Kuna kogu selle info edasi andmisega solgin ma ära teisi teemasid, otsustasin teha ühe sellise teema, inimestele kes soovivad osta kasutatud autot.
Kasutatud autosid on erinevaid, kindlasti tuleks auto valikul lähtuda sellest, kui suurt hinda suudad maksta autot ostes ning kindlasti tuleks silmas pidada ka varuosade kättesaadavaust ja hinda, sest vana auto tahab kindlasti remonti saada, mistõttu varuosade hind ja kättesaadavus tuleb väga päevakorda. Kasulikud on levinud margid, sest nende osad on reeglina natukenegi odavamad ja neid leidub ka romulates rohkem ning hinnad ei ole siis nii kirved.
Kindlasti tuleks paika panna ka eesmärk, mida te autolt ootate, ökonoomsust, odavaid varuosi, töökindlust, kiirendust, luksuslikku kulgemist?
Kui eesmärgiks on odavus, siis tuleks valida mingi levinud mark, mis on lihtne ja on juba tõestanud ennast töökindluse, varuosade odavusega, remondilihtsusega. Lihtsal autol on vähem asju, mis saavad katki minna ja lihtne on seetõttu ka üsnagi vastupidav, jätame siinkohal välja erandid, väga ebaõnnestunud autode näol. Kindlasti selliste odavate autode lipulaevad on : Opel, Ford ja VW. Tee, mis sa tahad aga nende autode vastu ei saa, kui sihiks on töökindlus ja samas odavus. Kindlasti ei tasu osta kõigi nende autode mudeleid.
Kui eesmärgiks on luksuslikkus või kiirendus, tuleb ilmselgelt arvestada suuremate varuosade hindadega, suurema kütusekuluga ja mootori võimsustet tingitud suurema kindlustuskuluga, on tõesti mõned erandid lahja mootoriga luksusauto näol, aga neid väga palju nüüd ka ei liigu meie turul. Kindlasti kiirenduse huvilistel tasuks silmas pidada, et nende ostetav kiirenduspill ei pruugi olla just kõige kergemini kättesaadavate varuosadega, samuti mitte ka kõige odavamatega. Kindlasti tasub arvestada, et kiirendusautodega on enne juba kiiremaid ringe tehtud.
Läbisõit? See on raske teema, eks pea kõik müüjad ju väidavad, et nende auto on heas seisukorras ja vähe sõitnud. Paraku reaalsuses see nii ei ole, enamus kasutatud autosid on keritud läbisõiduga, samuti on ka väga paljud kasutatud autod teinud läbi raskema või kergema avarii, millel on omad tagajärjed hilisemal autokasutusel, teinekord ka üsna kurvad nii juhitavuse kui turvalisuse arvelt.
Kindlasti paljusid painav ja palju vaidlust leidnud küsimus, automaat või manuaal? Kahtlematta on automaat mugav ja sportasendi ning kickdowni olemasolul tagab ka manuaalist mitte väga palju halvema kiirenduse. Samuti ei ole ökonoomsus enam väga suureks kannatajaks, kuid eelistada tasuks siisk kuni 15 aastaseid automaate, mitte üle, parem isegi 10. Kasutatud automaat kastiga auto puhul tuleb jällegi arvesse võtta seda, et sellega on enne sõidetud juba, mistõttu võivad käigukastiga probleemid ilmneda, mille remont ei ole ei lihtne ega odav. Manuaali eelis selle kohapealt on, konkreetne käik, mille saad ise sisse panna, suurem töökindlus, lihtsam ehitus ja suurem vastupidavus erinevatele löökidele. Samuti õige kasutamise korral on manuaal automaadist ökonoomsem. Kindlasti ei pea kasutatud auto puhul automaat käigukasti vältima, aga selle puhul tuleb olla valmis natuke suuremateks väljaminekuteks ja murede hulgaks, kui on seda kasutatud manuaal käigukastiga auto.
Samuti ei tasu kasutatud auto ostul uskuda müüa juttu, ei kütusekulust, ega ka sellest mitte, mis autol tehtud on, sest kahjuks suur osa müüjaid valetab, mistõttu tuleb siiski mõni jagavam inimene kaasa võtta, kes suudaks auto üle vaadata. Samuti ei ole teada, kui kvaliteetselt on müüja väidetud tööd autol teostatud, samuti ei ole eriti lihtne välja selgitada, mis varuosasdega ta seda tegi.. kui üldse tegi.
Palju vaidlust ja poleemikat tekitanud küsimus, kumb: bensiin või diisel? Diisliga jällegi murehunnikut rohkem ja remont kallim, samuti diislite läbisõidud suuremad, mistõttu mured kergemad tulema, korralikku kasutatud diislit ei müüda alati nii kergelt maha. Diisli plussiks on kindlasti ökonoomsus, kuid samas ei ole see vahe ka nii suur, diisli ost tasub ära ikkagi siis, kui sõidad palju ja kütust saad odavamalt, mitte jaamast ostes. Muidugi, kui kavatsed raskemate veostega sõitma hakata, siis ei tee diisel jälle paha. Kindlasti tuleks kasutatud diisli ostul olla valmis talve käivitusprobleemideks, natukenegi suurema külmaga. Tõsi diislite resurss on küll suurem, kui bensiini oma, aga see sõidetakse ka tunduvalt kiiremini täis, nagu ka öeldud, diisel tasub ära rohkem sõites ja niisiis diisel ka selleks ostetakse. Seda enam, kui küte on odavalt käes, antakse eriti rahuga talda talle veel.
Kindlasti on siit palju puudu, aga üritasin teha mingi kerge juhise, värsketele autoostjatele:)
Kindlasti ei tasu unustada kasutatud autodel kontrollimast rooste olemasolu, ka kõige uskumatumatest kohtadest. Paljud vanad autod on ka roostealtimad, kui teised. Kahjuks kipuvad enne 1997-t tehtud Opelit roostetama, ega ford mondeogi selle koha pealt eriti roosiline pole, kuigi 80ndate sierrad ja scorpad on üsna roostekindlad oma vanuse kohta, aga tõenäoliselt neid enam eriti ei osteta. Vw on roostekohapealt enamvähem, sõltub ka mudelist, passat on kindlasti golfist roostekindlam.
Kui mingit autot müüaks karjakaupa odavalt, tuleks välja uurida, miks ta nii odav on? Kas ongi selline odav auto või on tal midagi viga mingi tüüpprobleem, kallid pidamiskulud, suur kütusekulu, pidev lagunemine vähene töökindlus, varuosade halb kättesaadavus,kallid varuosad, keegi ei oska remontida jne.
_________________ http://www.hot.ee/liikluspart
|