeb diili eriti magusaks. Ühtlasi märgin ära ka autod, mis ülevaatuspunktides just tabeli viimasesse otsa jäävad. Kõigepealt siis 2-3 aasta vanused autod.
1. Toyota Corolla Verso. 2001-...
Väga töökindel - vigu keskmiselt vaid 2%. Isegi kasutatuna on tegu väga töökindla ja tugeva masinaga. Mootoritest on levinuimad bensiinimootorid, kuid soetada võib ka D-4D diislit. Kiirusomadused on enamvähem võrdsed kõigil, kütusekulu ja jõu suhe on parem suurematel mootoritel ja diislil. Otsida võiks pigem hea varustuse ja hooldusajalooga masinat. Hinnad algavad hetkel keskmiselt 100 000.- piirimailt, kuid hooldused on soodsad ja varuosade hinnad ei tapa. VVTi mootori eripära on suur õlikulu ja seda peab jälgima. Samuti räägib Verso mudeli kasuks see, et pigem ostavad neid eraisikud, Corolla tavamudel on populaarne firmaauto ja sageli on läbisõidud suured ja garantii lõppedes jääb hooldamata auto lihtsalt kuskile platsile seisma.
2. Mazda2 esimene põlvkond 2003-2007
Väga kompaktne ja väike mahukas auto. Oma 4-meetrise pikkusega mahutab vabalt sõitma 4 inimest ja väikese pagasi. Samuti linnas hea parkida ja nähtavus on igale poole üle keskmise. Üksikud probleemid on seotud elektroonikaga ja lekkiva veepumbaga. Viimane neist on üsna odav parandada. Mootorisoovitus on 1.6, kuid levinud on ka 1.4. 1.3liitriseid siinmail väga ei liigu ja see on ka antud valikust kõige lahjem. Samuti tasuks vältida 1.4liitrist diislit, mis on küll ökonoomne, kuid jõuetu. Kui turvavarustus on oluline, siis teadmiseks, et ABS kuulus lisavarustusse. Aga hinnad algavad juba kohati ka 80 000.- kroonist ning ülevaatajate hinnangul on veaprotsent vaid 2.1%.

3. Mazda3 2001-...
Veaprotsent on 2% ning ülevaatajate sõnul äärmiselt töökindel masin. Hinnad kukuvad järjest allapoole ja see peaks olema piisavalt hea pakkumine. Välismõõtmetelt paras, kuid pikemad sõitjad kurdavad ruumi üle tagaistmel. Siiski pakub väike auto palju varustus ja hooldada pole raske ega kallis. Siiski on algusaastate mudel kerge rooste küüsis ning keregarantii kehtivusel saab sellest tasuta jagu. Veermik on vastupidav ja normaalsel kasutamisel vajab tähelepanu alles aastate pärast. Kuigi levinuim on 1.6liitrine bensiinimootor, tasuks seda just vältida, kuna rivaalide omast januseim. Soovituslik "säästukas" on 1.6liitrine turbodiisel.
Esikümnesse mahuvad veel - Ford Fusion, Ford Fiesta, Subaru Forester, Toyota Avensis, Toyota Yaris, Honda Jazz, Mazda MX-5, Honda CR-V, Opel Meriva, Toyota RAV4, BMW 3-seeria, VW Golf, Mazda6, Audi A4.
Mida tasuks vältida oma kõrge vea % tõttu: Kia Carnival, Seat Arosa, Chrysler PT Cruiser, Peugeot 407, Nissan Primera, Renault Megane, MB E-klass, Fiat Stilo.
Autod vanuses 4-5 aastat.
Vanuseklass, kus garantii on lõppenud ja hooldamine tuleb omal jõul ette võtta.
1. Esimene koht kuulub Porsche Boxsterile, kuid kuna tegu on vähelevinud masinaga meitemaal, siis järgmisena astub ette Subaru Forester. Forester on ehitatud Impreza põhja ja tehnika peale. Erineb vaid kerekuju. Väga praktiline auto, mahutab mõõdukalt. Varustust on enamikul autodest piisavalt, boonusena nelivedu. Mootoritest soovitatakse 2.0 bokserit, mis tuleb igapäeva toimetustes edukalt toime ning kütusekulu ei ole üüratu - nõudes keskmiselt 8-9L sajale. Top Gear tõestas samuti, et tegu on ühe väga vastupidava masinaga, mis saab hakkama ka teelt kõrvale pöörates ja maal elava inimese jaoks on see täitsa asendamatu masin. Miinused - vähe on, mille kallal iriseda. Salong on veatu, kui igav armatuur välja arvata. Võimsama mootori puhul on loomulik eeldada, et on kasutatud sihipäraselt ja tasuks kontrollida nelikveo sõlmesid. Päris mudamülkasse minna ei soovitata, sel juhul võib jagu saada sidurist, mis uuena maksab 4-5000 krooni. Siiski ei maksa autot karta ja esindusest ostetud masina puhul on ajalugu olemas.
