Vaatasin üle Passat B5.5, 1.9 96kw ja ühe Golf 5 2.0 103kw ja on üsna selge, et Eestis müüakse selliseid diisleid kui on viga küljes või parasjagu hakkab minema (selles hinnaskaalas), pealegi on ju läbisõidud enamasti ka suuremad (kas see ka odomeetril kajastub on omaette teema).
Heas korras diislit ei saa loota selle eelarve korral (maks 10a, 3000-4000€). Volvo V70 ei saa selle raha eest, vana ei sobi ning nähes mismoodi taolises vanuses Volvod raha nõuavad (V70, V50, XC90 samast ajastust, nii 2.4d kui 2.5turbo) siis teevad kohati Audidele, MB-dele silmad ette ülalpidamiskuludega.
Passatil tagaluuk roostes ja värviparandustega, sama ka ustel ja rattakoobastel, kuulutuse pildilt aru ei saanud, sidur võttis täiesti ülevalt. Golf 5 puhul oli peale käivitamist selline madala tooniga müdin või kolin juures, mis viitas hooratta ja siduri vahetamise vajadusele. Müüja käes (keskealine vene mees) oli auto olnud ca poolteist aastat, väga kidakeelne, peale õlivahetuse midagi ei olnud teinud, nii et selge et kõik edasi lükatud tööd saab teha järgmine omanik. Seetõttu väga VW poole ei tõmba, et pelgalt märgi või ebamäärase prestiiži pärast sellist osta. Diisel on Eestis vaid mõne sendi odavam (praegu näiteks 1 senti), see mis hind Saksas ei puutu teemasse.
Kuna töölesõit on ca 7km siis ilma eelsoojenduseta või lisapuhurita diisel ei suuda salongi kütta, talvel oleks tüütu müts peas, kindad käes sõita. Sõites peamiselt linnas lühemaid otsi, pole mõtet nii väga diislit soetada, see raha mis kütusesäästu arvelt alles jääb, läheb pihustite või turbo remondi näol ringiga rahakotist välja. Kui vaadata mis on sellise auto (ca 10a vana kasutatud diisli) püsikulud, siis ökonoomsem mootor ei anna mingit garantiid et 3aasta või 60 000km lõikes oleks see tegelikult tasuvam. See argument, et oleks norm iga aasta turbot vahetada on ju kergelt nõrk, selle säästu arvelt, siis on ju vahe ikka nullis aga vahepeal pead ilma autota olema ja laguneda võib ka kõrgsurvepump või kahemassiline hooratas, see pole enam 400€ lugu
Kahte Mazda 6-te käisin vaatamas, sõita mugav ja autot saab sama raha eest rohkem kui Focuse puhul, konkreetselt too 2005.aasta 6 oli selline, et peale katuse polnud ühtegi detaili, kus poleks olnud roostet: karbid, ukseääred, tagarattakoopad, kapott, tagaluuk. Seega tuleb kas 6 facelift mudel või mõni muu.