Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 02.05.2025 20:07

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 52 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Esimene auto vol.2
PostitusPostitatud: 03.11.2013 16:28 

Liitunud: 31.01.2013 21:48
Postitusi: 40
Tervist,

Niisiis, tegin umbes 10 kuud tagasi siinsamas foorumis postituse, uurimaks maad ennem auto ostu. Sain palju targemaks, kuid venitasin ostuga kuni load käes. Nüüd on siis permis de conduire olemas, aga autoturg võrreldes eelmise aastaga kõvasti sandim. Samas on mul ka ostu kriteeriumid rangemad.

Kui eelnevalt oli soov Audi osta, siis nüüd võiks olla diisel Audi, ideaalis TDI. Ökonoomne ehk siis minu mõistes alla 9L sajale linnas. Mida vähem seda parem muidugi. Kindlalt manuaal, kui konditsioneer ka siis super. Erilist vahet pole kas sedaan või universaal, pigem on määravaks faktoriks kütusekulu ning ka välimus. Hinnaklass võiks olla -1500 euri.

Näiteks: http://www.auto24.ee/used/1599973 (hetkel sellises hinnaklassis saadaolevatest ideaalne minu jaoks, ent omanik ei vasta telefonile ega sõnumitele.)

Siiski on mul kahtlused oma soovides. Mitte nüüd sellepärast, et ma nii väga kahtleks oma kriteeriumites, vaid sellepärast, et selliseid isendeid ma kohe lihtsalt ei leia mitte kuskilt sellises hinnaklassis. Need mis olid, on juba müüdud ja need mis on müügis veel, nende omanikud kas ei vasta või ei jäta väga usaldusväärse müüja muljet.

Olen ka autoplatsidel ringi vaadanud, teades, et sealt naguinii midagi ei leia. Kuid olles mõnda huvipakkuvat masinat näinud, tulid müügimehed ligi pakkusid kohe 50% allahindlust ja ei olnud isegi nõus proovisõitu lubama teha.

Esindusest nii odavalt ei saa midagi... või kui saab, siis on tegemist just nimelt selliste markidega, mis mind ei köida. (Opel, Toyota, jne)

Ja nüüd siis ma mõtlengi, et kas tasuks oodata ja edasi uurida, kuni ma ÄKKI leian mõne müüja, kellelt ma saaksin mõne TDI Audi millel pole peidetud vigu, mis sobiks mulle ideaalis ja mille omanik ei jookseks minema kui ma talle ostueelsest ülevaatusest juttu teeksin?

Või tasuks mul lihtsalt otsida midagi muud hoopis?

Kui nüüd alternatiivseid ostukriteeriume arendada, siis tekib jälle terve rodu küsimusi...
Mis marki osta, millel odavaimad varuosad, mis on vastupidavam ja milline vastab mu iseloomule. Ma ei oota, et mu auto laguneks kohe peale ostu, aga nii vana auto puhul, sellises hinnaklassis tuleb ilmtingimatta ka kaaluda auto ülalpidamiskulusid.

Kunagi oli suur soov osta Mersu... aga seda soovi kõigutasid jutud, et MB varuosad on jällegi hingehinda maksvad jne. BMW kohe lihtsalt ei köida põhjustel mida ma ei maini ja igasugused riisikad võivad olla ökonoomsed, aga näevad nii rõvedad välja, et hing jääb kinni. Ma muidugi pole kindel, mis lugu vanemate mersudega on... ma eelistaksin ausalt öeldes MB-d Audile, aga varuosade jutt oli see mis pani ümber mõtlema. Samuti mersud teadatuntud taksod, millest on elu välja sõidetud.

Olen ka tähele pannud, et paljud autod, mis auto24-s müügiks, on ilma VIN-koodita(ehk siis avaldamata VIN-koodita). Kas sellisest autost ja müüjast tasuks eemale hoida? Sest mis muu põhjus on varjata koodi, kui mitte avarii või muu halb taust seotud autoga?