2. Honda Jazz 2002-2008
Veaprotsent on 3.9. Kui otsida väikest ja ökonoomset autot, siis on Jazz on hea valik, lisades veel omakorda praktilisuse. Lisaboonus on töökindlus. 1.3liitrine mootor on kõige parem valik. Vigadest on märgitud korrodeeruvaid kütusepumba releesid ja läbipõlevaid kaitsmeid. Harva, kuid siiski esinevad mured CVT-käigukasti siduriga. Esimeste aastate CVT-variaatorkaste vahetati ka garantiikorras välja. Neil on täheldatud kõrgetoonilist, vilisevat või sisisevat heli, mis tekib 60–80 km/h liikudes, kuid see pole tingimata rike, pigem variaatorkasti omapära. Ette on tulnud ka EGR-klappide rikkeid. Samuti võib leida kerget roostet uste alläärtes ja kere all, kuid ei midagi hullu. Samuti hoiab pisi-Honda hästi hinda ka mõne aja möödudes.
3. Opel Meriva 2003-2005
Väike ruumikas auto Saksamaalt. veaprotsent on kõigest 4.4 ja kasutajad on autoga väga rahul. Veermikudetailid on Merival väga vastupidavad, enne 100 000 kilomeetri läbimist ei tohiks detailid vahetust vajada. Samuti on vastupidavad mootorid. 8-klapiline bensukas peab hästi vastu ja on lihtsa ehitusega. Ühes Autobildi testis tõestati, et bensiinimootor ja diiselmootor on täpselt ühesuguse kütusekuluga, kuid diisel on kallim osta ja seetõttu teenib ennast aeglasemalt tagasi. Probleemsed kohad on autol ehk elektriline roolivõimendi, mis üksikutel juhtudel on streikinud ja pisikese auto kohta suur pöörderaadius. Muid probleeme ei esine ja auto peaks vähemalt 300 000km muretult kestma.
Esikümnesse mahuvad veel - Mazda2, Audi A4, Toyota RAV4, Mazda MX-5, VW Touareg, MB A-klass, Hyundai Getz, Toyota Avensis, Toyota Yaris, Toyota Corolla, Ford Fiesta, VW Golf, Mazda6, Nissan Micra, Mazda Premacy.
Autod, mida tasuks vältida - Kia Carnival, Renault Laguna, Chrysler PT Cruiser, Peugeot 106, Renault kangoo, Seat Alhambra/VW Sharan/Ford galaxy, Fiat stilo, Nissan Primera, Mini, Mitsubishi Colt, Renault Megane, Renault Espace, Peugeot 406.
Autod vanuses 6-7 aastat.
Jällegi on esinumber Porsche 911, kuid võtame hinna poolest odavama.
1. Audi A4 2001-2004
Kvaliteetne, kuid mitte veatu auto. Vigu esineb keskmiselt 7.9%.
Audi on ennast tõestanud korraliku Saksa autona. Ökonoomsed mootorid ning kena välimus. Mootorivalik on lai, ning eelistada võib kõike. Nõrgemaks kohaks peetakse esisilda ning tagaistujatel on kohati kitsas. Rikkeid esineb palju 2.5TDI-l ning vältida tasuks ka CVT (Multitronic) ülekannet, kuna variaator kipub ruttu kuluma ja hooldada väga kulukas. Samas auto on hea hinnaga ja varustust leiab palju. Samuti on magusaks palaks diisli ja nelikveo kombinatsioon.
2. Honda Accord 2003-2005
Miinused
tagaistmel vähe ruumi, kuid keskmist kasvu inimestele piisav.
diisel võtab õli veidi rohkem kui peaks.
Plussid
mugav ja kindla juhitavusega, head mootorid, ökonoomne diisel, töökindlus
Väga vähesed asjad, mis vajavad suuremat kulutust. Samas auto pakub kõvasti sõidumõnu ja hoiab hinda.
3. Mazda Premacy
pruugituna on rohkem hinnas, kui uuena. Parim valik oleks 2liitrine bensukas, millel jaksu rohkelt ja kütust ei rüüpa ülearu. 1.8 jääb seetõttu pisut lahjaks, kuid kindlustusmakse on ehk pisut väiksem.

