Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 08.05.2025 00:43

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 25.10.2009 18:10 
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.11.2008 21:48
Postitusi: 219
part1 kirjutas:
Ei, ma ei ole üldse elektriautode vastu, saan nende põhimõttest täitsa aru. Aga lihtsalt akud on elektri ja hübriidautode üks valukohti rahaliselt.
Pealegi, ega akusid ei saa ainult tühjaks laskmisega ära rikkuda on ka palju teisi võimalusi, lihtsalt ka see, et kasutad neid niipalju, et seetõttu ütlevad üles ja ekspertiis leiab sul midagi, et valekasutus.
Teine asi on see, et näitaks talvel -25ga, jätad auto üsna tühjade akudega seisma, niipalju kui elektroonika lubab ja akud lihtsalt külmuvad läbi ja ongi kõik, selle võib ka ekspertiis avastada ja öelda ,et garantii alla ei lähe.
Pliiakudega nagu autol on see teema, et mida laetumad need on, seda suurem on nende külmataluvus.
Pealegi, pole raske see 160 000km täis sõita, et garantii lõppeks.

Elektri ja hübriidautode probleemiks loeksin ma veel seda, et külmaga nagu talvel, nende akude mahutuvus langeb, nad saavad kiiremini tühjaks, kui nad just vahepeal üles ei soene.
Sama teema on külma pliiaku laadimisega, ta võtab näiteks -20ga vastu vaid tugevalt alla poole laadimisvoolust, laadimisega muidugi aku soojeneb ja siis hakkab tasapisi rohkem vastu võtma, voolutarbides ka aku soojeneb, mida rohkem voolu tarbid, seda rohkem soojeneb.
Elektriautol on ka talvel väga halb salongi kütta, sest see käib ka siis elektriga, aga auto niigi tarbib palju elektrit, mis kõik võetakse akudest.
Väiksemal ühtlasel kiirusel ma ei tea, kuidas hübriidauto salongi soendab? Ka elektriga?


Sa ei ole tark inimene.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 25.10.2009 18:29 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2008 12:31
Postitusi: 526
Asukoht: uugametsa
mkb kirjutas:
Charly, pead vist ikka oma Honda maha müüma :D . Ega kui part ütleb, et talvel igavene jama , siis nii on. :lol


ma ei ole öelnud, et selle peaks maha müüma või et kasutuskõlbmatu oleks talvel, aga tõin elektri ja hübriidautode valukoha välja, jälle ühe.

_________________
http://www.hot.ee/liikluspart


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 25.10.2009 19:03 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.05.2005 13:54
Postitusi: 2931
Asukoht: Tallinn
püha Mooses, kas sa oled loll või mängid seda?

Aku mahtuvus langeb külmaga - nõus, kuid kuna see aku sojeneb normaaltemperatuurini 5 minutiga, siis who cares?
Aku võib rikki minna - nõus, kui elektroonika ei lase sel juhtuda. Kui laseb, siis on see valmistaja probleem korda teha.

Mul juhtus nii eelmisel talvel, et auto aku (mitte hübriidajami, vaid nö tavaaku) suri lambist maha. Kõik elekter kadus autost ära ja roolivõim sammuti ei töötanud. Tellisin puksiiri ja palusin auto Honda esindusse viia.
Hommikul helistasin Hondasse, et tulen läbi, pangu nad asendusauto valmis (kuigi mu leping seda ei kata). Läksin kohale, kurjustasin. Ütlesin, et enne autot tagasi ei taha, kui kõik on OK. Anti valida kas tutika Accordi vahel või siis tellivad maaletooja laost mulle asenduseks samasuguse hübriidi. Valisin hübriidi(paak oli täis ja auto piinlikult puhas, hiljem mahasõidetud kütust asendama ei pidanud. 5 päeva hiljem läksin autole järgi peal oli uus, võimsam aku ja igaks juhuks laadimise mäng ära vahetatud.
Ma ei tunne kuskilt otsast, et Honda kohalikud diilerid tahaks mulle mütsi pähe tõmmata või juuksekarva lõhki ajada.
Tegelikult aku garantii alla ei lähegi ja asendusautot ei peaks üldse mulle andma. Asendusauto olen sanud 2-l korral juba.