Ja kui suur vahe on diislil, turbodiislil ja TDI-l ehk siis sissepritsega turbodiislil kui ma ei eksi? Eeldan, et TDI on neist kolmest kõige vahvam 8) Praktilise poole pealt ma ei oska öelda muidugi... loogika ütleb, et TDI on üsnagi kiire minekuga ning peaks olema ka ökonoomsem kui tavaline TD või diisel? Ning kas diisel on oma ökonoomsust väärt, või on sellel teistsugused ülalpidamiskulud?

Lisaks veel mainiksin, et no offense auto omanikele, kes omavad minule vastukarva olevaid marke. Hea meelega kuulan kriitikat ja erinevaid näiteid sellest, kuidas teid on teeninud või siiamaani teenivad igasugused autod. Pigem on sellest kasu, kui mu silmaring avaneb ja ma ei piira oma ostukriteeriume vaid paari margi vahel.

Ehk oskab siinne kommuun veel valgustada mind ostuspektrumite alal?

Kui eelmine aasta jätsin unarusse asja, siis praegu on minu nr.1 prioriteet auto endale muretseda.

Respect.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esimene auto vol.2
PostitusPostitatud: 03.11.2013 17:18 
Kasutaja avatar

Liitunud: 17.07.2013 22:30
Postitusi: 183
1) VIN kood puudub kuulutusest sest reeglina ei viitsi keegi dokke üles otsida, et seda sinna kirjutada. Helista ja küsi VINi, kui siis ka ei öelda, tasuks eemale hoida.
2) Lisaks C4 Audile uuriksin sinu asemel ka sama R5 mootoriga Volvosid (S/V70) mis võivad küll hinnapiirist natuke välja jääda aga häid pakkumisi leidub alati, samas ostetakse need ka kiirelt ära. Võid neid Volvosid ka bensukana vaadata, vastupidavad, talvel on väga soojad ja enamasti ka täislisades (kliima, püsikas, elektriaknad, soendusega istmed jne). Rooste ei kimbuta, tehniliselt lihtsad ja varuosad üliodavad.
3) Ostueelsesse kontrolli ei tule vist ükski 1,5k€ auto müüja hea meelega. Selles hinnaklassis autodel on sisuliselt alati midagi teha. Mine tee proovisõit, kui mootor töötab, vedelikke peab, kast normaalne on ja sillad kõige jubedamalt ei kolise, osta ära. Fakt on see, et nii odavatel masinatel leiab nokitsemist alati ja sellega tasub ka arvestada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esimene auto vol.2
PostitusPostitatud: 03.11.2013 17:39 

Liitunud: 31.01.2013 21:48
Postitusi: 40
Tere Arnold, hüva nõu!

Täpsustaksin siinkohal, et ega ma ülevaatuses iga väiksema asjaga virisema ei hakkaks. Pigem tahaksin kindel olla, et auto pole mõne odava nipiga sõidukõlblikuks tehtud, niiet see vaid paarkümmend kilomeetrit proovisõidul ära petaks ja hiljem otsad annaks.

Lugesin alles, et keegi oli ostnud pealtnäha ja proovisõidul täiesti korralikult käituva auto, mis koju sõites juba oli suitsema hakanud. Tuli välja, et mootoril oli mingi kiirkeevitus tehtud ja sidur oli ka samamoodi ära paigatud, et see koju jõudes tal läbi läks. Lõpptulemus oli see, et pidi auto maha müüma varuosadeks, sest remont oleks nõudnud uut mootorit praktiliselt.