Diislit väga ei soovitata, kuna vajab tähelepanu ja iga kolmas õlivahetus nõuab klappide reguleerimist, siis tuleks arvestada vähemalt 4000.- väljaminekuga. Selle võib ka vahele jätta, kuid siis on klappide klõbin kiire tulema.
Miinused
seitsmekohalisena vähe levinud, sisemüra pisut suur, kerge rooste esimese aasta mudelitel
Plussid
töökindel, avar, varustust leiab autodelt rohkesti.
Top 10 jätkub selliste autodega - Mazda Demio, Toyota Corolla, AVensis, VW Golf, Audi A2, MB C- ja S-klass, Honda CRV, Subaru Forester, Toyota YAris, MB SLK, Mazda MX-5, Nissan Almera, Smart ForTwo.
Tabeli kehvemat otsa täidavad - Kia Carnival, Renault Laguna, Chrysler PT Cruiser, renault Kangoo, Renault Scenic, Peugeot 106, Sharan/Galaxy/Alhambra, Ford Ka, Audi A8, Alfa Romeo 147
Autod vanuses 8-9 aastat.
Tabeli otsast leiame jälle Porsche 911 ja Boxsteri, Toyota RAV4, MB SLK, Mazda Demio, Subaru Forester..
1. Toyota yaris 1999-2003
Toyota sai omal ajal hakkama päris vahva punniga, mis ka sellises vanuses üllatab veel väga hea vastupidavusega.
Armatuur on omaette teema, kuid sellega harjub kiiresti. Juhitavus on ka küllaltki hea. Ruumi on piisavalt, võiks isegi võrrelda lausa Focuse-Golfiga. Pagasiruum on küll kitsuke, kuid kui tagaistujaid pole, saab istet ettepoole nihutada ja pagasiruumi suurendada.

Mootorid on küllaltki head ja kestvad. Ei ole ka üleliia janused. Soovitatakse pigem 1.3liitrist, kuna see on jõulisem, neelab isegi vähem kütust, kui 1-liitrine ja maanteel kannatab ka möödasõite teha.
Miinusena on ehk märgitud see, et kuna mõeldud linnaautoks, siis võib esineda autosid, kus värvkate ja eriti stanged on teatud kõrgusel ära kribitud.. Samas, avariivaba Yaris ei roosteta, kuna keregarantii on 12a. Samuti peab ehk osade pirnide vahetamise jätma teenindusele, kuna ligipääs on lihtsalt nii kuradima keeruline. Mootorid on õnneks ketiga ja probleemivabad, samuti on saadaval ka juba B-osi, mis kohati on kordades odavamad ja samahead, kui originaalid. Samuti on negatiivseks märgitud ka müraisolatsiooni kehvasust ja enamus autosid on suht ilma lisadeta.
2. Mazda MX-5
Soodne ja lihtne lustiauto. Ühendab endas lahtise kere, ideaalse juhitavuse, vastupidavuse ja tagaveo. Auto on oma esimesest põlvkonnast alates näidanud end heast küljest ja lustlik sõidumasin olnud läbi aegade. Nüüdseks ajaks on ka mootorite valik täiustunud suurematega ja pole raske leida endale sobivam. Siiski on raske leida kasutatud kerejuppe, kui peaks vaja olema. Avariivaba masinat siiski rooste ei kohuta. Samuti pole auto loodud pereinimesele, kuna mahutab vaid 2 inimest ja pisemat sorti pagasi. Pigem on see auto mõeldud inimesele, kellel peret pole ja ego suurus ei nõua suurt mersut. Samuti on autot üldiselt odav pidada, kuna paljud osad on ka B-osana saadaval.
3. VW Polo 2001-2005
Uuena eliit, kuid kasutatuna keskpärane. Siiski töökindel loom.
Auto plussiks on margi kuulus ajalugu ja lai valik mootoreid. Samuti on auto kompaktne ja linnas hea manööverdada. Neljakesi mahub autosse ära, kuid pagasit palju kaasa võtta ei saa. Salong on pigem mugav, kui ebamugav, kuid pikkadel inimestel on raske head asendit leida. Turvavarustus on tasemel ja ka varustust leidub ohtrasti, kui hästi otsida. Samas elektrivigu kohtab ning pigem soovitatakse vaadata võimalikult lihtsat masinat. mootoritest soovitatakse enim suuri bensiinimootoreid ja 1.9TDI'd, kuna on ökonoomne ja teeb Polost raketi. Veermik on tipptase ja ka suure läbisõidu puhul on enamasti sillad korras. Käigukastid on samuti tugevamad, kuid nende häält ja käikude lülitumist tuleb siiski kontrollida. Veermikuosad on üsna odavad. Küll aga on korras isendid veidi kallimad,kuid kindlasti oma hinda väärt.