_________________
Miata
LS400


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 25.10.2009 22:33 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.07.2006 23:32
Postitusi: 1288
Asukoht: Roolis
parima sõbra vend ostis ka omale Civic Hybridi, käredam talv on juba ära peetud - käis põhja polaarjoonel. Ütles, et ennem ütleb üles bensiinimootor, kui akud. Ütles, et Honda insenerid on väga hea asjaga hakkama saanud ja edaspidigi ostab pigem Honda hübriidi, kui Lexuse või Toyota oma, mis tõepoolest on paras rämps (kuna Lexus ja Toyo on sama kontserni liikmed, siis kasutavad samu asju ja mõlemil esineb probleeme peale 3.aastast kasutust (heitgaaside tõttu ei saa enam ÜV läbi)).

Niiet, edaspidi ma eiran kasutajat part1 ja teema vajaks tõsist koristamist :think

_________________
I'm here mostly for the chicks!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 25.10.2009 23:27 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.12.2005 19:55
Postitusi: 5322
Asukoht: Rae
Segan korra vahele et mis see Top 10 siis on "odav auto ülalpidamiseks"

Võiks teha siia mingi tabeli või hääletuse äkki siin hetkel teema "millist hübriidi osta"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 26.10.2009 12:34 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.05.2004 19:21
Postitusi: 1837
Asukoht: Tallinn/Harku vald
Samas, nagu ma charly jutust aru olen saanud, ei ole see hybriid sugugi ökonoomne.

Huvitav, kas sellele Civic Hybrid`le 10 aasta pärast ka ostjaskonda on? Akud hakkavad ära surema, mis pole odav lõbu, samuti pole kütusekulu vahe märkimisväärne tava Civic`ga.

Lisaks on Hybrid kallim.

_________________
Tee tööd ja näe vaeva, siis tuleb tulumaksu tagastus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 26.10.2009 13:26 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.07.2006 23:32
Postitusi: 1288
Asukoht: Roolis
jumala juhuslikult teema jätkuks leidsin oma kapinurgast ühe ajakirja, kus on toodud niiöelda säästutest - et milline auto on odavaim pidada. peaks nagu siia teemasse väga hästi sobima ja teen ka lühikokkuvõtte.

1. Hinnaklass kuni 5000- 15 000 - Ford Sierra, testis olev mudel oli 92.a 2.0 DOHC. Varuosade päring andis 317 nimetust ning kuluvosade keskmiseks hinnaks jääb umbes 400.- (odavaimad piduriklotsid - saada isegi 140.- eest, ning kalleimad osad olid seotud käsipiduriga ning kaitsmekarp, kaks viimast suht tavalised peavalu tekitajad ja remondihinnad kõiguvad 3000.- krooni juures) Samuti tekitab meelehärmi pidevalt lagunev summuti. Hindamisskaala oli 5 tärni-süsteem. Sõiduomadused said 4 tärni, mootor 3.5, disain 3 ning hinna ja saadavuse suhe sai ka 3 tärni. Kõige rohkem heidetakse ette nõrka keret ja roostelembust. samuti ei ole auto ökonoomne ning diislist soovitatakse kauge kaarega eemale minna, kuna mootor on kuumakartlik, turbo on nõrguke ja pea kõik masinad juba tänaseks päevaks suitsevad kulunud turbo tõttu. Samuti on läbisõidud suured ja pealtnäha ilus auto võib neelata palju raha.
Kokkuvõttes tabelis auväärne 3. koht.

2. Hinnaklass 7000 - 40 000 - Opel Astra 1991-1998. Testis on 92.a 1.4 mootoriga Caravan. varuosapäring annab 403 nimetust ning varuosa keskmine hind on umbes 350.-. Odavaim on roolivarda ots 155.- ning kallimad kuluartiklid on kerepaneelid - 600+ krooni. Temalgi on mõningad kiiksud, kuid kuna masinaid on palju toodetud, on samuti võimalus soodsalt saada asendusi. Masin saab laita roostelembuse poolest, mis on ehk hullemgi, kui viimase otsa Sierradel. Samas valikut on, ja korraliku masina leidmine võib olla tõenäoline. Peaaegu 5 tärni saab hinna ja saadavuse suhe, 3 tärni jagati sõiduomadustele, disainile ning 2 tärni mootor ja jõuülekanne, kuigi keskmine kütusekulu on kusagil 6,5 liitri kandis. Antud testis jäi Opel 4-ndaks.

3. Hinnaklass 9000 - 15 000 - Mitsubishi Galant 1987-92. Testis osalev masin on 91. a 1.8 sedaan. varuosi on saadaval 215 nimetust, odavamad on piduriklotsid, kallimad jällegi kerepaneelid (alates 3000.-). keskmine hind jääb sinna 600.- kanti. Auto on küllaltki ökonoomne, kuid mitte säästuajal ~ 7,5L, samuti iseloomustatud, kui küllaltki muretu auto, kus on ka tagaistmel küllalt ruumi, disain endiselt nauditav ning ka roostet leidub vähe. Miinustena ongi just mainitud jäika vedrustust, keskmisest kallimaid varuosi. Siiski saab ta testis 2. koha ja kokkuvõttes 3.5 tärni.