Äärmiselt halb ebaõnn, kuid siiski Eesti tingimustes, kus iga kolmas inimene saab auto ostuga petta, tahaks ma sellist stsenaariumit vältida. Olgugi, et ostan kasutatud ronti... müüja peaks nõus olema sellise manöövriga kui ta mõistab, et ma ostan ronti, mitte ära meigitud laipa.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esimene auto vol.2
PostitusPostitatud: 03.11.2013 17:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.12.2005 02:07
Postitusi: 6897
Asukoht: Jüri
Seda Audit müüb Estrus gäng, uuri nende kohta siitsamast, või googlest.
20 aastat vanal autol on peaaegu alati mingeid plekimõlkimisi olnud, ja kui läbi kindlustuse pole aetud asju, siis ei näita see vin koodi päring nagunii midagi. Ei tasu väga nõudlik olla, sellise hinnaga uut autot ei saa.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esimene auto vol.2
PostitusPostitatud: 03.11.2013 17:49 

Liitunud: 31.01.2013 21:48
Postitusi: 40
Tõsi küll...

Mida oskab keegi öelda diiselmootorite kohta? Sõber just ütles, et Audi diiselmootorid ei ole kõige paremad.

Quote:
Pihustid ja kõrgsurvepump on diislitel sitaks kallid
2.5td ei ole eriti öko
Ja 3.0 probleeme õlitusega suurematel pööretel
Et võib juhtuda et kui peeneks korra lased siis jookseb kokku

Kas diisel õigustab ennast, või on selle hooldus kulukam kui kokkuvõttes ökonoomsusest tingitud säästmine?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esimene auto vol.2
PostitusPostitatud: 03.11.2013 17:59 

Liitunud: 02.09.2013 14:01
Postitusi: 741
Miks sa omale igavat diislit esimeseks autoks tahad?
Esimeseks autoks võiks ikka midagi vingemat ja huvitavamat olla kuna esimene auto jääb sulle kõige paremini meelde ja kes tahaks, et esimese auto mälestus mingi diislikäkk oleks. Hiljem elus aega küll nende diislitega põristada kui kütus veel kallim on.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esimene auto vol.2
PostitusPostitatud: 03.11.2013 18:03 
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.04.2011 23:46
Postitusi: 331
Asukoht: tallinn
Xibalba kirjutas:
Et võib juhtuda et kui peeneks korra lased siis jookseb kokku


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esimene auto vol.2
PostitusPostitatud: 03.11.2013 18:06 

Liitunud: 31.01.2013 21:48
Postitusi: 40
Kust otsast on sissepritsega turbodiisel igav? Ma arvan, et paljud sellised mootorid on vaiksemad ja kiiremad kui samalaadsed bensiinimootorid. Võibolla ma eksin... aga mulle isiklikult meeldib diisli madalatooniline plärin ja kruiisimine, mitte rullnoka moodi ringi kihutamine.

Kunagi ei unusta ma seda luksuslikku tunnet, mida on saadud MB taksodes, kui auto sõidab teel nagu emalaev ja sõit on nii mõnus, et vahel ei tahagi sihtpunkti jõuda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esimene auto vol.2
PostitusPostitatud: 03.11.2013 18:07 

Liitunud: 02.09.2013 14:01
Postitusi: 741
Aga sa karpussiga diislit ka näinud oled? Neid pidavat odavam hooldada olema ja kergemini tuunitavamad kiiremaks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esimene auto vol.2
PostitusPostitatud: 03.11.2013 18:09 

Liitunud: 31.01.2013 21:48
Postitusi: 40
etikas kirjutas:
Xibalba kirjutas:
Et võib juhtuda et kui peeneks korra lased siis jookseb kokku


See kõlas minu jaoks ka naljakalt, nüüd on siis huumor valla lastud. :D

Ma usun mu sõber mõtles selle all seda, et kui toda mootorit üle oma võimete pingutada, siis on häda kerge tulema. Mis on loomulikult iga mootoriga reaalsus, aga ehk mõnega kergem tulema kui teisega.

EDIT:

Süvenesin natuke sellesse EstRus-i teemasse ja tundub, et mul pole vist üldse mõtet oma maitse järgi autot osta...

