usku kirjutas:
part1 kirjutas:
valeta vähem küttekulu kohta, alla 5 ei saa sa selle passatiga 90-ga sõites mitte mingi ime nipiga.Vana passat ei suuda vist sedagi, uuem võibolla suudab 5 ligi stabiilse 90-ga, seda ka väga heal juhul, kui palju maanteed läheb sul bensukas ka 7 peale, kui diisel passat 5 suudab võtta.
4,5 on diislil ökopunnide kulu.
tule minuga kolmapäeva hommikul tartusse ja pärastlõunal tagasi. Veame kahe kasti õlle peale kihla, et liiklust takistamata saan pardakompuutrile keskmise kulu 4.4 l/100 km (edasi-tagasi) ning reaalselt GPS-iga distantsi mõõtes ja paaki uuesti täis tankides on kulu mitte rohkem kui 4.9 l/100 km (igaks juhuks ütlen väikese varuga ning 4,9 on ka tehase andmed küttekulu kohta).
Veel näiteid:
* mu ema 1.4 TDI Fabia võtab maanteel 90 km/h sõites 4.1 l 100 km
* Greenline seades võtab sama auto 3,8 l maanteel (kasutasin 2 nädalat, tõsi küll, Soomes, mitte Eestis)
* Uus Ford Fiesta 1.4 TDci proovisõidukulu oli keskmisena 5,2 (ainult linn, esimene pool kõvasti talda andes) aga distants Saue-Viru hotell-Järve ökonoomitades näitas pardakompuutril 2,9 l/100 km
* Vt Seat Cordoba 1.9 TDI kohta materjale - ökonoomsussõidul sai tehaseseades masin keskmise kütusekulu 3,2** (number võib olla vale, aga suurusjärk = VÄHE)
tahan öelda seda, et kulu on 100% juhis kinni. Tln-Trt-Tln on võimalik sõita nii ühtlaselt ja ökonoomselt, et autod saavad tehaseandmetest palju väiksemaid numbreid. Minu ST on ainus auto, mis ei suuda tehasekulule lähedasi andmeid ette manada - tehasekulu järgi peaks maanteel ka alla 6 saama, reaalsus on aga alati üle 7 :S Jah, ka 1.3 bensiinimootoriga (uue) Fiestaga on võimalik söita 4,9 l/100 km tln-trt-tln, kui kui mõni möödasõit peaks ette juhtuma, siis nagu naljatades öeldakse - sellel pisibensukal on binoklit vaja põhivarustusse... loomulikult ei ole asi hull, ise enamuse elust 1.3 bensukatega sõitnud, kuid küsimus on mugavuses ja turvalisuses... nagu ma ütlesin, siis 1,4 TDI on kõige parem kiirendaja just 80-120 vahemikus, mis on tegelikult ainus näitaja, mis loeb ka reaalses elus.
Part, ka sinu jutus on osa tõde, kuid sa ei ole maailmas kõige targem ja ei tasu kõike teiste poolt öeldavat alati kahtluse alla seada... sinul on sinu põhimõtted, teistel on teised ja need ei ole paremad kui sinu omad, kuid samas ei ole ka sinu omad teistest paremad. Seepärast tasubki rääkida faktides, mitte pritsida tõendamata väiteid "see ei saa sul kuidagi nii vähe võtta..."
EDIT: küttekulust rääkides, siis ühes viimases Autobildis oli ära toodud metoodika, kuidas AB küttekulusid mõõdab. Samas räägiti ka tehaste metoodikast. Kas seda teha Tallinnas või mujal, ei oma küll mingit tähtsust - lihtsalt võrreldavate tulemuste saamiseks on oluline kasutada sama metoodikat. Kas Tallinn on rohkem linn kui Helsinki? vean kihla, et Helsinkis saan ma väiksema keskmise kütusekulu, kui Tallinnas sõites. Põhjus lihtsalt selles, et Tallinnas on rohkem ummikuid ja vähem rohelist lainet. Läbi Helsinki sõitmine tipptunnil võtab igatahes vähem aega kui läbi Tallinna sõitmine...
Küttekulu ei ole 100% juhis kinni, küttekulu on juhis niipalju kinni, kui palju ta eksib.
Autodel on teatav miinimum, millest nad alla ei võta, kompud võib hoopis ära unustada, need näitavad aiateibaid.
2,9 sajale on täielik utoopia.
tehaseandmetest sa ikka alla ei saa küll, suurlinna kulu mõõdetakse linnas, kui sina tuled rääkima, et mõõdad oma moodi kulu siis ära räägi, et see on linnakulu, vaid et see on sinu kulu, sest linnakulu on ametlikult suurlinna kulu.
Ma ei suru midagi peale, vaid räägin reaalsusest ja maanteel kiirendamiseks on parimad suure litraaziga kõrge pöördemomendiga diislid, millel avaldub see juba madalal pöördel, väiksematel diislitel ta nii madalal pöördel ei avaldu ja neil on jõudu üleüldiselt ka vähem.
Mina pole süüdi, et siin osad hakkasid küttekulu valetama teemaautorile, aga mina kui kohesetundlik kodanik, ei saa jätta sellist vale siia niisama, veel enam, et mul on kõrini pidevatest küttekulu valetajatest, viimasel ajal kuulen seda igaltpoolt alatasa ja üha uskumatumaid numbreid.