4. Hinnaklass 14 000 - 35 000 - Toyota Corolla 1991-97. Testis osales 94.a 1.3 luukpära. Varuosade loetelu on 276 nimetust, odavaim on roolivarda ots on isegi alla 100.- ning kalleim kuluvosa on ilmselt esiamortisaator ~ 1000.-
1.3 mootori kohta on tegemist väga särtsaka masinaga, kuna masinasse on koondatud nii ökonoomsus, kui kiirendamisvõime ja väljendub see keskmise kütusekulu näol alla 6L. Kõigest 55kW.
Kiita saavad sõiduomadused, salong, mootor. Natuke meelehärmi tekitab kehv saadavus, kuna tegemist on hea masinaga, siis müügis kohtab neid harva. Töökindlus on tasemel ka praegu ning kasutajatele peavalu ei valmista ning väide, et jaapanlase varuosad on kallid, ei pea paika, kuna kerepaneelidki on odavamad, kui amortisaator. Selle testi võidab Corolla ülekaalukalt.

Edasine tabel jätkub kuni 10 000.- hinnaklassi põhjal selliselt:
5. Audi 80 B3 1986-1991
6. Mazda 323 BG, 1989-1994
7. Mitsubishi Lancer 1987-1996
8. Nissan Sunny 1990-1995
9. Opel Omega A 1986-1994
10. VW Golf II 1983-1991
11. VW Passat B3 1988-1994

Part raudselt kobiseb jälle midagi. :D

_________________
I'm here mostly for the chicks!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 26.10.2009 21:04 

Liitunud: 27.03.2004 22:46
Postitusi: 390
Asukoht: Haapsalu/Tallinn
Ma ei ole nüüd küll mingi tuline Sierra kaitsja ja ei hakka seda juttu siin ajama, et paremat autot pole aga selles Sierra lõigus jäi minu jaoks küsimuseks see, et mis nende Sierra kaitsmekarpidega juhtuma peaks ? :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 26.10.2009 22:11 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.07.2006 23:32
Postitusi: 1288
Asukoht: Roolis
vesi ronib sinna kuhu vaja pole. Küll mitte alati, kuid tutvusringkonnas on seda ikka mitumitu korda juhtunud, et seda lihtsalt juhuseks lugeda ning fordimehed ka vannuvad.
Sama lugu kummitab ka Mondeot, et kui üks elektriline lisa enam ei toimi,siis hakkavad järjest ka teised minema.

_________________
I'm here mostly for the chicks!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 27.10.2009 03:06 
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.04.2005 18:02
Postitusi: 429
Asukoht: far away
scorpio kuni 91a ja sierra kaitsmeplokid töötavad vee all ka väga edukalt seal ei ole midagi mis saaks läbi minna nii et see jutt unustage vägakähku.

_________________
56394180 www.motovanker.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 27.10.2009 09:51 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22.07.2003 11:11
Postitusi: 6480
Asukoht: Tallinn
ja escorti puhul tuleb vesi sisse klaasipuhastaja alusest osast, kus vee äravoolamiseks on niöelda esitiiva poole kalle ja sinna auk tehtud. Vesi peaks voolama tiiva taha. Ainult et enne seda auku on servas nii sentimeeter sügavam lohk, kuhu vesi koguneb. Lõpuks annab see koht järgi. Kunagi isegi ühes autol hommikul avastanud töötavad tuled, klaasipuhastaja ja puhuri. Enda expressil tasandasin need augud ära.

_________________
Signalisatsioonide, mugavusmoodulite, parkimisabide müük ja paigaldus - kõikide autode diagnostika, VAG immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 27.10.2009 19:33 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.07.2006 23:32
Postitusi: 1288
Asukoht: Roolis
Eks ma siis jätkan oma arutelu-teemat..
Kuna "odavaim auto ülalpidamiseks" on lai mõiste, siis ma võtsin voli ja laiendasin seda selliselt, et lisan nüüd autod, mida on soodne pidada, kuid mis ei tähenda siiski odavat hinnalipikut. Sest teada on, et teatud inimesed on majanduslikult paremal järjel ja mõnel on kogutud ka juba üksjagu ja ootab pikisilmi, millist uuemat autot tasuks osta. Seega ma toon nüüd mõned näited eri vanuseklassis, mida on üsnagi taskukohane osta ja pidada. Uued autod ei tähenda alati suuri kulutusi ja reeglina on kuni 3-aastased veel ka garantiiga, mis teeb diili eriti magusaks. Ühtlasi märgin ära ka autod, mis ülevaatuspunktides just tabeli viimasesse otsa jäävad. Kõigepealt siis 2-3 aasta vanused autod.

