Eks turvavarustuse taastamisega hoitakse tihti raha kokku, sest tavaliselt ei piisa vaid uute bag-de paigaldusest. Avariis tõmbab kokku ka turvavöö pistik, lisaks võivad peale matsu vajada vahetust ja airbag-i aju ja avarii andurid. Nii uuel autol on selliseid detaile kasutatuna suht raske leida, turvavarustust b-osana ei toodeta ja uute hinnad väga laes. Ise b-kereosi kasutades lasen need seestpoolt kivikaitsega enne värvimist üle teha, et kestaksid kauem (ka nö. müügiautodel, sest see paar euri säästa kehvema kestvuse nimel ei ole minujaoks kasum).
Avariiliste autode taastajad on väga leidlikud. Toon hea näite: Minu vanemad võtsid liisingusse 2007. aastal 2002a. Toyota Rav4-a. Müüs seda Elke auto ja masin tundus väga hea. Müügimees rääkis, et auto on avariivaba, väikse läbisõiduga, 1 omanik, naisterahva kasutuses olnud, hooldusraamat ja läbinud täiskontrolli enne müüki veatult.
Niipalju kui sai uurida ka jutust klappis. Auto oli nende juurest uuena ostetud, läbisõit õige, tehniliselt korras, ametlikult 1 omanik, registreeritud avariid puudusid jne.
Tegelikult oli autoga toimunud väga hull avarii, mis mitu aastat hiljem välja tuli. Terve 1 külg oli vahetatud. Põhja all jooksis pikk keevis. armatuuri airbagi polnud. Auto tuli tehasest rohelisena (meie auto oli must). Väike läbisõit oli tingitud sellest, et nii uue auto soodsalt taastamine võtab aega just juppide otsimise näol (usun, et terve aasta võis see auto vähemalt seista). Kuna nii uuele autole kasutatud armatuuri saada polnud oli airbagi kate kokku liimitud, vineer taha liimitud, pealt ära pahteldatud ja kivikaitsega terve armatuur üle värvitud (et saavutada õrn krobelus) ja siis õigesse musta tooni värvitud. Rooli bag oli uus pandud. Airbagi tulele oli vool mujalt võetud, et süttiks ja kustuks nagu peab.
Kuna suure avarii tagajärjel saavad kannatada ka paljud osad, mis esialgu tunda ei anna, siis lagunes see auto kõvasti. Peale mõneaastast kasutamist jooksis kokku mootor (plokikaane viga), lisaks toimis ABS liiga ennetlikult jne.
Jutu põhimõte on see, et kõik avariid ei kandu LKF-i lehele ja ka soliidsetest müügisalongidest auto ostmisel tasuks hoolas olla, kui otsite autot pikaks ajaks. Lisaks ei tasu karta autot, millel on avariid kirjas, sest kui avariid on olnud väiksed ning tööd on teostatud korrektselt, siis pole midagi karta. Ka mahakantud auto ei pruugi olla tegelikult hull. Mul on olnud mitu mahakantud autot. Ja 1 neist ei olnud maha kantud mitte seetõttu et avarii oleks hull olnud, vaid purunenud oli väga kallis ja haruldane detail. Autol olid mõned mõlgid, stange veidi katki ja käigukasti rike (kasti korpus katki). Kindlustuse jaoks oli ainue võimalus uus kast, mis maksis pool auto väärtusest. Tegelikkuses sai selle korpuse kinni keevitada - see keevis ei muutnud kasti mitte mingil moel kehvemaks. Kui ostate auto pikaks ajaks ja ei taha kaasa saada tünni, siis kindlasti lasta auto üle vaadata omapoolt valitud kohas. Teha ka diagnost, et veenduda turvavarustuse korrasolekus jne. Ka värvimõõtjaga võiks erinevaid kerepaneele mõõta, see ütleb nii mõndagi. Kui värvimõõtjaga tuleb välja, et mingeid paneele on värvitud, siis on juba lihtsam otsida sellest auto osast ränga avarii jälgi (kui neid pole, siis ei tasu karta, sest alati pole värvimise põhjuseks avarii - detail võis lihtsalt olla kriibitud vms).
Minul värvimõõtjat pole ja ise ma nii autot ei osta, sest autosi vahetan ma tihti ja need autod on odavad.
|