Kõige neljaga kogemus olemas, lisaks siis veel mitme muu konkurendiga. Lähtun sellest, et otsid autot igapäevaseks kasutamiseks.
Leon Cupra - mitte just kena välimusega, interjöör üsna jube ning üsna jäik. Juhitavus on muidugi hea, kiirendas samuti ja käiguvahetus igati ok. Sõita sellega täitsa hea, kahjuks visuaalne pool ja odav interjöör rikuvad asja ära.
Octavia RS - nagu tüüpiline Škoda, st väljast igav, seest igav ja pm ka igav sõita (st ei jäänud meelde millegi hea ega halvaga). Samas muidugi praktiline, mootor ok, juhitavus ok, käiguvahetus (manuaal) ok, piisavalt mugav ka.
Megane RS - välimus pole küll minu maitse, kuid siiski omapärane ja omamoodi huvitav. Interjöör paraku jube ja odava ilmega. Jäik, samas muidu päris hea sõita, liigub hästi edasi, käiguvahetus ok. Pole Renaulti hingeeluga väga kursis, kuid kas hooldus ja remont pole puhtalt esinduse rida?
Focus ST - üldiselt midagi halba öelda pole, st igati ok sõita, liigub hästi, käiguvahetus ok, välimus ok, sisemus ok, piisavalt mugav, kuid mis iganes põhjusel jättis see auto isiklikult mind täiesti külmaks.
Mazda 3 MPS - välimus on küll suht tagasihoidlik, kuid samas omamoodi jõuline. Interjöör on kahjuks igavapoolne, kuid seeeest autol jõudu on, sõita hea, käiguvahetus igati ok, kuid mälu järgi oli vist suhteliselt jäiga vedrustusega. Peaasi, et rooste ei lähe

Muidu vist väga rahakotile ei käi.
Golf V GTI - üldiselt kehtib minu jaoks reegel, et kõigel millel on mingi seos VW AG-ga on paratamatult automaatselt teatud kehv maik juures (vaid mõni erand on suutnud reaalselt vastupidist tõestada), kuid Golf V GTI on tegelikult täitsa ok auto sõita ja näeb ka üpris ok välja. Interjöör on selgelt parem kui nt Leon Cupra ja Octavia RS, kuid siiski selline
mainstream mis jätab pigem külmaks. Vb läks see ajapikku paremaks, kuid algusaastate mudelitel kippus nuppude pealt suhteliselt edukalt värvi maha tulema. Aga sõita on hea, mootoril jaksu on, DSG-kast sobis autoga üllatavalt hästi kokku, mugavus oli ka täitsa ok. Kuid paraku kahtlus, et kuna tegu Volkswageniga, siis omamine vist paras peavalu, juppe lendab... DSG-kast jne?
Civic Type-R - välimus ju täitsa vahva, interjöör ka omamoodi huvitav. Sõita lõbus, hea konkreetne käiguvahetus, paljude arvates liiga jäik, kuid minule jättis täitsa ok mulje, kuid selge see, et tegu siiski jäiga poolse vedrustusega autoga. Mis nüüd puutub mootorisse, siis ju pöörete lembelised vabalthingavad mootorid on igati mõnusad ning niisama sõitmiseks ei peagi ju koguaeg pöörded piirajas sõita, liigub ka niisama. Aga kui vaja, siis on ikka omamoodi mõnu pöörded punasesse lasta ja küll siis ikka liigub ka. Lisaks ei vii Type-R omamine kedagi pankrotti.
Astra OPC - ülihea välimusega auto, interjöör samuti ok. Omal ajal peeti sellist Astra OPC-d perutavaks hobuseks, kuna veermik oli hädas kogu selle 240 hõbujõulise võimsusega, kuid omalt poolt võin kinnitada, et ka kehva ilmaga kannatas ilma probleemideta vajutada. Tegelikult ka mitmetes testides selgub, et ringrajal on Astra OPC sama võimsast Leon Cuprast nö grammi võrra kiirem, seega pole häda midagi. Seega jõudu on, liigub hästi, sõita mõnus, käiguvahetus ok, piisavalt mugav ja nagu juba öeldud näeb ülihea välja. Mis puudutab vastupidavust, siis ainukene uus auto, mis mul olnud on, oli sama põlvkonna sama kerega Astra GTC ja mitte ühtegi paha sõna nende aastate jooksul vastupidavuse kohta. Ka omaaegse Astra OPC omanik ütles väga vahvalt, et ostis selle auto, kuna igapäevaselt niikuinii teenib leiba autode parandamisega ja viimane asi mida teha soovib on omada autot, mis pidevalt remonti vajab. Muideks Astra OPC oli Saksa ajakirja Auto Motor ja Sport ajaloos esimene auto, mis läbis 100000km kestvustesti ilma ühegi probleemita.
Impreza WRX - algselt ei meeldinud see auto oma välimusega vist meile kellelegi, kuid nüüdseks pole ju enam hullu midagi vast. Interjöör on kahjuks paraku tüüpiline selle ajastu Subaru, kuid seeeest on sõita hea. Mootoril jõudu on ja on hea häälega, nelikvedu on siiski nelikvedu ja käiguvahetus on mõnusalt mehine. Kuid Subaru omamine pole vist kõige odavam lõbu.
Aa ja tegelikult oli veel selline auto ka nagu Toyota Corolla TS - ega selle puhul väga midagi oodata polegi ju, sest välimus on igav Corolla, sisu on igav Corolla, sõidab nagu igav Corolla (kuigi otseselt mitte halvasti), kuid kõige suurem pettus oli selle auto mootor. Oodatud sai mõnusat pöördelembelist vabalthingavat, kuid paraku selgus, et kuni 6000 pöördeni käitus nagu tavaline ca 115 hj mootor ning siis järsku ja korraga oli saadal kõik ülejäänud kuni 192 hobujõudu. Eriti kummaline tundus see tagant järgi siis, kui sai sõidetud sama mootoriga Celicaga, mis paugutas küll igal pöördel ja loomulikult eriti siis alates 6000 pöördest. Seega

Kokkuvõttes siis sedasi, et favoriit oleks Astra OPC, kuid paraku selle põlvkonna OPC-d (täpsemalt siis Astra H OPC) vist 8000 euroga ei saa. Impreza WRX oleks ka päris meeldiv valik, kuid küsimärk ülalpidamiskulud ja seda eriti selles hinnaklassis ostes. Golf V GTI on tegelikult hea sõita, kuid Volkswageni omamine on pigem elustiil, seega ...? Focus ST miks mitte, kui see auto meeldib. Seega siiski Type-R? Eks sellel ole ju ka mingi põhjus, et neid kõige rohkem ringi liigub või mis