1. Toyota Corolla Verso. 2001-...
Väga töökindel - vigu keskmiselt vaid 2%. Isegi kasutatuna on tegu väga töökindla ja tugeva masinaga. Mootoritest on levinuimad bensiinimootorid, kuid soetada võib ka D-4D diislit. Kiirusomadused on enamvähem võrdsed kõigil, kütusekulu ja jõu suhe on parem suurematel mootoritel ja diislil. Otsida võiks pigem hea varustuse ja hooldusajalooga masinat. Hinnad algavad hetkel keskmiselt 100 000.- piirimailt, kuid hooldused on soodsad ja varuosade hinnad ei tapa. VVTi mootori eripära on suur õlikulu ja seda peab jälgima. Samuti räägib Verso mudeli kasuks see, et pigem ostavad neid eraisikud, Corolla tavamudel on populaarne firmaauto ja sageli on läbisõidud suured ja garantii lõppedes jääb hooldamata auto lihtsalt kuskile platsile seisma.
2. Mazda2 esimene põlvkond 2003-2007
Väga kompaktne ja väike mahukas auto. Oma 4-meetrise pikkusega mahutab vabalt sõitma 4 inimest ja väikese pagasi. Samuti linnas hea parkida ja nähtavus on igale poole üle keskmise. Üksikud probleemid on seotud elektroonikaga ja lekkiva veepumbaga. Viimane neist on üsna odav parandada. Mootorisoovitus on 1.6, kuid levinud on ka 1.4. 1.3liitriseid siinmail väga ei liigu ja see on ka antud valikust kõige lahjem. Samuti tasuks vältida 1.4liitrist diislit, mis on küll ökonoomne, kuid jõuetu. Kui turvavarustus on oluline, siis teadmiseks, et ABS kuulus lisavarustusse. Aga hinnad algavad juba kohati ka 80 000.- kroonist ning ülevaatajate hinnangul on veaprotsent vaid 2.1%. :)
3. Mazda3 2001-...
Veaprotsent on 2% ning ülevaatajate sõnul äärmiselt töökindel masin. Hinnad kukuvad järjest allapoole ja see peaks olema piisavalt hea pakkumine. Välismõõtmetelt paras, kuid pikemad sõitjad kurdavad ruumi üle tagaistmel. Siiski pakub väike auto palju varustus ja hooldada pole raske ega kallis. Siiski on algusaastate mudel kerge rooste küüsis ning keregarantii kehtivusel saab sellest tasuta jagu. Veermik on vastupidav ja normaalsel kasutamisel vajab tähelepanu alles aastate pärast. Kuigi levinuim on 1.6liitrine bensiinimootor, tasuks seda just vältida, kuna rivaalide omast januseim. Soovituslik "säästukas" on 1.6liitrine turbodiisel.

Esikümnesse mahuvad veel - Ford Fusion, Ford Fiesta, Subaru Forester, Toyota Avensis, Toyota Yaris, Honda Jazz, Mazda MX-5, Honda CR-V, Opel Meriva, Toyota RAV4, BMW 3-seeria, VW Golf, Mazda6, Audi A4.

Mida tasuks vältida oma kõrge vea % tõttu: Kia Carnival, Seat Arosa, Chrysler PT Cruiser, Peugeot 407, Nissan Primera, Renault Megane, MB E-klass, Fiat Stilo.

Autod vanuses 4-5 aastat.
Vanuseklass, kus garantii on lõppenud ja hooldamine tuleb omal jõul ette võtta.
1. Esimene koht kuulub Porsche Boxsterile, kuid kuna tegu on vähelevinud masinaga meitemaal, siis järgmisena astub ette Subaru Forester. Forester on ehitatud Impreza põhja ja tehnika peale. Erineb vaid kerekuju. Väga praktiline auto, mahutab mõõdukalt. Varustust on enamikul autodest piisavalt, boonusena nelivedu. Mootoritest soovitatakse 2.0 bokserit, mis tuleb igapäeva toimetustes edukalt toime ning kütusekulu ei ole üüratu - nõudes keskmiselt 8-9L sajale. Top Gear tõestas samuti, et tegu on ühe väga vastupidava masinaga, mis saab hakkama ka teelt kõrvale pöörates ja maal elava inimese jaoks on see täitsa asendamatu masin. Miinused - vähe on, mille kallal iriseda. Salong on veatu, kui igav armatuur välja arvata. Võimsama mootori puhul on loomulik eeldada, et on kasutatud sihipäraselt ja tasuks kontrollida nelikveo sõlmesid. Päris mudamülkasse minna ei soovitata, sel juhul võib jagu saada sidurist, mis uuena maksab 4-5000 krooni. Siiski ei maksa autot karta ja esindusest ostetud masina puhul on ajalugu olemas.