Ilmselt sellise hinnaklassi sees polegi vist võimalik valida midagi... pigem on nii, et mida pealtnäha parem auto, seda ohtlikum ost.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esimene auto vol.2
PostitusPostitatud: 04.11.2013 00:25 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22.11.2011 00:24
Postitusi: 32
1.9 TDI 66kw A4/80B4 või Passat B4/B5.
Ise sai 80 B4 võetud esimeseks autoks. Küttekulu ja üleüldised hoolduskulud on naeruväärselt väikesed ja auto kestab hästi. Minek on ka täitsa ergas.
Aastakene masuudipress B4-ga sõidetud ja nüüd tahaks väikest upgreidi juba teha, aga kindlasti diisel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esimene auto vol.2
PostitusPostitatud: 04.11.2013 09:57 

Liitunud: 31.01.2013 21:48
Postitusi: 40
Kas keegi oskab öelda mulle lihtsalt, kas vana mehaanilise diisli hooldamine (pump, pihustid) on siis nii väga palju kallim bensiiniauto hooldustest? Tegin natukene uurimustööd.

Terve kõrgsurvepumba välja vahetamine ( juhul kui see peaks tuksi minema ), ei tundu olevat üle 150 eurone pauk. Hind kõigub muidugi olenevalt margist ja seeriast. Ja eeldusel, et pump ei lähe koguaeg totaalselt rikki, vaid sellel kuluvad teatud osad - midagi läheb umbe, siis ma kohe tõesti ei näe mis siin nii kallist on.

Pihustite kohapealt nii palju kui ma olen aru saanud, siis vanemate markide pihustid kukuvad kuhugi 10-100 euro ringi... uuemad tunduvad 500-1000 euri tükk jne.

Kuna mul on sihiks osta ikkagi vanem auto millel puudub igasugune elektrooniline jura, siis kas ma peaksin ignoreerima igasuguseid "diislit on kallis hooldada" jutte?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esimene auto vol.2
PostitusPostitatud: 04.11.2013 10:47 

Liitunud: 01.07.2007 16:28
Postitusi: 732
Diisliga on see teema, et kui sa sõidad vähemalt 30.000km aastas või üle, tasub ära.
Väikeste sõitudega on bens väidetavalt parem.

Asi on pigem sellest, kus on mõeldud diislite puhul ikka tanklast tankimist. Kui sa ostad seljarkat alla 1 euro liiter, siis ma isiklikult arvan et on diisel mõtekam. Samuti sõltub mis mootoriga osta ja kütusekulu suhet. Otseloomulikult kui tahta ökot masinat, mis oleks samas kiire, tuleb valida võimas diisel. Sellel puhul võivad hoolduskulud kallimad olla, aga kriteerium on täidetud.

Sinu puhul ma vaatan, otsid odavat ja odavate ülalpidamiskuludega masinat. Hakkame siis lahkama-

1)ostad selle 1500 euro eest mingi hädise 50 kw diisli. Mis sa sellega võidad? Kui sõitu palju, jah , saad 5-6l sajale temaga kärutatud ja on äge. Sõidumõnu sa sealt vaevalt erilist saad, vb natukene. Aga nüüd mõtle talve peale. Teada on see et kui on korralik diisel ja korralik kütus, läheb masin käima nagu naksti. Selle jaoks peab sul olema- korralik aku (diisel tahab kõvemat käivitusvoolu), korras eelsüüteküünlad(kvaliteetsed maksavad tsipa rohkem kui 1 tavaküünal bensukal), paak soovitavalt talvel täis(muidu tekib sinna kondents ja õhk vahele- bensukal ei ole nii reegel see paak täis talvel), õhku ei tohi masin kütusesüsteemi saada(käivitusraskused ja muud jamad), kütusefiltrist on soovitatav talvel aeg ajalt vesi välja lasta. Ja viimane seostub eelviimase punktiga- diiselkütus tankla hakkab müüma talvist kütet umbes novembri lõpus, viimasel päeval ja siis on ka läbi talve kaheldav kus on väga hea kütus ja kus on tavaline segatud saast. Otseloomulikult saad küsida sertifikaati, aga jah...