Top 10 jätkub - Audi TT, Honda Accord, Suzuki Jimny, Suzuki Grand Vitara, Toyota Avensis, Toyota corolla, Ford Focus.
Punase laterna rollis on Alfa Romeo 145/146, Ford Ka, Škoda Felicia, Renault Twingo, Daewoo Lanos, Ford Mondeo, Volvo S70/V70, Galaxy/Sharan/Alhambra, VW Passat, BMW 3-seeria.
Ja nüüd autod vanuses 10-11 aastat.
Esimene ots püsib suht muutumatuna: Porsche 911, Toyota RAV4, Subaru Forester, MB SLK, Mazda MX-5, Suzuki Vitara.
1. Toyota Starlet 1996-1999
Vigu keskmiselt 10%. Yarise eelkäija on üsnagi lihtne sõiduk - ruumi jagub, mootorit jagub. Siiski pole ruumi üleliia ja mootor ning vedrustus ei ole just kõige parem kombinatsioon, kuid ühest kohast teise viib ta edukalt. Täheldatud on ehk vaid siduri kiiret kulumist, vanematel masinatel on kulunud ka süütevõti. Samuti streigivad ka küünlajuhtmed ning aegajalt ka lukud. Samas veermik kestab kaua ning ka rooste avariivabal masinal peaaegu, et puudub.
2. Toyota Corolla 1997-2002
Saadaval juba 25 000.- eest ning tegu pole teps mitte kehva autoga. Kes ei otsi efektset välimust ja vägevat kiirendust, siis see auto on just tema jaoks. Corolla pole küll üheski kategoorias väga hea, kuid ta võib sõita lõputult. Ka siis, kui tal on midgai viga, ta ikkagi liigub. Ruumi üle kurdavad ehk tagaistujad, kuid pagasiruumi on piisavalt. Mootorite valik on piisav ja küllaltki ökonoomsed. Kerevariante on samuti ja erinevad varustusastmed annavad päris hea valiku. Tugev on kere ja veermik ning avariivabad masinad on roosteta. Siiski aegajalt võib esineda lekkeid ja siduri kiiret kulumist. Suurest kasutamisest võivad kuluda ka istmed ning pole harv juhus, et määrdunud anduri tõttu streigib ABS. Muidu on tegu väga hea autoga, mille vea protsent selles vanuses on kõigest 15.7.
3.Saab 9-3 1998-2002
Saksa juurtega rootslane. Veaprotsent 17.8. Esimese põlvkonna Saab 9-3 on väga vastupidav auto. Mootorivalikust oleks eelistatumad turboga autod, kuna kaheliitrine vabalthingav võib kohati lahjaks jääda. Mootoritega on probleeme vähe, peamiselt diiselmootoritega. Põhjus on selles, et mootor eelistaks pikemaid distantse, kuid meil sõidetakse mõne autoga ainult tööle ja koju. Samuti kipub kehva diislikütuse tõttu EGR-klapp kinni jääma. Kui kusagilt on õlilekkeid, on ilmselt tegu hooletu remonditööga, kus pole jälgitud protseduuride õiget järjekorda. Nii manuaal- kui automaatkäigukastidega on probleeme esinenud minimaalselt. Veermikule mitte midagi ette heita ei saa. Eriti vastupidav on tagasild, kus puksid peavad vastu 150 000 – 200 000 kilomeetrit. Ka esisillas kestavad näiteks šarniirid ja rooliotsad ilma probleemideta 100 000 ja rohkem. Piduriklotside ja piduriketaste eluiga sõltub kasutajast, aeg-ajalt oleks soovitatav teha ka äkilisemaid pidurdusi ja käsipidurit kasutada, et tagumised pidurid korralikult toimiks. Armatuurlauas kipub väsima kliimaseadme ja raadio vedelkristallekraan, mis vahetatakse ka välja.
Ja TOP 10 jätkub - MB SLK, Mitsubishi Space Wagon, BMW Z3, Toyota Carina, Mazda MX-5, Honda Civic, VW Polo, Audi A3, Nissan Almera, Mazda 323, MAzda 626, Opel Vectra, BMW 7-seeria, Škoda Octavia.
Punase laterna rolli täidavad - Ford Ka, renault Twingo, Alfa romeo 145/146, Škoda Felicia, Seat Leon/Toledo, Renault Megane, Ford Escort, Fiat Punto, Renault Scenic, Renault Clio, Ford Mondeo, Audi A6, Opel Omega, BMW 5.seeria, VW Passat.