2. Honda Jazz 2002-2008
Veaprotsent on 3.9. Kui otsida väikest ja ökonoomset autot, siis on Jazz on hea valik, lisades veel omakorda praktilisuse. Lisaboonus on töökindlus. 1.3liitrine mootor on kõige parem valik. Vigadest on märgitud korrodeeruvaid kütusepumba relee­sid ja läbipõlevaid kaitsmeid. Harva, kuid siiski esinevad mured CVT-käigukasti siduriga. Esimeste aastate CVT-variaatorkaste vahetati ka garantiikorras välja. Neil on täheldatud kõrgetoonilist, vilisevat või sisisevat heli, mis tekib 60–80 km/h liikudes, kuid see pole tingimata rike, pigem variaatorkasti omapära. Ette on tulnud ka EGR-klappide rikkeid. Samuti võib leida kerget roostet uste alläärtes ja kere all, kuid ei midagi hullu. Samuti hoiab pisi-Honda hästi hinda ka mõne aja möödudes.

3. Opel Meriva 2003-2005
Väike ruumikas auto Saksamaalt. veaprotsent on kõigest 4.4 ja kasutajad on autoga väga rahul. Veermikudetailid on Merival väga vastupidavad, enne 100 000 kilomeetri läbimist ei tohiks detailid vahetust vajada. Samuti on vastupidavad mootorid. 8-klapiline bensukas peab hästi vastu ja on lihtsa ehitusega. Ühes Autobildi testis tõestati, et bensiinimootor ja diiselmootor on täpselt ühesuguse kütusekuluga, kuid diisel on kallim osta ja seetõttu teenib ennast aeglasemalt tagasi. Probleemsed kohad on autol ehk elektriline roolivõimendi, mis üksikutel juhtudel on streikinud ja pisikese auto kohta suur pöörderaadius. Muid probleeme ei esine ja auto peaks vähemalt 300 000km muretult kestma.

Esikümnesse mahuvad veel - Mazda2, Audi A4, Toyota RAV4, Mazda MX-5, VW Touareg, MB A-klass, Hyundai Getz, Toyota Avensis, Toyota Yaris, Toyota Corolla, Ford Fiesta, VW Golf, Mazda6, Nissan Micra, Mazda Premacy.

Autod, mida tasuks vältida - Kia Carnival, Renault Laguna, Chrysler PT Cruiser, Peugeot 106, Renault kangoo, Seat Alhambra/VW Sharan/Ford galaxy, Fiat stilo, Nissan Primera, Mini, Mitsubishi Colt, Renault Megane, Renault Espace, Peugeot 406.

Autod vanuses 6-7 aastat.
Jällegi on esinumber Porsche 911, kuid võtame hinna poolest odavama.

1. Audi A4 2001-2004
Kvaliteetne, kuid mitte veatu auto. Vigu esineb keskmiselt 7.9%.
Audi on ennast tõestanud korraliku Saksa autona. Ökonoomsed mootorid ning kena välimus. Mootorivalik on lai, ning eelistada võib kõike. Nõrgemaks kohaks peetakse esisilda ning tagaistujatel on kohati kitsas. Rikkeid esineb palju 2.5TDI-l ning vältida tasuks ka CVT (Multitronic) ülekannet, kuna variaator kipub ruttu kuluma ja hooldada väga kulukas. Samas auto on hea hinnaga ja varustust leiab palju. Samuti on magusaks palaks diisli ja nelikveo kombinatsioon.

2. Honda Accord 2003-2005
Miinused
tagaistmel vähe ruumi, kuid keskmist kasvu inimestele piisav.
diisel võtab õli veidi rohkem kui peaks.
Plussid
mugav ja kindla juhitavusega, head mootorid, ökonoomne diisel, töökindlus
Väga vähesed asjad, mis vajavad suuremat kulutust. Samas auto pakub kõvasti sõidumõnu ja hoiab hinda.