Teisalt poolt jälle- diislil ei ole bensuka lamdasid, mida peaks ostma tutikana (ca 100 eur), süütepoole ja vb midagi veel, kuid on kõrgem kütusekulu ja pead tanklast kütet ostma enamjaolt (kui kuskikl lõuna eestis ei ela), ta on loodud kestma kauem kui bensukas.

Kui sõidad vähe ja ei viitsi pidevalt masina seisukorda jälgida ja tähtis on lollinkindlus, siis sobiks sulle äkki mõni bensukas. Kui sõidad palju ja saad boonusena kütet mujalt osta, diisel.

Endal on diisel, korralikult näpitud diisel mis sõidab ökolt, pakub sõidumõnu ka lisaks ning minu puhul tasub ära kuna sõidan ikka päris palju. Isiklikult ma ei tahaks omada 50 kw diislit mille kiirendus ja minek on sama mis inimese jooksukiirus. Samuti on kiirem masin ohutum- kui on vaja kuskil eest põigata, reavahetusi teha või möödasõite. Olen selle mitme masinaga selgeks saanud, kogenud ja jään selle juurde kindlaks, ükskõik mida perekooli tegelased ütlevad.

Üldjoontes on nii, et kui diisel on korras, siis ta on ka korras, aga läbiaetud sarast tasub kindlasti kaarega mööda kõndida ja võtta pigem bensukas. Lõppkokkuvõttes ei tea sinu sõidueelistusi keegi ja pead ise võtma selle mis sobivam on. Samuti kuna tegu esimese masinaga ja remondiraha vaevalt jõhkralt varusse jääb, tasub ehk võtta see masin, mis kõige korralikum on.

Nüüd las tuleb keegi teine ja teeb minu posti pihuks ja põrmuks. TULD.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esimene auto vol.2
PostitusPostitatud: 04.11.2013 11:11 

Liitunud: 31.01.2013 21:48
Postitusi: 40
01tuner kirjutas:
Diisliga on see teema, et kui sa sõidad vähemalt 30.000km aastas või üle, tasub ära.
Väikeste sõitudega on bens väidetavalt parem.

Asi on pigem sellest, kus on mõeldud diislite puhul ikka tanklast tankimist. Kui sa ostad ikka seda seljarkat alla 1 euro liiter, siis ma isiklikult arvan et on diisel mõtekam. Samuti sõltub see sellest mis mootoriga osta ja kütusekulu suhet. Otseloomulikult kui sa tahad ökot masinat, mis oleks ka samas kiire, tuleb valida võimas diisel. Sellel puhul võivad hoolduskulud kallimad olla, aga kriteerium on täidetud.

Sinu puhul ma vaatan, otsid odavat ja odavate ülalpidamiskuludega masinat. Hakkame siis lahkama-

1)ostad selle 1500 euro eest mingi hädise 66 kw diisli. Mis sa sellega võidad? Kui sõitu palju, jah , saad 5-6l sajale temaga kärutatud ja on äge. Sõidumõnu sa sealt vaevalt erilist saad, vb natukene. Aga nüüd mõtle talve peale. Teada on see et kui on korralik diisel ja korralik kütus, läheb masin käima nagu naksti. Selle jaoks peab sul olema- korralik aku (diisel tahab kõvemat käivitusvoolu), korras eelsüüteküünlad(kvaliteetsed maksavad tsipa rohkem kui 1 tavaküünal bensukal), paak soovitavalt talvel täis(muidu tekib sinna kondents ja õhk vahele- bensukal ei ole nii reegel see paak täis talvel), õhku ei tohi masin kütusesüsteemi saada(käivitusraskused ja muud jamad), kütusefiltrist on soovitatav talvel aeg ajalt vesi välja lasta. Ja viimane seostub eelviimase punktiga- diiselkütus tankla hakkab müüma talvist kütet umbes novembri lõpus, viimasel päeval ja siis on ka läbi talve kaheldav kus on väga hea kütus ja kus on tavaline segatud saast. Otseloomulikult saad küsida sertifikaati, aga jah...