3. Mazda Premacy
pruugituna on rohkem hinnas, kui uuena. Parim valik oleks 2liitrine bensukas, millel jaksu rohkelt ja kütust ei rüüpa ülearu. 1.8 jääb seetõttu pisut lahjaks, kuid kindlustusmakse on ehk pisut väiksem. :D Diislit väga ei soovitata, kuna vajab tähelepanu ja iga kolmas õlivahetus nõuab klappide reguleerimist, siis tuleks arvestada vähemalt 4000.- väljaminekuga. Selle võib ka vahele jätta, kuid siis on klappide klõbin kiire tulema.
Miinused
seitsmekohalisena vähe levinud, sisemüra pisut suur, kerge rooste esimese aasta mudelitel
Plussid
töökindel, avar, varustust leiab autodelt rohkesti.

Top 10 jätkub selliste autodega - Mazda Demio, Toyota Corolla, AVensis, VW Golf, Audi A2, MB C- ja S-klass, Honda CRV, Subaru Forester, Toyota YAris, MB SLK, Mazda MX-5, Nissan Almera, Smart ForTwo.

Tabeli kehvemat otsa täidavad - Kia Carnival, Renault Laguna, Chrysler PT Cruiser, renault Kangoo, Renault Scenic, Peugeot 106, Sharan/Galaxy/Alhambra, Ford Ka, Audi A8, Alfa Romeo 147

Autod vanuses 8-9 aastat.
Tabeli otsast leiame jälle Porsche 911 ja Boxsteri, Toyota RAV4, MB SLK, Mazda Demio, Subaru Forester..
1. Toyota yaris 1999-2003
Toyota sai omal ajal hakkama päris vahva punniga, mis ka sellises vanuses üllatab veel väga hea vastupidavusega.
Armatuur on omaette teema, kuid sellega harjub kiiresti. Juhitavus on ka küllaltki hea. Ruumi on piisavalt, võiks isegi võrrelda lausa Focuse-Golfiga. Pagasiruum on küll kitsuke, kuid kui tagaistujaid pole, saab istet ettepoole nihutada ja pagasiruumi suurendada. :) Mootorid on küllaltki head ja kestvad. Ei ole ka üleliia janused. Soovitatakse pigem 1.3liitrist, kuna see on jõulisem, neelab isegi vähem kütust, kui 1-liitrine ja maanteel kannatab ka möödasõite teha.
Miinusena on ehk märgitud see, et kuna mõeldud linnaautoks, siis võib esineda autosid, kus värvkate ja eriti stanged on teatud kõrgusel ära kribitud.. Samas, avariivaba Yaris ei roosteta, kuna keregarantii on 12a. Samuti peab ehk osade pirnide vahetamise jätma teenindusele, kuna ligipääs on lihtsalt nii kuradima keeruline. Mootorid on õnneks ketiga ja probleemivabad, samuti on saadaval ka juba B-osi, mis kohati on kordades odavamad ja samahead, kui originaalid. Samuti on negatiivseks märgitud ka müraisolatsiooni kehvasust ja enamus autosid on suht ilma lisadeta.

2. Mazda MX-5
Soodne ja lihtne lustiauto. Ühendab endas lahtise kere, ideaalse juhitavuse, vastupidavuse ja tagaveo. Auto on oma esimesest põlvkonnast alates näidanud end heast küljest ja lustlik sõidumasin olnud läbi aegade. Nüüdseks ajaks on ka mootorite valik täiustunud suurematega ja pole raske leida endale sobivam. Siiski on raske leida kasutatud kerejuppe, kui peaks vaja olema. Avariivaba masinat siiski rooste ei kohuta. Samuti pole auto loodud pereinimesele, kuna mahutab vaid 2 inimest ja pisemat sorti pagasi. Pigem on see auto mõeldud inimesele, kellel peret pole ja ego suurus ei nõua suurt mersut. Samuti on autot üldiselt odav pidada, kuna paljud osad on ka B-osana saadaval.

3. VW Polo 2001-2005
Uuena eliit, kuid kasutatuna keskpärane. Siiski töökindel loom.
Auto plussiks on margi kuulus ajalugu ja lai valik mootoreid. Samuti on auto kompaktne ja linnas hea manööverdada. Neljakesi mahub autosse ära, kuid pagasit palju kaasa võtta ei saa. Salong on pigem mugav, kui ebamugav, kuid pikkadel inimestel on raske head asendit leida. Turvavarustus on tasemel ja ka varustust leidub ohtrasti, kui hästi otsida. Samas elektrivigu kohtab ning pigem soovitatakse vaadata võimalikult lihtsat masinat. mootoritest soovitatakse enim suuri bensiinimootoreid ja 1.9TDI'd, kuna on ökonoomne ja teeb Polost raketi. Veermik on tipptase ja ka suure läbisõidu puhul on enamasti sillad korras. Käigukastid on samuti tugevamad, kuid nende häält ja käikude lülitumist tuleb siiski kontrollida. Veermikuosad on üsna odavad. Küll aga on korras isendid veidi kallimad,kuid kindlasti oma hinda väärt.

Top 10 jätkub - Audi TT, Honda Accord, Suzuki Jimny, Suzuki Grand Vitara, Toyota Avensis, Toyota corolla, Ford Focus.

Punase laterna rollis on Alfa Romeo 145/146, Ford Ka, Škoda Felicia, Renault Twingo, Daewoo Lanos, Ford Mondeo, Volvo S70/V70, Galaxy/Sharan/Alhambra, VW Passat, BMW 3-seeria.

Ja nüüd autod vanuses 10-11 aastat.
Esimene ots püsib suht muutumatuna: Porsche 911, Toyota RAV4, Subaru Forester, MB SLK, Mazda MX-5, Suzuki Vitara.
1. Toyota Starlet 1996-1999
Vigu keskmiselt 10%. Yarise eelkäija on üsnagi lihtne sõiduk - ruumi jagub, mootorit jagub. Siiski pole ruumi üleliia ja mootor ning vedrustus ei ole just kõige parem kombinatsioon, kuid ühest kohast teise viib ta edukalt. Täheldatud on ehk vaid siduri kiiret kulumist, vanematel masinatel on kulunud ka süütevõti. Samuti streigivad ka küünlajuhtmed ning aegajalt ka lukud. Samas veermik kestab kaua ning ka rooste avariivabal masinal peaaegu, et puudub.

2. Toyota Corolla 1997-2002
Saadaval juba 25 000.- eest ning tegu pole teps mitte kehva autoga. Kes ei otsi efektset välimust ja vägevat kiirendust, siis see auto on just tema jaoks. Corolla pole küll üheski kategoorias väga hea, kuid ta võib sõita lõputult. Ka siis, kui tal on midgai viga, ta ikkagi liigub. Ruumi üle kurdavad ehk tagaistujad, kuid pagasiruumi on piisavalt. Mootorite valik on piisav ja küllaltki ökonoomsed. Kerevariante on samuti ja erinevad varustusastmed annavad päris hea valiku. Tugev on kere ja veermik ning avariivabad masinad on roosteta. Siiski aegajalt võib esineda lekkeid ja siduri kiiret kulumist. Suurest kasutamisest võivad kuluda ka istmed ning pole harv juhus, et määrdunud anduri tõttu streigib ABS. Muidu on tegu väga hea autoga, mille vea protsent selles vanuses on kõigest 15.7.

3.Saab 9-3 1998-2002
Saksa juurtega rootslane. Veaprotsent 17.8. Esimese põlvkonna Saab 9-3 on väga vastupidav auto. Mootorivalikust oleks eelistatumad turboga autod, kuna kaheliitrine vabalthingav võib kohati lahjaks jääda. Mootoritega on probleeme vähe, peamiselt diiselmootoritega. Põhjus on selles, et mootor eelistaks pikemaid distantse, kuid meil sõidetakse mõne autoga ainult tööle ja koju. Samuti kipub kehva diislikütuse tõttu EGR-klapp kinni jääma. Kui kusagilt on õlilekkeid, on ilmselt tegu hooletu remonditööga, kus pole jälgitud protseduuride õiget järjekorda. Nii manuaal- kui automaatkäigukastidega on probleeme esinenud minimaalselt. Veermikule mitte midagi ette heita ei saa. Eriti vastupidav on tagasild, kus puksid peavad vastu 150 000 – 200 000 kilomeetrit. Ka esisillas kestavad näiteks šarniirid ja rooliotsad ilma probleemideta 100 000 ja rohkem. Piduriklotside ja piduriketaste eluiga sõltub kasutajast, aeg-ajalt oleks soovitatav teha ka äkilisemaid pidurdusi ja käsipidurit kasutada, et tagumised pidurid korralikult toimiks. Armatuurlauas kipub väsima kliimaseadme ja raadio vedelkristallekraan, mis vahetatakse ka välja.

Ja TOP 10 jätkub - MB SLK, Mitsubishi Space Wagon, BMW Z3, Toyota Carina, Mazda MX-5, Honda Civic, VW Polo, Audi A3, Nissan Almera, Mazda 323, MAzda 626, Opel Vectra, BMW 7-seeria, Škoda Octavia.