Teisalt poolt jälle- diislil ei ole bensuka lamdasid, mida peaks ostma tutikana (ca 100 eur), süütepoole ja vb midagi veel, kuid on kõrgem kütusekulu ja pead tanklast kütet ostma enamjaolt (kui kuskikl lõuna eestis ei ela).

Kui sõidad vähe ja ei viitsi pidevalt masina seisukorda jälgida ja tähtis on lollinkindlus, siis sobiks sulle äkki mõni bensukas. Kui sõidad palju ja saad boonusena kütet mujalt osta, diisel.

Endal on diisel, korralikult näpitud diisel mis sõidab ökolt, pakub sõidumõni ka lisaks ning minu puhul tasub ära kuna sõidan ikka päris palju. Üldjoontes on nii, et kui diisel on korras, siis ta on ka korras, aga läbiaetud sarast tasub kindlasti kaarega mööda kõndida ja võtta pigem bensukas. Lõppkokkuvõttes ei tea sinu sõidueelistusi keegi ja pead ise võtma selle mis sobivam on. Samuti kuna tegu esimese masinaga ja remondiraha vaevalt jõhkralt varusse jääb, tasub ehk võtta see masin, mis kõige korralikum on.

Nüüd las tuleb keegi teine ja teeb minu posti pihuks ja põrmuks. TULD.


Suur tänu asjaliku vastuse eest. Kuna tõepoolest, tegu on mu esimese autoga ja ma ei oska ette kujutada kui palju ma sõitma hakkan ( eeldatavasti palju, sest ühistranspordist on villand, selg on haige ja päev otsa jala kõmpimist = õhtul voodis oigan ), siis ühest küljest tasuks diisel võibolla ära. Siinkohal justnimelt linnas liiklemine, sest maanteel võtavad nii benss kui diisel üsnagi vähe.

Teisest küljest, kui tegu on kasutatud autoga, siis kahtlemata on diisli puhul riskifaktor suurem ning nagu ma aru olen saanud, siis diiselauto puhul peab ikkagi natuke rohkem aega kapoti all veetma, autot hooldama ja hingega asja juures olema. Et võibolla tõesti oleks mõistlikum esialgu bensukas osta, et autot üldises mõttes rohkem tundma õppida ja vb. tulevikus diisli peale vahetada kui juba on võimalus endal autot rohkem putitada ja käsi õliseks teha.

Helistasin veel ühte diiselautodeid remontivasse firmasse, küsisin otsekoheselt, et mul plaanis esimene auto osta jne, et kas need kuulujutud diiselmootori probleemide kohta vastavad tõele?

Mees kellega ma rääkisin oli mehaanik ja ütles, et kui mingi vana läbisõidetud ront osta, siis peab naguinii remontima. Aga et peale remonti sõida va 10 aastat kui hästi hooldad. Aga kui ei hoolda... lased seal midagi umbe minna vms, siis suure tõenäosusega tuleb kogu kupatus uuesti remonti viia. Aga, et tema valiks iga kell diisli ja kui MB või Audi vahel valida siis ikka Audi.

Noh eitea... tundub, et diisel on rohkem kogenumatele mootori armastajatele. Et kui oled juba mootoriga ühte kasvanud ja siis sina hoolitsed tema eest ning tema sinu eest. Aga minusugusel algajal tasuks vast alustada lollikindlama ja kasutajasõbralikuma bensiiniga.

:err


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esimene auto vol.2
PostitusPostitatud: 04.11.2013 11:52 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.02.2009 13:04
Postitusi: 136
Asukoht: Tartu
e36 1.8is esimeseks autoks hea ja vahva. kütet võtab väga vähe ja edasi liigub väga hästi :) 1500 jewri eest leiab juba päris normaalse isendi. auto kestab hästi ja varuosad on väga odavad. välimuselt kena ja aegumatu ning sõiduomadused on head. kindlasti tasub end rohkem ära kui mingi diisli käkk, millega pärast ainult jamades vaevled.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 52 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7