Punase laterna rolli täidavad - Ford Ka, renault Twingo, Alfa romeo 145/146, Škoda Felicia, Seat Leon/Toledo, Renault Megane, Ford Escort, Fiat Punto, Renault Scenic, Renault Clio, Ford Mondeo, Audi A6, Opel Omega, BMW 5.seeria, VW Passat.

_________________
I'm here mostly for the chicks!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 04.04.2010 17:04 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.07.2008 15:50
Postitusi: 294
Asukoht: Tallinn
Ei ole viimaseid lehti viitsind lugeda, aga odavaim auto ülalpidamiseks on vana Ford.
Minu kogemused:

88 Ford Sierra 2.0,4 kuud kasutust - 1 viga, genekas. Sain tasuta.
88 Ford Sierra 2.3D, 5 kuud kasutust - 1 viga genekas - 300.-
91 Scorpa 2.5td, 7 kuud kasutust - 1 viga, veepump 800.-

See kõik muidugi ei tähenda seda, et mul poleks nende vastu okserefleksi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 04.04.2010 18:13 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.02.2008 02:46
Postitusi: 4718
Asukoht: Helsinki/Pärnu
BMW E36 316iA Compact

Olnud igapäevases kasutuses 1 aasta!

Vahetatud:
- Tagumised amordid + amordipadjad ( Arvatavasti ehmatasid Eesti teed selle auto siin ära, Saksast toodud masin detsember 2008 )
- Korralised õlivahetused iga 10 000km. järel :D
- Juhiukse mikrolüliti hakkas nüüd hiljuti näkku panema ( Tuleb lasta ära teha )
- Taga trumli sees miskit lahti ( Peab laiali kiskuma ja uurima mis seal vahepeal koliseb, võimalik et klotside vahetuse käigus võis midagi lahti jääda vms. )

Auto on end teeninud väga väga hästi ning minu sõidustiil ei ole just eriti rahulik ka. Seega olen antud isendi vastupidavusega väga rahul. Sildade ehitus on samuti E36´le lihtne. Esisild E36 ning tagasild pärit E30 alt. ( Kaks suurt sillapuksi ja muud nagu rohkem eriti polegi :D ) Käimakast toimetab ideaalselt. Samas 95a. auto kohta on masin roostest 100% puhas 8)

Aastaga olen läbi uhanud nüüdseks 24 000 km. :rokib

_________________
BMW E39 520iA FL 2,2 125kw.´03, Mazda 6 1,8 88kw. ´02, MB Vito 2,2CDI 75kw.´03


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Odavaim auto ülalpidamiseks
PostitusPostitatud: 04.04.2010 19:24 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.07.2006 23:32
Postitusi: 1288
Asukoht: Roolis
kõik on alati BMW'd kartnud.. :D
ei saa midagi halba öelda ka eeskujulikult hoitud E34 kohta.. Nii igatsen oma masinat tagasi.. NUUKS..
BMW originaalosi toodab tegelikult lemförder ja tellides otse lemförderi asju, hoiab teinekordki mõne kopika veermikus kokku. M20 oli suht lihtsa ehituse ja küllalt soodsate varuosahindadega.

Julgeks siia kribada ka oma riisipiruka kohta -Mazda 626 2.0 100kW- hetkel minu käes olnud ligi 60 000km. Keskmine kütusekulu kaheliitrisel bensuõgijal 7.1L sajale ning terve selle aja olen sõitnud ära poolikute pidurite, poolpiduste tagaamortide ning endast märku andva sarniiriga. Lõpuks siis needki peale kahte aastat vahetatud - 4x ketas + 4kmpl klotse kokku 1500.-, sarniir alla 100.-, rooliotsad alla 200.-
amordid 2tk 1400.- (sachs'i toodang). Puksid on igaühe enda teema. Mina asendasin veidi pehmema kummipuksi polüpuksiga - 250.- tükk. terve veermikuring alla 4000.-
Ei ütleks, et kallis on 10.a vana jaapanlase kohta. Kilomeetri hinda polegi otseselt arvutanud, kuna kütusetsekke pole kunagi alles hoidnud... Asju annab kombineerida ning ei pea alati ostma, mida kataloog käsib. Kataloogi järgi ei ole puksid ega sarniir eraldi vahetatav ja komplektne õõts on ligi 3000.- Eraldi on pukse saada küll, kokku 900.- ning sarniir alla 100.- Värvid õõtsa ka üle ja nagu uus. :D
Teele pole kordagi jätnud, läbivus on autol hea.

_________________
I'm here mostly for the chicks!!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7